Autostrada A1 București-Nădlac

Started by Ionut, September 13, 2011, 12:10:24 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 25 Guests are viewing this topic.

gruiarew

TibiV, mulțumesc, pare că ești singurul care citește în totalitate ce scriu  :)

E simplu, toată zona asta merge la Făget (mai puțin 2-3 rătăciți ce merg la Deva / Sibiu). Cam 11 sate. Ori dacă nu-i mai amesteci pe ăștia printre "grăbiți" și mai tai și din posibiliatea de a "fenta" coloana pe drumuri lăturalnice eu zic că e un câștig.

V-am zis pe lângă trecerea de CF o problemă mai mare e intersecția aia cu DC108. N-am zis că nu e bun planul lui Vancouver. Dar mi se pare prea scump și nu-i prea văd sensul după ce se dă drumul la A1 complet. Ori un comunal în plus nu cred că strică niciodată. La dracu s-a asfaltat între Zolt și Luncanii de Sus și Transluncani-ul, drumuri care leagă practic nimic de nimic.

@TibiV de CJ nu pre am speranțe, vezi legătura "capitalei Banatului" cu A1 și de legătura cu Moșnița Nouă...

Nu cred că se bagă nici un TIR-ist întreg la cap pe comunale, plus că e si mai lung. Dar nu șii niciodată...
'You can't cheat an honest man. Find somebody who wants something for nothing, then give him nothing for something.'' -- A Hater's Synthesis

vancouver

Ca sa vedem daca e scump sau ieftin ceva trebuie sa avem un termen de comparatie. Ca asa si un pachet de tigari poate sa fie scump. Nu mai vorbim de asfaltarea unei strazi din Margina.

Cost ambuteiaj Margina = 5000 lei / 200 ore / 2 x 20.000 vehicule x 365 zile = 91.250.000 lei = 18,6 milioane de euro pe an. Adica fiecare vehicul = consideram ca are un singur pasager / sofer activ in campul muncii, care intarzie 30 de minute si astfel nu lucreaza nimic => PIB-ul pierde cele 30 de minute x 20000 oameni x 365 zile.

Dar calculul asta nu tine cont ca in ambuteiaj se consuma mai mult combustibil, ca soferii de camion sau autocar trebuie platiti in plus pentru timpul consumat in plus, ca anumite afaceri poate ca pur si simplu pica sau nici nu se pune problema sa se mai faca din cauza asta, etc... Deci alte costuri directe sau potentiale.

Comparat cu aceste costuri, care anual se situeaza la 10-30 milioane euro, investitia pe care o propun eu este de bun simt si nicidecum "scumpa". Iar comparat cu autostrada din zona, care va costa 250.000.000 euro iarasi mie mi se pare ieftin. Mai ales ca e posibil sa mai existe in timp probleme la tuneluri si s-ar putea sa se mai inchida uneori si e nevoie de o alternativa decenta, nu cu trecere la nivel cu CF si viteza 10 km/h.
Feroviar: inadmisibil că ramâne 1 fir pe unele porțiuni după reabilitare pe Craiova-Caransebeș și Cluj-Oradea. Da pentru extinderea programului Quick Wins. Limitare instalare ETCS doar pe coridorul IV, pana cand va deveni pe deplin functional si isi dovedeste eficienta. Autostrazi: DA pentru 4 treceri montane: A1, A3, A6 si A8. NU deocamdata pentru A13 montan si A Nordului partea montana.

RaduG

#55562
Azi am descoperit viitoarea intrare dinspre sud în tunelul Câineni de pe viitorul lot 2 Sibiu-Pitești. Era o zonă decopertată, unde probabil s-au efectuat niște foraje în cadrul studiului geo. Borna kilometrică 228.














Powered by API/PUM imgur uploader

LE: Valea Oltului a fost slow walk in the park azi, ceea ce mă face să mă gândesc ce coșmar va fi când vor începe lucrările pe lotul 2, care din cauza reliefului nu va beneficia de luxul unui drum tehnologic adiacent. Va fi un lot dificil, cu multe puncte de lucru simultane, unde vor trebui să ajungă zilnic lucrătorii, utilajele, să intre și să iasă din șantiere materiale.

voicul

^Poare va stric cheful, dar centura Margina ramane cum am stabilit - adica deloc sau nu se face.
Daca va uitati acum si probabil toata saptamana o sa vedeti ca se merge cursiv pe acolo.
Economic nu renteaza sa bagi niste milioane ca de 3 ori pe an sa fie circulatie OK.

