Autostrada A1 București-Nădlac

Started by Ionut, September 13, 2011, 12:10:24 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 43 Guests are viewing this topic.

oneLess

Quote from: danutzu_1069 on June 12, 2022, 01:49:31 AM^O fi tablierul gata dar sistemul de cofrare inca este calare pe el...
Deci, nu e gata.

Sarcasm gratuit! Mulțumiiim!
Deci la recepție găsește CNAIR o piuliță scăpată pe jos și ... la loc comanda . Nu E GATA!

raulbogdan23

Quote from: oneLess on June 11, 2022, 10:03:05 PM^ P5-B este finalizat. Ce este cu roșul ăla la P3-B 2/12?

Quote from: danutzu_1069 on June 12, 2022, 01:49:31 AM^O fi tablierul gata dar sistemul de cofrare inca este calare pe el...
Deci, nu e gata.

Are dreptate @danutzu_1069. Voi considera finalizat cand v-a fi demontat si sistemul de cofrare.
Legat de linia rosie 2/12 din P3-B e asa pentru ca nu am gasit o data exacta cand a fost turnat, am facut o medie intre filmarea in care avem 1 segment turnat si filmarea in care aveam 3 segmente turnate.

danutzu_1069

#57257
Nu stiu de ce atata panica cu nodul Boita. Sunt doar niste linii trase pe o harta... CAM ASA ar trebui sa fie traseul... Nicidecum nu este FIDIC Rosu sau proiect gata facut....
Oricine ar licita, si ar fi intreg la minte, nu baga banii intr-un viaduct plus debleu...

@oneLess, m-am referit la cronologia lul @raulbogdan23

paullie

#57258
Mda. Nu stiu de ce atâta panica cu bucata de A1 demolata, de ce atâta panica cu cocoasa de la Focsani, de ce atâta panica cu prostia de DEx Br - Focsani, de ce atâta panica cu 3 DEx care se termina toate in acelasi giratoriu la Braila.

Chiar de ce atâta panica? Oricum fac ce stiu ei si noi ramânem de prosti si fluieram a paguba.

cassyo

Cine nu munceste, nu greseste, tovarasi !
Calatorului ii sade bine cu drumul

adrian sibiu

#57260
Raulbogdan23, segmentul 2 la pila P3-B a fost turnat în 20.05.2022,daca te duci la filmarea mea din 20.05.2022 și citești descrierea o să vezi că am scris despre turnarea lui ! ;) 

NGC

#57261
LD2

Referitor la prelungirea termenului pentru depunerea ofertelor, zilele trecute se lauda CNAIR asa.

QuoteAutoritatea Contractanta este diligenta si doreste sa raspunda si acestor clarificari suplimentare, desi nu are o obligatie legala in acest sens

Pai hai sa vedem daca e chiar asa si de ce.

In documentatia de atribuire apare acest paragraf.

QuoteIn conformitate cu prevederile art. 160 alin. (2) din Legea 98/2016 cu modificarile si completarile ulterioare, Autoritatea Contractanta stabileste un singur termen limita in care va raspunde tuturor solicitarilor de clarificare/ informatiilor suplimentare.

Si oare ce zice Legea 98 / 2016 la art. 160 alin. (2)?

Quote(2) Autoritatea contractantă stabilește prin anunțul de participare/simplificat/de concurs unul sau două termene-limită în care va răspunde în mod clar și complet tuturor solicitărilor de clarificare/informațiilor suplimentare, conform prevederilor normelor metodologice la prezenta lege.

Deci depindea doar de voi sa stabiliti 2 termene. De ce nu ati facut asta? Pentru ca sa faceti acum pe desteptii? Oricum nu e cazul la voi.

gabim

Sa punem si o stire de la Turnul sfatului, mai precis circulatie pe o banda (alternativ) in zona Boita pe motiv de conectare a autostrazii. Din articol:

Quote"Lucrările se vor realiza pe câte o jumătate de cale, pe sectoare de 200 - 300 m, circulația desfășurându-se alternativ, pe un singur fir, dirijată pe timp de zi cu piloți de circulație și cu semnalizare provizorie, iar pe timp de noapte cu semafoare", spun oficialii DRDP Brașov.

