Autostrada A1 București-Nădlac

Started by Ionut, September 13, 2011, 12:10:24 PM

Previous topic - Next topic

8 Members and 69 Guests are viewing this topic.

ioji

Grindeanu: La mai bine de 15 ani de la intrarea în UE, să se înceapă efectiv prima autostradă care traversează Carpaţii e o ruşine pentru statul român

Ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu, a spus, la Prima TV, că este o ruşine pentru statul român ca la mai bine de 15 ani de la intrarea în Uniunea Europeană să înceapă lucrările la prima autostradă care traversează Carpaţii, fiind vorba despre Sibiu – Piteşti, el precizând că au fost lucruri care pare că nu au mers cum trebuie.

QuoteSorin Grindeanu a fost întrebat, duminică, la emisiunea Insider Politic, când va fi gata autostrada Sibiu – Piteşti.

"Dacă îmi permiteţi, aş răspunde un pic mai detaliat. Acest tronson de la Sibiu la Piteşti e format din cinci loturi, din cinci secţiuni. La sfârşitul anului trecut a fost semnat lotul 4, la începutul acestui an s-a semnat lotul 2, vorbim de cele mai grele, şi în urmă cu câteva zile s-a semnat lotul 3, deci 2, 3 şi 4, cele mai grele loturi din cele 5 au fost semnate în ultimele luni. Pe lotul 1 de la Sibiu la Boiţa se lucrează foarte bine în acest moment, iar aici sunt optimist că vor fi daţi acei kilometri în circulaţie până la sfârşitul acestui an. E vorba de 14 kilometri", a afirmat mnistrul Transporturilor.

El a precizat că pe sectorul Sibiu – Boiţa stadiul lucrărilor este la 80%.

"Ar trebui să fie gata, conform contractului, undeva la jumătatea anului viitor. Compania s-a mobilizat foarte bine în acest moment, e undeva peste 80 la sută, a început să se toarne inclusiv straturile de asfalt de uzură, toate acele lucruri care sunt spre finalul unei lucrări. De aici optimismul meu. S-au început lucrările şi pe capătul celălalt, de la Piteşti la Curtea de Argeş. Eu sper ca acea companie care lucrează acolo, pe secţiunea 5, şi care a câştigat şi secţiunea 3, de care aminteam mai devreme, cea mai grea, cel mai mare contract semnat vreodată de către CNAIR, să-şi intensifice ritmul de lucru, astfel încât toţi aceşti termeni prevăzuţi în contract să fie respectaţi", a explicat Sorin Grindeanu.

El a precizat că autostrada Sibiu – Piteşti este cerută de români de zeci de ani.

"Această chestiune legată, de exemplu, de Sibiu-Piteşti, nu e o chestiune care să fi fost blocată doar în anul 2021, ci este autostradă care e cerută de români de zeci de ani, să traversăm Carpaţi. Iată că în câteva luni s-au semnat trei cele mai dificile loturi de autostradă din cele cinci, celelalte fiind deja semnate. Noi aproape săptămânal, şi vedeţi anunţurile, ba adjudecăm un lot de autostradă, ba îl scoatem la licitaţie. Sunt lucruri care au intrat într-un anumit ritm, care trebuie să se întâmple după un calendar dat de lege. Toată perioada de licitaţie, de contestaţii şi aşa mai departe", a mai afirmat ministrul Transporturilor.

El a precizat că este o ruşine pentru statul român că a început prima autostradă care traversează Carpaţii după 15 ani de la intrarea în Uniunea Europeană.

"Hai să luăm anii, măcar anii de când am intrat în Uniunea Europeană, în 2007, vorbim de 15 ani. După 15 ani, să fii capabil tu, ca stat, diverse guverne, diverşi miniştri, de toate culorile, după aproape sau după 15 ani, mai bine de 15 ani să fii în stare de abia atunci sau acum să scoţi la licitaţie, să se înceapă efectiv prima autostradă care traversează Carpaţii, e o ruşine pentru statul român. Şi-mi asum acest lucru. Am avut diverse poziţii în aceşti ani, am fost prim-ministru şi ministru şi pe alt portofoliu, şi în administraţia locală. Sunt lucruri care pare că nu au mers cum trebuie", a afirmat Grindeanu. 

