Autostrada A1 București-Nădlac

Started by Ionut, September 13, 2011, 12:10:24 PM

Previous topic - Next topic

7 Members and 60 Guests are viewing this topic.

TibiV

Mama proștilor este mereu gravidă... :)

jalemare

Deci avem ASTALDI pe lotul 3!

A fost desemnat câștigătorul pentru proiectarea și execuția secțiunii 3 din Autostrada Sibiu-Pitești!
Parte a tronsonului care traversează Carpații, Secțiunea Cornetu-Tigveni are o lungime de 37,4 km:
- Perioada contractuală de proiectare este de 12 luni
- Perioada pentru construcție este de 45 de luni.
Mai clar: lucrările trebuie să fie finalizate în 4 ani și 9 luni de la data semnării contractului.
Asocierea italiano-română care a câștigat acest contract (finanțat din fonduri europene), cu suma de 5,323 miliarde de lei (fără TVA), trebuie să construiască pe traseul Secțiunii 3:
- 95 de poduri și pasaje
- 1 tunel cu două galerii independente (în lungime de 1,7 km fiecare galerie)
- 1 Nod rutier la Cornetu
- 1 Nod rutier la Văleni
- 1 Ecoduct în zona localității Călinești
Autostrada Sibiu - Piteşti, cu o lungime de peste 122 de km, este împărțită în 5 Secțiuni, dintre care 4 au deja contracte semnate:
Secțiunea 1: Sibiu – Boița (14,15 km), se află în execuție și are ca termen contractual de finalizare anul 2023.
Secțiunea 2: Boița – Cornetu (31,33 km), se află în faza de proiectare. Termenul contractual pentru finalizarea acestei secțiuni (parte a Tronsonului care traversează munții) este 2027.
Secțiunea 4: Tigveni - Curtea de Argeș (9,86 km) se află în etapa de proiectare  și trebuie finalizată în anul 2027, potrivit contractului.
Secțiunea 5: Curtea de Argeș – Pitești (30,35 km) este în faza de execuție și trebuie finalizată în anul 2025.
Autostrada Sibiu-Pitești, parte a Coridorului 4 Paneuropean (Rin-Dunăre) va conecta Centrul şi Vestul României cu reţeaua europeană de autostrăzi.

Facebook - Sorin Grindeanu

jalemare

Sa punem si comunicatul oficial:

Joi, 12.05.2022, ca urmare a finalizării procesului de evaluare a ofertelor, CNAIR SA a comunicat rezultatul procedurii de atribuire a contractului pentru proiectarea și execuția secțiunii 3 a autostrăzii Sibiu – Pitești, Cornetu – Tigveni.

Ofertantul desemnat câștigător este Asocierea WEBUILD SPA – TRANCRAD SRL, cu prețul de 5.323.767.251,00 Lei fără TVA.

Sursa de finanțare: Fonduri Europene Nerambursabile.

Contractul are o perioadă de proiectare ofertată conform factorului de evaluare de 12 luni și o perioadă de execuție de 45 de luni.

Perioada de garanție a lucrărilor ofertată este de 120 de luni.

Traseul are o lungime de 37.4 km

Principalele lucrări ale aceastei secțiuni sunt:

95 de poduri și pasaje
Tunel cu două galerii independente, în lungime de 1.7 km/galerie
Nod rutier Cornetu și Nod rutier Văleni
Ecoduct în zona localității Călinești
Semnarea contractului de achiziție publică va fi posibilă după expirarea perioadei de depunere a eventualelor contestații și respectiv după soluționarea contestaților/plângerilor formulate în cadrul procedurii de atribuire.

Autostrada Sibiu - Piteşti va avea o lungime de peste 122 de km, este împărțită în 5 loturi și va lega Centrul şi Vestul României de reţeaua europeană de autostrăzi, fiind o parte importantă a Coridorului 4 Paneuropean.

http://www.cnadnr.ro/ro/comunicare/comunicate-de-presa/interes-general/cnair-desemnat-c%C3%A2%C8%99tig%C4%83torul-contractului-pentru-3

gabim

Deci doua vesti bune pe ziua de azi (alaturi de rezilierea BiChi), Astaldi sunt probabil compania cu cele mai mari sanse sa duca proiectul la capat. Imi ramane inca in amintire un mesaj mai criptic marca @NGC cu cateva pagini in urma, speram ca nu se prefigureaza ceva surprize neplacute.
Pariu A7: se va circula pe toate loturile UMB pana la Pascani inainte de a se circula pe lotul Pizzaroti - in caz contrar, 100 Euro in contul API.

elphax

si acum urmeaza contestatiile ? :)

Europiu

Quote from: gabim on May 12, 2022, 03:17:16 PMAstaldi sunt probabil compania cu cele mai mari sanse sa duca proiectul la capat.

