Autostrada A1 București-Nădlac

Started by Ionut, September 13, 2011, 12:10:24 PM

Previous topic - Next topic

7 Members and 66 Guests are viewing this topic.

paulmare

Acciona dupa ce a terminat Calafat Vidin - are doar studii si proiectare la cnair
si ceva lucrari de apa
ar fi ok sa iasa strabag cu acciona

umb are de lucru oho inteleg de ce nu s-au bagat,
astaldi pe 2 - iarasi foarte ok

hefaistos

Sa n u uitam ca lucrarea asta e ca la poker deschiderea pe nv (fara foraje suficiente, fara garantii de geologie etc). Si e o lucrare care te poate baga in faliment daca nu esti colos multinational. De-aia nu c-a bagat UMB (plus ca n-are experinta la munte, de fapt nici o companie din Romania nu are). Si probail d-aia nu s-au bagat nici prea multi "seriosi". Aktor, Pizzarotii si altii ca ei nu se infricoseaza prea tare. Mai intai isi trag banii din avans apoi intra pe fir avocatii si rezolva.

Noroc ca PiSi2 poate fi bypassat relativ OK.
Si in alta ordine de idei, CNAIR, baga mare cu PiSI4 si PiSi6 ca astea sunt singurele cu sanse de finalizare in urmatorii 3-4 ani. In rest PiSi3 in 7-8 ani si PiSi2 in 10-15 ani.
Pariu 500 lei: Pana la 31 decembrie 2024, se va deschide A7 intre Buzau Nord si Focsani Nord. data de initiere a pariului 2 octombrie 2023
Pariu 200 euro, daca pana la 31 decembrie 2029 nu se deschide sectiunea cu tuneluri de pe A1 de la Holdea.

Fred

#53897
Nu stiu exact cine a fost constructorul, dar in anii '80 turcii au facut cu forte proprii niste autostrazi montane in partea de sud-est foarte impresionante la vremea aia. Pe la inceputul anilor '80 era o trecere peste munti foarte nasoala in zona Pozanti (intre Aksaray si Adana), in 1990 cand am trecut pe-acolo autostrada era aproape completa, am trecut lejer cu niste vehicule mai pretentioase. Daca au reusit atunci sa o faca, in ultimii 30 de ani au mai capatat experienta. Dupa cum am spus, nu stiu detalii despre firmele care s-au inscris in lista asta, dar nu trebuie subestimate doar pentru ca sunt turcesti si nu prea cunoscute la noi.

Mascarpone

CCCC se afla sub sanctiuni impuse de SUA pentru constructiile pe care le face ilegal in Marea Chinei de Sud
https://2017-2021.state.gov/u-s-imposes-new-sanctions-on-peoples-republic-of-china-actors-linked-to-malign-activities/index.html
"Department of Commerce is also adding five PRC state-owned enterprises, including the China Communications Construction Company, for their role in coercion of South China Sea claimant states."


adrian sibiu

Bună dimineața tuturor !
Ieri am filmat și cele doua poduri la care se lucrează,cel de la Valea Saratii si cel de la Valea Tocilelor .


alecu26

Turcii nu au venit neaparat cu cele mai mari firme turcesti. Sunt toate firme de pluton in Turcia, si undeva pe locurile 120...200 la nivel Mondial dupa cifra de afaceri din constructii IN AFARA TARII DE ORIGINE.
TEKFEN loc 3
YAPI MERKEZI 5.
MAPA 11
GULEMARK 12
ONUR 14
DOGUS 15
KOLIN 20
Locurile de mai sus ar fi locurile intre firmele turcesti.

Turcia in sine este o superforta in constructii la nivel international. (Dupa China are cele mai multe firme in clasamentul primelor 250 de firme), dar e drept nimic in top. TEKFEN de exemplu este pe locul 70 dar in urcare rapida. Majoritatea sunt de la locul 120 incolo.

Sursa este aceasta https://www.enr.com/toplists/2019-Top-250-International-Contractors-1

Din pacate dupa 2020, cei de la ENR au decis sa nu mai fie gratis nici macar clasamentul curat, si prezinta doar primele 20 de locuri. Dar cred ca si datele din 2019 sunt foarte relevante.
Drumurile noastre POATE....
(100 Euro ca tronsonul Holdea Margina din A1 nu se va deschide complet la trafic in acest deceniu).

