Autostrada A1 București-Nădlac

Started by Ionut, September 13, 2011, 12:10:24 PM

Previous topic - Next topic

2 Members and 60 Guests are viewing this topic.

paulmare

Au dat o singura AC ? pe 30 de km dintr-o data ? uau
sa ii vedem pe Astaldi acuma :)

paullie

Ce dreaq sa vezi lq Astaldi? 4 ani? Oricât de greu ar fi lotul in 4 ani il intorci cu fundul in sus. Asa ar trebui.

Si subscriu la intrebarea lui Marius de ce 120 km/h?

vancouver

Autostrada de munte, Pitesti - Sibiu ... 120 ...  :o
Feroviar: inadmisibil că ramâne 1 fir pe unele porțiuni după reabilitare pe Craiova-Caransebeș și Cluj-Oradea. Da pentru extinderea programului Quick Wins. Limitare instalare ETCS doar pe coridorul IV, pana cand va deveni pe deplin functional si isi dovedeste eficienta. Autostrazi: DA pentru 4 treceri montane: A1, A3, A6 si A8. NU deocamdata pentru A13 montan si A Nordului partea montana.

RaduG

^^ Asta e viteza de proiectare autostrăzi în zonele de deal, și probabil din cauza faptului că traversează Argeșul de 4 ori și ocolește localitățile nu au avut fizic loc de rază de 1000m pentru viteza de 140 și au mers pe raze de curbură de 650m pentru viteză de proiectare de 120 km/h.

prd.marius

RaduG, multumesc pt explicatii.

Vancouver, inteleg ca e autostrada de munte, dar intrebarea continea si o parte de "pe toata lungimea ei 120km/h?".
Dar acum imi e clar, nu neaparat din cauza muntelui, ci sunt si alte motive detaliate de RaduG.

horyatm

Quote from: vancouver on May 13, 2020, 10:45:13 PM
Quote from: Quest on May 13, 2020, 08:09:50 PM
Vancouver ce spun normativele despre viteza maxim admisa ptr mentinerea securitatii in trafic, in dreptul unei cocoase cu R=720 m ?

(ref cocoasa de pe LD la km 54 mentionata de cristi5 aici)

Asta spune:



Adica la raza de 720m viteza de proiectare este de 120. Inseamna ca (teoretic) un camion plin poate sa circule in siguranta cu 120 prin aceasta curba. In practica asta inseamna ca acolo unde se proiecteaza cu viteza de proiectare de 120 lejer se poate lasa 130, pentru autoturisme nu e nici o problema. Iar camioanele oricum nu au voie mai mult de 90 (sau 100 in anumite conditii speciale).

Asa ca inca o data, propunerea in sine e buna, e bine sa mai indreptam autostrada. Dar in cazul concret chiar nu ajuta cu nimic. Daca ar fi posibil sa se circule cu 130 pe acolo se poate face in siguranta. Cum ne aflam in tunel si trebuie impus 80 km/h o sa fie f. bine. Nu merita facuta nici o schimbare.

a mai explocat vancouver care e treaba cu viteza de proiectare. La o simplă căutare pe acest topic, se găsesc foarte ușor informațiile. Am folosit cuvintele "viteza de proiectare"

elphax

mai baieti - mai cautati pe forum :)

viteza de proiectare a unui drum nu este viteza maxima cu care se va permite circulatia. fara a fi specialist, imi amintesc ca viteza de proiectare este pentru cazul cel mai defavorabil, adica pt TIR de 30-40 tone care ca poata lua curbele in siguranta inclusiv pe zone de panta/rampa.
parca au voie cu maxim 110/h, deci nu e nici o problema pentru camioane, si pentru masini sigur va fi 130 mai putin in tuneluri

alexV

Stiti care e raza minima in proiectul Astaldi pe SP5 ?

Pe A10 stiu ca raza minima e 800m, si avem limitare permanenta la 100km/h. Bine, e si viaduct si in panta.
Pt comparatie, curbele cele mai largi au 2500m sau 3000m. Tot de proiectul A10 zic.

ddfab

^ unde ai limitare permanenta la 100 pe A10? daca te referi la L1, este 100 acuma, fiindca  inca este santier si nu este gata...

pelan87

#54894
^
Un loc unde stiu ca avem limitare permanenta la 100 pe A10 este la podul peste Mures de langa Aiud, iar acolo nu e raza chiar atat de mica. Mai mica va fi raza la Sancrai, probabil si acolo vom avea 100, sau chiar 80, vom vedea peste putine luni (sper).

Revenind la PiSi 5, pe la Merisani pare a fi curba cu raza cea mai mica, in rest sunt curbe destul de largi (cel putin privind ochiometric pe harta proiectelor).

neobluenet

Pe ST3, dupa Aiud, primul pod inspre Turda are limitare de 100 km/h pana la spatiul de servicii. E curba si panta si pod, probabil este pericol de polei sau acvaplanare. Cu toate astea, mie mi se pare aberanta pentru turisme.

Sper sa nu vedem limita de 80 pe autostrada, pentru ca atunci am facut-o cam degeaba. Ar fi ca si limitarile de 40 km/h de pe DN 14.

voicul

Eu nu am vazut nicaieri limitare permanenta de 80 pe o A. Exceptia in tunel la Sacel.
Mai sunt limitari de 120 si pe A2 si se poate trece cu mai mult prin ele (daca asta se doreste).


paullie

Un an proiectare, 4 ani constructie, primesc 1,7 mld RON fara TVA si au scos-o la 120? Ca-n filmele cu prosti fara suparare.

vancouver

Eu am fost sarcastic cand am spus ca PiSi5 este autostrada de munte. Muntele e doar in zare ... poate.
Feroviar: inadmisibil că ramâne 1 fir pe unele porțiuni după reabilitare pe Craiova-Caransebeș și Cluj-Oradea. Da pentru extinderea programului Quick Wins. Limitare instalare ETCS doar pe coridorul IV, pana cand va deveni pe deplin functional si isi dovedeste eficienta. Autostrazi: DA pentru 4 treceri montane: A1, A3, A6 si A8. NU deocamdata pentru A13 montan si A Nordului partea montana.

Alexander

Viteza de proiectare nu conditioneaza viteza maxima admisa pe un sector de drum. Avem viteza de proiectare de 140 si limita la 130, vom avea si viteza de proiectare la 120 cu limita la 130. S-a mai discutat subiectul pe alte topicuri (parca pe A7)