Autostrada A1 București-Nădlac

Started by Ionut, September 13, 2011, 12:10:24 PM

Previous topic - Next topic

8 Members and 66 Guests are viewing this topic.

alecu26

Legat de Astaldi, ma îndoiesc ca Ferrobeton ar fibde acord și ar avea capacitatea sa facă 4...6 grinzi pt Astaldi.
Va fi foarte foarte greu si scump pt Astaldi dacă nu fac grinzile în șantier.
Din păcate  umărul ăsta enorm de licitații la care participa we build și le licitează la preturi ca să le câștige sigur, cuplat cu zvonurile privind neplata unor furnizori...nu e o veste buna. Multe falimente și insolvente au început exact asa.
Drumurile noastre POATE....
(100 Euro ca tronsonul Holdea Margina din A1 nu se va deschide complet la trafic in acest deceniu).

adiarc

si oare de ce se misca asa,dupa ce i-au preluat Salini/We Build?

ca pana atunci ei erau cei mai "titrati" constructori straini din Romania ,bine "ancorati" si cu o capacitate f rapida de a rezolva totul..chiar si birocratia
"Eficienta" cnair...claimuri de sute de milioane de lei,puse pe tava constructorilor pentru proiecte inexistente ( LD2 sect E ; LD 3 ; A10 )

DESFIINTATI compania Antiinfrastructura

adrian sibiu

Autostrada A1 Sibiu Pitești lot2 Boita Cornet 29.07.2022 !
Au început lucrările de foraje la capătul dinspre Boita !



Cetatean

@alecu26 4-6 grinzi pe zi.
Orice fabrica de prefabricate de pe zona isi schimba tor procesul cand ai de facut 500 de grinzi. Problema e costul lor. Ca la momentul actual chiar si cu indexari...cred ca sunt la limita profit/cheltuiala. Poate chiar in pierdere. As zice ca asteapta sa se mai linisteasca piata,scada preturile.

Din ce am auzit,webuild dupa preluarea Astaldi,a facut audit peste tot. Au venit in "vizita" actionarii din Italia,pe santiere. Aia batranii. Sa vada ce ,unde,cand,cum. Au schimbat sefi de pe un santier pe altu...etc.
Cred ca constructorul "serios" se afla intr-un mic impas,o reorganizare,ramane de vazut daca va creste (ceea ce ne dorim toti) sau o sa o gherleasca.

alecu26

Costa destul de mulți bani reorganizarea procesului de producție. Și poate dura și multa vreme.
Și pentru mine e un pic surprinzător faptul ca după preluare, we build are probleme de finanțare și cash flow în România. În mod normal dacă ceva nu îți place la piață respectivă oprești licitațiile...nu apeși pe accelerație.
Vom vedea. Oricum problema grinzile se va lamuri curând.
Drumurile noastre POATE....
(100 Euro ca tronsonul Holdea Margina din A1 nu se va deschide complet la trafic in acest deceniu).

oneLess

Au mai câștigat și pe CFR ceva gras zilele astea.

Cetatean

^ Asa am auzit si eu. Zic chiar si din pacate.


GAC

Pe S5 discutam de aproximativ 1,250 grinzi mari doar pentru autostrada (5 Km * 2 sensuri * 25 de deschideri pe sens pe KM * 5 grinzi pe deschidere), anticipand deschideri de 40 m.
La aceste mai adaugam si structurile mai mici, deci mergem spre 1,500 grinzi.
La o productie de 5 grinzi le zi inseamna 250 zile, daca lucreaza ceas, dar banuiala mea este ca nu or sa lucreze la grinzi si in weekend si or sa mai fie si saptamani libere gen paste / craciun si cu siguranta nu o sa toarne nimeni grinzi pe ger. Deci cele 250 zile vor vi doar zile lucratoare, deci 50 de saptamani. Daca mai adaugi 8 saptamani cu conditii meteo nefavorabile si inca vreo 3-4 cu perioada de vacanta, ajungem la usor la 1 an si 3 luni, si asta doar daca se mobilizeaza in asa fel incat sa nu prinda 2 ierni.
In ceea ce priveste ritmul mai lent de lucru exista 2 explicatii:
1. We Build lucreaza cu subcontractori si isi permit sa-si bata joc neavand angajati si utilaje proprii (UMB in contrast, plateste salarii, rate la banci / leasing si inregistreaza amortizare si daca lucreaza si daca nu lucreaza, de aceea, au revenit in forta pe A3, chit ca au facut gura);
2. Abordarea core satelite sau double standard: WeBuild se prezinta exemplar in tarile dezvoltate, unde normele se respecta (angajatii beneficiarului sunt competenti, SF-ul e bine facut si reflecta intr-o maniera exhaustiva riscurile proiectului) si unde vrea sa ramana abonat la contracte babane pe termen lung, pe cand in Romanica, WeBuild vede niste proiecte speculative, cu risc ridicat si cu potential de blocaje birocratice. De aceea, prefera subcontractori, ca sa poata "plasa" riscul in spinarea lor.

danutzu_1069

Sper ca sunteti constienti de faptul ca odata ce incep sa fie produse grinzile, pot fi puse in opera imediat... (evident, respectand timpii tehnologici)... nu dupa un an si ceva cand se termina de fabricat grinzile....
Stie cineva sigur, faptul ca grinzile nu sunt in fabricatie in momentul asta?

