Autostrada A1 București-Nădlac

Started by Ionut, September 13, 2011, 12:10:24 PM

Previous topic - Next topic

6 Members and 27 Guests are viewing this topic.

adrian sibiu

#54375
După  pregătirile ce le-am văzut în teren la viaductul de la km 12 probabil că pe deschiderile mai scurte se va adopta acest sistem de cofraje .



ionut.ene

#54376
Buna dimineata tuturor  8)

Nu stiu daca ati observat dar procedura de depunere a candidaturilor pentru "Autostrada Lugoj –Deva (A1), Lot 2: km 27+620 - km 56+220 - Sectiunea E si finalizare Sectiunea D" apare in SEAP ca fiind SUSPENDATA https://www.e-licitatie.ro/pub/procedure/view/100083368/

Stie cineva ce s-a intamplat?  :(

Later edit: Apare IN DESFASURARE acum la ora 11:30

naivu

Cred că băgătorul de date de la SICAP ti-a citit postarea și și-a adus aminte O:-)

horatiu.cosma



adiarc

"Eficienta" cnair...claimuri de sute de milioane de lei,puse pe tava constructorilor pentru proiecte inexistente ( LD2 sect E ; LD 3 ; A10 )

DESFIINTATI compania Antiinfrastructura

survola

Cam apocaliptic articolul. Dispare Boița de pe hartă?

adiarc

nu este deloc apocaliptic

Pe langa problemele majore de mediu ( distrugerea a 70 de ha in plus,trafic suplimentar de aprox 8 km in plus pt zeci de mii de masini,zilnic),oamenii din zona,care din pacate,au tacut si nici nu au fost reprezentati de autoritati , sunt f afectati.
Se pierde f mult teren agricol ( pt o comuna si asa cu puțin teren propice),pasune,etc si oameni de toate varstele pur si simplu rămân fara "job " - agricultura/zootehnie
"Eficienta" cnair...claimuri de sute de milioane de lei,puse pe tava constructorilor pentru proiecte inexistente ( LD2 sect E ; LD 3 ; A10 )

DESFIINTATI compania Antiinfrastructura

DarkFranck

Ar fi bine ca și în România să avem dezbateri reale despre impactul proiectelor mari, de infrastructură sau de altă natură, asupra comunităților. Din păcate, astfel de dezbateri, unde există, sunt doar de interese politice și/sau imobiliare, nu de substanță reală. Lipsește implicarea cetățenească în proiecte privind viitorul comunităților.

În cazul discutat, viitorul Boița, intervențiile celor 2 persoane mi se par de bun simț, dar e foarte puțin pentru o dezbatere reală. Vorbim totuși de o comunitate care va fi bulversată complet de construcția celor 2 autostrăzi (cât în bine și cât în rău, rămâne de văzut). Ideea e că această comunitate va fi forțată la un switch de model economic, pentru că vor rămâne fără mare parte din terenul agricol, dar vor deveni țintă pentru firmele de logistică, de exemplu, care caută fix astfel de locații, cu acces bun la rute de transport (plus alte afaceri conexe autostrăzilor: service, tractări etc).

Nu prea cred că oamenii de acolo știu ce îi așteaptă, e și o nerăbdare mare legată de autostrăzi peste tot (fără a înțelege că impactul nu e niciodată 100% pozitiv). Acum vreo 10 ani am trecut cu mașina printr-o zonă de pe lângă Bordeaux unde era un proiect de construcție a unei noi autostrăzi și am văzut peste tot (pe drum, la porțile caselor) pancarte împotriva proiectului, că oamenii voiau liniște, nu voiau să aibă trafic aproape de ei, zgomot, poluare (asta reieșea din ce scria pe pancarte).

