News:

Doar 30 minute de editare!
Poți edita propriul mesaj timp de doar 30 minute după ce l-ai scris!

Main Menu

Autostrada A1 București-Nădlac

Started by Ionut, September 13, 2011, 12:10:24 PM

Previous topic - Next topic

4 Members and 34 Guests are viewing this topic.

Ionut


danutzu_1069

Na, dispare si "spalatoarea" de oi...

Dragos_R

Ionut, multumim mult pentru astazi. Si pentru tot ceea ce faci pentru API, stim ca sunt multe lucrurile care nu se "vad". Aprecieri din toata inima impreuna cu al 10.000-lea click pentru  :gj: . Multa rabdare si spor in continuare !

mike_us

Muncesc constant poate nu cu cea mai mare viteza dar clar in termenul pe care îl au. Cred ca termina pina in decembrie 2022.
Sper sa ia si lotul 4 si sa semneze anul asta.

Quest

Legat de cozile care se fac la trecerea la nivel cu CF de la Margina:
uitati-va pe timelapse (multumim @GIV), coada lunga e mereu pe sensul Cosava -> Margina, niciodata invers. Eu cred ca cei care sint ptr prima oara acolo (dispersati aleatoriu in coloana) si vin dinspre Holdea, incetinesc peste masura de mult, din teama legitima ca trecerea e nashpa, la intoarcere dinspre TM deja stiu ca n-a fost rau si o parcurg cu mai multa incredere, deci viteza ceva mai mare.

De vreo 2 ani n-am mai stat la coada din cauza trenului (ceva rarisim pe CF127), dar am stat de multe ori venind dinspre Cosava, pur si simplu ptr ca destui incetinesc exagerat de mult (mai ales cei cu masini cu garda joasa la sol).

Felicitari si la mai mare @Ionut, ptr karma +10.000 !!
Common sense will get you far !

gruiarew

Am făcut și eu 30 minute între Coșava și Margina, se stătea aparent fără nici un motiv. Dar au fost destui bizoni (majoritatea "străini" care "se grăbeau". Deci depășită coloana și intrat "cu japca" înapoi peste cei "proști" ce așteptau.

Se mergea greu și după trecerea CF, am mai oprit de 2 ori (făceau câțiva stânga pe ulița ce duce la gară iar pe unul l-am lăsat și eu să iasă de acolo).

Cred că pe lângă trecerea de CF mai are un rol și comunalul de lângă trecere DC108, de pe care nu ai șanse să ieși, dacă nu te lasă cei de pe DN. Și de fiecare dată am fost lăsat să ies (de obicei TIR-iștii opresc). Acum merg roată prin Coșava, se poate ieși în național o idee mai ușor ca în Margina.

Personal aș milita pentru o centură la Margina dar pe partea opusă celei propuse de Vancouver. Să preia traficul local. Majoritatea din zonă ies stânga, spre Făget. E un drum de pământ paralel cu A1 ce iese fix între giratorii. O să revin cu un desen.
'You can't cheat an honest man. Find somebody who wants something for nothing, then give him nothing for something.'' -- A Hater's Synthesis

vancouver

Cand am facut propunerea cu centura Margina am studiat intai toate variantele.

Lungime drum nou: prin sud ca. 2,7-3,0 km, pe terenul ruinei fabricii de otet: 1,3 - 1,5 km
Pasaj peste CF: da / da
Pasaj peste Bega: da / nu - si anume pentru ca trecerea peste CF este automat si trecere peste Bega in varianta prin fabrica
Pasaje drumuri locale peste noua artera: minim 2 (altfel apar niste intersectii la nivel extrem de periculoase, inclusiv masini agricole vor traversa drumul; deci trebuie facut pasaj pe DC108 sau peste acest DC si minim un pasaj agricol spre sud-vest) / 0 (pasajul peste CF si peste Bega este automat si pasaj peste DJ 682D)

Mai mult decat atat, traseul prin fabrica de otet este de asa natura trasat incat sa nu se atinga de absolut nici o cladire sau ruina si este partial pe un teren deja consolidat (folosit deja ca strada locala in fabrica). In schimb un traseu prin sud ar fi exclusiv pe terenuri agricole care sunt utilizate ca atare, deci trebuie sa expropriezi ceva aflat in expoatare. Trebuie sa te lupti apoi cu terenul mlastinos de acolo, adica trebuie facut un mic rambleu. Prin fabrica se poate merge pur si simplu la nivelul solului, nu e nevoie de umpluturi importante.

