News:

Doar 30 minute de editare!
Poți edita propriul mesaj timp de doar 30 minute după ce l-ai scris!

Main Menu

Autostrada A1 București-Nădlac

Started by Ionut, September 13, 2011, 12:10:24 PM

Previous topic - Next topic

6 Members and 32 Guests are viewing this topic.

vm75

Avand in vedere ca astazi s-a semnat contractul de executie pentru T4 din DX12, care in 2-3 ani va duce la o crestere semnificativa a traficului pe A1 (Bucuresti-Craiova se va putea parcurge mai rapid si in siguranta pe aici), oare n-ar fi oportun sa se inceapa niste discutii mai concrete privind largirea la 3 benzi a A1? Macar in capete, intre Bucuresti/Ciorogarla si podul peste Arges, respectiv in capatul dinspre Pitesti, intre Oarja (nod A1/DX12) si viitorul nod Ionesti/Gaesti dintre A1 si DX Ploiesti-Gaesti? Nu cred ca ar fi foarte scump, mai ales daca in zona pasajelor existente, unde nu e loc de largire, s-ar renunta pe cate sute de metri la banda de urgenta. In rest e o zona de campie, iar terasamentul existent nu e foarte inalt

IlisescuV

Se mai stie ceva nou legat de sectiunea Marginea - Holdea?
La Marginea se fac niste cozi tare frumoase pe ambele sensuri datorita trecerii peste calea ferata.

Vlad94

A scris NGC în 10 august că momentan se raspunde la clarificările de la licitație.

MAP

Astaldi (PiSi5) a început de astăzi să aducă în șantier carcase pentru piloții forați. Sunt confecționate în București. Deci lucrurile încep să se miște


adrian sibiu

Bună dimineața !
Titlu din economica.net
,,Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) a primit cinci oferte pentru supervizarea lucrărilor la secțiunea 4 Tigveni - Curtea de Argeș din Autostrada Sibiu - Pitești. Amintim că licitația pentru construirea acestui tronson s-a întors în faza de evaluare tehnică, în urma contestațiilor."
Până în 31.08.2021 ar cam trebui să aflam cine va fi câștigătorul acestui lot !

Adisan

#55475
Viaduct Tălmaciu, montarea primelor grinzi, filmat in 19.08.2021

https://www.youtube.com/watch?v=p8PO0TykVnI&ab_channel=Adisan

Filmare completă lot 1 Sibiu-Boița, filmat in 19.08.2021

https://www.youtube.com/watch?v=GEVyxmSjM2c&ab_channel=Adisan

Viaductul peste Valea Tălmacelului, filmat in 19.08.2021

https://www.youtube.com/watch?v=DkYTph3ruQ0&ab_channel=Adisan

Boița - Sibiu, filmare completă 19.08.2021

https://www.youtube.com/watch?v=fq8vCOSKlvk&ab_channel=Adisan

Skynick

Stie cineva sa ne spuna cat costa un viaduct ca asta? Pur si simplu costul lui total daca ar fi sa fie ridicat de la 0 independent de autostrada.

adrian sibiu

Skynick contează așa de mult costul acestui viaduct? Atâta timp cât câștigătorul acestui lot lucrează cu spor la el, înseamnă că acest cost este unul la fel sau poate putin mai mare decat celelalte variante,așa cum am mai spus-o ,cred că  aceasta metodă o vom vedea și pe celelalte loturi ale acestei autostrăzi și de ce nu și pe alte autostrăzi montane.

elphax

probabil ca nu ai cum sa iei costul separat. daca ar fi gen "standalone" ar fi mult mai scump decat daca e pe un  lot de zeci de km . sau daca e pe un lot unde se fac mai multe structuri similare cu aceleasi firme partenere , subco etc

alecu26

Undeva in jur de 1500 euro pe mp de tablier. Cand lucram la licitatii, un mod foarte scurt de verificare a bugetului sau a ofertei daca era corecta era folosirea unui pret de referinta de 1000....1200 euro pe metru patrat de pod. Asta pentru poduri normale pe grinzi, sau deschideri mici.

1300 euro daca era tablier metallic cu deschideri de 50-60 de metri. Banuiesc ca aici se duce atunci lejer in zona de 1500 euro/mp.
Drumurile noastre POATE....
(100 Euro ca tronsonul Holdea Margina din A1 nu se va deschide complet la trafic in acest deceniu).

hefaistos

S-ar putea ca pretul sa fie mai sus.
Pentru ca tehnologia intra deja in zona "exotica" (cofraje glisante in consola) si cu cat e mai exotica o tehnologie, e mai scumpa. Si reciproca e valabila, cu cat o tehnologie este mai scumpa si mai dificil de aplicat, tinde sa ramana exotica.
M-a maincat curiozitatea si am verificat costul per mp la podul de la Braila (pod suspendat, deschidere foarte mare, printre cele mai exotice tehnologii).
Suprafata 44000 mp (2000 lungime 22 latime)
Cost 450 mil euro
Cost per mp:  10200 euro. Nu, nu e o greseala e de zece ori mai scump ca un pod pe grinzi prefabricate.
Pariu 500 lei: Pana la 31 decembrie 2024, se va deschide A7 intre Buzau Nord si Focsani Nord. data de initiere a pariului 2 octombrie 2023
Pariu 200 euro, daca pana la 31 decembrie 2029 nu se deschide sectiunea cu tuneluri de pe A1 de la Holdea.

voicul

Din cost ai scazut si cei 19 km de drumuri de legatura?

hefaistos

Nu, dar inteleg ca drumurile de legatura nu fac parte din contractul cu Astaldi/japonezii, care s-a semnat undeva la 2 miliarde de lei.
Ce nu am prins insa sunt doua viaducte de acces pod, fiecare de 110m (~4500 m in plus) care au un cost mai redus per mp fiind "clasice". Sa zicem ca viaductele au conditii dificile de fundare si pile inalte, ceea ce ar duce la un cost mai mare decat prezentat de @alecu26, sa zicem 2000 euro/mp.
Asta ar insemna 9 mil euro pentru viaducte, nu afecteaza prea mult valoarea lucrarii principale.
Daca insa ma insel eu si in valoarea de 450 milioane intra si 22 de km de drumuri e alt calcul. Dar chiar si cu ele incluse, costul podului supendat ramane undeva peste 7000 euro/mp.
Poate gresesc eu, astept sa fiu contrazis.
Pariu 500 lei: Pana la 31 decembrie 2024, se va deschide A7 intre Buzau Nord si Focsani Nord. data de initiere a pariului 2 octombrie 2023
Pariu 200 euro, daca pana la 31 decembrie 2029 nu se deschide sectiunea cu tuneluri de pe A1 de la Holdea.

razvan96

Drumurile sunt pe acelasi contract. Podul cu viaductele de acces fac undeva la 1.2 miliarde de lei.

Adisan

Buna ziua!
Am facut un filmulet unde se poate observa progresul lucrarilor. Sper sa va fie de folos! Stima.

COMPARAȚIE STADIU LUCRĂRI între Boița și Sibiu

https://www.youtube.com/watch?v=8aT8hhzvCaQ&ab_channel=Adisan