Autostrada A1 București-Nădlac

Started by Ionut, September 13, 2011, 12:10:24 PM

Previous topic - Next topic

2 Members and 77 Guests are viewing this topic.

danutzu_1069

Probabil nu au vrut padure de pile inalte.. care sa strice peisajul....

cristi5

@vancouver solutia e impusa prin SF

alexV


Skynick

Sper sa vedem mai multe exemple din astea pe inaltimi mai mari pe Valea Oltului.

paulmare

^ Era proiectat probabil pe ordinul MT 600/2017, ce scria in studiul de fezabilitate aia trebuia proiectat
Dupa tot soiul de dume gen viaductul scurtat al Comsa, au scos ordinul ala
Aici puteau construi aici "clasic", aveau loc jos de macara, nici inaltimea nu e chiar asa de mare, cu doua perechi de cofraje o sa ni se lungeasca urechile asteptand

voicul

Eu nu prea vad ce o sa asteptam, mai ales ca asta e un santier care merge foarte bine.
Mai e inca 1 an si 8 luni ca sa termine la anul si tot termina mai repede decat contractul.
Deci ce asteptam?

vancouver

Quote from: cristi5 on April 13, 2021, 09:52:23 PM
@vancouver solutia e impusa prin SF

Asa si? Asta inseamna ca e inteligenta? SF = sfatul duh, sau ce? Cu ce ma impiedica asta sa fiu dezamagit?

Stii, sunt satul de explicatii. Si in jurul meu toata lumea are pentru orice imbecilitate cate o explicatie. Sa-si bage explicatiile undeva si sa faca cum trebuie.
Feroviar: inadmisibil că ramâne 1 fir pe unele porțiuni după reabilitare pe Craiova-Caransebeș și Cluj-Oradea. Da pentru extinderea programului Quick Wins. Limitare instalare ETCS doar pe coridorul IV, pana cand va deveni pe deplin functional si isi dovedeste eficienta. Autostrazi: DA pentru 4 treceri montane: A1, A3, A6 si A8. NU deocamdata pentru A13 montan si A Nordului partea montana.

NGC

#54322
"Proiectare si executie lucrari pentru obiectivul major de investitii Autostrada Lugoj –Deva (A1), Lot 2: km 27+620 - km 56+220 - Sectiunea E si finalizare Sectiunea D"

Quote from: Cristi N on May 10, 2020, 11:46:28 PM
Ministru: Angajaţi ai CNAIR au refuzat să meargă în instanţă și să apere interesele statului în procesul privind Lugoj-Deva. E șocant!

Quote
09.05.2020 08:30

Autorităţile au demarat procedurile de contestaţie în anulare la hotărârea Curţii Internaţionale de Arbitraj de la Paris care îi dă dreptate constructorului italian Salini Impregilo în privinţa rezilierii contractului pentru execuţia secţiunii "cu urşi" a lotului 2 din autostrada Lugoj-Deva. Hotărârea stabileşte plata de către statul român a sumei de aproximativ 50 de milioane de euro drept daune, a declarat ministrul Transporturilor, Lucian Bode.

"Informaţia am primit-o şi eu în urmă cu câteva zile de la Compania de Drumuri.

Practic, Curtea Internaţională de Arbitraj de la Paris, printr-o hotărâre, stabileşte în legătură cu acest lot de autostradă câteva lucruri. Dincolo de suma pe care statul român este obligat să o plătească constructorului, aproximativ 50 de milioane de euro, mai stabileşte ceva. Declară că contractul este în vigoare şi mai declară că încetarea parţială a contractului de către Companie a fost abuzivă şi nelegală.

Eu cred că statul român trebuie să uzeze de toate pârghiile pe care le are pentru a opri punerea în aplicare a acestei hotărâri. Noi deja am demarat procedurile de contestaţie în anulare la această hotărâre şi am speranţa că, printr-o implicare şi printr-o apărare serioasă a intereselor statului român, putem să întoarcem această hotărâre", a afirmat Bode, la Realitatea Plus.

Practic, spune ministrul, fostul contract este în vigoare.