Durata de execuție a lucrărilor este de 6 luni.

LE. Mi se pare mie sau 6 luni e totusi excesiv, mai ales avand in vedere potentialul de ambuteiaje imense?
Pariu A7: se va circula pe toate loturile UMB pana la Pascani inainte de a se circula pe lotul Pizzaroti - in caz contrar, 100 Euro in contul API.

ijwtsh

Eu zic ca o sa fie gata mai repede de atat, dar au anuntat 6 luni pentru orice eventualitate.

vancouver

Nu este acceptabil pe un drum de importanta DN7 (in locul caruia facem o autostrada, ca nu face fata, nu-i asa?) sa se reduca circulatia la 1 banda. Nici pentru 1 zi. Adica cu greu e de inghitit ce fac ei la asfaltari - si astea trebuiau puse numai noaptea. Dar in fine, sa zicem ca la asfaltari santierul se tot muta si nu poti face ocoliri provizorii.

Dar la un santier de autostrada, care este programat de 2 ani si se stie exact cand si ce... scuze. Dar aici avem toata splendoarea INCOMPETENTEI si delasarii CNAIR si a directiei de drumuri Brasov. RUSINE sa va fie. Sunteti niste nemernici si prosti.
Feroviar: inadmisibil că ramâne 1 fir pe unele porțiuni după reabilitare pe Craiova-Caransebeș și Cluj-Oradea. Da pentru extinderea programului Quick Wins. Limitare instalare ETCS doar pe coridorul IV, pana cand va deveni pe deplin functional si isi dovedeste eficienta. Autostrazi: DA pentru 4 treceri montane: A1, A3, A6 si A8. NU deocamdata pentru A13 montan si A Nordului partea montana.

miahi

#57265
Presimt multe injuraturi de la soferii in tranzit mai ales in perioada verii cand traficul e la nivel maxim prin zona. Pacat ca si cei de la PORR se complac in incompetenta celor de la drumuri.

gabim

Nu vad care-i vina Porr aici. Ei cer cat mai mult si vad ce pot obtine, eventual se pot lauda c-au dat drumul la trafic mai devreme, asta daca termina mai devreme.
Pariu A7: se va circula pe toate loturile UMB pana la Pascani inainte de a se circula pe lotul Pizzaroti - in caz contrar, 100 Euro in contul API.

miahi

Nu cunosc detalii legate de procedura de avizare a devierilor in astfel de cazuri. Dar daca PORR a cerut deviere la paleta pe DN si CNAIR a acceptat ambii sunt de vina in mod egal. Poate un coleg mai experimentat poate sa ne elucideze.

Cetatean

Cat puteau sa coste 2 sau 3 variante provizorii de 6 m latime si 200-250 de m?
Mult mai putin decat nervii tuturor celor ce o sa treaca pe acolo.

horatiu.cosma

În caz că e de interes, au mai apărut o serie de răspunsuri CNAIR la clarificările potențialilor ofertanți pe LD2.

Se înscriu cam în aceeași zonă cu primele pe care le-am detaliat zilele trecute:

Î: se pod adopta modificări la tunel în funcție de ce se găsește în teren?
R: se va respecta acordul de mediu.

Î: acordul de mediu prevede un traseu cu niște curbe mai strânse decât permite normativul, ce e de făcut?
R: se va respecta acordul de mediu, în extremis s-ar putea face exproprieri suplimentare dacă CNAIR consideră necesar.

Î: sigur se pot face exproprieri suplimentare?
R: se va respecta acordul de mediu.

Î: vreți să terminăm în avans, dar în clauze ziceți că ne predați amplasamentul lucrării în maxim 16 luni de la ordinul de începere, cum să putem face treabă în condițiile astea?
R: E un termen maximal, poate reușim să vă dăm mai repede.
Î: păi ziceți atunci că termenul maximal e 8 luni, nu 16, să ne facem și noi un program.
R: Ne menținem prevederea.

Î: ne lăsați cu TBM. Ne puteți atunci oferi niște info minimale despre conexiunea la rețeaua de curent, că trebe mult curent pentru TBM?
R: V-am dat în documentație tot ce aveam.