El a adăugat că nu întotdeauna când sunt întârzieri ale unor proiecte de infrastructură este vinovată compania care derulează investiţia.

"Îmi doresc să se ţină de termenii contractului cei care câştigă, unii dintre ei, şi chiar vreau să îi laud, fac acest lucru, alţii, de multe ori să ştiţi că există şi argumente care stau în picioare de ce există o anumită întârziere pe anumite lucrări, nu tot timpul compania, cea care construieşte, este vinovată sută la sută şi trebuie să fiu corect şi să spun acest lucru. De multe ori relaţionarea cu alte instituţii, cu alte primării, nu merge în ritmul pe care ţi l-ai propus iniţial: exproprieri, mutări de utilităţi, ca să vă dau doar câteva exemple, traversări de ape, avize de la păduri, de la Apele Române. Ritmul câteodată nu e cel care...Dacă ritmul e prost, nu e neaparat vina sută la sută a constructorului", a explicat Sorin Grindeanu.

Sursa: news.ro

Cetatean

Penibil. Ok,faptul ca toarna cenusa in cap tuturor e totusi ceva,dar nu scuza nimic.
E vina lor pentru ca nu avem Valea Oltului,Prahovei si macar o trecere spre Moldova.
Va zic sigur ca oricine face oricare dintre aceste drumuri ar plati si 12-15 de euro pe trecere,numa sa nu mai stai zilnic in ambuteiaje.

Un coleg a facut de la Sibiu la Valcea acum vreo 2-3 saptamani 5 ore. Ar fi platit 10-12 de euro ca sa faca o ora?

Ce putea face statul in acesti 15 ani? Studii ok,proiect TIPLA,expropieri etc
Dar nu a facut nici macar asta bine sau complet.
La fel ca si restul de aici,imi doresc ca lucrurile sa mearga ok,dar din pacate contextul socialo politico economic e destul de greu si mi-e groaza de incopetenta si delasarea autoritatilor.
Acest proiect,Valea Oltului nu trebuie sa tina cont de schimbari de ministrii,guverne. E o proritate si trebuie tratat ca atare.

Constructorii au nevoie de tot sprijinul statului si statul trebuie sa ii plateasca la timp si sa urmareasca progresul si calitatea lucrarilor
Avem 3 constructori.
Porr cu experienta si serios.
Webuild intr-un proces de reorganizare.
Mapa cu un portofoliu serios,dar fara experienta birocratica din ro.

hvm

Daca o sa se intample minunea si scoaterea din fondul forestier + exproprieri o sa dureze mai putin de 1 an , atunci avem ceva sanse ca se va termina destul de aproape de adevar (prin 2028-2029), dar alea trebuiau terminate deja. In caz contrar o sa fim fericiti sa termine la fel de repede ca Aktor/Pizza pe a10....

ramane de vazut...
Pariuri: A3-UMB-5 alunecari>20m - 1000ron Ciprebbe - aici

alexd4u2

A1 Pitesti - Sibiu, Lot 5, tronsonul Manicesti - Zigoneni:

Ionut

API pe Facebook

Secțiunea 3 din #AutostradaA1 Sibiu-Pitești a fost contractată. Hartă interactivă cu traseu calibrat cu mare precizie: https://bit.ly/3A3Le3t.

Luni, 01.08.2022, CNAIR a semnat cu asocierea italiano-română WeBuild-Tancrad cel mai mare contract al său acordat vreodată prin licitație: 5,323 miliarde lei fără TVA, adică 99,98% din valoarea estimată pentru cei 37,40 kilometri dintre Cornetu și Tigveni. Perioada de proiectare este de 12 luni și cea de execuție 45, cu 10 ani garanție.

Este nu doar cea mai scumpă bucată de autostradă, ci și cea mai dificilă, chiar mai grea decât vecina, Secțiunea 2 Boița-Cornetu, aceasta din urmă fiind parafată cu turcii de la Mapa-Cengiz în 07.02.2022 pe "doar" 4,25 miliarde lei fără TVA pentru 31,33 kilometri, intrată oficial în perioada de proiectare la 01.07.2022 cu termen 18 luni plus alte 50 de lucrări în teren.

