News:

Regulă nouă (#6)! Se primește ban pentru
fake news, minciuni și dezinformare.

Main Menu

Autostrada A1 București-Nădlac

Started by Ionut, September 13, 2011, 12:10:24 PM

Previous topic - Next topic

3 Members and 20 Guests are viewing this topic.

dorum

da, clipul din link ne confirma NATM nu TBM... terminati odata cu TBM pe rutier!

danutzu_1069

@adrian sibiu, afirmația colegului @stefancelmare se "potriveste" cu.... funcționarea TBM-urilor.... D-asta m-am burzulit.... Astea n-au ce sa caute pe rutier

GAC

Oricat ne-am dori sa vedem si niste TBM-uri de "autostrada", va trebui sa ne multumim cu NATM pentru A1 si A3.
Pentru TBM trebuie SF cu studiu GEO facut cu raspundere si fara scurtaturi... poate peste vreo 10 ani si doar daca celor din CNAIR / MT li se va spune ca intre timp s-a inventat LIDAR si ground penetrating radar, pentru a actualiza cerintele din caietele de sarcini ale SF-urilor la nivelul care se preteaza anului 2022. Nu de alta, dar la foraje merge cam greu. Poate avem noroc si se inventeaza o drona jmechera in timp util, incat sa avem gata studiul GEO in cateva ore.

StefanCelMare

Ok, greșeala mea.
TBM rămâne deci la capitolul vise.
Credeam că măcar la Lugoj-Deva e mai bun proiectul. Adevărul e că e atât de veche povestea tunelurilor de acolo, că nu mai rețineam ce soluție s-a ales și ce studii s-au făcut.
Bine că s-a lămurit, măcar acum e clar.

GAC

Intrucat pe Lugoj-Deva se visa debleu de 30-40 m initial, am mari indoieli ca s-au facut investigatii GEO pentru tunel.
La TBM e pacatos pentru ca scutul rotativ se proiecteaza adaptat pentru un anumit tip de sol. Daca solul se dovedeste eterogen (ca urmare a SF de mantuiala), exista riscul ca TBM sa ramana intepenit atunci cand va incerca sa strapunga straturi pentru care nu a fost proiectat... si TBM nu are marche-arriere.

raulbogdan23

P3-A

Montaj sistem cofraj



Data inceputData finalizareZile necesare
10.11.202115.12.202135

Turnare segmente










SegmentDataZile trecute de la Segment - 1Zile trecute de la Segment 1
1/1212.01.202200
2/1218.01.2022+66
3/1227.01.2022+915
4/1202.02.2022+621
5/1208.02.2022+627
6/1215.02.2022+734
7/1222.02.2022+741
8/12soon041

P4-A

Montaj sistem cofraj



Data inceputData finalizareZile necesare
05.04.202107.05.202132

Turnare segmente













SegmentDataZile trecute de la Segment - 1Zile trecute de la Segment 1
1/1114.05.202100
2/1126.05.2021+1212
3/1104.06.2021+921
4/1110.06.2021+627
5/1118.06.2021+835
6/1126.06.2021+843
7/1105.07.2021+952
8/1112.07.2021+759
9/1122.07.2021+1069
10/1131.07.2021+978
11/1111.08.2021+1189

Demontat sistem cofraj



Data inceputData finalizareZile necesare
12.08.202112.09.202131

P5-A

Montaj sistem cofraj



Data inceputData finalizareZile necesare
03.09.202122.09.202119

Turnare segmente















SegmentDataZile trecute de la Segment - 1Zile trecute de la Segment 1
1/1228.09.202100
2/1212.10.2021+1414
3/1219.10.2021+721
4/1227.10.2021+829
5/1203.11.2021+736
6/1212.11.2021+945
7/1222.11.2021+1055
8/1229.11.2021+762
9/1206.12.2021+769
10/1213.12.2021+776
11/1218.12.2021+581
12a/12 (P4-P5)21.01.2022+34116
12b/12 (P5-P6)22.01.2022+1117

Demontat sistem cofraj



Data inceputData finalizareZile necesare
28.01.202209.02.202211

P4-B

Montaj sistem cofraj



Data inceputData finalizareZile necesare
14.06.202117.07.202133

Turnare segmente













SegmentDataZile trecute de la Segment - 1Zile trecute de la Segment 1
1/1126.07.202100
2/1104.08.2021+99
3/1112.08.2021+817
4/1123.08.2021+1128
5/1131.08.2021+836
6/1108.09.2021+844
7/1116.09.2021+852
8/1124.09.2021+860
9/1108.10.2021+1474
10/1115.10.2021+781
11/1123.10.2021+889

Demontat sistem cofraj



Data inceputData finalizareZile necesare
28.10.202101.12.202134

P5-B

Montaj sistem cofraj



Data inceputData finalizareZile necesare
10.02.20220

Turnare segmente



SegmentDataZile trecute de la Segment - 1Zile trecute de la Segment 1
1/12soon00

alecu26

cum arata "TBM" pentru autostrazi.

