Autostrada A1 București-Nădlac

Started by Ionut, September 13, 2011, 12:10:24 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 61 Guests are viewing this topic.

paulmare

^ da, si pivotul radacinii ajunge la ce adancime ? 1.5 sau 2 metri ?
La suprafata ar rezolva padurea toate problemele astea de eroziune, torenti - plus ca ar arata mult mai bine, ai ferici apicultorii si crescatorii de capre "bio" din zona etc
dar cand e sa vina la vale - vine cu copaci cu tot, daca planul de alunecare nu e la 1.5 metri
Drept e ca va veni mai greu, cum au barbierit dealul toata apa intra in ravenele alea si cine stie unde se duce, daca nu au terminat rigolele si nu o pot evacua controlat, impaduritul ajuta foarte mult reducand cantitatea de apa care ajunge la sol - asta e foarte clar
Dar daca e sa vina la vale, nu ajuta ca ai fixat cu radacini doi metri de sol, mai trebuie si altceva   

lighthotspot

Quote from: paulmare on May 31, 2021, 05:41:28 PM
Dar daca e sa vina la vale, nu ajuta ca ai fixat cu radacini doi metri de sol, mai trebuie si altceva
Dar ei pe panta aia nici ciulini nu au
Pe langa copaci plantati mai creste si alta vegetatie care poate ajuta....

adrian sibiu

Trebuie refăcut urgent tot sistemul de colectare a apelor pluviale si plantat cât mai urgent acele perdele forestiere,încă de anul trecut erau discutii despre aceste investiții dar ele au ramas la stadiul de discuții.

hefaistos

Radacinile plantelor sunt utile sa fixeze pamantul aflat la limita taluzului natural. Este cam ce se face cu geotextilul doar ca se lasa mama natura sa lucreze.
Pe structuri de roca (piatra seaca) insa nu cred ca functioneaza la fel. Dar nu sunt specialist in fixarea terenului prin plantatii.
Pariu 500 lei: Pana la 31 decembrie 2024, se va deschide A7 intre Buzau Nord si Focsani Nord. data de initiere a pariului 2 octombrie 2023
Pariu 200 euro, daca pana la 31 decembrie 2029 nu se deschide sectiunea cu tuneluri de pe A1 de la Holdea.

RaduG

Avantajul unor copaci nu este numai fixarea cu rădăcini pivotante, cum zicea paulmare mai sus, dacă planul de alunecare dintre straturi este sub rădăcini, pleacă cu tot cu pădure - aceste date se știu din studiul geo.
O pădure diminuează masiv cantitatea de apă care se infiltrează în sol, reducând astfel gradul lui de îmbibare și deci șansele să o ia la vale.

JohannDB

      Dragi colegi......., gândiți-vă, că în funcție de specie, arboretul are o "plenitudine" de configurații ale rădăcinilor....  Dar aceste rădăcini sunt "neconforme" cu planurile de alunecare ale unor falii de dealuri/teren și nu pot pătrunde la adâncimea de scurgere/forfecare a straturilor......

hvm

Daca incepeau atunci cu copaci cu radacina pivotanta: brad, thuja, cires, nuc, dud.... acu 8 ani, pana acu eu zic ca ajungeau la o padurice frumusica si stabilizau destul de bine solul pe o adancime de 2-3 metri. Si mai era si celalalt aspect, mare majoritate din apa era retinuta la suprafata de radacini, iar in profunzime intra mai putin cum se spunea mai sus, iar in timp adancimea radacinii este din ce in ce mai mare.

Din pacate acum este mult prea tarziu sa se realizeze doar aceasta solutie. Trebuie mai intai stabilizat dealus, refacut santurile de deviere a apei de ploaie, puturi de decantare si scurgere a apei, si abia apoi plantat copaci cu radacina pivotanta pentru a stabiliza solul si mai important pentru a face aceasta A mai verde..... Iar in 10 ani nu cred ca o sa mai fie probleme ....
Pariuri: A3-UMB-5 alunecari>20m - 1000ron Ciprebbe - aici

cfdp

Oricum mari probleme pentru un proiectant cu stabilitatea taluzelor in zona. Pe A2 In Dobrogea am inteles ca s-au executat sectoare cu taluze cu panta de 1:20, dupa care s-a refacut stratul de pamant vegetal, s-a redat agriculturii (proprietarului), stabilindu-se ampriza normala.

interesantul

La Litomerice n-a fost nimic, față de ceea ce va fi aici.
O singură și minusculă diferență. Pe Sectorul Usti Nad Labem - Litomerice nu se circula, era pe ultmia sută de metri înainte de a se da drumul traficului, la noi e trafic.
Daca e să se întample ceva  (de fapt, când se va întâmpla),  sper sa nu fie trafic.

Sunt nebuni. O incărcătură imensă are acel deal.
Am pierdut prin Romania 30 de ani...

danvoicu

Nu inteleg de ce dracu n-au ales alt traseu? Sau peste tot in zona era aceeasi problema? Stiu ca toate dealurile din Transilvania sunt cu probleme dar? Ce nu se putea ocoli co 10-30 km pentru a se evita  dezastre? Nici o solutie favorabila in zona??

alecu26

ohh....ce as fi vrut sa ii vad pe Imbecillio intretinand acele taluze vreo 10 ani. Dar din pacate cineva le-a reziliat contractul.
Drumurile noastre POATE....
(100 Euro ca tronsonul Holdea Margina din A1 nu se va deschide complet la trafic in acest deceniu).

danutzu_1069

^ Nimic nu este intamplator....
Crezi ca rezilierea s-a facut asa... de dragul rezilierii? Nu, italieini stiau ce o sa urmeze in perioada de garantie si au facut in asa fel incat sa fie posibila rezilierea...

germanul2012





Powered by API/PUM imgur uploader

      Pentru cine își amintește cum arăta dealul de vizavi de Combinatul chimic din Copșa Mică, dacă privește astăzi cum arată după împădurire, nu se va mai îndoi de eficiența arborilor în stoparea și stabilirea alunecărilor de teren. Și încă ceva, se pare că marea majoritate a alunecărilor din zona Transilvaniei sunt pe secțiunea de 1,5-2m adâncime, iar maximul (foarte rar) este de 8-9 m. Deja la adâncimi mai mari sunt alte fenomene decât alunecările de suprafață.
    În țările vestice cu relief asemănător României, dacă veți călătorii, veți observa că aproape peste tot pe unde sunt deblee, se împăduresc deja din faza de construcție. Apoi și mare parte din autostrăzi au plantate perdele de arbori pe laturi care pe lângă stabilizare sunt și un factor de absorbție a noxelor și la fel crează un zid fonic ba chiar dau și un aspect plăcut.

montaniardul

Da, ar fi mai mult decât utilă reîmpâdurirea debleelor de mari dimensiuni acolo unde se poate. Astfel se vor stabiliza versanții și procesele gravitaționale bruște (alunecările de teren, surpările) vor dispărea treprat.

naivu

Oare de ce n-au pus si PiSi5 pe PNRR? Lucrarile nu au inceput (sau oricum sunt in urma celor de pe A3 Nadaselu-Zimbor-PoartaSalajului), iar termenul de finalizare este inceput de 2025.