News:

Doar 30 minute de editare!
Poți edita propriul mesaj timp de doar 30 minute după ce l-ai scris!

Main Menu

Autostrada A1 București-Nădlac

Started by Ionut, September 13, 2011, 12:10:24 PM

Previous topic - Next topic

10 Members and 29 Guests are viewing this topic.

alecu26

@quest: la cum va eu ochiometric macaraua....e cam la 50% la varful bratului. In general asta e si practica in domeniu. Ca sa echilibrezi si costul macaralei...cu distanta si capabilitatile sale. Un brat mult mai lung....e mai scump si mai putin performant. (si langa turna si spre varf).
Drumurile noastre POATE....
(100 Euro ca tronsonul Holdea Margina din A1 nu se va deschide complet la trafic in acest deceniu).

alecu26

#53806
@Sagitarius: au aparut imagini destul de proaspete pe google maps. La o masurare aproximativa, apparent proiectul pus de Adrian Sibiu a fost schimbat. Acum configuratia pare a fi 50-70-120-120-70-50.
@Paulmare: se poate face din beton la deshiderile astea. Si la deschideri mai mari. La noi avem Arad By Pass si podul peste Canal Dunare Marea Neagra de pe A2 in tehnologia asta. Recordurile pe aceasta tehnologie se duc spre 250 de metri.
Drumurile noastre POATE....
(100 Euro ca tronsonul Holdea Margina din A1 nu se va deschide complet la trafic in acest deceniu).

ciprebbe

Sa nu masuram pe maps, poate trimitem pe cineva cu o ruleta sau masuram cu drona :)
Mai bine sa ratacesti in padure decat fara padure!
E-republik

A3-UMB-5 alunecari>20m - 1000ron Ciprebbe

alexV

Quote from: Skynick on February 03, 2021, 06:14:05 PM
Care este explicatia pentru felul in care la acea traversare, sistemul foloseste uneori pile comune [...] alteori pile individuale

Pilele duble sunt acolo fiindca asa a proiectat SSF (firma de proiectare) podul. Un inginer constructor care lucreaza pe acest santier ne-a spus mai demult ca sunt practic 3 poduri independente, puse unul in capatul altuia.

adrian sibiu

AlexV asa este, pe acest lot toate structurile mari sunt gândite asa.
Ciprebbe la urmatoarea vizită o sa-mi las putin timp să măsor distanțele dintre pile 😉🙃.

GAC

M-am gandit mult la situatia de pe lotul LD2.
Solutia cea mai simpla, ieftina si mai rapida este:
1. intelegere cu italienii, ca sa faca tot lotul, mai putin tunelele (partea ce nu poate fi executata ca urmare a acordului de mediu), si in contul despagubirii de 250 milioane, sa binevoiasca sa mai faca 3 lucruri: un studiu GEO ca la carte, un proiect ca la carte pentru tunele si portalurile pentru tunele (in asa fel incat executantul tunelelor sa faca doar atat - tunele si nimic altceva); astfel studiul geo si proiectul aferent sa fie finalizate pana in vara.
2. In timp ce italienii fac studiul geo si proiectul de tunele, CNAIR sa binevoiasca sa pregateasca licitatia pentru sectiunea de tunele si in ziua in care vin documentele de la italieni, sa ridice licitatia in SEAP.
3. Cu putin noroc vom avea un castigator pana la anu pe vremea asta. In acest timp, italienii vor fi terminat macar un rand de portaluri ca respectivul castigator sa vina frumos cu un TBM si sa inceapa treaba.
Din ce am inteles pana acum sunt 2 perechi de tunele, o pereche de 2 Km si una de 1 Km (cu aproximatie), deci 6 Km de sapat, ceea ce inseamna cam 100 de zile de bucata de tunal mare (x2) si vreo 50 zile de butata de tunel mic (x2), la care se adauga vreo 60 de zile pentru montat si re-lansat TBM (3 lansari intermediare), la care se adauga asamblarea initiala a TBM, sa zicem vreo 100 zile. Deci un calcul simplist evidentiaza vreo 580 de zile aferente operatiunii de forare cu un singur TBM.
Banuiala mea de ne-specialist este ca acest standard de tunel de autostrada este comun in tarile civilizate, deci ma astept sa existe cel putin un echipament TBM pe undeva (pe stocul unei companii de profil) care sa poata fi folosit (TBM-urile pentru M5 nu au fost facute la comanda pentru M5 ci M5 a fost un proiect la care ele au participat si au ajuns la alt proiect). Singurul lucru custom made este scutul rotativ cu ale lui capete de forare care trebuiesc adaptate la solul in care se sapa. Chiar si asa, banuiala mea este ca o companie serioasa are deja proiecte tehnice de scut rotativ pentru toate tipurile de sol posibile, deci livrarea acestui accesoriu nu ar trebui sa dureze foarte mult. De asemenea, vazand calitatea solului in regiune (vezi problemele ce au dat batai de cap lui COMSA), am mari indoieli ca sub acele dealuri domoale s-ar afla megaliti de granit in care sa se impotmoleasca TBM-ul.
Desigur, ramane si varianta de forare "clasica", dar ca sa se termine in 2 ani e nevoie de mai multe fronturi de lucru. Sa ne uitam la tunelul Teliu, terminat acum aproape 100 de ani: 4.6 Km, pentru cale ferata dubla (latime echivalenta pentru un tunel cu 2 benzi pe sens) forati 2 ani si 2 luni. Asadar forarea in mai putin de 2 ani nu mi se pare o misiune imposibila.

