Autostrada A1 București-Nădlac

Started by Ionut, September 13, 2011, 12:10:24 PM

Previous topic - Next topic

5 Members and 37 Guests are viewing this topic.

Ionut

Eu nu vă înțeleg. Dacă au ofertat 34 de luni de execuție (3 ani fără 2 luni), de ce crede cineva că vor avea motive să facă mai repede? Și așa 3 ani e super la limită (eu cred că nu vor face 2,1 km de tuneluri în 3 ani, full profile, trafic deschis).

Nici nu s-a terminat perioada contestațiilor, nici nu s-a semnat contractul, nici nu s-a dat OIL și mai ales nici nu s-a făcut, hai MĂCAR ÎNCEPUT un studiu geotehnic la tuneluri să știm ce trebuie făcut și noi (mă rog, unii dintre voi) facem calcule cum să fie gata în august 2026.

ddtm

Prea multe scenarii, vom astepta cuminti si vom vedea ce urmeaza...

alexandru_m

Revenind un pic la situatia de langa Sibiu, sper ca cineva de la PORR arunca pe aici cate un ochi.

Ma bucur ca se asfalteaza cu spor la Boita si ma bucur ca stau basculantele aliniate la sapaturi in noroi in mijlocul bretelelor, dar pe national nu se mai misca nici un pai.

In momentul de fata un vehicul care vine pe A1 si ajunge in nod cu destinatia Selimbar intra in giratoriul construit partial si la care nu se mai lucreaza deloc, face dreapta, da de gatuitura de la zona proaspat demolata unde nu se lucreaza deloc, merge spre Vestem pana la giratoriul de la parcul industrial, intoarce acolo cu 180 de grade, da din nou de gatuitura de la zona proaspat demolata unde nu se lucreaza ca sa ajunga iar in giratoriul la care nu se mai lucreaza.

Si as dori sa fac o mentiune speciala din nou despre overpassul de la DJ 105G care a stat cateva luni cu placa suprabetonata fara sa se miste un pai in timp ce traficul era deviat prin santier. Cu basculanta poate nu e o problema asa mare, cu turismul (mai ales pe ploaie) e un pic altceva.

Multumiri si calduroase urari de bine pentru respectul si consideratia cu care tratati fraierii astia care va deranjeaza santierul in timp ce incearca sa isi traiasca vietile si sa isi faca treburile.

horatiu.cosma

E de înțeles că interesul pentru LD2 e imens, însă în momentul de față sunt foarte multe necunoscute în ecuație și cel mai sănătos ar fi sa dezbatem pas cu pas, pe măsură ce se mai ridică ceața.

Deocamdată e doar o desemnare de câștigător, pot urma contestații și să se complice situația. Daca se semnează un contract urmează proiectare pe bune. Care poate arunca în aer valoarea contractuală și soluția din avion propusă de CNAIR la SF. Și de acolo, in scenariul cel mai defavorabil, poate urma blocaj, că nu e moș crăciun UMB să facă autostrăzi din propriul buzunar dacă valoarea reală o depășește cu mult pe cea gândită la licitație.

Sau la fel de bine totul poate merge bine și să scăpăm de coșmarul ăsta, să ajungem sa avem 360km de autostradă cap coadă.

Ce e cert in momentul de față e că, În orice scenariu, statul încă are de lucru ca sa dea șantierul constructorului. Spre exemplu sa se apuce să scoată din circuitul forestier pădurile, care nu e o procedura scurtă. Și fără ea rezolvată nu putem discuta de lucrări la tuneluri.

Și sperăm că scoaterea din circuitul forestier va fi una inteligenta, pe nouă soluție cu tuneluri, nu pe culoarul de expropriere inițial cu deblee, ar fi păcat să taie aiurea hectare de pădure deasupra, atâta timp cât autostradă trece pe sub.

alecu26

E o gluma aia cu mai exista specialiști. Tunele serioase de CF nu s-au mai făcut de 35....40 de ani. Și o gaura de 10 ani e suficient sa nu mai ai specialiști și industrie pe un domeniu.
Sa dotezi de la zero o firma sa facă tuneluri costa enorm și durează. Nu cred ca prețul ofertat cuprinde asta.
Despre oameni....pai una e romanul cu 2000...2500 de euro salar și alta e specialistul străin cu costuri în zona de 10.000 euro. Și aici vorbim pe tot lanțul de producție de specialiști. Ca nu prea cred ca exista necalificați în munca asta sa.zici ca ii iei de la.birtul din Margina.
În plus mai exista toată industria și furnizorii tipici din domeniu pentru care România nu exista pe.harta și la.orice cerere de oferta sau vânzare de produs vor pune preturi mari.
Nu va fi ușor și ieftin pentru primii care se vor apuca de tuneluri rutiere de autostrada în România.
Drumurile noastre POATE....
(100 Euro ca tronsonul Holdea Margina din A1 nu se va deschide complet la trafic in acest deceniu).