Drumurile noastre POATE....
(100 Euro ca tronsonul Holdea Margina din A1 nu se va deschide complet la trafic in acest deceniu).

Siciltir

Se gaureste, se introduce dinamită si se detoneaza. Aici e rocă, oare la LD tot cu dinamită? Nu cred că e rocă plină acolo, de se preconiza sa se excaveze debleu.

dr4qul4

pai LD2 nu e tot roca? Eu stiam ca Poiana Rusca sunt formati din sisturi cristaline. Nu avem dealuri ca in transilvania.
Cocoase inutile care ne vor afecta zeci de ani:
1. Focsani 2. Boita 3. Balcauti
"multe multumiri" proiectantilor
2. Deschideri 2024: Intaia Cocoasa + L3, Lotul Coni , T1DX12, A0L3,

fulger nc

Probabil alterneaza straturile.
Muntii , pe unde trece autostrada , sunt niste trunchiuri de con , impadurite , pe anumite portiuni.
La altitudinea pe unde se trece ..probabil nu exista un strat suport stabil pe tot aliniamentul.
Straturile de la suprafata(ce sustin vegetatia) sunt propice la a "absorbi" apa , in functie de anotimp.
Asta poate pune probleme , pot exista infiltratii necontrolate , ce pot depinde de sezon, precipitatii , etc.
Nu cred sa fie o problema ptr o tehnologie tipica de excavare.
Ca sa poti sparge piatra , ca sa muti pamantul , etc.
Problema ar fi ca nu ai pe distante mari , sol , sau suprafata ..care sa implice un singur proces tehnologic.
Probabil asta e si cel mai mare impediment ..ce face ca unele firme sa fie retinute.
Muntii nostri sunt capriciosi.
Faptul ca sunt impaduriti ..fac sa se comporte ca un burete urias , in functie de anotimp.
Ipotetic , ochiometric vorbind.

alexmocian

#56740
@alecu26 este cam mic Jumbo-ul ala, eu cred ca trebuie unul cu 3 brate (booms) ca sa poata face fata numarului de gauri ce trebuie forat in fiecare schimb.

@siciltir  nu exista "roca plina" nu stiu de unde ai scos tremenul asta, exista doar "roca" care ea fie este alterata deci mai slaba din puct de vedere al autosustinerii sau ne-alterata care la randul ei poate fi de diferite calitati in functie de MPa sau RQD (rock quality designation). Logic, daca exista termenul introdus de tine atunci ar trebui sa existe si "roca goala", ori asa ceva nu exista.

Tunelurile de la Margina nu cred sa aiba o problema de infiltratii de apa, dar daca au atunci exista foarte multe tehnologii de a izola hidro aceste excavatii incat sa nu fie apa pe partea carosabila care iarna poate ingheta si face un pationar lung de 2km. Nu vad asta o problema majora. Problema majora este sa fie un avans considerabil ca ele sa fie terminate in 30-36 luni nu in 50-60. Sunt cateva tuneluri in zone montane similare in West Virginia care se comporta excelent.

fulger nc

Oricum , nu toate tunelurile se fac cu pereti mulati.
Exista canalizatii ptr colectarea si scurgerea apelor , pe exteriorul galeriei principale.
Sau pe laterale.
Sunt pereti falsi , etc.
Ptr constructie propriuzisa , nu cred sa fie o problema partea de excavatii.
E plin Gorjul si Transilvania de excavatii miniere.
Problema e ca trebuie sa te incadrezi in timp , bani ..si sa faci ceva ce nu are nevoie de intretinere permanenta , care sa incurce circulatia.

In galerie , cantitatile excavate sunt cunoscute, acolo daca nu intampini probleme mari ...nu au cum sa fie lucrari neprevazute.
Roca solida , cum inteleg multi , nu are cum sa existe pe tot aliniamentul. Daca ar fi asa ar fi excelent , granitul , piatra gri ..e un suport excelent.
In schimb stratul de suprafata , unde vor fi polatele , intrarile in tunele , daca nu e "solid" vor pune probleme.
Adica , e mult mai simplu de "sapat" si construit in piatra(ptr ca e un suport excelent , ce ajuta si la dimensionarea elementelor structurale) decat in "pamant" , sau mai rau , prundisuri(adica , cum ..e balastul natural , fara sa fie spalat , sortat).

adrian sibiu

Salutare tuturor  !
Viaductul Tălmăcel azi 23.02.2022 !
Enjoy !


adrian sibiu

Viaductul Tălmaciu și Pasajul DJ 105G Talmaciu Sadu!
Enjoy !


Siciltir

@alexmocian  n am dubii că nu s a înțeles ce am vrut să spun, nelămurirea mea era vis a vis de ce tehnologie se poate folosi pt a fora tunelele. Orice tunel e subiectul infiltratiilor. Se folosește strat hidroizolant la fundația unei case, pt că apa urcă prin capilare, daramite la un tunel.