Autostrada A1 București-Nădlac

Started by Ionut, September 13, 2011, 12:10:24 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 10 Guests are viewing this topic.

hefaistos

Aia e povestea cu modernizarea DN73C
Fara modernizare drumul nu suporta nici macar un sfert din traficul usor de pe Dealu Negru, de trafic greu nici nu poate fi vorba.
Si chiar si asa avem urmatoarea "gaura" in A1:

PiS1 gata: ~134 km (Bascov Boita)
PiSi1+4+5 gata: ~102 km (Tigveni Boita)
PiSi1+3+4+5 gata: ~30 km (Cornetu Boita)

Si uite asa utilitatea lui 3 impreuna cu 4 si 5 devine matematic evidenta.

@naivu
Daca PiSi 2 nu vrea si nu vrea, se poate face o lucrare suplimentara de racordare civilizata la DN. Similar cum se propune modernizarea DN73C, doar ca mult mai simpla. Ma rog, daca presupune dublarea podului peste Olt nu-i mai simpla.
Pariu 500 lei: Pana la 31 decembrie 2024, se va deschide A7 intre Buzau Nord si Focsani Nord. data de initiere a pariului 2 octombrie 2023
Pariu 200 euro, daca pana la 31 decembrie 2029 nu se deschide sectiunea cu tuneluri de pe A1 de la Holdea.

xab80

Quote from: naivu on October 26, 2021, 05:23:11 PM
Din pacate conexiunea intre A si DN de la Cornetu e f slaba (A1PiSi3 se descarca intr-un DJ pe partea cealalta a Oltului, urmeaza un pod de 1+1 urmat de o curba la 90 grd, iar cine vine Pitesti-Sibiu are de facut stanga peste DN), pana nu se termina si PiSi2 si PiSi3 nu se rezolva traficul.
M-am uitat pe street-view, cu putin scobit in stanca, ar putea face un sens giratoriu acolo. Cat despre DJ si curba aia... La cum arata podul (stare avansata de degradare) trebuie reabilitat sau facut unul nou oricum. Si-atunci se vor ocupa - sper - si de DJ.

Ionut

Din ce informații am legat de semnarea PiSi 4, cei de la Porr și din CNAIR fac demersuri pentru asta. Antreprenorul trebuie să vina cu documente. Nu ar fi necesară poziție API fix acum, dar daca o lălăie fiti siguri ca vom ieși.

NicolaeG

#55998
^^
Este asfaltat din vara asta

dr4qul4

ce  e asfaltat?
Eu nu va inteleg de ce vorbiti de PiSi2 ca si cum PiSi3 e aproape gata... Sunt 2 loturi la fel de grele, aflate in acelasi stadiu de executie... Adica in licitatie. Cel mai mare tunel e pe lotul 3. Care e si lotul cu acces greoi.
Cocoase inutile care ne vor afecta zeci de ani:
1. Focsani 2. Boita 3. Balcauti
"multe multumiri" proiectantilor
2. Deschideri 2024: Intaia Cocoasa + L3, Lotul Coni , T1DX12, A0L3,

hefaistos

Corect. Doar ca pe lotul 2 avem doar un singur ofertant, ceea ce poate echivala cu un esec.
Ceea ce ar trebui sa ne aduca la o alta discutie. Aceasta licitatie s-a facut cu precalificare. Din 11 sau 12 ofertanti au fost selectati 6 si restul au fost respinsi, nu pentru ca nu se calificau ci pentru ca pur si simplu erau mai jos in lista cu punctaje. Si, surpriza, dintre ce 6 alesi de CNAIR, 5 au refuzat sa se marite.
1. E o problema cu ideea de precalificare?
2. E o problema cu implementarea?
3. O problema cu lotu/pretul lotului?
4. E alta cauza.