Revenind la Secțiunea 3, cifrele sunt impresionante: aproximativ 50 de poduri și viaducte doar pe autostradă, dar și tunelul Poiana de 1,7 km, cel mai lung de pe traseul Sibiu-Pitești. Plus două noduri rutiere și un ecoduct-mamut rar întâlnit chiar la nivel european, un veritabil pod pentru animale peste DN7, calea ferată și Râul Olt la sud de Mănăstirea Cornet.

Ne declarăm mulțumiți dacă vom circula mai devreme de 7 ani pe acest sector, având în vedere dificultățile tehnice deosebite, calitatea execrabilă a studiului de fezabilitate (așa cum v-am explicat de nenumărate ori timp de 7 ani) și ofertarea în orb, la 99,98% din prețul estimat, cu riscuri geotehnice și financiare imense, coroborate cu mobilizarea și atitudinea dezamăgitoare ale celor de la WeBuild/Astaldi din ultimele luni, toate puse peste birocrația încâlcită și fuga de responsabilitate a oficialilor CNAIR.

Celelalte tronsoane din #AutostradaSibiuPitești? Pe primii 13,17 kilometri dintre Sibiu și Boița cei de la PORR se mișcă bine și sunt șanse maxime să circulăm pe aici la sfârșitul acestui an. Același antreprenor austriac tocmai a depus PAC (Proiect pentru Autorizarea lucrărilor de Construire) pe Tigveni-Curtea de Argeș (9,86 km) și putem vedea primele utilaje în teren la finalul lui 2022 dacă se emite rapid autorizația de construire. Termenul contractual de execuție este de 44 luni.

Pe Curtea de Argeș-Pitești (30,35 km) italienii de la WeBuild ne-au dezamăgit în ultimele luni și îi așteptăm să își respecte blazonul, să rezolve situația terasamentelor și să accelereze ritmul ca să termine lotul în 2025.

Cei 122,11 kilometri ai Autostrăzii A1 Sibiu-Pitești au acum constructori de la un capăt la altul. Să sperăm că toți își vor duce angajamentele la bun sfârșit, chiar dacă nu prea curând.

Skynick

Ne bucuram si la doua etape - Pana la Curtea de Arges si Cornetu pana in 2026 si restul, mijlocul, pana in 2031.

adrian sibiu

Salutare tuturor !
Viaductul Tălmaciu în 08.08.2022 !



montaniardul

Alveolele alea suplimentare de la marginea benziilor de urgenta (min. 1:16) ce uitilitate au?

pelan87

^
Sunt refugii pentru urgente care permit, de exemplu, stationarea unui vehicul ramas in pana intr-un loc mai sigur decat pe banda de urgenta. Dar, in mod cert, sunt perfecte si pentru politia rutiera care poate sta la panda acolo.

bekxy

Nu știu dacă nu cumva în alveolele alea vor monta telefoane SOS.

Skynick

Sunt locuri unde se vor vinde produse traditionale: branza, miere, slana. :)  :)

gicu

^^ Se mai monteaza telefoane SOS? Într-adevăr pe A1 sunt, dar pe A10 au montat doar acele indicatoare cu ape lde urgenta 112. Mi s-ar părea o risipă să mai pui acum telefoane SOS când toată lumea suna de pe mobil la 112, ba mai mult, multe din mașinile care s evând noi sună singure în caz de accident.

oneLess

#57582
Alveolele fac parte din standardul pentru autostrăzi agreat și de UE. Evident că e depășit moral scopul lor, telefonul de urgență, e anacronic chiar, dar pe bune, nu strică deloc existența alveolelor. Dimpotrivă. Util ar fi să pună și pe niște panouri nr. de telefon de urgență și să aibă grijă să și răspundă cineva.

adrian sibiu

Salutare tuturor!
C.I.C Boita în 09.08.2022 !



Xander

^^Eu as vedea utilitatea alveolelor in depozitarea temporara a zapezii in excees. Mai bine acolo decat pe marginea benzii de urgenta.