Autostrada A1 București-Nădlac

Started by Ionut, September 13, 2011, 12:10:24 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 21 Guests are viewing this topic.

adiarc

hai ca o mai zic eu inca odata  :D
e nevoie de min 4 km pe galerie ca sa se renteze TBM-urile
"Eficienta" cnair...claimuri de sute de milioane de lei,puse pe tava constructorilor pentru proiecte inexistente ( LD2 sect E ; LD 3 ; A10 )

DESFIINTATI compania Antiinfrastructura

carutasul

ba eu chiar mă gândeam că dacă inițial se doreau debleuri - deci cumva tehnic e posibil-  ar fi putut să le facă și prin "cut and cover" . Dacă le faci din 2-3 bucăți pe rând nu întrerupi circulația mamiferelor :) Dar nu știu dacă le e mai convenabil așa.

adrian sibiu

Salutare tuturor!
Nod rutier Selimbăr 23.09.2022
Enjoy !



athosga

Quote from: Vlad94 on September 23, 2022, 12:36:15 PMTuneluri se rezolva cu "cupa" :lol: . UMB nu cred ca va avea probleme pe sectiuena E1, iar pe E2 se poate etapizat, sapa tunelurile de pe un sens le finiseaza si dau in folosinta si apoi trec la celalalt sens (sper ca asa va fi). Doar astfel, putem circula pana in 2026.

Deci sa inteleg, ca pt LD va fi nevoie mai mult de echipe speciale, in afara de asta sunt doar 7km de "constructie regulara". In acest sens acest tronson nu prea va fi in concurenta cu celelalte contractate.

ijwtsh

Echipe specializate pentru saparea tunelurilor. Asfaltarea si etc tot va trebui facuta si inauntrul lor, nu?

Dop

Am incredere ca se va termina in termenul din contract, parca ar fi luata o oarecare marjă avand in vedere ca nici UMB nu stie exact la ce sa se astepte,poate chiar mai repede daca totul merge ață...dar ață la noi in general nu a prea fost..deci ne asteptam la orice.

Speram sa treacă urșii si nu rușii peste tunel.

hefaistos

1. Hai sa vedem contractul semnat
2. Sa speram ca in contract  nu e trecuta "din grija pentru ursi"obligatia de a face tunelurile integral forate. In aceste conditii probabil ca undeva la 60% se poate face cut&cover, ceea ce insemna doua lucruri: nu e tehnologie specifica tunelurilor deci o poate executa UMB fara probleme; problema de timp se reduce la sectiunile ce trebuie forate si inceteaza sa fie o problema. Dar si aici, trebuie sa asteptam (si mai mult) pana vedem proiectul aprobat.
Pariu 500 lei: Pana la 31 decembrie 2024, se va deschide A7 intre Buzau Nord si Focsani Nord. data de initiere a pariului 2 octombrie 2023
Pariu 200 euro, daca pana la 31 decembrie 2029 nu se deschide sectiunea cu tuneluri de pe A1 de la Holdea.

pasadia

Ba trebuie forat. Si nu din grija pentru "ursi", ci din grija pentur versanti, pentru mediu in general. Nu cred ca ai vrea sa muti milioane de mc de pamant pentru a-i pune dupa aia inapoi pe cut&cover. Nu are sens nici financiar, nici logic, nici dpdv al costurilor de mediu.

RaduG

Asociatul UMB pentru partea de tuneluri este EURO-ASFALT d.o.o, din Bosnia-Herțegovina

Pentru curioși:

Pagina de FB: https://www.facebook.com/EuroAsfalt/
Web: https://euro-asfalt.ba/en/home/
YT:

hefaistos

Ba are din punct de vedere financiar in primul rand pentru UMB. Pana la o anumita adancime e mai ieftin decat forajul. Si se face si mult mai repede asa ca ne putem incadra in 2026.
In ceea ce priveste ecologia, am fost fost in Elvetia in vara asta. Capatele tunelurilor erau cu planseu, ceea ce indica cut&cover, in timp ce sectiunea de mijloc (mai lunga sau mai scurta) avea forma de arc. Daca nici elvetienii n-au grija de natura... 
Pariu 500 lei: Pana la 31 decembrie 2024, se va deschide A7 intre Buzau Nord si Focsani Nord. data de initiere a pariului 2 octombrie 2023
Pariu 200 euro, daca pana la 31 decembrie 2029 nu se deschide sectiunea cu tuneluri de pe A1 de la Holdea.

