Autostrada A1 București-Nădlac

Started by Ionut, September 13, 2011, 12:10:24 PM

Previous topic - Next topic

7 Members and 45 Guests are viewing this topic.

horatiu.cosma

Deci cred că s-a explicat de 25 de ori că sunt zile calendaristice  :lol: .

reed

Revin la PiSi5,de ce s-a ales solutia asta peste raul arges?Ma uitam in ultima filmare,e o structura marisoara.





Feri

Tot legat de PiSi5, pare că au mai recuperat față de grafic:

QuoteLucrările la tronsonul cinci din autostrada Sibiu-Piteşti au început pe 1 septembrie și au ajuns la ora actuală la un progres fizic de aproximativ 18%, deși acest progres ar fi trebuit să fie de aproape un sfert. În prezent, pe tronsonul cinci (Curtea de Argeș-Pitești), realizat de firma italiană WeBuild, sunt aproape 850 de lucrători, o parte dintre aceștia fiind aduși din mai multe țări asiatice.

Concret, la ora actuală, întârzierea în raport cu graficul de execuție este de 4,41%.

În urmă cu câteva luni, firma WeBuild a primit un certificat negativ intermediar de la CNAIR (Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere).

Oficialii CNAIR au explicat pentru ,,Adevărul" motivele acordării certificatului negativ intermediar, precum și motivele întârzierilor la tronsonul cinci.

,,Antreprenorul a refuzat să realizeze relocarea/devierea/protejarea rețelelor de utilități, conform prevederilor contractuale, prin urmare a înaintat o Cerere de chemare în judecată la Tribunalul București, cerere prin care a solicitat anularea clauzelor și prevederilor contractuale care obligă Antreprenorul la execuția lucrărilor menționate. Antreprenorul a înregistrat întârzieri față de programul de execuție, iar fără relocarea utilităților nu s-au putut executa o parte din lucrările permanente", precizează reprezentanții CNAIR.

Compania WeBuild a refuzat să comenteze situația
Acțiunea în instanță nu blochează însă lucrările la tronsonul cinci al autostrăzii Sibiu-Pitești. ,,Orice litigiu între un antreprenor și CNAIR produce efecte exclusiv după pronunțarea unei hotărâri definitive a instanțelor judecătorești. Astfel, în acest caz, lucrările se desfășoară în acord cu prevederile în vigoare, conform contractului", adaugă oficialii CNAIR.
https://adevarul.ro/economie/autostrada-sibiu-pitesti-de-ce-sunt-intarzieri-pe-2209269.html

dorum

e simplu... sa subcontracteze UMB sa le faca relocarea de utilitati :) :)

stangabriel

#57904
Progres Lot 1 Sibiu Pitesti, de la OLI. Mai multe video-uri pe canalul lui.


panzer

Cand ma uit la filmare, mi se pare ca PiSi5 e mult peste 18%. La terasamente nu sunt chiar zero, iar la structuri sunt multe sus.
Ori este foarte mare valoarea lotului (adica numitorul este mare), ori nu e corect calculat numaratorul.

Spre comparatie ma uit la Aktor pe A0S, si sunt la 15%, cu jumatate de lot nedecopertat, si 2 pile iesite din pamant!

Doar eu vad discrepanta?

ijwtsh

#57906
Nu am experienta in domeniu, insa am mai citit pe forum ca procentajul nu e foarte relevant din cauza faptului ca e greu sa cuantifici anumite lucruri. Sau procentajul se updateaza doar cand se ajunge intr-un stadiu la o lucrare. Astfel poti sa vezi sarituri de la o luna la alta de +0.5% si apoi direct +15% (corectati-ma daca gresesc, va rog).