Mai muilt eu zic ca agolomeratia de acolo e benefica si pune presiune pe ceea ce trebuie sa se faca acolo - adica A1.

Si mai e un aspect: se pot face multe, dar CNAIR prefera sa faca putine si daca se poate chiar deloc.

GAC

Problema de la trecerea CF de la Margina poate fi rezolvata ieftin si simplu cu niste panouri limitatoare de viteza "50" instalate chiar inaintea barierei, astfel incat soferii sa aiba impresia ca se poate merge chiar si cu 50 la ora in acea zona, eventual, sa mearga chiar cu 59.
O varianta imbunatatita ar fi ca limita de viteza in Margina si in celelalte 2 localitati sa fie crescuta la 60-70 Km/h, mai ales ca drumul a fost reabilitat. In mod similar, sa fie plantate mai multe indicatoare "60" sau "70" inainte de bariera, ca soferii sa aibe confirmarea ca pot merge mai repede in acea zona.

dr4qul4

eu as pune limitatoare de 30 sau chiar de 20. E totusi o trecere la nivel. Nu e OK sa vii cu 59 si sa te trezesti cu bariera pusa. Unii s-ar speria si cand vor vedea CF fara bariera si se vor infige in frana. Altfel franezi de la 30 kmh.
In privinta centurii....doar in visele unora un proiect de la 0 (fara macar documentatie pt indicatori tehnico economici) ar putea fi realizata inainte de tunele.
Varianta lui gruiarew are o sansa (fiind investitie locala se misca mai repede) dar doar daca nu va fi nevoie de exproprieri. Adica daca ar exista un drum de pamant si ar tb doar asfaltat, se poate face repede (1 an).
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

naivu

Asta se întâmplă când se rup contracte la TV doar ca să ne dăm cocoși! Secțiunea D ar fi fost terminată iar la schimb cu secțiunea E și megadebleele ei se putea cere nu doar proiectul pt tuneluri dar și pasaj peste CF la Margina și refacerea de la fundație a DN68A la 2+1 și largirea DC100 și conectarea lui cu A la Margina și cu DN la Cosevita/Holdea ... și în fine toate variantele pe care le vorbim acuma, conștienți că f probabil în așteptarea tunelurilor nu se va mai face nimic :(

tom_sawyer

#55567
Candidații pentru tuneluri:

Quote from: florin74 on May 10, 2021, 04:42:42 PM
Vrabiutele au comunicat
1. AKTOR S.A. (Grecia)
2. ASOCIEREA SC ALSİM ALARKO SANAYİ TESİSLERİ VE TİCARET A.Ș - MAKYOL INSAAT SANAYI TURIZM VE TICARET A.S.  (Turcia)
3. ASOCIEREA FCC CONSTRUCCION SA – GULERMAK AGIR SANAYI INSAAT VE TAAHHUT A.S. (Spania – Turcia)
4. ASOCIEREA IMPRESA PIZZAROTTI & CSpA – PIZZAROTTI SA - RETTER PROJECT MANAGEMENT SRL (Italia - Romania)
5. ASOCIEREA TERNA SA - INTRACOM CONSTRUCTIONS SOCIETE ANONYME TECHNICAL AND STEEL CONSTRUCTIONS (INTRAKAT) (Grecia)
6. KOLIN INSAAT TURIZM SANAYI VE TICARET ANONIM SIRKETI (Turcia)
7. ASOCIEREA MAPA INSAAT VE TICARET A.S. - CENGIZ INSAAT SANAYI VE TICARET A.S. (Turcia)
8. ASOCIEREA RIZZANI DE ECCHER SPA – OZGUN INSAAT TAAHHUT SANAYI VE TICARET LIMITED STI – CIPA SPA (Italia -  Turcia)
9. STRABAG

6 merg mai departe.
Pariul meu : 1,3,4,5,8,9.

Daca nu câștigă STRABAG sau FCC, cam cât o dura realizarea tunelurilor cu ceilalți? Daca mai apare vreun faliment sau retragere ca pe centura Bacău...