Ovicti

#53902
Salutare.
Am observat ca la Margina, unde e intrerupta A1, apar uneori blocaje mari din cauza sensului giratoriu in care se incaleca iesirea cu intrarea.(https://imgur.com/a/8nw1Nz6)

M-am gandit ca pentru urmatorii 3-5 ani, pana ar fi deschise tunelurile, s-ar putea evita aceasta incalecare optimizand intrarea pe autostrada printr-o bucla provizorie, oarecum paralela cu coborarea.(https://imgur.com/a/f6MDnK2)

Ce parere aveti, ar functiona asta?

vancouver

Da, clar ar functiona. S-a folosit efectiv aceeasi schema pe centura Bacau, la nodul cu DN de Vaslui. Si mai demult si la Sebes, cand era A1 in constructie pe acolo. Ambele cu scop de deviere a traficului pe durata constructiei.

Probabil urmeaza sa apara repede insa aparatorii lui "nu se poate" si se vor screme sa gaseasca diverse motive pentru care nu se poate - de la biroctratice la tehnice si pana la financiare si chiar filozofice (gen daca pana acum ne-am descurcat 5 ani nu mai putem inca 5, etc).
Feroviar: inadmisibil că ramâne 1 fir pe unele porțiuni după reabilitare pe Craiova-Caransebeș și Cluj-Oradea. Da pentru extinderea programului Quick Wins. Limitare instalare ETCS doar pe coridorul IV, pana cand va deveni pe deplin functional si isi dovedeste eficienta. Autostrazi: DA pentru 4 treceri montane: A1, A3, A6 si A8. NU deocamdata pentru A13 montan si A Nordului partea montana.

pasadia

Eu nu voi zice că nu se poate. Doar voi zice că acel "uneori" e extrem de rar și că "duratele mari de timp" sunt aproape insignifiante dacă mă raportez la faptul că mult mai mult timp pierzi pe cei 15km de DN68A datorita geometriei și calității acestuia.

Singurul aspect relevant îmi pare cel de siguranță, și anume faptul că coada de ieșire de pe A1 dinspre TM poate sa fie afectată de un accident. Și asta pentru că nu există semnalizare suficientă. Actualele benzi se îngustează cam cu 1 km înainte de Bretea (ceea ce poate părea exagerat când nu e trafic), dar când sunt cozi exista pericolul că capătul acesteia sa fie înaintea primelor avertizări. 

naivu

^^^Nici în giratoriul AlbaIuliaN nu au preferat soluția care să nu încalece sensurile.

Ovicti

#53906
@pasadia: Eu am patit ca pe acel ultim km de la iesirea de pe autostrada, sa petrec un timp dublu fata de urmatorii 15 km de drum spart.
Se intamplase si un accident tot atunci. Probabil cineva franase prea-preventiv unde inca sunt 2 benzi, cam la 1,5 km inainte de iesire.
Poate am prins cea mai proasta zi din ultimul an, dar daca s-ar putea imbunatatii situatia: de ce sa nu se faca?


pasadia

Imi pare rau, de obicei apreciam articolele de pe turnul sfatului, dar asta e de toata jena:

QuoteMai mult decât atât, în porțiunea în care s-a produs alunecarea, constructorul, meseriaș, de altfel, și deschis antreprenor, a propus să facem un tunel deschis. Adică să facem o groapă, facem un tunel prin care trec mașinile și pe urmă punem pământul la loc. CNAIR nu a acceptat. Acest Neaga (n.r. Adrian Neaga, fostul director al CNADNR, actualul CNAIR) de care v-am spus, ne-a replicat că noi ne asumăm niște responsabilități.

Tunelul a fost propus in alta parte, nu unde e dealul ce inca aluneca si unde a fost demolata autostrada. O zona e intr-o parte a actualului viaduct, aialaltă e in cealalta parte. Si nu e Adrian ci e Neaga.

survola

Atât aș lua din articolul de sus:
Cine a stabilit traseul?
În anul 2003, când s-a scos la licitație și când am câștigat noi am trimis, așa cum se făcea pe vremea comuniștilor, echipă de teren să meargă la pas toți cei 86 de kilometri.
Nu pe calculator, pe Google Earth...
Nu, nu. Am trimis oameni pe teren, un specialist de drumuri, unul de poduri și unul de consolidări. Trei seniori au fost. Trei seniori, iar în plus au mai fost șase stagiari.