Autostrada A1 București-Nădlac

Started by Ionut, September 13, 2011, 12:10:24 PM

Previous topic - Next topic

5 Members and 46 Guests are viewing this topic.

vancouver

Normal ar fi sa mai vina cu un set de cofraj si sa mearga tot timpul cu 2 sisteme in paralel. Daca presupunem ca nu reusesc sa faca 1 tact / sapt, ci doar la 2 saptamâni, atunci cu 2 sisteme de cofrare ar dura aproape 2 ani. Daca merg cu 1 tact / 2 sapt si nu mai aduc un set de cofraje suplimentar, atunci intr-adevar, cum zice elphax, spre 4 ani.
Feroviar: inadmisibil că ramâne 1 fir pe unele porțiuni după reabilitare pe Craiova-Caransebeș și Cluj-Oradea. Da pentru extinderea programului Quick Wins. Limitare instalare ETCS doar pe coridorul IV, pana cand va deveni pe deplin functional si isi dovedeste eficienta. Autostrazi: DA pentru 4 treceri montane: A1, A3, A6 si A8. NU deocamdata pentru A13 montan si A Nordului partea montana.

danutzu_1069

Mie mi se pare ca au iceput sa apara elemente petru inca un sistem de cofrare. Tind sa cred ca nu pot merge cu doua sisteme in paralele, adica unul langa celalalt pentru ca nu este loc intre sensurile de circulatie. Se poate vedea pe ultima filmare ca au inceput sa cofreze platforma la pilonul de linga abia dupa ce au "plecat" cofrajele din pozitia de zero...

hvm

^
Si eu sunt deacord cu @Vancouver ca ar trebui sa continue cu un alt pilon pe acelasi sens in speranta ca ar fi gata mai repede un sens si se poate deschide circulatia pe el. In acelasi timp daca fac asta se cam impusca oarecum in picior fiindca dupa ce un sens e in trafic, o sa fie mai dificil de lucrat pentru siguranta circulatiei pe sensul pe care se circula deja....
Pariuri: A3-UMB-5 alunecari>20m - 1000ron Ciprebbe - aici

voicul

#54678
Eu nu prea inteleg de ce sunteti totusi asa prapastiosi cu zeci de mii de ani?

Nu stiu de unde apar cifre de 4 ani pe sens, DAR puteti sa ziceti si 100 de ani, ca in teren constuctorii zic asa:

https://www.facebook.com/1555709434689130/videos/166462652038408

Ideal sa betoneze la 7 zile timp de 12 saptamani.
Acum si daca merg doar cu 2 carucioare (ceea ce nu cred - probabil vor mai fi inca 2 - deci 4 cu totul) - 12 sapt * 3 deschideri / 4 saptamani - vine 9 luni * 2 sensuri - vine 18 luni - adica 1 an jumatate.
Adica final de 2022.
Poate nu iese totul perfect, dar contractul e pana in 2023.

Deci cum ramane au sanse sa termine pana in 2023 sau ii dam in continuare cu 4 - 5 ani la viaductul asta?

Poate nu am inteles eu bine planul si de fapt asa e: 4 ani pentru viaductul asta.

GAC

Problema la viaductul Talmacel este data de numarul insuficienti de muncitori. Trebuie minim 30 muncitori pe fiecare pilon cu cofraje culisante (cate 15 pe fiecare consola). Deci daca vor fi 2 sisteme (la 2 piloni in paralel), atunci e nevoie de 60 muncitori.
Pe langa acestia mai este nevoie de minim 20-30 pentru zonele unde se va turna cu sustinere pe sol. Deci este nevoie pe undeva pe la 100 de muncitori.
Chiar si asa, viaductul Talmacel pare ca merge inainte fata de viaductul Talmaciu, la care inca nu sunt gata nici macar pilonii (nu mai zic de rigle). Atata vreme cat mobilizarea este slaba, metoda tehnologica mai facila (cu prefabricate - la Talmaciu) nu poate genera minuni.
In mod antitetic, o mobilizare buna cu sute de muncitori poate asigura niste timpi de executie rezonabili, chiar si cand solutia tehnica aleasa nu a fost cea mai inspirata.

hvm

^
@Voicu: e clar ca o sa fie 2 seturi de cofraje ca altfel chiar si cu 1 turnare pe saptamana nu e gata pana in 2023. Si daca ei si-au propus sa fie 1 pe saptamana e clar ca asa o sa fie altfel o sa treaca peste termen, sau au nevoie de alte seturi de cofraje pentru a termina mai repede deci mai multi muncitori, deci cheltuieli mai multe.

