Autostrada A1 București-Nădlac

Started by Ionut, September 13, 2011, 12:10:24 PM

Previous topic - Next topic

8 Members and 51 Guests are viewing this topic.

Fulgerica

Se stie care e situatie actuala pe lotul 5? Am citit ca Astaldi ar avea mari probleme cu muncitorii, iar in conditiile acestea nu stiu daca trebuie sa ma bucur ca mai iau si lotul 3.

Sursa: https://www.turnulsfatului.ro/2022/07/20/probleme-pe-autostrada-sibiu-pitesti-constructorii-sunt-nemultumiti-de-presiunea-cnair-si-de-cresterea-preturilor-rdquo-mi-e-greu-sa-cred-ca-exista-un-singur-vinovat-rdquo-195013


Cetatean

Situatia e simpla si poate fi explicata cam asa:
- ai un antrprenor sau o asociere straina care isi aduce in Romania management si ingineri pana la anumite pozitii, in general sefi de departamente
- de acolo in jos angajeaza romani sau subcontracteaza
- in momentul cand ai subcontractat si nu platesti, oamenii pleaca (pentru ca este suficienta cerere)
- problema subcontractarii este pretul platit pentru munca prestata...care este in general la limita dintre profit si cost
- mai mult, antreprenorul trebuie sa sustina tot managementul ala (bani grei si conditii de expati) si sa faca profit pentru compania mama
- si atunci taie,plateste greu sau da tepe,se plange,se vaicareste ca bla bla bla

O solutie este sa isi mai taie din profit,prime grase,trai bun si sa dea la aia care muncesc. Si trebuie sa ma credeti pe cuvant.
Parte din bani nu merg unde trebuie, in lucrari sau la firmele subcontractoare,se plimba si dispar.

CAS

Autostrada Sibiu – Pitești: Asocierea Mapa – Cengiz a primit ordinul de începere pentru proiectarea secțiunii montane Boița – Cornetu

Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) a emis pe 1 iulie 2022 ordinul de începere pentru proiectarea secțiunii 2 Boița - Cornetu (31 km) din Autostrada Sibiu - Pitești, au anunțat marți (26.07.2022) reprezentanți ai CNAIR. Asocierea de constructori din Turcia care a câștigat contractul are la dispoziție 18 luni pentru elaborarea proiectului pentru lotul ce traversează Carpații.
CNAIR a semnat pe 7 februarie 2022 contractul pentru proiectarea și execuția secțiunii 2 Boița – Cornetu din Autostrada Sibiu – Pitești. Câștigătorul licitației pentru primul tronson peste Carpați este asocierea de firme din Turcia Mapa – Cengiz.

Sursa

vm75

Am trecut azi pe Valea Oltului si in naivitatea mea speram sa vad ceva semne  :D Deci cel mai devreme in primavara lui 2024 ar putea incepe lucrarile (18 luni proiectare). Mi se pare extrem de greu lotul, in primul rand trebuie facute foarte multe defrisari iar abia apoi se poate lucra efectiv. Practic 90% din lot e impadurit si pe teren foarte denivelat. Ar fi o mare performanta sa faca drumul de santier in primul an. Sper din toata inima sa le iasa socoteala turcilor si sa nu arunce prosopul in perioada de proiectare.

GIV

oare din februarie nu au lucrat deloc la proiectare?

Calin88

#57470
Au semnat in 7 februarie si abia pe 1 iulie au dat ordinul de incepere pentru proiectare?
Inteleg ca e un schimb de documente de facut (desi cred ca majoritatea birocratiei are loc inainte de semnare) dar, totusi, sunt aproape 5 luni de zile pierdute.

horatiu.cosma

Deocamdată se chinuie să găsească puncte de acces pentru forajele geo (alea pe bune, că la SF nu s au făcut mai deloc), in zona pădurilor nu se poate intra că nu sunt făcute exproprierile și procedura de scoatere din fondul forestier, deci mai durează până să vedem ceva in teren. Mai povestim prin 2023 poate.

hvm

#57472
Daca nu sunt facute exproprierile inseamna ca termenul de 18 luni nu curge decat atunci cand li se pune la dispozitie amplasamentul?