Cetatean

Probabil se va muta discutia la constr,proiectanti etc.

Nu as da vina doar pe beneficiar. Salini,Astaldi,Impregilo si in viitor webuild si-au rotunjit tot timpul profitul din claimuri. Pe langa ala din avans. Aici nu,ca e doar 2 % parca...
E vina noastra,ca nu avem aia,aia aia,dar doar partial.
Cand functionarul din Cnair fie ca e sef,aghiotant,director sau cadru de decizie si se supune unor reguli interne,dictate si nu corectitudinii,sau unui cod,platim toti.
Avem modele care functioneaza,dar nu vrem de 15 ani sa le acceptam si implementam.

Pe nici un santier,cu cateva mici exceptii, eu nu am vazut mobilizare cum scrie la licitatie.
Scuza ca nu au avut liber 1 km,10 m de expropiere sau te miri ce,nu merge. Da,ajuta la prelungiri de termene.

Din fericire,pe A1, avem exemplul Porr,unde pe lotul 1 s-a bagat 2 ani jumate forja.
Cea mai mare smecherie a lor,din punctul meu de vedere,a foat stabilizatul. Pentru care ii felicit,atat pe ei cat si pe cei din cnair ca au reusit sa ajunga la un consens,sa accepte reteta si astfel sa scuteasca timp si bani.
Sper doar ca opinia publica sa observe,ca asta e ritmul minim de mobilizare.


Ps stiu un santier unde au stat grinzile peste 1 an,aproape doi la fabrica...din pacate.

CAS

Informativ  O:-)

Webuild, pentru lot 5 a contractat grinzile cu o firma din Ploiești și una din Pitești.
Și se preconizează că se pregătesc să înceapă fabricarea lor, cât de curând.

horatiu.cosma

Stefan Ioniță a gândit în 2017 pentru PiSi5 un termen de execuție de 4 ani (mai mult ca tunelurile LD2, Meseșul, A3 UMB). Mai au vreo 3 ani, deci calculele despre grinzi sunt doar de amorul artei, ei încă au tot timpul din lume să o lălăie.

zone_rider

#57507
Cu sau fara Ionita, e bine ca pana la urma au fost licitate toate loturile pentru PiSi si acum putem vorbi despre inceperea lucrarilor pentru loturile cele mai grele. Daca era dupa altii mai bine intentionati, trebuia sa facem din nou licitatie pentru SF ca sa obtinem un proiect "matur" (care mai dura inca vreo 5 ani). Tineti minte ca asa se punea problema aici pe forum dupa esuarea contractului cu Spea şi Tecninc Consulting.

Pentru aducere aminte:
https://cursdeguvernare.ro/cnair-studiul-de-fezabilitate-a-autostrazii-pitesti-sibiu-va-continua-in-house-pentru-tronsoanele-23-si-4.html

horatiu.cosma

Cei bine intenționați au tras niște semnale de alarmă foarte valide, care s-au concretizat pe alte proiecte mult mai simple cu SF-uri cu lipsuri similare. Vedem cum vor merge PiSi 2&3 unde nu a actualizat nimic Spea Tehnic față de maculatura Iptana 2008, eu dau șanse sub 50% să meargă bine și să nu sfârșească in rezilieri/blocaje nesfârșite.

Cetatean

Eu sper sa nu renunte nimeni. Logic ar fi sa isi faca foraje si masuratori ca sa scoata un proiect cat mai bun.

Au licitat pe baza la listele din Sf cred. Alea in general sunt umflate cu 15-20%. Este spatiu de manevra in proiectare si optimizare.
Nu stiu daca au voie sa scurteze/lungeasca structuri. Acolo pot optimiza cate ceva.
O sa duca proiectul in CTE (parca asa ii zice) si sa fie aprobat.
Fiind loturi de munte,sa speram ca materialele excavate o sa fie bune pentru umpluturi.
Prevad dificultati la tunel,accesul greu in unele zone si instabilitatea din piata.

Cnair ar face bine sa aibe consultanti ok si deschidere in rezolvarea rapida a problemelor aparute. Poate o echipa de 5-10 oameni dedicata fiecarui tronson. Care sa urmareasca si sa rezolve ce apare pe parcurs.impreuna cu consultanta sa ofere cat mai putine motive de scandal.

De forta de munca nu mai pomemesc. Sunt multe structuri si e nevoie de oameni calificati la constructie. Un lot din asta ar trebui sa aibe 2000-3000 de oameni la executie. Muncitori,operatori si tesa.

Sunt tare curios cum o sa mearga.
De asemenea sunt curios cum a fost relatia cnair cu Porr,pentru lotul 1.