Autostrada A1 București-Nădlac

Started by Ionut, September 13, 2011, 12:10:24 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 80 Guests are viewing this topic.

christyan

Poate nu mai tin bine minte, CNAIR nu câștigase procesul cu Imbecilio pentru OS3?

hefaistos

E vorba de rezilierea la 99% de pe Lugoj Deva 3. Care se unește cu lotul 2 (cel cu tunelurile).
Pariu 500 lei: Pana la 31 decembrie 2024, se va deschide A7 intre Buzau Nord si Focsani Nord. data de initiere a pariului 2 octombrie 2023
Pariu 200 euro, daca pana la 31 decembrie 2029 nu se deschide sectiunea cu tuneluri de pe A1 de la Holdea.

Europiu

Mesajul lui florin74 e destul de criptic... Cu atât mai mult cu cât vine după cel cu "totul clar cu LD2, au apărut plaățile către Salini"
The problem with the world is that the intelligent people are full of
doubts, while the stupid ones are full of confidence (Charles Bukowski).

naivu

Iar Florin74 zice în același mesaj "de plată către WeBuild", care conform Wikipedia e Salini(LD2)+Impregilo(OS3) nu Comsa de pe LD3!

bacovia

#54229
Fosta Imbecilio se numeste acum Webuild

florin74

#54230
Cele cu - sunt facturi aferente OS3 (banuiesc garantia de buna executie, si ce a mai decis instanta de judecata cand a dat dreptate CNAIR)
Cea cu + e factura aferenta LD2 conform deciziei ICC care a dat dreptate Salini (WeBuild acum, ca si-au schimbat numele)

Suma de 182 mil e cumva pe net....

Important e ca au cazut la pace si au deblocat licitatia. Ramane acum de vazut daca plateste cineva din CNAIR si MT pentru rezilierea de la LD2. (alde Sefan Ionita , Cuc & friends )



Kimi

Poate Cnair sa-i dea in judecata pe (i)responsabili pentru recuperarea sumei?

dr4qul4

Cele 182 mil (lei sau euro?)  Sunt pentru lucrari efectuate?  Sau asta e valoarea totala daca ar fi construit debleele?

Sau pe scurt:
Cat a fost licitatia pentru tot lotul?
Cat am plătit?
+182 mil.
Si fara 9 km si fara CIC. Macar primim PT-ul?

Scuze ca nu pot cauta eu acum. Ms
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

florin74

#54233
Toate sumele sunt in lei si cu TVA
Contractul initial cu Salini era 560 mil+TVA, iar modificarea de solutie era cam de 600 mil+TVA (vorbesc de tuneluri) - asta era valoarea cu care trebuia aditionat contractul initial
Salini a castigat in instanta de la Paris 230 mil.+tva. plus cheltuieli de judecata..de aici s-a ajuns la 285 mil.

Asteptam conducerea CNAIR si MT sa ne anunte ce presupune intelegerea cu Salini
- iesirea din contract sigur,
-  sumele de bani si astea sunt clare...
ramane problema PT-ului si a restului de lucrari - CIC si ce mai e pana la limita de tronsonul cu tunelurile : daca s-au dedus din cat avea de plata CNAIR catre Salini, etc...

dr4qul4

Si cat le-am plătit atunci?
Ca au construit mai mult de jumătate din ce au licitat. Daca in loc de 560 le-am platit 100 +182 acum, alta e situatia.
Putina transparenta la MT nu ar strica. Cifre exacte si ce primim vs licitatia initiala.
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

Bachus01

Lugoj - Deva Lot 2, SALINI IMPREGILO
04.12.2013  104,667,888.59 RON (Avans)
08.12.2014    8,055,895.88 RON
08.12.2014    5,585,118.05 RON
08.12.2014   15,999,177.67 RON
06.07.2015   12,399,810.95 RON
11.11.2015   24,563,154.90 RON
30.12.2015   31,243,089.50 RON
29.07.2016    8,567,542.21 RON
28.10.2016    4,532,294.16 RON
23.12.2016      -12,153.40 RON
23.12.2016   40,399,272.17 RON
13.03.2017    7,953,213.50 RON
15.05.2017   26,153,345.29 RON
18.07.2017   56,081,344.11 RON
07.11.2017   21,809,936.21 RON
27.11.2017    6,540,286.01 RON
29.11.2017   13,532,881.18 RON
13.02.2018    5,418,475.98 RON
13.09.2018   11,112,187.74 RON
_______________________________