Poate chiar a trebui intrebati participantii care... n-au mai participat, care sunt motivele pentru care s-au retras. Nu neaparat sa raspunda oficial, ca asta nu prea se face in afaceri. Dar o "parere/opinie din partea unui initiat anonim".   
Si, ca sa indrepte problema, poate ar fi util ca, in conditiile in care unii ofertanti s-au retras, sa se considere procedura viciata, pentru ca trebuia sa fie o competitie intre primii 6 ofertanti selectati, nu intre unul si el insusi.
Pariu 500 lei: Pana la 31 decembrie 2024, se va deschide A7 intre Buzau Nord si Focsani Nord. data de initiere a pariului 2 octombrie 2023
Pariu 200 euro, daca pana la 31 decembrie 2029 nu se deschide sectiunea cu tuneluri de pe A1 de la Holdea.

dorum

good point!
eu consider de pe acum viciata procedura, nu poti semna cu singurul ratacit ramas in cursa!

NGC

PiSi 4

Quote from: Ionut on October 26, 2021, 12:26:58 PM
Nu e vorba de vointa CNAIR de a semna pe S4. Legea spune ca este obligatoriu sa semnezi contractul.

Daca tot ati pomenit de lege, sa vedem ce zice legea.

Quote from: NGC on October 19, 2021, 11:21:05 AM
Quote from: florin74 on October 19, 2021, 10:54:03 AM
Nu au dat spagi sa ia contracte. S-au inteles cu STRABAG sa nu se calce pe bataturi. Eu zic ca nu se incadreaza la abateri profesionale grave.

Poate fi incadrata asta la "conduite necorespunzătoare/comportament incorect şi practici frauduloase" cum au fost incadrati chinezii? Bine, mai sunt si alte motive, dar acum ne referim doar la asta.

Quote from: florin74 on October 19, 2021, 11:34:07 AM
Te faci ca nu intelegeti

1. Ma inteleg sa nu particip/sa particip la anumite licitatii.
2. Induc in eroare autoritatile contractante, prin informatii false, in timpul procedurii de achizitie

Pentru prima exista sanctiunea amenzii (si nu e mica, ca e procent din cifra de afaceri) si se iau angajamente care se monitorizeaza pe o perioada de timp
Pentru a doua exista sanctiunea excluderii de la licitatii pe o perioada de timp, si in functie de unele autoritiati/insitutii se mai platesc si amenzi

Eu nu am vazut in Europa ca vreo amenda de la Concurenta sa fie insotita de excluderi de la licitatii ulterioare.
Daca ai tu informatii, astept deciziile definitive care confirma lucrul asta

Deci din punct de vedere legal, cele 2 cazuri nu au nici o legatura. In rest, speculatii si dorinta de a avea ultimul cuvant.  :lol:

Quote from: NGC on October 19, 2021, 12:03:26 PM
Ba inteleg foarte bine si nu trebuie sa am ultimul cuvant. Este doar o provocare intentionata de a mai dezvolta subiectele si a mai oferi informatii si din alte perspective catre cei care nu le au. ;) :p

A venit momentul sa vedem ce zice chiar legea din Romania. Mai precis chiar Legea 98 / 2016, adica legea achizitiilor publice.

Deci, sa dam cuvantul alin. (3) din art. 167.

Quote
Articolul 167
(1) Autoritatea contractantă exclude din procedura de atribuire a contractului de achiziție publică/acordului-cadru orice operator economic care se află în oricare dintre următoarele situații:

[...]

c) a comis o abatere profesională gravă care îi pune în discuție integritatea, iar autoritatea contractantă poate demonstra acest lucru prin orice mijloc de probă adecvat, cum ar fi o decizie a unei instanțe judecătorești sau a unei autorități administrative;

[...]

(3) În sensul dispozițiilor alin. (1) lit. c), prin abatere profesională gravă se înțelege orice abatere comisă de operatorul economic care afectează reputația profesională a acestuia, cum ar fi încălcări ale regulilor de concurență de tip cartel care vizează trucarea licitațiilor sau încălcări ale drepturilor de proprietate intelectuală, săvârșită cu intenție sau din culpă gravă.

