Autostrada A1 București-Nădlac

Started by Ionut, September 13, 2011, 12:10:24 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 19 Guests are viewing this topic.

dorum

#57855
Apai cut & coverul il face UMB in sub 1 an... asta e cert
Nu stim daca ar merita, tinand cont de cele forate, unde UMB nu poate etala forta de mobilizare pt simplu fapt ca nu merge asa.
Deja mi-e destul de clar ca UMB face cut&cover cu cofrajul mobil al celor de la Euro-Asfalt si bosniacii strict tunelurile forate. Restul de drum care e mizilic aproape si CIC-ul, e sarcina UMB.

horatiu.cosma

Intr-un fel e bine ca e cut-and-cover in mijloc, ca in loc sa aiba 2 puncte de acces pentru forarea tunelului mare (capetele), au 4.

dorum

dar nu stiu daca tehnologic se poate merge in paralel cu ambele galerii...

carutasul

da, nu vreau să fiu înțeles greșit, și dacă există în acordul de mediu specificat cum să se facă evident că așa trebuie :)
Ceea ce voiam să spun e că dacă soluția inițială cu debleu era tehnic fezabilă atunci e evident că și cut and cover e fezabilă (și mult mai bună pentru că rezolvă și problemele de stabilitate și pe cele ecologice) așa că ar putea fi implementată și presupun că e mai ieftină și rapidă. ( continuitatea culoarului se poate menține pe durata lucrărilor prin construirea în două "jumătăți", în așa fel încât când se sapă a doua prima să fie deja acoperită) Dar dacă există deja specificații clare nu prea mai avem ce discuta pe tema asta. Oricum mă bucură dacă e o porțiune cut and cover la mijloc, asta ar accelera lucrările, cum zice și Horatiu...

dr4qul4

linia rosie a fost coborata, asa ca debleul este si mai adanc. Nu stiu cat de fezabil este sa faci un sant de peste 100m adancime...
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

tom_sawyer

Quote from: Ionut on July 03, 2019, 11:28:10 AM3,44 km limita sectiune E1-Holdea (km 52+780-km 56+220) = SECTIUNEA E2 (cu tunelurile)

Plan de ansamblu cu Sectiunea E2 - zona tunelurilor. Observati cu atentie harta, unde incep si unde se termina tunelurile (observati si viaductul dintre ele). In stanga plansei este inceputul Sectiunii E2 si imediat vine tunelul 1, apoi viaduct, apoi tunel 2. In dreapta plansei se vede sapatura de la nodul Holdea. Finalul lotului 2 Lugoj-Deva este la km 56+220, in sapatura de la Holdea, in locul unde pe vremuri era lasata basculanta rosie.


Profilul longitudinal - calea 1.


^ Evident, plansele astea sunt orientative... sunt "la limita", cat sa poata oferta constructorii. Si-asa cred ca este foarte dificil pentru constructori sa oferteze, dar na, las specialistii sa se pronunte.

rota

#57861
si un mic video de la Virtual Press:


survola

Linia roșie coborâtă îneamnă consum mai mic de combustibil pentru camioane, la traversarea zonei (panta mai mică/ scurtă de urcare). Pe termen lung.
Pe termen scurt, înseamnă că se sapă un tunel mai lung.

carutasul

bănuiesc că dacă tot se face tunel forat diferența e nesemnificativă, că e la 100, că e la 40, și atunci avantajul pe termen lung primează. Ba chiar s-ar putea să fie mai stabil la adâncime mai mare. Dacă s-ar fi mers pe cut&cover probabil s-ar fi dus doar la 40 sau cât era tehnic fezabil, era și aici un avantaj de oportunitate că terminau mai repede, dar acum dacă treaba e practic decisă nu cred că mai are sens, îmi retrag propunerea ca să nu o mai lungim :)

adrian sibiu

Salutare tuturor!
C.I.C Boita în 23.09.2022
Enjoy !



adrian sibiu

Viaductul Tălmaciu km10 23.09.2022
Enjoy !


alecu26

#57866
1. După câte amanari au fost pe motiv de aviz de mediu...ar fi chiar culmea sa se facă tunel cut&cover. (Dar orice e posibil în Romania) (a se vedea soluțiile de la Boita).
2. Firma Bosniaca nu e cine știe ce firma mare. Nu are cum fi. Asa ca va fi interesant la ce poate mobiliza ca oameni și utilaje speciale de tunel. Pt a respecta termenul, sau a livra rapid e nevoie de 4 accese. Și de fapt e nevoie sa lucreze la 8 fronturi de lucru cu ceva decalaj. Nu cred ca se va întâmpla asta.
3. Umb nu are nici oameni nici utilaje sa lucreze la acele tuneluri. Ei pot frumos sa se ducă în ultimul an de contract și sa facă aia 7 km sau ce se potrivește pe stilul lor.
Concluzia....nu va așteptați la evoluții la Lugoj Deva cum ne-a obișnuit UMB în alte părți. Din contra. Dacă se termina în termen sa zicem un mare mare mersi ca se termina acest coșmar de lot, blocat on acest mod de tot felul de decizii idioate și de pus caruta înaintea calului.
PS:regula e ca nu se folosește TBM la autostrazi.
Drumurile noastre POATE....
(100 Euro ca tronsonul Holdea Margina din A1 nu se va deschide complet la trafic in acest deceniu).

ion59

Tuneluri se fac in Romania pe caile ferate. Nu exista specialisti romani cu ceva experienta dupa ce au participat la constructia lor? Imi este greu sa cred ca nu exista. Ca sa nu mai zic ca pot fi angajati din afara tarii. Cred ca este o falsa problema asta cu specialistii! Utilajele se pot cumpara. Totul este sa vrei sa faci. Si, mi se pare mie, chiar vor sa faca.

hefaistos

3 tuneluri x
2 sensuri x
2 capete fiexare tunel x
3 schimburi =
36 de echipe.
Aceasta e o mudalitate de scurtare a executiei. Din pacate nimeni nu pate aduce 36 de echipe de forare care sa lucreze simultan.
Cealalta solutie este de a lungi portiunile cut&cover pana la cote ale sapaturii 20/30/35 m sub nivelul solului (specialistii decid cat e posibil, sigur si fezabil economic). Pe profilul longitudinal prezentat cu cateva postari mai sus (daca e corect realizat) se propune cut&cover doar acolo unde tunelul este "tangent" la suprafata libera. Eu nu propun realizarea exclusiv cut&cover, perntru ca aparent sunt portiuni de tunel cu cota spre 50m. Propun doar ca, daca UMB vin ca solutie cu portiuni realizate pe alta tehnologie decat forare tunel sa nu apara o revolta "ca nu e drept", "ca nu e eco", "ca s-au pierdut atatia ani degeaba". Da, sa-u pierdut atatia ani dar nu din cuza ca solutia ternologic a acerut acesti ani in plus ci pentru ca ... Romania. Sa nu gasim motive sa mai pierdem niste ani. Mai ales ca, daca nu se termina proiectul pana in 2026 vom pierde si bani pe langa ani.   
Pariu 500 lei: Pana la 31 decembrie 2024, se va deschide A7 intre Buzau Nord si Focsani Nord. data de initiere a pariului 2 octombrie 2023
Pariu 200 euro, daca pana la 31 decembrie 2029 nu se deschide sectiunea cu tuneluri de pe A1 de la Holdea.

dorum

Eu nu cred ca se poate lucra in 3 schimburi
Forajele umbrela din tehnologie trebuie sa se intareasca... apoi masuratori, apoi mai sapi.
Cam asta e feelingu meu.