Î: este o varză cu de toate în documentație mai ales pe partea cu tuneluri, un fișier zice că arată într-un fel tunelurile, în altul arată în cu totul alt fel. Ați zis să respectăm documentația, ce anume să respectăm?
R: Proiectul e ilustrativ, contractul e proiectare și execuție.

Î: dacă proiectul e ilustrativ, putem modifica la proiectare x, y și z?
R: se vor respecta cerințele din documentație și acordul de mediu...

Un dialog al surzilor ce l-ar face invidios și pe Caragiale.

Să punem încă o frază sugestivă din răspunsuri, ca să râdem împreună cu Bulă:

La întrebarea "Se poate suprapune perioada de proiectare peste cea de execuție?" vine un răspuns fulminant:

"Avand in vedere faptul ca Durata de executie a contractului este compusa din Perioada de proiectare si Perioada de executie a lucrarilor, Autoritatea Contractanta obtine un dublu avantaj, avand in vedere urmatoarele:
A. Cu privire la Perioada de proiectare:
Acest fapt poate conduce la o eficientizare a investitiei cuantificata la nivelul activitatii de proiectare ceea ce inseamna ca demararea propriu-zisa a executiei lucrarilor si emiterea ordinului de incepere a executiei lucrarilor se va face MAI REPEDE DECAT TERMENUL STABILIT si va constitui un avantaj major pentru Autoritatea Contractanta si, totodata, evitarea numeroaselor blocaje care pot aparea pe parcursul prestarii proiectului tehnic... Prin utilizarea Perioadei de proiectare ca parte integranta a Factorului de evaluare Durata de Executie a Contractului se constituie un avantaj pentru Autoritatea Contractanta prin faptul ca Antreprenorul va preda mai repede Proiectul tehnic de executie, ceea ce va conduce la o mobilizare mai rapida din punct de vedere al organizarii de santier pentru executia lucrarii, fapt ce se va transpune intr-o mobilizare efectiva a Antreprenorului din punct de vedere al executiei lucrarilor mai rapida decat este estimat in prezent. Drept urmare, odata finalizat Proiectul Tehnic, Autoritatea Contractanta va putea emite mai repede Ordinul de incepere pentru lucrarile respective. Acest lucru va conduce la o organizare mult mai eficienta a lucrarilor, la obtinerea unui grad sporit de eficienta in realizarea lucrarilor raportat la programul estimativ de executie, precum si la deschiderea mai rapida a traficului."

Și mai continuă în același ritm mult și bine, iar la final, sec, cireașa de pe tort, non-răspunsul la întrebare: "CNAIR își menține prevederea contractuală care zice că nu se acceptă o perioadă de proiectare mai mică de 11 luni și una de execuție mai mică de 34 de luni".

Vă dați seama ce nivel de imbecilitate e acolo, dacă trec asemenea aberații prin n mâini până să iasă public în felul acesta?

Lăsând gluma la o parte, ultimele câteva clarificări sunt foarte serioase, stilul Webuild din contestația de pe PiSi3 (probabil chiar ei), i-a arătat pisica la CNAIR din nou:
- e ilegal că nu există audit de siguranța circulației faza SF
- e ilegal cum CNAIR încearcă să arunce la constructor operațiunile de întreținere (înlocuire marcaje)
- not ok cum încearcă să facă CNAIR responsabil constructorul pentru eventualele întârzieri în obținerea HG-ului de exproprieri suplimentare (dacă e cazul), activitate foarte clar stabilită în responsabilitatea statului
- e complet aberant să ai 5 luni să faci studiile de teren geo, topo, arheo etc (din care reies eventualele erori din documentația de la licitație), însă doar 90 de zile pentru a notifica eventualele erori
- răspunsurile alunecoase la clarificări de genul "respectați cu sfințenie documentația", dar în același timp "la proiectare vedem ce iese și se pot adopta modificări în funcție de cum bate vântul" arată foarte drăguț, știm cum jucați și ce planuri aveți, wink wink

Evident că CNAIR a răspuns în bătaie de joc și la astea de la Webuild, deci posibil să apară o contestație și aici.