Autostrada A1 București-Nădlac

Started by Ionut, September 13, 2011, 12:10:24 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 32 Guests are viewing this topic.

naivu

#57825
@Dop , proiectul ăsta al lui Salini e o mare enigmă, nici CNAIR nu l-a mai cerut, nici Salini nu a mai pomenit de el. Ipoteza mea este că in 2017 au bănuit că se pregătea rezilierea și nu respectarea înțelegerii din 2016 și nici nu s-au mai apucat!
Retrospectiv, poate că foștii consilieri din guvernarea Cioloș erau mai inspirați dacă la schimb cu secțiunea E cereau reabilitarea DN68A Holdea-Margina de la fundație. Plus prelungirea sectiunii D cu o centură la Margina și un pasaj peste CF? Plus lărgirea+asfaltarea DC100 și un drum de legătură Costeiu de Sus-nod Holdea?

horatiu.cosma

Cum adică la schimb cu secțiunea E sa faci centuri, pasaje și modernizări pe altundeva  :lol: ? Contractele de achiziție publică în UE nu funcționează așa, sub formă de piață în care se practică trocul.

mirceaeliade

ma uitam pe anuntul din SEAP si am observat ca oferta castigatoare a UMB are 11+34=45 luni executie care e baremul limita pentru punctaj maxim.  adica UMB nu a avut motive obiective sa liciteze mai putin de 45 luni fatza de reperul de 57 de luni cat era baremul de calcul. e oarecum imbucurator pt ca sugereaza ca UMB ar putea avea capacitatea sa termine mai repede de 45 luni cat au lictat.  daca semneaza si primesc ordinul de incepere in noiembrie, tehnic ar insemna termen de executie august 2026, care este FIX baremul pentru contractele PNRR. [desi parca CNAIR a zid ceva de imprumut, si nu stiu exact ce inseamna asta pentru fonduri]

TLDR: presiune pe CNAIR sa dea OIL pana la sfarsitul lui Noiembrie si TEHNIC vorbind e totul in graficul PNRR

tom_sawyer

#57828
"Proiectare si executie lucrari pentru obiectivul major de investitii: Autostrada Lugoj –Deva (A1), Lot 2: km 27+620 - km 56+220, Sectiunea E si finalizare Sectiunea D"

Valoare estimata:  2.283.776.512,23 RON fara TVA

Ofertantul desemnat câstigător este Asocierea S.C. SPEDITION UMB S.R.L. – S.C. TEHNOSTRADE S.R.L. – S.C. SA & PE CONSTRUCT S.R.L. - EURO-ASFALT d.o.o., având prețul de 1.826.845.634,11 Lei fără TVA.



Fix 80% din valoarea estimată.

Pentru cine vrea să știe care e faza cu 80%:

https://economedia.ro/guvernul-modifica-zeci-de-legi-pentru-a-nu-pierde-finantarea-din-pnrr-la-autostrazi-si-cai-ferate-termene-mai-scurte-la-licitatii-rezilieri-de-contacte-mai-simple-si-modelul-polonez-la-achizitii.html#.Yyx7JkxBzyQ

http://www.mt.ro/web14/transparenta-decizionala/consultare-publica/acte-normative-in-avizare/3821-oug07032022dpsmp

mdragos

Eu zic ca UMB poate face proiectarea mai rapid gen 6 luni. Dar sa aprobe CNAIR in timp rezonabil. Asa mai poate castiga 6 luni.
Ar putea face forajele geo imediat dupa semnare, fara sa mai astepte O.I.L.
Se poate scurta, depinde de agenda UMB.

Ionut

API pe Facebook

UMB vrea tot caimacul. După ce a semnat în 06.09.2022 contractele pe loturile 1 și 4 iar luni (19.09.2022) a fost declarat câștigător pe celelalte două sectoare din #AutostradaA7 Buzău-Focșani, ieri (21.09.2022) a depus oferte la toate cele trei loturi de pe Bacău-Pașcani și azi a ofertat complet și pe Focșani-Pașcani. Tot astăzi CNAIR a anunțat că este pe primul loc și pe #AutostradaA1 Lugoj-Deva lot 2.