Eu unul nu imi fac griji ca nu o sa termine in termen, doar ca ar fi frumos sa optimizeze si sa termine un sens in avans si sa il dea in trafic in timp ce lucreaza sa termine al doilea sens.... Nu cred ca aici o sa ajungem la 4 ani. Si eu cred ca o sa isi revina cu ritmul destul de curand la fel cum a fost anul trecut....
Pariuri: A3-UMB-5 alunecari>20m - 1000ron Ciprebbe - aici

voicul

@GAC - De zici ca sunt insuficienti oameni? Zici ca 60 ar rezolva situatia si chiar si mai bine 100?

Ca nu mai scriu eu inca un mesaj:

In linkul asta - https://www.facebook.com/cnadnr/videos/166462652038408/ eu l-am postat a 3 oara pe forum si chiar in postul anterior, baiatul de la PORR zice: ca sunt 100 de oameni in santier si ca se gandesc si la un schimb de noapte chiar.

vancouver

30 de oameni la un set de cofraje este aproape imposibil. Cutuma din constructii spune ca o macara poate deservi omeneste max. 15 muncitori. Aproape orice fac oamenii aceia, au nevoie de macara. Orice aprovizionare se face cu macaraua. Daca ai 15 muncitori sunt 5 echipe a 3 oameni. Sunt anumite ore, de ex. dimineata, cand toti au nevoie de macara. Daca sunt doar 5 echipe, timpii de asteptare inca sunt omenesti, la 30 de oameni apar niste timpi morti, pe care nici o firma nu are chef sa-i plateasca. Si ca sa zici ca-si pregatesc materiale din dupa amianza anterioara, sa nu ceara toti dimineata ... astea sunt povesti, seara toti se gandesc la microbuzul spre casa, la mancare, la Maricica, etc... uita. Poate la un cabinet medical merge cu ordine si disciplina perfecte, dar nu la nea Costel, prietenul lui Dorel...

Singura varianta sa folosesti 30 de oameni, e sa ai 2 schimburi complet independente, sa nu se suprapuna. Asta inseamna intr-adevar un creier coordonator intre cele 2 schimburi - greu la o lucrare la inaltime. Riscuri enorme sa nu stii exact ce a facut cealalta echipa si sa gresesti.

Valoarea de aur este: 15 muncitori sub o macara. Acum ca or fi 18 si nu fix 15 nu mai conteaza, dar nu 30. Iar in santiere cu multe prefabricate, macarau fiind deseori ocupa cu montaj prefabricate, valoarea asta de 15 scade pe la 7-8-9 (nu e cazul aici). Daca chiar vrei eficienta la muncitori, atunci mai bine mai aduci o macara, cam cum vedem la UMB, de are fiecare echipa cate o macara, mai ales cand lucreaza la montaj prefabricate.
Feroviar: inadmisibil că ramâne 1 fir pe unele porțiuni după reabilitare pe Craiova-Caransebeș și Cluj-Oradea. Da pentru extinderea programului Quick Wins. Limitare instalare ETCS doar pe coridorul IV, pana cand va deveni pe deplin functional si isi dovedeste eficienta. Autostrazi: DA pentru 4 treceri montane: A1, A3, A6 si A8. NU deocamdata pentru A13 montan si A Nordului partea montana.

adrian sibiu

Bună seara tuturor,o primă filmare de noapte !

elphax

mersi de lamuriri - deci la 3 perechi de piloni vor fi cofrajele "zburatoare" :)
evicent ca se poate face lejer in 2 ani. doar ca la cum se misca azi  ... chiar nu se mai gasesc in tara muncitori constructori ? sunt prea multe santiere ?

ddfab

Nu luati ca si referinta ultima filmare postata(facuta de Adisan-caruia ii multumesc) fiindca este mai veche decat ultima postare cu filmarea lui Adrian Sibiu( multumiri si lui). Adrian Sibiu a mentionat data de 24.05.21. Adisan nu (poate pe viitor o va face :)). La viaductul Talmaciu, in filmarea Adisan se toarna betonul la culee, iar in filmarea Adrian Sibiu betonul este turnat, deci este mai noua... La fel, la viaductul Talmacel, la Adrian Sibiu se vede mai multa armatura pe segmentele in lucru decat la Adisan. Sa vedem data la care vor turna un nou segment si apoi ne vom lamuri cu timpii de lucru.

paulmare

^ s-a discutat in urma cu vreo cateva saptamani, a spus cineva ca au inchiriat doua seturi de cofraje - trebuie sa apara si al doilea

adrian sibiu

Paulmare cu siguranță se va folosi un al doilea kit și pe celălat sens de mers ,dar neavând loc a trebuit să se avanseze cu primul,al doilea kit e în pregătire și premontare.

adrian sibiu

Ddfab data trecută în descriere e și data când am realizat filmarea .

ddfab

^ pai asta spuneam si eu. la filmarile tale  sunt trecute datele de filmare. poate pun si ceilalti care filmeaza data, ca sa fie mai usor de interpretat. multumim inca o data! :)