News:

Regulă nouă (#6)! Se primește ban pentru
fake news, minciuni și dezinformare.

Main Menu

Autostrada A1 București-Nădlac

Started by Ionut, September 13, 2011, 12:10:24 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 20 Guests are viewing this topic.

danutzu_1069

Mare atentie la ce cititi pe paginile lor ( firmele turcesti). O singura firma nu a facut x km de tunel... Se merge pe asocieri puternice. Fiecare firma fiind specializata pe un anume tip de lucrare...

alin2pas

În cazul ăsta ar trebui să pună osul la treabă și ,,partenerul serios", să nu le permită să tergiverseze din cauza unor avize, relocări și așa mai departe. Dacă sunt tratați cu seriozitate, vor trebui să facă treabă sau pleacă din România. Nu văd însă de ce în alte părți au putut face treabă și aici nu ar putea, decât și din vina statului și CNAIR.
O problemă însă ar putea fi și apariția unor probleme pe traseul autostrăzii care nu au fost identificate la studiul de fezabilitate și pentru rezolvarea cărora să fie nevoie de majorarea contractului cu mai mult de 10%. Posibilitatea de a fi depășită această limită în anumite condiții ar ajuta la ducerea contractului la bun sfârșit. De exemplu, dacă era posibil să se suplimenteze contractul pe A1 Lugoj - Deva din motive obiective (construcția ecoductelor, care nu erau prevăzute inițial, și înlocuirea debleului cu tuneluri) am fi putut acum să circulăm pe autostradă fără întrerupere.
Faptul că nu e doar o firmă puternică, ci sunt asocieri de firme specializate nu constituie un neajuns. Astfel, în asocieri cooptează firmele de care au nevoie: nu au nevoie de exemplu în asociere de firme profilate pe tuneluri dacă nu trebuie să facă așa ceva. Și la noi ar putea apare de exemplu o asociere Marcu + Retter + ..., care să liciteze și să construiască un lot de autostradă, deși în prezent ei doar lucrează ca subcontractori în cel mai bun caz.

GAC

Eu nu m-as hazarda sa trag concluzii pripite. Proiectul este riscant, dar daca aceasta licitatie pica, avem garantia ca nu vom vedea picior de muncitor pana in 2025. In plus, riscam si banii europeni. Nu avem de ales trebuie sa mergem mai departe.
In ceea ce priveste seriozitatea constructorului, aceasta depinde 90% de seriozitatea beneficiarului. Daca vom avea un beneficiar care impune anumite tipuri de materii prime care sunt furnizate de anumite firme cu conexiuni politice (si la suprapret), atunci si constructorul va fi pe masura de neserios.
Singura sansa a acestui proiect este un beneficiar constiincios, care sa se preocupe de eliminarea piedicilor de natura birocratica (indiferent de constructor).
Avand in vedere ca se merge pe bani europeni, acesti turci, pot juca destept, ofertand la pretul maxim, in asa fel incat sa-si acopere riscurile. De bine, de rau, pe V. Oltului nu am auzit de alunecari de teren, doar de caderi de bolovani.
Per ansamblu, daca judecam dupa pret, la 30+ mil Eur per Km, se poate face si viaduct - tunel - viaduct.
Banuiala mea este ca Oltul si-a facut datoria si a eliminat de-a lungul timpului acel tip de sol predispus la alunacari.
Din aceasta situatie trebuie sa vedem oportunitatea: o evaluare rapida a ofertei (fara amanari) si o semnare rapida a contrctului... am putea avea un cadou frumos de Craciun.
Din punctul meu de vedere seriozitatea constructorului o vom vedea daca se mobilizeaza sa faca drumurile tehnologice necesare prospectiunilor geotehnice necesare proiectarii, in conditiile SF-ului pe genunchi. Chiar daca lotul este lung si terenul dificil, daca vom avea o retea de drumuri tehnologice decenta in 3 luni de la semnare, inseamna ca oamenii sunt pusi pe treaba si cel mai probabil vom avea un PT la timp; daca vom vedea ca pregatesc un drum tehnologic in stilul UMB (cu 2 benzi pe sens, ca la A3), inca din etapa de proiectare, inseamna ca sunt "committed" proiectului si ca vor intra in faza de executie cu un avans semnificativ.
In concluzie, daca nu am fost in stare de un SF mai bun, ne vom multumi cu un constructor-speculator. Banuiala mea este ca acest constructor vrea sa-si extinda portofoliul de clienti UE in timp ce vrea sa duca si niste valuta forte in tara de bastina, unde lira turceasca a cunoscut o depreciare semnificativa in ultima vreme. Temerea mea este ca boom-ul constructiei de sosele se apropie de sfarsit in Turcia, constructorii turci care vor sa-si mentina cifra de afaceri, vor trebui sa se orienteze peste hotare... si de ce nu ar face si acest pas, mai ales ca au know-how.
Asa cum orgoliul unui presedinte (imaginandu-se dictator) poate duce tara in criza, in ciuda investitiilor imense in infrastructura, asa si orgoliile unor functionari marunti (imaginandu-se jupani) pot pune pe butuci un proiect care are sanse bune sa iasa (ca urmare a pretului imens per km). Asta este temerea mea cea mai mare...