"Fostul contract este în vigoare. Asta spune decizia Curţii de Arbitraj de la Paris. Asta presupune că antreprenorul italian trebuie să fie repus în contract să continue lucrările la valorile stabilite în contract şi, bineînţeles, noi să achităm acele despăgubiri. Acest lucru este inadmisibil din punctul meu de vedere", a arătat el.

Ministrul Transporturilor a explicat că este vorba despre a doua instanţă, întrucât în prima instanţă România a câştigat, însă, ulterior, "niciun angajat al statului român nu s-a prezentat să apere interesele statului român".

"Vorbesc despre a doua instanţă, pentru că în primă instanţă statul român a câştigat.

Compania de Drumuri a avut câştig de cauză dintr-un motiv foarte simplu. Constructorul a semnat acel contract de execuţie a lotului 2 al Autostrăzii Lugoj-Deva, acei 28 de kilometri, în 2013, pentru o valoare de 560 de milioane de lei. În 2017, Compania de Drumuri a decis să scoată din contract o secţiune - 10 km - pentru un motiv, cred eu, la fel de simplu şi sustenabil. Şi anume valoarea lotului, a secţiunii era cu 130% mai mare decât valoarea iniţială a contractului. Nu aveai cum să suplimentezi valoarea unui contract de 120 de milioane de euro cu încă 130 de milioane de euro. Aşadar, am câştigat în primă instanţă.

Vom apăra interesele statului român, pentru că vreau să subliniez un lucru. Am aflat de la avocatul angajat de companie un lucru şocant: între prima instanţă şi Curtea de Arbitraj de la Paris niciun angajat al statului român nu s-a prezentat să apere interesele statului român.

Pur şi simplu, angajaţi ai Companiei de Drumuri au refuzat să meargă în instanţă şi să spună adevărul şi să apere interesele statului român. Acest lucru eu mă angajez public că-l voi clarifica.

Este inadmisibil ca tu, angajat al statului român, să refuzi să mergi să aperi interesele statului român în instanţă
", a susţinut şeful de la Transporturi.

În opinia acestuia, toţi cei care au refuzat să apere interesele statului român în această speţă trebuie să răspundă în faţa legii.

"Eu am convingerea că toţi cei care au refuzat să apere voit interesele statului român trebuie să răspundă în faţa legii.

Eu am obligaţia să clarific aceste aspecte pentru că din acest lot de autostradă Lugoj-Deva, din cei 100 de km, practic, noi avem 21 de km cu restricţii de viteză şi de tonaj - lotul 3 -, respectiv avem cei 10 km secţiunea E, celebra secţiune 'cu urşi', şi aici este o discuţie pe care sigur o s-o avem cu prima ocazie: cum am ajuns de la un acord de mediu din 2010, unde nu exista picior de urs în ultimii 40 de ani, la un acord de mediu revizuit în 2016, de toţi urşii dintre Apuseni şi Meridionali traversează prin secţiunea respectivă", a adăugat Bode.

Redactare G.M.

Am marcat cu rosu partile importante din ce a zis domnul Bode in luna Mai 2020.

Apropo, domnule Bode, ce mai faceti? Ce ati reusit sa faceti la recurs? :lol:

Quote from: NGC on March 25, 2021, 10:25:22 PM
In primul rand, adevarata miza este la alt proces, adica asta. Aici suntem in pronuntare, deci sustinerile s-au terminat. Drept urmare, rezolvarea divergentelor "pe cale amiabila" asteapta deznodamantul de la CAB.

12.04.2021

Quote
Tip solutie: Respinge cererea
Solutia pe scurt: Respinge acţiunea în anulare, ca neîntemeiată. Cu recurs în 15 zile de la comunicare, recursul depunându-se la Curtea de Apel Bucureşti Secţia a IX-a. Pronunţată cu aplicarea art. 396 alin. 2 Cod proc. civ., azi, 12.04.2021.

Desi pronuntarea s-a facut doar alaltaieri, rezultatul se stia deja. Oare cum de au reusit sa ajunga la o intelegere "pe cale amiabila" saptamanile trecute? Sa fie oare o coincidenta? ;)
Sa vedem acum daca CNAIR va mai face recurs la ICCJ.