Deci cum e treaba pana la urma? Ar trebui exclusi PORR sau nu? ;)

GAC

#56003
Intre un cartel si o intelegere punctuala intre 2 constructori (ca sa nu se calce pe bataturi la un proiect) este o diferenta de ordin de magnitudine; de asemena, un cartel implica mai multi actori. Prin urmare imi este greu sa vad un cartel.
In ceea ce priveste o abatere profesionala grava, eu as inclina catre activitatea de baza a lui PORR, cu accent pe mobilizare si executia proiectului la timp. Practica contestatarilor de serviciu mi se pare de departe mult mai daunatoare dezvoltarii infrastructurii si a prosperitatii nationale, in ciuda alinierii cu litera legii. Rea vointa vadita ascunsa cu dibacie prin meandrele legislatiei este o sursa de "compromitere a reputatiei" demna de luat in seama.
Eu nu as exclude PORR de la licitatii.
Ceea ce ma surprinde este ca avem o noua contestatie de la Alsim, la luni de zile de la anuntarea initiala a castigatorului licitatiei, ca si cum nu ar exista un termen limita de depunere al acestei contestatii. Presupunand ca nu ar fi contestat nimeni (la momentul initial) si am fi avut contractul semnat, ce s-ar fi intemplat oare?
In ceea ce priveste lotul 2, cu un singur competitor, este lesne de inteles de ce ceilalti 5 au ales sa zica pas. Daca vrem "concurenti" mai multi, trebuie refacut totul de la SF. Daca se anuleaza actuala licitatie si se reia o noua licitatie cu acelasi SF, rezultatul va fi tras la indigo.
Nu avem de ales, trebuie sa mergem mai departe, altfel este un cincinal pierdut si riscam si banii europeni. Cel mai bine mergem mai departe cu grija sporita din partea MT&CNAIR. Proiectul este dificil, dar nu imposibil, mai ales avand in vedere sumele puse in joc, care ar trebui sa acopere o paleta mare de riscuri.

xab80

Quote from: GAC on October 27, 2021, 12:07:54 AM
Intre un cartel si o intelegere punctuala intre 2 constructori (ca sa nu se calce pe bataturi la un proiect) este o diferenta de ordin de magnitudine; de asemena, un cartel implica mai multi actori.
Nu neaparat. Orice tip de intelegere se considera cartelizare, chiar daca nu este generalizata. Sincer nu am cautat definitia de 'cartel' in legi, dar nu cred ca exista vreo definitie in acest sens. Asa ca... merge totul inainte asa cum e.

Quote from: GAC on October 27, 2021, 12:07:54 AM
In ceea ce priveste o abatere profesionala grava, eu as inclina catre activitatea de baza a lui PORR, cu accent pe mobilizare si executia proiectului la timp. Practica contestatarilor de serviciu mi se pare de departe mult mai daunatoare dezvoltarii infrastructurii si a prosperitatii nationale, in ciuda alinierii cu litera legii. Rea vointa vadita ascunsa cu dibacie prin meandrele legislatiei este o sursa de "compromitere a reputatiei" demna de luat in seama.
Eu nu as exclude PORR de la licitatii.
Nici eu nu as exclude. Problema este ca in nici o reglementare de licitatii (si aici am verificat) nu exista referinte spre performantele anterioare ale ofertantului. Cum ar fi de exemplu predarea unor lucrari inainte de termen si/sau la costuri mai mici decat cele licitate. Mai rau este ca nici aspectele negative nu sunt consemnate (depasiri excesive de termene si/sau buget de exemplu). Daca cele doua considerente ar fi existat ca si criterii de precalificare, nu cred ca am fi avut firme sau asocieri romanesti in licitatii... Si asta era o problema mare, va dati seama :P

raulbogdan23

^^^

Si daca PORR sunt exclusi pentru intelegerea cu STRABAG, asta nu ar duce implicit la aplicarea aceleiasi reguli si pentru STRABAG pe alte licitatii?