Când mă uit la lentoarea cu care progresează pe L5 eu nu sunt chiar optimist
The problem with the world is that the intelligent people are full of
doubts, while the stupid ones are full of confidence (Charles Bukowski).

GIV


SocrateGaby

Sa vezi angajari pe care trebuie sa le faca Astaldi si cel ai probabil nu va mai prelua alte proiecte de infrastructura majore in Romania in viitorul apropiat. Iar la Sibiu- pitesti sper ca va accelera dupa ce termina podul de la Braila.

pest1969

Sa speram ca nu vor accelera cum a accelerat Aktor pe A0 dupa ce a terminat A10. Ma rog, vorba vine ca a terminat...

GIV

astaldi nu lucreaza singuri, deci nu doar ei trebuie sa vina cu oameni

elphax

Este absurd sa comparam Astaldi cu Aktor.
Sa ne gandim cum va fi pe final la Braila cand se incepe pe A1 - la Braila raman asfaltari, finalizari de parapeti, poate un pasaj mai dificil. La pod lucreaza japonezii , plus cei care asfalteaza si care fac marcaje, finisaje etc.
Pe A1, la inceput, va fi nevoie de utilaje la sapat si mutat materiale, pregatiri pentru structuri. Deci cam alte echipe decat ar mai fi folosite la Braila.
Nu vad o problema.

bacovia

Tancrad are vreo 1000 de angajati. Nu mi-as face griji pt acest proiect daca se semneaza cu Astaldi.

raulbogdan23

P3-A

Montaj sistem cofraj

Data inceputData finalizareZile necesare
10.11.202115.12.202135

Turnare segmente

SegmentDataZile trecute de la Segment - 1Zile trecute de la Segment 1
1/1212.01.202200
2/1218.01.2022+66
3/1227.01.2022+915
4/1202.02.2022+621
5/1208.02.2022+627
6/1215.02.2022+734
7/1222.02.2022+741
8/1228.02.2022+647
9/1208.03.2022+855
10/1215.03.2022+762
11/1222.03.2022+769
12a/12 (P3-P4)30.03.2022+877
12b/12 (P3-P2)06.04.2022+784

Demontat sistem cofraj

Data inceputData finalizareZile necesare
10.04.202201.05.202221

P4-A

Montaj sistem cofraj

Data inceputData finalizareZile necesare
05.04.202107.05.202132

Turnare segmente

SegmentDataZile trecute de la Segment - 1Zile trecute de la Segment 1
1/1114.05.202100
2/1126.05.2021+1212
3/1104.06.2021+921
4/1110.06.2021+627
5/1118.06.2021+835
6/1126.06.2021+843
7/1105.07.2021+952
8/1112.07.2021+759
9/1122.07.2021+1069
10/1131.07.2021+978
11/1111.08.2021+1189

Demontat sistem cofraj

Data inceputData finalizareZile necesare
12.08.202112.09.202131

P5-A

Montaj sistem cofraj

Data inceputData finalizareZile necesare
03.09.202122.09.202119

Turnare segmente

SegmentDataZile trecute de la Segment - 1Zile trecute de la Segment 1
1/1228.09.202100
2/1212.10.2021+1414
3/1219.10.2021+721
4/1227.10.2021+829
5/1203.11.2021+736
6/1212.11.2021+945
7/1222.11.2021+1055
8/1229.11.2021+762
9/1206.12.2021+769
10/1213.12.2021+776
11/1218.12.2021+581
12a/12 (P4-P5)21.01.2022+34116
12b/12 (P5-P6)22.01.2022+1117