In cazul acesta si fiind vorba de scos din fondul forestier eu cred ca cel mai repede vedem proiect prin 2025-2026.

Cred ca CNAIR se asteptau la 2-3 ani de contestatii...
Pariuri: A3-UMB-5 alunecari>20m - 1000ron Ciprebbe - aici

Dop

De Lugoj Deva (portiunea lipsa) ce se mai stie? Exista sanse sa avem un contract semnat pana la finalul anului?

vm75

Daca ne uitam cat de greu merg defrisarile pe loturile UMB de pe A3, nu putem decat sa estimam cat vor dura pe o suprafata mult mai mare si cu un antreprenor care nu detine "parghiile" UMB. Pacat ca la conducerea MT / CNAIR nu mai exista cineva care sa abordeze proactiv aceste probleme. Macar pe A3 UMB a avut front de lucru, dar aici fara exproprieri si defrisari partiale nu se pot nici macar apuca de proiectare. Sau poate inventeaza turcii de la Bayraktar o drona care face si studii geo printre copaci

horatiu.cosma

Din condițiile contractuale speciale:

"Beneficiarul va asigura Antreprenorului accesul pe Şantier şi va pune Şantierul la dispoziţia Antreprenorului în termen de maxim 26 luni de la Data de Incepere. Beneficiarul are posibilitatea de a acorda accesul pe Santier si punerea in posesie a Santierului si etapizat, pe Sectoare, Antreprenorul avand obligatia sa execute Lucrarile in conformitate cu aceasta etapizare si cu respectarea termenelor contractuale. Antreprenorul nu va formula nicio revendicare in legatura cu imprejurarea ca accesul pe Santier si punerea in posesie a Santierului se va realiza etapizat pe sectoare si isi va revizui Programul de Executie a Lucrarilor/Programul de Referinta astfel incat sa asigure finalizarea executiei fiecarui Sector pana la expirarea Duratei de Executie a Contractului."

Au întrebat ofertanții la clarificări cum se pupă acest termen de 26 de luni în care CNAIR poate pune la dispoziție accesul în șantier cu durata contractuală de proiectare de 18 luni care e urmată automat de cea de execuție în care e necesar accesul, însă CNAIR a răspuns bălării și a rămas așa. Mai e o nebuloasă și pe perioada de proiectare cu accesul în zona împădurită pentru forajele geo, unde nu se poate intra legal fără scoatere din fond forestier care mai durează de azi în scenariul optimist cel puțin un an.

După părerea mea o să se întâmple o improvizație, CNAIR o să facă exproprierile cândva anul ăsta, o să predea amplasamentul pe sectoarele fără copaci, turcii o să facă proiectarea acolo, o să ia autorizație de construire acolo și o să înceapă lucrările pe acele zone, iar pe zonele cu copaci o să fie totul decalat cu vreun an.

vm75

Asta ar insemna sa primeasca AC pentru nodul Boita si ultimii 3-4 km ai lotului din zona Racovita. Tot e mai bine decat nimic. Dar conditiile contractuale citate de Horatiu ne arata ca turcii s-au cam aruncat cu capul inainte. Sa speram ca au capul tare

mirceaeliade

my 2 cents: la cat de varza se zice ca e SF facut, nu stiu daca nu cumva sa zicem boda proste turcilor ca s-au aruncat cu capul inainte atata timp cat il vor scoate la mal fara reziliere.  alternativa era sa mai avem minim 3 ani la revizuire SF si cine stie cate contestatii

cassyo

Deci Sectiunea 3 are sanse - cel putin practice - sa prinda din urma Sectiunea 2.
Calatorului ii sade bine cu drumul

Ionut

Nu m-aș hazarda să spun că S3 are așa multe șanse să prindă din urmă S2. Sigur, teoretic da. Teoretic S2 se poate rezilia. Dar și S3. Pe S3 avem risc de alunecări semnificativ și semnificativ peste S2. Astaldi (WeBuild de fapt) mai nou dă semne de manelizare pe S5 și în ritmul ăsta nu-i văd bine pe S3.

E o loterie. Nimeni, nici măcar Dumnezeu, nu știe ce se va întâmpla. Eu sper să fie ambele gata în următorii 8 ani, fără reziliere. Speranța moare ultima.