Autostrada A1 București-Nădlac

Started by Ionut, September 13, 2011, 12:10:24 PM

Previous topic - Next topic

2 Members and 34 Guests are viewing this topic.

alin_simeriaveche

Da, uitasem de aceste aspecte. Asa cum spun cei mai activi de pe forum, se uita informatiile postate. Sinteza este o sectiune bine venita. Cred ca este multa munca ce necesita timp. Este nevoie sa fie reactualizata. Multumesc  mult celor care fac acest efort.

RaduG

FB CNAIR
,,De vorba cu drumarii - Vlad Oțet - Autostrada Sibiu Pitești
Vlad Oțet, inginer: "E un viaduct spectaculos ca lucrare. Nu am stat deloc pe șantier"

Vlad Oțet, reprezentant PORR, a precizat că în afară de perioada firească de concedii pe tot întinsul șantierului s-a lucrat constant si lucrările nu au fost oprite. În același timp, lucrările la partea de structuri au continuat și pe timp de iarnă cu protecțiile aferente și specifice șantierului.

"La parte de terasamente, având în vedere că nu am putut executa lucrări în ramblee, pentru a nu opri munca am pornit lucrările de excavație și am încercat să stocăm cât mai mult material pe partea de autostradă. Ulterior, am început să executăm lucrările la rambleu.

Nu am stat nici măcar în perioada când nu s-a putut lucra la terasament. Aici la viaduct la kilometrul 12 suntem în proporție de 90% în procesul de finalizare pentru elevații. Lucrăm la partea de suprastructură. Viaductul este împărțit în două lucrări de supastructură (eșafodaj pe deschiderile laterale, iar în deschiderea mediană o să folosim sistemul de căruciore).

În ce privește betonarea, vorbim de cofraje glisante ce se toarnă direct. Nu există elemente prefabricate. Se toarnă direct și se detensionează la fața locului. E un viaduct spectaculos ca lucrare în cadrul proiectului Sibiu-Pitești", a explicat Vlad Oțet."


https://fb.watch/5vQ0NkLNe3/

TibiV

Autostrada A1, lot 1 Sibiu-Boița | Turnare beton la viaductul peste Valea Tălmacelului ​- Adisan.

Mama proștilor este mereu gravidă... :)

udar

Cand se mai filmeaza daca se poate sa se filmeze din lateral sa prinda tot viaductul la cota lui de inaltime si sa se vada toate pilele ... linia la varful lor.

Multumim pentru filmulete !

danutzu_1069

#54574
Intrebare pentru cunoscatori (cazul asta special cu cofraje glisante pe orizontal), la cate zile se poate "decofra" si la cate zile se poate incarca cu sarcina sectiunea proaspat turnata?
Stiu de alea 28 zile pentru 100%, dar nu cred ca stau ei atata. Stiu si ca se poate decofra mai repede in functie de mai multi factori (dar se poate face sprijinire cu popi, la placile de beton)...

voicul


danutzu_1069

Hmm, ceva nu e bine. 7 zile intervalul de turnare, asta inseamna ca, cofrajul trebuie sa fie mutat si armatura facuta.... Ma indoiesc de treaba asta... Adica a doua zi / a treia zi decofreaza si muta hardughia? Incarca cu sarcina asa repede secțiunea proaspăt turnata?
Om trai si om vedea....

vancouver

Da, ideal este sa se faca turnarea intotdeauna intr-o zi de sambata, iar luni se decofreaza. In constructii civile normale se toarna dupa-amiaza si se decofreaza a doua zi de dimineata (daca e frig afara se mai lasa cateva ore).

Dar pasii astia trebuie invatati si perfectionati, ca sa reuseasca tactul de 1 saptamana. Nu o sa le iasa imediat. Probabil abia dupa 5-6 turnari o sa-si intre in ritm.
Feroviar: inadmisibil că ramâne 1 fir pe unele porțiuni după reabilitare pe Craiova-Caransebeș și Cluj-Oradea. Da pentru extinderea programului Quick Wins. Limitare instalare ETCS doar pe coridorul IV, pana cand va deveni pe deplin functional si isi dovedeste eficienta. Autostrazi: DA pentru 4 treceri montane: A1, A3, A6 si A8. NU deocamdata pentru A13 montan si A Nordului partea montana.

adrian sibiu

Turnarea a fost făcută vineri,probabil ca se va merge cu betonarea in fiecare vineri,astfel vor fi acele 3-4 zile in care se va matura turnarea și trei-patru zile pentru pregătirea următorului segment.


