News:

Doar 30 minute de editare!
Poți edita propriul mesaj timp de doar 30 minute după ce l-ai scris!

Main Menu

Autostrada A1 București-Nădlac

Started by Ionut, September 13, 2011, 12:10:24 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 5 Guests are viewing this topic.

alexd4u2

A1 - Lot 5, zona Valea Brazilor, 1 Decembrie 2021. Enjoy si La Multi Ani de Ziua Nationala!  :D

danutzu_1069

Se poate consemna demontarea completa cofraj "plimbaret" de la 4B
Probabil inca de ieri...

sharpe

Mi se pare mie sau alunecarea de dinainte de Viaductul Talmacel continua? Par niste fracturi recente acolo, sau cel putin mai mari decat la ultimele filmari aeriene din zona....
Cum se va stabiliza zona?
Ţi-ai dori uneori să fii canibal, nu atât din plăcerea de a-l devora pe cutare sau cutare, cât din aceea de a-l vomita

Cristian_cj

https://economedia.ro/raport-tehnic-grinzile-de-la-podurile-si-pasajele-lotului-3-al-autostrazii-a-1-lugoj-deva-s-au-deformat-cnair-incepe-o-monitorizare-speciala-a-lotului-despre-care-cuc-spunea-ca-are-probleme.html#.YajLBa8zZPY

Grinzile de la podurile şi pasajele construite pe lotul 3 al Autostrăzii A1 Lugoj – Deva prezintă ,,deformaţii", arată expertiza tehnică realizată de proiectantul IPTANA în această toamnă, situaţie care a determinat Compania de Drumuri să caute o firmă specializată pentru o ,,monitorizare specială" a întregului lot dintre localităţile hunedorene Holdea şi Ilia.

Este vorba despre o monitorizare timp de un an pentru a se stabili dacă deformaţiile se încadrează sau nu în toleranţele admise, garanţia pentru acest lot fiind pierdută în 2019, la rezilierea unilaterală a contractului cu antreprenorul spaniol Comsa (rezilierea încă se judecă în instanţă).

???


elphax

in acest caz sa se puna repede sa reabiliteze Holdea - Ilia pe DN ...

gicu

Orice grindă din lume este deformată. Cele precomprimate de la poduri vin cu deformație inversă (contrasăgeată) din fabricație, urmănd ca aceasta să fie compensată de încărcările din exploatare.

Nu știu exact cum e la poduri, dar la civile standardul de beton (Eurocode 2) dă o valoare de L/250 care atunci când e depășită trebuie analizată mai în detaliu situația, dar nu impune o valoare limită. La o deschidere de 20m cât are o grindă de pod, deformația asta este de 8cm. Dar ca principiu general, normativele nu impun deformații limită, se lasă asta la latitudinea proiectantului și beneficiarului.

Iptana a găsit "deformații" pentru că trebuia să își justifice cumva banii și expertiza la comandă politică.

dr4qul4

nu fugiti dupa fenta.
Economedia? cine sunt astia (G4media) si ce spun mai exact? Sunt deformari dar nu se stie daca sunt in  limitele asteptate.
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

cristi5

#56228
E vorba de IPTANA, marii experti comunistoizi falimentari care trebuie sa concluzioneze cum a cerut clientul lor, CNAIR, marii manageri care au reziliat la 99% si acum nu stiu cum sa isi acopere curul plin de cosuri.

gruiarew

Păi și în astfel de caz nu ar trebui căutați toți care au reziliat lotul si puși să țină de grinzi să nu se mai deformeze? Sau s-a încasat deja garanția și mai vedem apoi?
'You can't cheat an honest man. Find somebody who wants something for nothing, then give him nothing for something.'' -- A Hater's Synthesis


Duta C

Nici eu nu cred ca-s deformate grinzile!Oricum nici curcile nu mai cred in astia,poate sa fie o sansa ca mortii sa-i creada ,si astia putin!

paulmare

^ pai nu zic ca nu e ok :) zic ca vor sa le "monitorizeze" inca un an sa vada daca sunt in normativ
adica trebe niste bani la Iptana

GAC

Vestea cea mai buna din ultima saptamana tine de lotul 2 PiSi.
Imi aduc aminte ca extra-comunitarii erau candva campioni in descalificari pe motiv ca nu indeplineau conditiile tehnice.
Sper doar ca si oferta financiara este admisibila.
Din pacate, partenerul serios poate fi laudat si pentru intarzierile de aproape jumatate de deceniu la unul din tunelele CF de pe valea Muresului.
Asadar, daca vom avea hartoagele la timp, executia tunelelor nu ar trebui sa fie o provocare.
In extremis, avand in vedere calitatea SF-ului, nu ar strica o clauza in contract care sa prevada ca studiile geotehnice efectuate de antreprenor (consortiul turcesc) sa poata fi anexate SF-ului in eventualitatea in care se ajunge la reziliere (dupa realizarea prospectiunilor dar inainte de inceperea lucrarilor) si relicitare.
Daca se va folosi acelasi SF la o posibila relicitare, sansele de a atrage constructori seriosi sunt modeste. In aceste conditii, o detaliere a conditiilor geo (folosind un studiu geo facut mai constiincios de turci ar putea sa faca proiectul mult mai apetisant la relicitare).