NGC

#56006
Daca este sa ne luam dupa principiul tratamentului egal, care de altfel apare si in Legea 98 / 2016, atunci exista posibilitatea ca si STRABAG sa fie in aceeasi situatie.

Dar, este un mare dar.

Sunt doua litere unde ar putea fi incadrati, adica la art. 167 alin. (1) lit. c) si la art. 167 alin. (1) lit. h) din Legea 98 / 2016. Prima este trecuta mai sus, iar a doua se refera la ce a completat ofertantul in DUAE in oferta depusa.

Quote
Articolul 167
(1) Autoritatea contractantă exclude din procedura de atribuire a contractului de achiziție publică/acordului-cadru orice operator economic care se află în oricare dintre următoarele situații:

[...]

h) operatorul economic s-a făcut vinovat de declarații false în conținutul informațiilor transmise la solicitarea autorității contractante în scopul verificării absenței motivelor de excludere sau al îndeplinirii criteriilor de calificare și selecție, nu a prezentat aceste informații sau nu este în măsură să prezinte documentele justificative solicitate;

Faptul ca ar fi participat la un cartel nu inseamna neaparat ca trebuie exclusi de la o licitatie. Legiuitorul a dat posibilitatea ofertantilor sa demonstreze ca sunt totusi credibili si exista exceptii care se pot aplica.

Este insa raspunderea autoritatii contractante sa verifice aceste aspecte si sa aplice legea.

Si tocmai la aceasta verificare a aspectelor si aplicare a legii autoritatea contractanta trebuie sa aplice tratament egal. Cu alte cuvinte, sa verifice si pe CHINA RAILWAY, si pe PORR si pe STRABAG, nu numai pe unii, si sa fie la fel de exigenta in toate cazurile.

NGC

Quote from: GAC on October 27, 2021, 12:07:54 AM
Ceea ce ma surprinde este ca avem o noua contestatie de la Alsim, la luni de zile de la anuntarea initiala a castigatorului licitatiei, ca si cum nu ar exista un termen limita de depunere al acestei contestatii. Presupunand ca nu ar fi contestat nimeni (la momentul initial) si am fi avut contractul semnat, ce s-ar fi intemplat oare?

Sa vedem ce zice art. 223 din Legea 98 / 2016.

Quote
Articolul 223
(1) Fără a aduce atingere dispozițiilor dreptului comun privind încetarea contractelor sau dreptului autorității contractante de a solicita constatarea nulității absolute a contractului de achiziție publică, în conformitate cu dispozițiile dreptului comun, autoritatea contractantă are dreptul de a denunța unilateral un contract de achiziție publică în perioada de valabilitate a acestuia în una dintre următoarele situații:
a) contractantul se afla, la momentul atribuirii contractului, în una dintre situațiile care ar fi determinat excluderea sa din procedura de atribuire potrivit art. 164-167;

De remarcat ca este vorba despre un drept, nu despre o obligatie.

mirceaeliade

desi e foarte neplacut sa ne trezim dupa o pre-selectie la 6 cu o singura oferta, eu zic ca cel mai rau outcome acum e sa se reia totul de la zero.  e posibil ca banii europen care poate ii avem acum sa nu ii mai gasim in ~5 ani cat o sa mai intarzie SF-ul daca se reface.  si tot noi romanii vor fi cel mai rau afectati.  poate nu e cea mai ieftina oferta teoretic posibilia, dar daca oferta singura ramasa e sub pretul cerut de CNAIR, tot pe plus iesim.

pest1969

Cred ca ar trebui sa ne mai uitam si la spiritul legii, nu doar la litera cat mai stricta.
Chinezilor cred ca nici nu le-ar trece prin cap sa dea un proiect cat de mic unei firme din Romania - UMB sa zicem.
Faptul ca ei se prevaleaza de slabiciunile si coruptia din sistemele democratice pentru a-si atinge interesele e clar. Dar asta nu inseamna ca noi, publicul, trebuie sa gasim nod in papura oricarei decizii a autoritatilor care forteaza un pic interpretarea legii in interesul UE.