Astea fiind spuse, eu ce nu inteleg e de ce s-a alarmat lumea atat de tare pe-aici acum cateva luni cand au fost inregistrate primele intarzieri fata de grafic, care erau doar cateva puncte procentuale. Mie mereu mi s-a parut ca mobilizarea a fost decenta, chit ca nu a fost nu stiu ce. Dupa ce termina anul viitor drumurile de legatura de langa podul de la Braila, sigur o sa creasca mobilizarea. E oare ceva ce nu iau in calcul? Ar trebui sa fiu mai ingrijorat de progres?

oneLess

#57907
^ WeBuild au câstigat și PiSi3 și o grămadă de loturi babane pe CFR.

adrian sibiu

Salutare tuturor!
Nod rutier Selimbăr 03.10.2022
Enjoy!



Fred

Quote from: ijwtsh on October 03, 2022, 11:00:22 AMAstfel poti sa vezi sarituri de la o luna la alta de +0.5% si apoi direct +15% (corectati-ma daca gresesc, va rog).

Astea fiind spuse, eu ce nu inteleg e de ce s-a alarmat lumea atat de tare pe-aici acum cateva luni cand au fost inregistrate primele intarzieri fata de grafic, care erau doar cateva puncte procentuale.
Progresul fizic si cel financiar sunt diferite. Progresul financiar poate avea salturi mari daca unele situatii si facturi nu sunt trimise la timp (simplificat, ca mai trebuie si confirmari de la consultant, etc) si apoi trimise toate odata, rezultand un salt. S-a intamplat in trecut cu UMB, au lucrat pe banii lor destul de mult si apoi au trimis un maldar de facturi. Progresul fizic insa nu poate sa aibe salturi foarte mari, mai ales la un proiect pe 5 ani unde ai in medie 1.5% lunar, nu poti sa ai o luna de 15% pentru ca ala e aproape un an intreg.

Fiind un proiect pe termen asa lung, cateva procente in plus sau in minus nu sunt uriase, se pot recupera daca chiar vor. Ingrijorarea apare cand intarzierile cresc, timpul trece si sansele de recuperare se apropie de zero. Chiar si cand esti la jumatatea timpului daca progresul fizic ar fi 40% nu e critic, dar daca esti la 90% cu timpul si 70% progres fizic e aproape imposibil sa recuperezi. De-aia la inceput, in prima jumatate, nu dai alarma la primele intarzieri.

tom_sawyer

#57910
Lugoj-Deva (tuneluri), referitor la constestații:
Quote from: razvan96 on September 29, 2022, 06:13:26 PMPe 22 a fost desemnarea oficială. De atunci curg cele 10 zile.

Ieri s-a împlinit termenul.

C0ndu

Ştie cineva unde s-ar putea găsi planurile de situaţie la scara 1:5.000 sau mai mare pentru porţiunea Boiţa-Şelimbăr din A1?

Cetatean

Incep sa banui ca Webuild trage de timp intentionat, sa isi ia cat mai multi bani din oug. E doar o presupunere.

mirceaeliade

#57913
^ar fi interesant daca s-ar putea da o modificare la ordonanta ca ajustarile de preturi sa se faca numai dupa graficul de lucru. Adica daca dupa OIL la data cand cresc preturile trebuia sa fie progresul la 50%, chit ca progresul pe teren e doar 10%, bonusul la pretz sa se poata da doar la ultimii 50% nu si la cei 40% care sunt in intarziere.

Exista vreo informatie privind posibile contestatii la atribuirea Marginea-Holdea catre UMB in data de 22?

alecu26

#57914
@reed
Din cauza oblicitatii foarte foarte mari. E o soluție întâlnită des. (Vezi Orăștie Sibiu lot lângă Sebeș, pasajul peste CF). SI Imbecillio a făcut chiar un cvasitunel peste CF din aceleași motive. Fiind grinzi simple și sistem static simplu ieși mult mai ieftin decât o structura cù deschideri mari.
Drumurile noastre POATE....
(100 Euro ca tronsonul Holdea Margina din A1 nu se va deschide complet la trafic in acest deceniu).