Quote
"Eu am convingerea că toţi cei care au refuzat să apere voit interesele statului român trebuie să răspundă în faţa legii."

Hai sa o vedem si pe asta. :lol:

cristi5

#54323
Quote from: vancouver on April 13, 2021, 11:18:11 PM
Asa si? Asta inseamna ca e inteligenta? SF = sfatul duh, sau ce? Cu ce ma impiedica asta sa fiu dezamagit?

Nu, sfantul duh e O600 si mantuitorul e o divinitate duala (filioque): Ionita Stefan si Cuc Razvan. Amin.

Licitatia a fost lansata cu O600, singura solutie sa evite aceasta solutie tehnica (si altele) ar fi fost sa reia licitatia de la zero.

Xenos

Șantierul merge bine și se va termina prin 2022, discuția este acum inutilă, de văzut eventual la proiectele care urmează, pe Valea Oltului, de exemplu....

Skynick

Oricum, dupa ce toate discutiile se vor fi terminat vor ramane niste arce frumoase. Mi se par dintre cele mai elegante solutii pentru tipul acesta de viaducte si mai cred ca trebuie sa construim si elegant in timp ce cautam eficienta.

Incet, incet o sa iesim din foame si sper sa ne apucam sa construim si frumos.

cfdp

#54326
Revin la o discutie anterioara: Este posibila turnarea tronsoanelor ca prefabricate si in consola sa se faca numai postensionarea. Timpul ar fi mult mai scurt. Inclusiv realizarea tronsoanelor se face mult mai usor, acestea putandu-se turna in pozitie verticala fara esafodaje la placa superioara........ Se poate folosi acelasi cograg pt toate tronoanele identice. iar decofrarea se poate realiza la timpi redusi eventual 7zile. Se mentine eleganta si se scurteaza enorm timpul.
   In acest caz sus se folosesc niste carucioare macara care ridica tronsonul linga pila si il pune pe pozitie ruland pe sine montate succesiv pe tablier.

alecu26

in general prefabricarea si standardizarea se merita dupa un anumit numar de elemente standard. Cofrajele in care sa torni elementele nu sunt chiar gratis. Plus manipularea si transportul lor. Probabil aici a fost prea scurt podul pentru aceasta solutie. In plus, solutia cu cu prefabricate nu e agreata in multe tari (de exemplu Germania). In plus podul pare ca e destul de sinuos, (chiar curba contracurba daca ne uitam pe filmari la culeile turnate la nivele diferite) care complica si mai mult prefabricarea.

In rest da, @Vancouver are dreptate. E o solutie de "last resort", acolo unde din motive obiective (acces in mijlocul deschiderilor, datorat vailor foarte adanci cu versanti abruti, cursuri de apa mari sau care nu pot fi obturate, traffic dedesubt care nu poate fi interrupt) nu pot fi facute deschideri mai mici si eventual constante.
Daca ne uitam de exemplu la Aciliu, avem exemplul perfect. Probabil aici mergea o solutie cu 60 de metri (grinzi de metal instalate cu macara sau tablier de beton lansat de la un capat) sau 80 de metri si executat ca la Aciliu (tablier metallic lansat de la un capat).

O solutie cu grinzi prefabricate la 40 de metri ar fi fost ciudata, dar nu neaparat mai scumpa.
Drumurile noastre POATE....
(100 Euro ca tronsonul Holdea Margina din A1 nu se va deschide complet la trafic in acest deceniu).

PlayStation


Primele imagini de pe PiSi5
Minutul 1:22

adiarc

intre timp,mai stie cineva ceva de lotul 5,Astaldi ,Curtea de Arges-Pitesti?Ar fii excelent sa prindă aproape tot sezonul de construcții
"Eficienta" cnair...claimuri de sute de milioane de lei,puse pe tava constructorilor pentru proiecte inexistente ( LD2 sect E ; LD 3 ; A10 )

DESFIINTATI compania Antiinfrastructura