Autostrada A1 București-Nădlac

Started by Ionut, September 13, 2011, 12:10:24 PM

Previous topic - Next topic

8 Members and 40 Guests are viewing this topic.

dr4qul4

Mie nici 3 nu imi suna rau (pe langa 2 si 10). Chinezi (acum sa vedem daca mai au voie) cu experienta in sectoare montane cu 2 companii romanesti specializate pe terasamente si birocratie.
Cocoase inutile care ne vor afecta zeci de ani:
1. Focsani 2. Boita 3. Balcauti
"multe multumiri" proiectantilor
2. Deschideri 2024: Intaia Cocoasa + L3, Lotul Coni , T1DX12, A0L3,

voicul

Cei de la 10 ... strong!

Ma mira ca PORR nu a participat pe lotul "vecin".

raresu

Si eu as miza tot pe locurile 2 si 10, insa surprinzator ca nu apare UMB - ul in nicio asociere!
Fiind doar precalificarea acum - va fi ff interesant de vazut ofertele si detaliile tehnice.
Interesant si locul 3! Dar vor juca chinezii cum canta romanii :) ?!  CCCC pare presedinte de consortiu, nicidecum invers!
In rest f amuzant!! o armata Pan-Otomana!

alin_simeriaveche

#53883
După noul regulament, ce se întâmplă cu firmele non UE? Așa cum s-a mai spus, 2 și 10. În rest, Dumnezeu cu mila! Câtă nerușinare pe pizza și aktori. Să vii pe un așa contract când tu te-ai căcat pe tine pe un lot de câmpie. Jenant!

reed

 >:( Exact Alin,mai ales ca Actorii nu pot si sa inceapa A0,unde chiar sunt 0 dealuri,nici macar ca cel de la Oiejda macar!Multa rusine incape in ei.2 sau 10,in rest sa fim sanatosi,nu e mare pierdere

Bachus01

Cam asta cred ca vom vedea pe toate loturile mai complexe . Minim 2 ani si mult pop corn pana vedem contract semnat . Momentan raportat la 2020 nu sa schimbat nimic . Aceleași proceduri, vorbim mult si nu acționăm fix unde este nevoie să putem putem scurta perioadele de licitații si contestații. Fără o schimbare majoră în legislație și organizare nu putem visa mai mult de 100 km/an . Sa speram la un Strabag sau Astaldi , în caz contrar A10 a fost doar mica încălzire   :lol: .Umb nu a licitat si nici nu cred ca o va face pe loturile complexe . Cred ca asa e cel mai bine pentru toata lumea :) . Pacat ca nu participa si Porr.

adrian sibiu

Salutare tuturor.
Azi la ora 16 am revenit din nou la km12 unde lucrarile continua chiar dacă vremea nu a fost prea ok,temperatura la ora 16 era de minus 2 grade .Enjoy !



Cristian 74

Interesantă opțiunea 3. Înțeleg că Selina "thinks big", se bagă la proiecte mari, încearcă să învețe. Dacă aveam dubii că au intrat pe loturile din vestul țării doar de încercare, e clar că vor porții serioase din autostrăzi.

adrian sibiu

#53888
Acum am văzut,,afisul"cu participanții,tristețe maxima,Porr-ul nu a participat nici la această licitație,îmi pun speranța în 2 și 10 restul sunt praf și pulbere.
PS.as pune la socoteală și 3 dacă chinezii vor avea voie să participe.

elphax

nu am timp sa caut, dar sigur din cele 5 turcesti, vreo 2-3 au experienta in spate. Evident ca la prima vedere as prefera Astaldi sau Strabag, dar cine stie ce o sa iasa
stim pe ce baze , in functie de ce se va face selectia ?

"procedură de tipul "licitație restransă", iar din cei 11 candidați, CNAIR va selecta un număr de minim 5 – maxim 6, care vor depune oferte tehnice și financiare în etapa a II-a"

reed

Hai sa fim seriosi acum,Selina a facut 5 km,intr/un timp bun.Acum are de facut aproape 30,si totusi nu se stie daca au licitat la pretul corect pentru ei,chiar de au intrat ei in teren si a spus un coleg pe aici ca nu au incotro decat sa continue.Proiect care,da,este tot in campie.Acum ca Selina intentioneaza sa se asocieze cu chinezii(nu ca lider de asociere,apropo),acceptam si 3.Poi ori suntem golani ori nu mai suntem?!

alin_simeriaveche

Acum am observat că CCC este cu Drum Asfalt si Dimex. Eu zic ca la faza asta sa nu ne hazardam. Eu nu cred ca, daca va ajunge aceasta asociere sa construiasca acest lot, doar partea romananeasca va construi, este si CCC, firma ce au totusi experienta.

Bachus01

Nu cred ca vor trece de calificări CCC  . Dacă îmi aduc bine aminte la contestația de pe DX12 (T3 sau T4) trebuiau eliminați din start de la licitație dim cauza ca sunt  pe o listă neagră UE sau alta entitate.

elphax

#53893
cred ca Dimex si Selina ( Drum Asfalt?) stiu sa faca terasamente si poduri. La tunele va fi ceva mai greu, mai ales ca vreo 3 sunt maricele. Dar vin chinezii cu specialistii.
CCCC e pe lista neagra in US, dar are ratinguri OK in Europa, sper sa nu gresesc

Feri

#53894
Mak-Yol au cateva proiecte interesante de tuneluri dar par toate in Turcia:
http://makyol.com.tr/en/projects?turu=9&lokasyon=0&durum=0&arama=

Similar si la autostrazi:
http://makyol.com.tr/en/projects?turu=1&lokasyon=0&durum=0&arama=

Parca totusi sunt mult sub Starbag , Astaldi si CCCC la palmares.

Acum raman de vazut ofertele iar in cazul lor,  si a celorlalte firme din Turcia, cum s-ar adapta regurilor si conditiilor de aici (Alsim Alarko par ca se descurca bine, altii mai putin).

p.s. Se discuta mult pe forum si in media despre interzicerea participarii statelor non-UE la licitatii. Este incorect acest aspect sau mai bine zis incomplet. Este vorba de statele terte cu care UE nu are tratat de liber schimb sau asemanator in care sa se prevada explicit libera participarea la licitatii (Canada si Japonia dar si Taiwanul si HongKongul de exemplu au astfel de tratate). Trebuie studiat de la caz la caz pentru fiecare stat si inca nu este foarte clar unde se situeaza Turcia pentru ca are negocieri in derulare (ca si candidat "oficial" la UE).
Cu China la fel se negociaza acum tratatul economic si nu e inca clar ce va "iesi". Probabil de aici si "balbaiala" si inexistenta unei pozitii clare oficiale UE sau RO acum

p.p.s. Nu ca nu ar fi corect exemplul Austriei ca stat care interzice participarea la licitatii a altor state terte fara acord cum este China in acest moment dar, ei sunt intr-o postura oarecum avantajata si indirect protectionista, pentru ca au companiile lor autohtone mai mult decat capabile sa desfasoare proiectele grele de infrastructura, inclusiv tuneluri de autostrazi montane.

Oricum toata discutia asta este cu dedicatie pentru China, nici decum Turcia. Romania si Bulgaria vor avea mereu tot interesul ca relatia economica cu ei sa mearga super bine. Si asta in primul rand din cauza de... Bosfor/Dardanele  ;)