horatiu.cosma

#57850
Ca să nu o ia discuția foarte tare pe arătură din nou, las aici câteva precizări ce trebuie reluate tot la câteva luni:

- tunelurile de pe LD2 sunt pentru mașini și pentru oameni, nu pentru urși
- în primul rând tunelurile acestea au un rol funcțional extrem de important de stabilizare a zonei; la mega debleul de zeci de metri din soluția inițială riscurile de destabilizare a versanților erau semnificative, conform studiilor geo
- în al doilea rând, tunelurile contribuie la un mediu mai sănătos, la prezervarea pădurilor de deasupra care fac parte din culoarul de migrație a mamiferelor mari între Apuseni și Meridionali. Și nu vorbim doar de urși, mai există și lupi, caprioare etc, e documentat foarte bine în acordul de mediu.
- soluția tehnică (cel puțin cea din SF) prevede 2 tuneluri duble, unul mai mic de 400 de metri și unul de 1,8km. Cel mare de 1,8km e format din 3 secțiuni: prima prin soluție forată, apoi un cut-and-cover în mijloc de vreo 400 de metri dacă nu mă înșală memoria, apoi a 3-a secțiune tot forată.

L.E. Vedeți aici o schiță a tunelurilor.

GAC

In ceea ce priveste lotul cu tunele imi aduc aminte ca tunelele aveau doua componente: o parte forata, cam 70% si o parte cut & cover vreo 30%.
Discutam de un termen de aproape 4 ani. La inceput, UMB trebuie sa faca portalurile de tunel, ca sa se poata apuca partenerul de asociere (sa speram serios) de forat. Chit ca va castiga UMB pe toate loturile ramase de A7, trebuie sa le termine in 3 ani; de asemenea, treaba cu utilajele grele trebuie terminata in cel mult 2 ani si jumatate. In tot acest timp, UMB va termina si pe A3 si pe DEx12. Deci vor avea cel putin 1 an sa termine cei 7 Km de autostrada intr-un relief relativ prietenos, folosindu-si toate fortele.
UMB o sa trebuiasca cel mai probabil sa execute sectiunea de cut&cover, sau cel putin sa sape un debleu adanc pentru a executa plafomul superior al tunelului cut & cover, ca pe urma sa-l acopere din nou cu pamant. Totusi discutam de vreo 800 m, nu cred ca e o problema, fata de ce au facut la Soimus, pe DEx 12 Lot 2 sau pe A3.

hefaistos

#57852
@horatiu.cosma
Trecand peste discutia filozofica "tuneluri pentru ursi/tuneluri pentru oameni" care nu influenteaza cu nimic aspectele tehnice, ai idee daca solutia din SF este impusa in conditiile de licitatie? Sau doar cota autoastrazii, ramanand la latitudinea constructorului modul de atingere a cerintei?   

Pentru clarificare:
- sunt adept al tunelurilor in locul debleelor adanci.
- nu vreau sa comentez nimic asupra faptului ca s-a coborat cota autostrazii si prin aceasta s-au lungit traseele tunelurilor. E o decizie luata, s-a licitat pe ea, sa mergem mai departe.
Am insa o problema daca se impune tunel forat doar pentru a nu disturba fauna pe durata executiei. Asta in conditiile in care DN68A si mai la nord DN7 strabat de multe zeci de ani zona, iar santierul oricum va face zob ecosistemul local pe durata executiei. Adica ne mintim singuri. Daca sunt motive legate de stabilitatea solului e alta discutie.
Ca sa fiu cinic/rautacius, la Soimus au fost mutate niste colonii de lilieci cu mult tam-tam si intarzierea proiectului. S-a mai interesat cineva daca au supravietuit transplantului? 
Pariu 500 lei: Pana la 31 decembrie 2024, se va deschide A7 intre Buzau Nord si Focsani Nord. data de initiere a pariului 2 octombrie 2023
Pariu 200 euro, daca pana la 31 decembrie 2029 nu se deschide sectiunea cu tuneluri de pe A1 de la Holdea.

dorum

sectiunea din mijloc de 440m nu ramasese ca se face tot forat?

horatiu.cosma

Nu, e cut-and-cover in mijloc.

^^^
Am mai scris în trecut despre documentația de la licitație, practic în foarte puține cuvinte CNAIR spune "nu prea avem SF pe bune la tuneluri, ci doar o linie trasă în acordul de mediu, respectați acordul de mediu". Iar acordul de mediu detaliază ce informații am pus mai sus.