total : 404.600.753 RON

Din care trebuie dat jos TVA-ul respectiv . Sigur nu a fost 19% atunci

florin74

#54236
Sumele sunt conform hotararii instantelor. Alea sunt publice

OS3
În data de 22.10.2019 Tribunalul Arbitral a emis Hotărârea Arbitrală Finală în litigiul dintre Salini Impregilo SpA, în calitate de ,,Reclamantă", și Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere S.A., în calitate de ,,Pârâtă" în procesul pentru contractul de proiectare și execuție al Autostrăzii Orăștie-Sibiu, Lot 3.
Astfel, Tribunalul Arbitral, a respins Reclamantei pretenții în valoare de aproximativ 258.000.000 lei din totalul pretențiilor care s-au ridicat la valoarea de 260.006.276,51 lei.
În plus, Tribunalul a admis cererea reconvențională a CNAIR pentru plata de către Salini Impregilo SpA a sumei de 90.718.740 lei, reprezentând Penalități de Întârziere,astfel cum sunt prevăzute de dispozițiile Sub-Clauzei 8.7 [Penalități de Întârziere] din Contractul semnat între părți.
De asemenea, decizia obligă Salini Impregilo SpA să ramburseze CNAIR suma de 152.025 USD, cu titlu de costuri arbitrale, cu dobânda legală de la data Hotărârii Arbitrale Finale până la plata efectivă de către Reclamantă

Se cam apropie de 100 mil facturate cu - de WeBuild pe OS3

LD2
Declară că Contractul este încă în vigoare;
Declară că plata pentru lucrări modificate și suplimetare și elemente ale lucrărilor care ar fi trebuit, dar nu au fost, certificate este exigibilă;
Acordă plata TVA la rata de 19% pentru certificările 1C, 1D, 1E, 1F, 1G, 1H, 1, 4.1, 4.2 și 5;
Acordă daune-interese, reprezentând suma de 232.318.809,33 RON (incluzând dobânda până la 31 martie 2020), care să fie plătite de Pârâtă Reclamantei;
Acordă dobânda calculată din ziua în care devin scandente daunele-interese până la plata integrală, la rata de bază Băncii Naționale a României +8%;
Dispune că Pârâta va plăti Reclamantei 2.069.291,30 GBP și 67.327,52 EUR și 3.020.270,24 RON, reprezentând cheltuieli de judecată și reflectând succesul relevant al Reclamantei;
Dispune că Pârâta va plăti Reclamantei 142.855 USD, reprezentând cheltuili de arbitraj;
Respinge toate celelalte revendicări și cereri reconvenționale", se arată în decizia Curții Internaționale de Arbitraj.

Si aici cam bate cu suma de 286 mil pe care a facturat-o cu +Webuild pt LD2

Cred ca intelegerea a vizat cumva o plata esalonata a sumelor...Clarificarea situatiei juridice a contractului (a iesit WeBuild din contract, astfel incat s-a putut debloca licitatia)
Singura necunoscuta e daca a fost discutata/clarificata situatia ipoteticului PT de la tuneluri , si daca eventualele lucrari ramase de executat pe restul lotului (mai putin segmentul cu tunelurile) au fost cumva avute in vedere in cadrul negocierilor.




kumar

^ Multumesc de clarificari si de implicarea ta tot mai activa din ultima vreme.

cristi5

#54238
Multumim @florin74!

Deci complicatia cu Salini LD2 s-a terminat definitiv si tronsonul LD2E2 poate fi resetat de unde l-a imbarligat Ponta-Sova in 2013. 8 ani pierduti fmm.

Hai ca poate se sparge si zvonul cu PT Salini la tuneluri si ne linistim :)

Compune cineva o plangere pt Cuc si Ionita? Milioanele astea din casele, terenurile si masinile lor (si tablouri daca au) ar trebui rambursate.

Inca nu s-au stins efectele Ponta-Sova. Mai avem rezilierea LD3. Alti bani alta distractie. Vine si Scarlat cu niste bijuterii, ceasuri. Dar acolo macar e 99% gata.

@dr4qul4 ma bucur sa vad postari de la tine, sper ca esti mai bine!

Quest

Quote from: Bachus01 on April 08, 2021, 09:22:41 AM
Lugoj - Deva Lot 2, SALINI IMPREGILO
04.12.2013  104,667,888.59 RON (Avans)
08.12.2014    8,055,895.88 RON
...
13.09.2018   11,112,187.74 RON
_______________________________
total : 404.600.753 RON
Din care trebuie dat jos TVA-ul respectiv . Sigur nu a fost 19% atunci

Am eu local un xls cu platile si fara TVA (cu cotele din anii respectivi). Iese 332.765.666.82 lei f.TVA
Common sense will get you far !