Eu zic că e o șansă bună să elimini o trecere la nivel cu CF pe un DN, cu o motivație foarte bună pentru a primi finanțare: exact ca la nodul Holdea, backup pentru probleme în tuneluri.

adrian sibiu

Bună seara !
Enjoy !
Viaductul Talmacel azi 30.08.2021 !


paulmare

adrian sibiu multumim, super filmare :)
sa vedem cum o sa fie cu loturile intermediare, aici deocamdata e interesant de vazut stilul How do they build that?
Lotul lui astaldi - paralel cu DN e ca in palma - oricum va fi un mare progres sa le dea pe astea doua in circulatie

Pacat sa ramana viaductul asta asa frumos in aer, nereceptionat neplatit etc

gruiarew

dr4qul4: terenul în zona aceea e pârloagă. Crește doar pipirig. Și eu întotdeauna voi milita pentru alternative. Că la DN68A n-au fost niciodată variante de ocolire. Până nu demult, se putea merge lejer cu bicicleta la Făget, de prin satele de care am zis. 40-60 minute în funcție de cum bătea vântul. Acum e o adevărată aventură să ieși din curte.
S-au mai asfaltat și reabilitat comunale între sate. Automat au dispărut bicicletele și utilajele de pe județean. Și e mult mai bine pentru toată lumea.
'You can't cheat an honest man. Find somebody who wants something for nothing, then give him nothing for something.'' -- A Hater's Synthesis

lupualb

Am observat ca vorbiti de o eventuala Centura Margina. Ieri  in jur de 8:30 am prins bariera la CF, totul nu a durat mai mult de 2 minute, iar bariera s-a deschis. S-a format ceva coloana,  insa nu ca sa puna mari probleme.  In scurt timp, traficul a revenit la normal.  Trebuie facuta autostrada si cam atat, se rezolva toate problemele.  Centura merita alte orase sau chiar comune, nu o zona depopulata. Banii trebuie investiti cu cap.

vancouver

^ sunt de acord ca trebuie investiti banii cu cap, dar legat de Margina am cateva observatii:

- nu e vorba numai de tine, ca te-ai descurcat la bariera, ci e vorba poate si de locuitorii din Margina, carora le vuiesc zi si noapte camioanele pe strada cu 60-70-80 la ora, claxoane, noxe etc
- la alte ore, cand se aglomereaza, se creeaza ambuteiaje. Am explicat deja, cauza nu este trenul care pune bariera timp de 2 minute, ci viteza incredibil de mica cu care o mare parte a soferilor trec peste CF. La 10k/h fluxul de masini se reduce la doar 250-300 de vehicule pe ora (fata de 1800 pe restul DN68A sau 800-900 prin sensurile giratorii de la capete unde viteza se reduce la 30-40 km/h). Ori aceste ambuteiaje au costuri. ENORME. Mult mai mari decat ale investitiei.
- eu nu am propus o centura, ci doar un pasaj peste CF si cu relocarea traseului prin curtea unei fabrici in ruina, doar 1 km de drum + un pasaj! Oricum nu este normal sa existe treceri la nivel cu CF pe un DN si toate ar trebuie denivelate in toata tara.
- si dupa ce A1 va fi gata, din experienta altor tari, vor exista inchideri ale tunelelor (accidente, incidente, caderi de curent, reparatii, infiltrari de apa, etc...) - e natura unui tunel, mai ales daca e lung de 1,6km. Si dupa ce A1 este gata TREBUIE sa existe o alternativa decenta pentru principala autostrada a tarii
- discutam in general de principala ruta de tranzit a Romaniei si poate ca unii aici inca se imbata cu apa rece ca vom avea tuneluri gata in 4-5 ani. NU VOM AVEA. 10 ani realist. Ganditi-va numai la contestatii. Si la un risc de a se rupe iar contractul daca ceva nu merge bine. Teoretic, da, e posibil, practic nu prea cred ca va fi ceva sub 10 ani! Nu e normal sa lasam inca 10-15 ani tot traficul Romaniei sa treaca pe un rahat de trecere la nivel.
Feroviar: inadmisibil că ramâne 1 fir pe unele porțiuni după reabilitare pe Craiova-Caransebeș și Cluj-Oradea. Da pentru extinderea programului Quick Wins. Limitare instalare ETCS doar pe coridorul IV, pana cand va deveni pe deplin functional si isi dovedeste eficienta. Autostrazi: DA pentru 4 treceri montane: A1, A3, A6 si A8. NU deocamdata pentru A13 montan si A Nordului partea montana.

tom_sawyer

Asta e cheia pentru a obține finanțarea: eliminarea trecerii la nivel, ca la Roman, ca la Drajna Nouă. Se poate începe cu SF-ul.

prd.marius

Lasati, ca la Bascov, au pus cale ferata (acum cativa ani), pe care n-o foloseste nimeni...
Acum cateva zile era coada pana pe A.