Demontat sistem cofraj

Data inceputData finalizareZile necesare
28.01.202209.02.202211

P3-B

Montaj sistem cofraj

Data inceputData finalizareZile necesare
14.04.202207.05.202223

Turnare segmente

SegmentDataZile trecute de la Segment - 1Zile trecute de la Segment 1
1/12soon00

Demontat sistem cofraj

Data inceputData finalizareZile necesare
soonsoon0

P4-B

Montaj sistem cofraj

Data inceputData finalizareZile necesare
14.06.202117.07.202133

Turnare segmente

SegmentDataZile trecute de la Segment - 1Zile trecute de la Segment 1
1/1126.07.202100
2/1104.08.2021+99
3/1112.08.2021+817
4/1123.08.2021+1128
5/1131.08.2021+836
6/1108.09.2021+844
7/1116.09.2021+852
8/1124.09.2021+860
9/1108.10.2021+1474
10/1115.10.2021+781
11/1123.10.2021+889

Demontat sistem cofraj

Data inceputData finalizareZile necesare
28.10.202101.12.202134

P5-B

Montaj sistem cofraj

Data inceputData finalizareZile necesare
10.02.202225.02.202215

Turnare segmente

SegmentDataZile trecute de la Segment - 1Zile trecute de la Segment 1
1/1203.03.202200
2/1211.03.2022+88
3/1217.03.2022+614
4/1224.03.2022+721
5/1201.04.2022+829
6/1208.04.2022+736
7/1214.04.2022+743
8/1220.04.2022+649
9/1203.05.2022+1362
10/1210.05.2022+769
11/12soon069

Demontat sistem cofraj

Data inceputData finalizareZile necesare
soonsoon0

dargauda

Pe lotu 2 turci de CE nu primesc aprobarea pt proiectare de 3luni ,stie cineva (pistol incapabil de tras)

NGC

#57089
PiSi 3, "PROIECTARE SI EXECUTIE "Autostrada Sibiu – Pitesti, Sectiunea 3: Cornetu – Tigveni"

Acum ca s-a anuntat oficial castigatorul initial (ASTALDI / WEBUILD + TANCRAD), sa clarific "mesajul criptic" si sa vedem care ar putea fi problema.

Nu stiu cati dintre voi ati observat valoarea ofertei celor de la ASTALDI / WEBUILD. Sa trecem si celelalte oferte si sa facem o comparatie.

Valoare estimata               -> 5.324.779.469,00 RON fara TVA

1) ASTALDI / WEBUILD + TANCRAD -> 5.323.767.251,00 RON fara TVA ( 99,98%)
2) STRABAG + ACCIONA           -> 5.930.100.000,95 RON fara TVA (111,37%)
3) MAKYOL + OZALTIN + GULERMAK -> 6.080.033.721,00 RON fara TVA (114,18%)

Asadar, oferta ASTALDI / WEBUILD este cu doar 1.012.218 RON mai mica decat valoarea estimata. Oare aceasta valoare chiar corespunde realitatii? Adica ASTALDI a calculat totul asa de bine si a ajuns la o valoare cu doar 1 milion de RON mai mica decat valoarea estimata? :lol:  :lol:  :lol:

Pe de alta parte, oferta STRABAG este cu 11,37% mai mare decat valoarea estimata, iar oferta MAKYOL este cu 14,18% mai mare decat valoarea estimata. Ambele oferte au fost respinse pentru ca depasesc valoarea estimata si pentru ca CNAIR a clarificat intern ca "nu exista asigurate la data prezentei resurse in vederea indeplinirii contractului de achizitie publica".

Problema care se pune este daca oferta ASTALDI / WEBUILD poate fi considerata ca "aparent neobisnuit de scazuta", chiar daca se incadreaza in valoarea estimata si reprezinta 99,98% din ea. Ofertantii cu oferte respinse ar putea acum contesta acest lucru si sa demonstreze ca lucrarea nu se poate efectua in valoarea estimata.

Daca s-ar admite o astfel de contestatie, avand in vedere ca "nu exista asigurate la data prezentei resurse in vederea indeplinirii contractului de achizitie publica", consecinta ar fi anularea procedurii.

Ramane sa vedem acum daca ofertantii respinsi vor merge pe acest drum sau daca vor accepta situatia asa cum e. Desi poate nu e clar imediat de ce ar contesta asa ceva, prin reluarea licitatiei cu o valoare estimata estimata corect, ar avea totusi sanse sa obtina ulterior acest contract.