Costuri executie (fara proiectare, exproprieri, etc): 16-18 mil. € / 11-13 mil. €

In ambele situatii cel mai scump "obiect" este pasajul peste CF. Este insa fix cel mai important, acest pasaj peste CF ar fi util si dupa finalizarea autostrazii.
Feroviar: inadmisibil că ramâne 1 fir pe unele porțiuni după reabilitare pe Craiova-Caransebeș și Cluj-Oradea. Da pentru extinderea programului Quick Wins. Limitare instalare ETCS doar pe coridorul IV, pana cand va deveni pe deplin functional si isi dovedeste eficienta. Autostrazi: DA pentru 4 treceri montane: A1, A3, A6 si A8. NU deocamdata pentru A13 montan si A Nordului partea montana.

gruiarew

Îmi place că nici măcar n-am venit cu propunerea dar deja știi ca nu e bună... Așa sigur mergem în direcția care trebuie



Ce e cu verde e drum existent, partea din dreapta posibil să fie asfaltat. Propunerea mea e un drum la rang de DC. Partea cu roșu posibil să se poata optimiza bucla respectivă, o să dau o fugă în teren să văd exact ce e acolo. În rest e drum ce merge printre holde.

Dacă e să facem o alternativă până la capăt se poate merge chiar paralel cu A1 pe drumul tehnologic, pqnă în DC 113. E și o subtraversare acolo. Dar cred ca e prea mult.

Atenție, eu mă refer strict la drum comunal, ca să nu se mai iasă din DC108 în DN68A să strice mersul lucrurilor. N-ai nevoie de mega pasaje și consolidări. Singura problemă o să fie vinerea cănd se "iese la oraș" (piață la Făget). În rest nu prea fac nu știu ce trafic satele din zonă. Acum tot mai mulți se bagă pe DC108 în speranța că fentează coloana de pe DN68A.
'You can't cheat an honest man. Find somebody who wants something for nothing, then give him nothing for something.'' -- A Hater's Synthesis

Fred

Intr-o discutie despre Tigveni-Ramnicu Valcea, varianta modernizarii 73C versus DX nou, exista vreun sumar cu argumente pro si contra fiecare din variante? Stiu ca au fost ceva discutii de mai multe ori, dar in cele 3704 pagini pe topicul asta e mai greu de gasit ceva.

Unii detractori ai variantei DX vin cu argumentul ca unul din decidentii cheie e din Ramnicu Valcea, cred ca jocurile politice de genul asta nu isi au rostul in discutii serioase despre dezvoltarea sectorului rutier, ar fi foarte util un sumar, stiu ca cel putin 3 din participantii la procesul decizional citesc aici desi unii dintre ei nu au cont. Stiu ca vreo cativa din membrii cheie ai forumului au exprimat pareri foarte solide.

GIV

Trafic Margina la sfarsitul saptamanii 34


alexandru_m

@gruiarew

Nu vreau sa mi-o iei in nume de rau, inteleg ca vrei sa ajuti si faptul ca ti-ai investit energia in aceste postari, plus drumul pe care vrei sa-l faci pentru documentare te fac deja mai util decat mine in aceasta discutie.

Dar...Noi aici vorbim de un drum care sa tina loc de autostrada, principala poarta de intrare in tara dinspre Vest. Nu stiu daca realizezi dar tu propui ca aceasta autostrada sa fie inlocuita de un DN care este defapt un DJ pe care vrei sa il completam cu un DC.

Ca o gluma: ar mai fi loc pana in giratoriul de la autostrada sa facem si putin OFF Road...

gruiarew

N-ai înțeles ce-am vrut să zic. DN-ul rămâne așa cum e. DC-ul respectiv e pentru a scoate traficul local din ecuație. Să nu se mai stea 5-10 minute ca să poți ieși pe DN cei ce merg la Făget să ia una-alta. Sau să oprească TIR-urile că li se face milă de cei ce îmbătrânesc acolo. Și să nu mai vină nimeni roată via Coșava - Curtea ca să fenteze coloana. Habar n-aveți ce trafic e acum pe DC108 că s-au prins deștepții că pot fenta pe acolo.

Dar oricum perioada asta nasoală o să treacă și n-o să se facă nimic. Și la anul la fel și tot așa.

M-am referit strict la o alternativă pentru traficul local ca să nu mai încurce și acela fluxul principal (eventual blocată ieșirea la DN68A a DC108). Atât.
'You can't cheat an honest man. Find somebody who wants something for nothing, then give him nothing for something.'' -- A Hater's Synthesis

danutzu_1069

Io nu inteleg de ce vrei sa dai o alternativa traficului local, cand logica spune ca traficul de tranzit trebuie sa aiba o alternativa, adica o centura... Asta se face peste tot...
Adică tu preferi sa iti treacă TIR-uri pe la poarta, in continuu??

TibiV

O centura este foarte scumpa - vezi planul lui vancouver, cu pasaj, pod etc....

gruiarew vrea doar o alternativa pentru localnici, sa nu se mai incurce cu DN68A.
Adica o lucrare modesta (financiar si tehnic) care ar putea fi facuta de CJ, nu de CNxxxR...
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

danutzu_1069

#55559
Nu, mai mult va incurca... Traficul de tranzit afla si se v a baga pe acolo... Tranzitul local nu are cum sa foloseasca 100% varinanta asta, si va merge si pe DN... Cu ce ii ajuta ajuta @gruiarew pe localnicii care au case la DN, si au masini?

Centura va rezolva clar traficul...