vancouver

Nu exista "cele 3-4 zile in care se va matura". Tocmai v-am explicat ca betonul se poate decofra a doua zi. Pentru siguranta la astfel de lucrari in tacturi la poduri se merge pe turnare la final de saptamana (vineri sau sambata) si se incepe un nou ciclu de luni.
Feroviar: inadmisibil că ramâne 1 fir pe unele porțiuni după reabilitare pe Craiova-Caransebeș și Cluj-Oradea. Da pentru extinderea programului Quick Wins. Limitare instalare ETCS doar pe coridorul IV, pana cand va deveni pe deplin functional si isi dovedeste eficienta. Autostrazi: DA pentru 4 treceri montane: A1, A3, A6 si A8. NU deocamdata pentru A13 montan si A Nordului partea montana.

adrian sibiu

Același lucru am spus ,dar poate nu l-ai remarcat,cu siguranță dacă vremea va permite, cadența de turnare va fi vineri turnare și de luni decofrare,mutare,armare și betonare in vinerea următoare.

danutzu_1069

Bun, decofrezi a doua zi (sau a treia zi, sau...) , dar are si capacitatea portanta sa țină sistemul de cofrare?
Din ce vad, baza sistemului de cofrare este cam cat lungimea segmentului turnat....
Dar avand in vedere ca structura de  beton este de tip caseta....

adrian sibiu

#54582
Danutzu_1069 aceste segmente se vor tensiona printr-un mecanism de pretensionare cu cabluri de oțel,dacă nu mă înșel cred ca e vorba de 42 de tuburi cu cabluri de pretensionare.Cabluri care după turnare se vor tensiona pentru asigurarea unei stabilități suplimentare a armaturii.In acest clip este evidențiat sistemul ce se foloseste la acest  viaduct.


vancouver

Betonul nu are rezistenta decat la compresiune (asta ajuta de ex. intr-un stalp / pilon / perete = structuri verticale). Restul rezistentei este dat 100% de armatura. Dar, armatura, ca sa functiuneze ca un intreg, trebuie sa fie incorporata in beton - asta face ca barele de armatura aflate una in prelungirea alteia (adica jontate) sau care se intersecteaza sa lucreze de parca ar fi sudate intre ele (fara sa fie nevoie de vreo sudura, barele de armatura se sudeaza doar in cazuri exceptionale si sudura nu se ia in seama la rezistenta). Ca sa se intample asta se calculeaza o asa numita lungime de ancorare (de suprapunere) a barelor (de aceea tot vedeti mustati de armatura iesind din structurile turnate - ele au exact lungimea de suprapunere calculata).

Armatura este asadar cea care rezista la incovoiere si la forta taietoare, cele doua componente care stau la baza calculelor statice. Calitatea armaturii este ca rezista foarte bine la intindere (trebuie sa tragi serios o bara de armatura de cele 2 capete, ca sa o rupi in doua - ceva de genul ca o bara de diametru obisnuit la poduri, sa zicem fi 25mm poate sa tina atarnata singura un camion). Si la incovoiere (adica o forta aplicata perpendicular pe bara sa zicem la mijlocul ei), multimita rezistentei la intindere, armatura rezista foarte mult. Important e ca bara sa fie bine bine ancorata la capete, sa nu se poata smulge din capete. Ori ancorarea este facuta de BETON.

Deci BETONUL:
- tine barele de armatura sa stea la locul lor (le ancoreaza) (de aia barele au de regula striatii)
- tine barele sa se comporte ca si cum ar fi sudate intre ele
- le protejeaza de rugina

In popor se pune foarte mult accent pe "rezistenta betonului" la 28 de zile - de parca BETONUL (fara armatura) da rezistenta. In realitate, in afara structurilor verticale, betonul nu are nici un rol direct in rezistenta.

----

Acum, concret in cazul podului de pe A1 la Boita-Talmaciu, pe langa armatura normala din beton, inainte de decofrare, se mai introduce o armatura de tensionare (postcomprimare), adica niste cabluri (toroane) asemanatoare cu cele folosite la podul de la Braila pentru suspendare, se ancoreaza intr-o parte, se trag (intind), se leaga si fixeaza la celalalt capat. Dupa fiecare turnare cate 2 astfel de manunchiuri de toroane. Acestea sunt cele care cu adevarat tin impreuna structrua proaspat turnata de pila si resp. de tronsoanele turnate anterior.
Feroviar: inadmisibil că ramâne 1 fir pe unele porțiuni după reabilitare pe Craiova-Caransebeș și Cluj-Oradea. Da pentru extinderea programului Quick Wins. Limitare instalare ETCS doar pe coridorul IV, pana cand va deveni pe deplin functional si isi dovedeste eficienta. Autostrazi: DA pentru 4 treceri montane: A1, A3, A6 si A8. NU deocamdata pentru A13 montan si A Nordului partea montana.

RaduG

#54584


Funny fact: fumul care se vede pe la min 1:30 era langă casa unui unchi. Îl sun, îngrijorat: -Se vede din dronă că arde ceva acolo. Îmi răspunde amuzat că ,,niște ciobani dăduseră foc la lână. Pe vremuri se ducea la Cisnădie, se făceau covoare. Acum se arde."