Autostrada A1 București-Nădlac

Started by Ionut, September 13, 2011, 12:10:24 PM

Previous topic - Next topic

4 Members and 57 Guests are viewing this topic.

alexd4u2

A1 Pi-Si Lot 5, Tronsonul Borlesti - Manicesti. Enjoy!

adrian sibiu

C.I.C Boita filmat în 30.05.2022 !



GAC

Miscarea pe Lotul 5 este din pacate cam anemica. Este nevoie de fier in toate formele posibile: camioane, buldozere, foreze, fier-beton, cofraje pentru stalpi, fabrica de grinzi si macarale.
In acest ritm nu termina in 3 ani. Sa nu uitam ca iarna trecuta a fost usurica, fara zapezi, viscole si geruri. Am fi trebuit sa avem decopertarile finalizate, precum si stratul de baza la terasamente...
ceva nu merge bine.

vancouver

Pe lotul 5 nu gasesc oameni. Se fac angajari, dar ritmul este insuficient. Pe masura ce vin oameni noi, altii pleaca. Astaldi nu sunt dispusi (inca) sa mai creasca salariile, le considera deja f. mari. Dar plata e la ora, iar daca din varii motive intr-o luna nu e nevoie sa se lucreze la foc continuu, atunci se platesc mai putine ore si oamenii sunt nemultumiti -> pleaca. Nu vreau sa pronunt cifre, dar sumele nu sunt mici, teoretic ar trebui sa fie atractive, practic nu sunt.

Daca vor reusi treptat sa mai urce personalul, poate majorand un pic si tariful, atunci o sa-si intre intr-un ritm. E de presupus ca acest ritm va fi din ce in ce mai bun, adica nu trebuie sa ne imaginam ca vor merge permanent in fix acelasi ritm ca acum.
Feroviar: inadmisibil că ramâne 1 fir pe unele porțiuni după reabilitare pe Craiova-Caransebeș și Cluj-Oradea. Da pentru extinderea programului Quick Wins. Limitare instalare ETCS doar pe coridorul IV, pana cand va deveni pe deplin functional si isi dovedeste eficienta. Autostrazi: DA pentru 4 treceri montane: A1, A3, A6 si A8. NU deocamdata pentru A13 montan si A Nordului partea montana.

lighthotspot

Quote from: vancouver on May 31, 2022, 12:48:39 AMPe lotul 5 nu gasesc oameni.Astaldi nu sunt dispusi (inca) sa mai creasca salariile, le considera deja f. mari.
UMB cum poate pe coclauri si astia nu pot pe lunca? Au rude la Selina?

Cetatean

Ps. Poate Astaldi mai taie din profitul ala baban si atunci gaseste oameni :)
Se stie ca avansul merge spre sediu mama, muuuulti bani se pierd intre firmele de casa si dupa aia tarasc subcontractorii si lucrarile de la SIL la SIL.
Nu zic ca Umb nu-si invarte banii intre firme,dar isi plateste oamenii destul de bine, le asigura masa si cazare si lucreaza zi lumina...de la 6 la 9. 

Skynick

Misto e ca toata lumea se uita la bani, unii trag de timp ca sa nu cheltuiasca, altii fac mai repede ca sa nu cheltuiasca. Doua perspective.

dr4qul4

depinde de cati muncitori ai angajati direct. Daca ai cateva mii (ca UMB) nu-ti permiti sa tragi de timp pentru ca oricum trebuie sa-i platesti.
Daca ai 50, atunci cauti subcontractori care sa ceara bani putini, si pe cei 50 ii muti dintr-un loc in altul sa nu para santierul parasit.
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

xab80

Pe orice santier, intarzierile costa. Si nu e vorba de penalizarile din contract (care cred ca oricum nu se platesc) ci despre costurile cu utilajele inchiriate, cu materialele care trebuiesc tinute undeva samd. Asa ca nici eu nu inteleg de unde lejeritatea asta la Astaldi. Sa nu uitam ca la podul peste Dunare tot ei sunt antreprenori principali si acolo se misca lucrurile.

Ionutcatalin

La vizita ministrului transportului din 12 mai Astaldi era în urma cu 3 procente fata de graficul asumat. Principalele probleme cu care se confrunta constructorul ar fi lipsa forței de munca, probleme în lanțul de aprovizionare cu materiale și utilaje. Tot la aceeași întâlnire constructorul a cerut plata unui avans mai mare dar Grindeanu a ocolit subiectul. Pentru cine e interesat filmarea o găsiți pe YouTube pe canalul "The Romanian" din păcate calitatea filmării este foarte proasta.

Cetatean

cum adica un avans mai mare? pai ce sunt la piata?

Avansul este stipulat la contract si e 10-15% din valoarea proiectului. Nu se negociaza la vizita pe santier cu ministrul.

horatiu.cosma

Avansul a fost 2% (contract semnat pe ordinul 600).

GDC

Bun tare ordinul ăla 600, numai lucruri bune a adus. Pe toate contractele de infrastructură semnate așa.

oneLess

^ Or avea și vreo sumă > 2% blocată prin bănci pentru o scrisoare de garanție?

GAC

Povestea cu avansul de doar 2% ar putea tine doar in masura in care a aparut intempestiv, gen in draftul de contract era 10% si cu cateva zile inainte de semnare a aparut noul act normativ care ar fi impus 2%.
Finantarea unui lot de A cu 5Km de structuri e dificila, dar a fost asumat de constructor si costul finantarii trebuie sa fi fost inclus in pret.
Chiar si asa, scuza nu tine, deoarece prestatorii executa lucrari acum, emit facturi cu termene 30-60 poate chiar 90 de zile si intre timp, antreprenorul emite mai departe facturi catre stat, deci "deficitul" este dat de costul finantarii de la scadenta facturilor furnizorilor la platile efectuate de stat. Intrucat astaldi are cu siguranta o banca mare in spate, cel mai probabil exista o linie de finantare tip revolving pentru working capital, cel mai probabil cu o dobanda foarte mica. Asadar, nu e cazul sa plangem de mila Astaldi. Banuiala mea este ca si daca le-am da 100% in avans ei ar prefera sa tina banii in banca cu 0.1% dobanda fara ca sa vedem cine stie ce imbunatatiri pe santier.