PlayStation

#57875
Filmare de pe PiSi lot 5 de la Razvan Sfetcu

dumbravaandrei

Pentru faza de proiectare/studiu geo trebuie exproprieri sau scoaterea din fondul forestier?
Multe întrebări vor fi clarificate din modul în care este abordată faza de studio geo și proiectare

Ionut

Păi dacă duci foreza geo prin pădure și nu ai loc de copaci să îți faci forajele? Nu trebuie să tai copacii? Trebuie.

gruiarew

Și până acum ce mama dracului s-a așteptat? S-a descoperit acum pădurea pe aliniamentul autostrăzii? Nu se putea rezolva problema asta cât a durat lambada toți acești ani?
'You can't cheat an honest man. Find somebody who wants something for nothing, then give him nothing for something.'' -- A Hater's Synthesis

dumbravaandrei

#57879
@Ionut da, trebuie sa tai copacii, dar una e sa faci un contract cu proprietarul padurii (fie el si Romsilva), sa exploatezi forestier cei x copaci care te incurca, si alta e sa exproprieze guvernul suprafete forestiere ca ai nevoie sa dai acum niste copaci jos. Presupun ca se vor face foraje si inafara culoarului.

Eu nu vad de ce ar trebui sa exproprieze statul o suprafata pentru foraje. Alea pot fi rezolvate punctual fara expropieri. Despagubiri pentru masa lemnoasa/cultura agricola si ura si la gara, vor creste alti copaci pe suprafata aia, n-ai de ce sa retragi dreptul la proprietate pe parcela respectiva.
Cat despre acces, o foreza cu siguranta o poti cara pe un drum forestier, nu-i trebuie asfalt pana la locul de forare.

horatiu.cosma

Conform legii exproprierilor se poate face geo fara expropriere. Însă în cazul pădurilor e o mica problemă: nu se pot tăia copaci fara a fi scoși din fondul forestier, iar scoaterea din fondul forestier nu se poate face fara exproprieri. Deci cel puțin la contracte de proiectare blocajul e complet, pentru că exproprierile nu se pot face fara ca studiul de fezabilitate să fie aprobat, iar studiul de fezabilitate nu poate fi aprobat fara geo aprobat (adică intrat în păduri, adică scos din circuit forestier, adică exproprieri).

dumbravaandrei

Quote from: horatiu.cosma on September 25, 2022, 10:55:03 AMÎnsă în cazul pădurilor e o mica problemă: nu se pot tăia copaci fara a fi scoși din fondul forestier, 

Am dat quote ca fix la partea asta ma refer.
Eu pe ce copaci scot din padurea proprietate personala, nu ma duc la primarie+ocolul judetean sa scot terenul din fondul forestier. Vin cei de la ocolul silvic, fac marcajele necesare, dau copacii jos si ii extrag de acolo. Ma gandesc ca se poate face asa si pentru a elibera locul pentru un foraj, chiar daca asta presupune ca cnair/prestator (umb sau bosniacii in cazul asta) sa negocieze direct cu n oameni distincti.

Mi se pare ridicol ca pentru niste foraje pe rutier sa avem acte emise de guvern pentru orice petec de pamant. Ne furam singuri caciula in cazul asta.

dr4qul4

Dar nu a facut Salini PT? Stiu ca nu se paote pune mana pe el, dar cand l-au facut, nu au taiat copacii si au amenajat platforme si accese?
S-au au facut un PT din birou?
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

naivu

^Ma repet, ipoteza la care am ajuns este ca nu au facut mai nimic la PT-ul ala. Pana nu apare cineva care sa spuna ca a vazut personal o hartie sau un foraj facute pt PT-ul ala, am sa trec PT-ul lui Salini la raftul cu tunelurile strategice de sub CasaPoporului sau cu tunelurile geto-dacice de legatura cu alte dimensiuni de sub Mtii Bucegi  :) .

tom_sawyer

#57884
Euro Asfalt construiește în Bosnia un tunel de aceeași lungime cu cel de pe Lugoj-Deva (tunelul mare):


The Agreement on highway construction on Corridor Vc, Tarčin – Konjic section, Tarčin – Ivan subsection, LOT 2, Tarčin – entrance to the Ivan Tunnel was executed on October 28, 2019.

The Contractor is Euro-Asfalt d.o.o. Sarajevo (BiH). Construction supervision is performed by IRD Engineering S.r.l., Italy.

The value of the Agreement for the construction of the Ivan Tunnel is 57,628,570.37 excluding VAT, and the funds are provided through the European Bank for Reconstruction and Development (EBRD) in the amount of EUR 50 million and European Union grants in the amount of EUR 11.4 million euros, provided under the Connecting Agenda through the Western Balkans Investment Framework (WBIF).

The estimated construction period is 30 months.

TECHNICAL DESCRIPTION:   

The Ivan Tunnel is a two-pipe tunnel with two lanes each and will pass through the Ivan Sedlo mountain crossing. The total length of the right tunnel pipe is 1721.50 m, while the left tunnel pipe is 1761.50 m long and will be positioned below the existing Ivan Tunnel on the M-17 main road. The altitude at this location ranges from 500 to 1020 m, and the maximum height of the superstructure above the tunnel structure is about 200 m. The tunnel is designed to be constructed according to the New Austrian Tunnel Method (NATM). After exiting the tunnel, the route of the highway is temporarily connected with the M-17 main road, which marks the end of this section. The temporary connecting road is a two-way road with one lane each, it is about 700 m long. The connecting road starts from the future roundabout on the M-17 main road and continues to climb over the existing stream, over a 15 m long bridge, to the plateau of the side toll station in Bradina.

https://www.jpautoceste.ba/en/tunnel-ivan-lot-2/