dorum

#55939
Voi vorbiti de seriozatea "partenerului serios"... va dati seama de incapabilitatea crasa a lui?
Voi credeti ca Mustafa vine ca UMB si face ca la lilieci doar sa treaca la alt contract???
Va fi un fiasco din start, de cand aduc prima foreza. Si pariez pe asta.
E un lot foarte lung si foarte greu. Nu stiu lot in UE recent de complexitatea astuia. Fara o putere financiara uriasa a constructorului, se blocheaza in secunda 2.
Incepe sa-mi para rau dupa chineji :(

PS: voi credeti ca A0 va fi terminat la timp???
PS2: de unde frate optimismul asta cu o firma din Turcia, singurul ofertant??? Ailalti europeni nu vor 1mld de E??? Nu vor frate, ca aia sunt comozi :(

naivu

Mi nu-mi miroase a bine. SF-ul era la fel de incomplet si cand s-au incris la precalificare; la ce au mai pierdut timpul cu precalificarea daca nu-i interesa participarea la licitatie?

Duta C

da...dubioasa treaba.....or sa fie artificii multe....decit o firma sa depuna si aia din turkey...

hefaistos

Problema e de ce nu au depus ceilalati.
Probabil pe masura ce s-au adancit in documentatia de licitatatie au descoerit ca:
1. Pretul e prea mic
2. Sunt bube mari in documentatie, care transorma contractul in ruleta ruseasca. Posibil ceea ce se intampla pe loturile UMB de pe A3 sa fi fost un indiciu privind seriozitatea SF-ului.
Pariu 500 lei: Pana la 31 decembrie 2024, se va deschide A7 intre Buzau Nord si Focsani Nord. data de initiere a pariului 2 octombrie 2023
Pariu 200 euro, daca pana la 31 decembrie 2029 nu se deschide sectiunea cu tuneluri de pe A1 de la Holdea.

jaston


Daca oferta turcilor e conforma, am scapat de blestematele de contestatii.

GAC

La un asemenea FS, nici oferta nu are cum sa straluceasca, dar in acelasi timp, este dificil sa spui ca "oferta nu e buna" da ca nu stii cum e solul in zona (si nu ai o baza de referinta).
Chiar daca se vor gasi niste probleme in oferta, ar face bine beneficiarul sa aiba o atitudine constructiva si sa incerce o remediere a deficientelor, in colaborare cu singurul ofertant, in asa fel incat sa avem autostrada pana in 2028 si sa nu pierdem banii europeni.
Chiar daca turcii vor propune niste solutii tehnice mai ciudate (cum ar fi lipsa benzii de urgenta pe anumite sectiuni) pentru a genera niste economii, am face bine sa nu cautam neaparat perfectiunea. Analogie cu DX 12. Daca ne-am fi incapatanat sa avem profil de A, abia acum am fi avut lansate licitatiile, in conditiile in care capacitatea de transport pe A este doar marginal mai mare ca pe DX (pe banda 1 limita e data de camioane limitate la 90Km/h, deci este aceeasi capacitate, iar pe banda 2, limita efectiva pe A e pe la 110-120, deci castigul e mic pe A vs DX; de asemenea, cu cat A este mai aglomerata, cu atat scade viteza medie pe ambele benzi);
Tare mi-e ca fata cu multi petitori (13 oferte) o sa ramana nemaritata.

pbh

Se marita, nu este o problema. Doar ca la cate contestatii si contestatii la contestatii vor fi se va marita la pensionare.

Ionut

Nu au fost 13 oferte, nu mai comentati aiurea.

Drive_140

Arată ca asfalt, avem nevoie de o dronă :)


pasadia

Ai filmarea din drona puntin mai sus, mesajul dateaza de 24 de ore doar.

Drive_140

^^
Ultima filmarea a fost facuta 19.10, Sentiel Imagery: 20.10
Aici este alfaltarea noua.