Așadar, cel mai probabil își vor consolida poziția de lider în piața infrastructurii rutiere majore. Totuși, cât (mai) pot duce? Dacă vor primi toate cele 8 loturi de pe Autostrada A7 plus A1 Lugoj-Deva, ar adăuga peste 250 de kilometri noi în portofoliu pe lângă cei 155 pe care-i au acum.

În mod evident, ar depăși cu mult capacitatea lor actuală care nu poate fi dublată peste noapte, pe A7 având execuție directă cu termene foarte scurte. Chiar dacă ar subcontracta masiv către jucători locali, mai mici, tot ar fi extrem de dificil și riscant să treacă imediat de la 155-200 la 400 de kilometri în lucru, toți scadenți în 20-30 de luni cu excepția ciotului Lugoj-Deva!



Se poate discuta pe thread-ul dedicat constructorilor.

GIV

#57831
@mdragos

poate proiectarea o vor face cei din asociere si poate o vor face in asa fel incat sa se si incadreze contractual cat si dpdv alocare a resurselor. poate aici se vor implica cu scop principal pt experienta pe tuneluri si sa aiba implicare minima pe restul lotului si astfel isi pot aloca resursele pe alte proiecte.

Alexander

Quote from: mirceaeliade on September 22, 2022, 05:56:08 PMe oarecum imbucurator pt ca sugereaza ca UMB ar putea avea capacitatea sa termine mai repede de 45 luni cat au lictat. 

La cat de agresiv au licitat pe A7 si cate proiecte au in lucru nu ma astept sa mai finalizeze inainte de termen vreun santier. Cred ca e de asteptat sa lucreze cu resurse diminuate incat sa fie mereu la limita, fie sa aiba perioade de forta alternate cu perioade de abandon si sa mute resursele intre santiere astfel incat sa foloseasca la maxim termenele.

naivu

Aici la LD2D+E este o problemă de prestigiu să termine înainte de termenul PNRR, august 2026 parcă.

Archi

LD2D+E este un lot care prin natura sa nu are sens sa fie lucrat in heirup-uri. Tunelul este o munca de precizie si inginerie fina mai degraba decat una de volum, nu ai unde sa bagi sute de muncitori si utilaje in tunel, acolo trebuie cateva echipe specializate pe ce au de facut care sa lucreze constant.

Restul de 7 km de autostrada de facut in afara tunelului nu o sa puna presiune mare pe capacitate fiindca nu avem lucrari de arta majore sau cantitate mare de lucrari acolo.

ovidiutm

Nu ma pricep, banuiesc ca se folosesc in paralel doua TBM-uri si alte utilaje specializate pentru consolidare ziduri, aplicare prefabricate, etc. Chiar as vrea sa-l vad pe Rocklee la lucru :).

dorum


Xed

Quote from: alecu26 on September 13, 2022, 06:15:51 PMRepetați după mine. Nu se fac tunele de autostrada cu TBM.

Quote from: Ionut on September 13, 2022, 06:50:36 PMEu nu înțeleg de ce se tot repetă aberația asta cu TBM la fiecare tunel de 1-2 km. Nu se merită TBM sub 4-5 kilometri.

De ce nu citim topicele macar cu cateva pagini in urma si punem aceleasi intrebari la nesfarsit?

oc7avian

Quote from: Ionut on September 13, 2022, 06:50:36 PMEu nu înțeleg de ce se tot repetă aberația asta cu TBM la fiecare tunel de 1-2 km. Nu se merită TBM sub 4-5 kilometri.

Succint. Nimic de adăugat  :lol:

Vlad94

Tuneluri se rezolva cu "cupa" :lol: . UMB nu cred ca va avea probleme pe sectiuena E1, iar pe E2 se poate etapizat, sapa tunelurile de pe un sens le finiseaza si dau in folosinta si apoi trec la celalalt sens (sper ca asa va fi). Doar astfel, putem circula pana in 2026.