Bine, pe acolo există în fiecare sat o asociație care se ocupă de comunitate, protecția mediului, bunăstarea gândăcelului verde și a broaștei albastre etc. O implicare cetățenească mai mare e, totuși, de dorit și la noi, pentru că altfel se vor trezi că cineva dintr-un birou al CNAIR sau al altei instituții de la București va decide peste capul lor să le taie pădurea satului sau mai știu eu ce trăznaie.
Fluctuat Nec Mergitur

cristi5

In pozitia API despre cazul Urseni (alta aberatie a proiectarii) am scris despre transparenta proiectarii asa

Quote
Cerem Ministerului Transporturilor să promoveze legislație care să oblige beneficiarul (CNAIR, CFR) să publice planșe generale privind traseul și principalele puncte de interes: noduri, pasaje, parcări, atunci când ele sunt trimise la unitățile administrativ-teritoriale (UAT). Cu alte cuvinte, să le vadă toți cei interesați, nu doar clasa politică și autoritățile. Beneficiarul trebuie de asemenea obligat să anunțe în presa locală și mediile sociale ale cetățenilor respectivelor localități (exemplu: https://www.facebook.com/groups/urseni)  care sunt planșele relevante pentru zonă. Aceste planșe trebuie afișate fizic și online de către primării. Această legislație ar permite și societății civile să aibă un punct de vedere în legătură cu pregătirea proiectelor de infrastructură, care este de obicei rădăcina tuturor problemelor ulterioare.


https://www.facebook.com/411782165662463/posts/1886488474858484/

Apropo, cat o fi Urseniul de marunt, acea postare are un numar dublu de vizualizari fata de o postare "medie" cu filmari din santier

NGC

#54385
PiSi 4

Avem recursuri la decizia CNSC de la CHINA RAILWAY, CNAIR si PORR. Mai vorbim prin Iunie.

alecu26

Interesant cum apara CNAIR variant Boita. Ca parca nu ar intra si ea in natura 2000. Exact motivul pt care actuala A1...a fost dusa in spate la Boita. Ia auzi acolo...0.4 hectare de ceva cu interes comunitar....brrr.

E bine totusi ca comunitatile fac fie in in ceasul 12 putin opoztiei...e rau ca, consultarile astea sunt asa...hai sa mai bifam o bifa. Deciziile erau de mult luate si coeficientii in multicriteriala de asemenea facuti sa iasa cum vrea proiectantul. Ca deh...nu va proiecta el un tunel.
Drumurile noastre POATE....
(100 Euro ca tronsonul Holdea Margina din A1 nu se va deschide complet la trafic in acest deceniu).

shift2rail

^"Totdeauna sunt și câștiguri, și pierderi. Trebuie pus în balanță, ca urmare a întocmirii unei situații foarte clare, ce câștigăm și ce pierdem. De pierdut, în principiu, – știu că sună criptic – pierdem serviciile eco-sistemice, care nu prea pot fi oferite în aceeași măsură de sisteme antropice. Poate să întrebăm generațiile tinere ce își doresc... Noi am făcut destule rele, fie din ignoranță fie din nepăsare". conf. univ. dr. Doru Bănăduc.

In Occident cei din CNAIR ar fi acuzati de ecocid (crima de mediu urmeaza sa fie introdusa formal in Constitutia franceza), ar trebui ca organizatiile de mediu/ong-urile sa faca recurs la Comisia Europeana ptr a modifica acest proiect Boita, cat inca nu e prea tarziu.

adrian sibiu

Salutări de la Sibiu !
Am o filmare completă a lotului 1 de ieri 26.04.2021 unde mobilizarea constructorului a devenit mai vizibilă. Enjoy !


alexV

Sunt eficienti Dimex? E subantreprenorul cu excavatiile pe lotul Porr.

Sunt 20 de excavatoare pe lot, sa zicem ca 5 din ele sunt pentru taluz, mai raman 15 heavy duty. Ar trebui sa fie destule, dar camioanele cara pamantul dintr-un capat in altul..

Iar la viaductul spectaculos, cata consolidare e necesara pt schele pe capetele podului ... mini piloti, zid torcretat ca la tuneluri.