danutzu_1069

^ S-a mai discutat modalitatea de construire a tunelurilor... Nu renteaza cu TBM, plus ca nu exista sa fie pe stoc, nefolosit. Un echipament scump, de multeori dedicat pentru o lucrare, nu zace nefolosit. Trebuie sa "isi scoata banii" sau sa faca profit.
Tunelurile se vor executa pe metoda NATM. asta asigura o sectiune transversala, cum vrei. Oricum, tunelul de autostrada nu este rotund, nu renteaza sa il faci rotund, ca sa umpli apoi 1/4 ca sa obtii latimea platformi de rulare...
Ceva pagini mai iin urma sunt ceva planse cu sectiunile transversale ale tunelurilor...

vancouver

#53812
^sunt 3 tunele de lungimi diferite, cele 2 mai mici impreuna cat ala mai mare. Astfel sunt 12 puncte de acces (3 tunele x 2 fire x 2 capete). La limita se poate lucra cu 4 echipe de foraj concomitent. Normal ar fi cu 2 echipe. Cu 4 o sa coste mai scump.

Cu 4 echipe executia dureaza 4 ani.
Cu 2 echipe executia dureaza 5 ani, dar un fir gata dupa 4 ani.

In mod normal NATM, nu TBM.

Daca lucreaza UMB se mai scade cate un an.
Feroviar: inadmisibil că ramâne 1 fir pe unele porțiuni după reabilitare pe Craiova-Caransebeș și Cluj-Oradea. Da pentru extinderea programului Quick Wins. Limitare instalare ETCS doar pe coridorul IV, pana cand va deveni pe deplin functional si isi dovedeste eficienta. Autostrazi: DA pentru 4 treceri montane: A1, A3, A6 si A8. NU deocamdata pentru A13 montan si A Nordului partea montana.

hefaistos

Sa nu ne entuziasmam prea tare.
1. Nici măcar nu putem da un termen cu privire la finalizarea procedurii de reatribuire.
2. Nu prea avem expertiza în tuneluri de diametre mari. UMB cu atât mai puțin. Cred ca e nevoie "sa importam" oameni cu experienta.
Pariu 500 lei: Pana la 31 decembrie 2024, se va deschide A7 intre Buzau Nord si Focsani Nord. data de initiere a pariului 2 octombrie 2023
Pariu 200 euro, daca pana la 31 decembrie 2029 nu se deschide sectiunea cu tuneluri de pe A1 de la Holdea.

gsimon

O intrebare de profan  O:-), in mod normal, cel putin prin vest, care e programul de lucru la tunele? se practica 24/24 5/7? Sau se merge pe acelasi program, ca si cum ar lucra "la lumina"?
In ce masura organizarea programului poate accelera finalizarea mai rapida, respectand etapele tehnologice evident ?

adrian sibiu

Dacă statul român își dorește cu adevărat închiderea acestui culoar, atunci cu siguranță se vor cauta cele mai bune soluții existente in acest moment.
Umb-ul cu siguranță în asociere cu o firmă consacrată poate face o minune pe acest sector,atât de tare vaduvit de către autorități.

ciprebbe

Mai bine sa ratacesti in padure decat fara padure!
E-republik

A3-UMB-5 alunecari>20m - 1000ron Ciprebbe

paulmare

^ alecu26 scuze, mea culpa, nici macar nu m-am uitat din cauza de telefon nu ecran de calc, la plan, ca scria acolo clar
Intr-adevar, la vremuri noi, tot noi, topicul de la A1 incepe cu pozele lui Bogdymol de la podul lui Porr peste Mures la Arad
https://lh5.googleusercontent.com/-cjU-TtPzDcA/TiBLrw9VO_I/AAAAAAAADbw/KR1XvuNVivE/s912/DSC_4940.JPG
Care e deja sf pentru mine si astazi, cum sa calculezi
Asa ceva ca in poza lui Bogdymol - dar cu 3 grinzi continue casetate, o sa fie si viaductul asta, "fotovedeta" lui Adrian Sibiu.

TibiV

#53818
Quote from: alecu26 on February 04, 2021, 02:15:29 PM
@Sagitarius: au aparut imagini destul de proaspete pe google maps. La o masurare aproximativa, apparent proiectul pus de Adrian Sibiu a fost schimbat. Acum configuratia pare a fi 50-70-120-120-70-50.

Cred ca schimbarile sunt mai mari de atat la viaductul peste Valea Talmacelului...
Proiectul postat de adrian sibiu https://forum.peundemerg.ro/index.php?topic=2.msg329670#msg329670 este cu 6 (sase) deschideri 80+120+120+120+120+80 (+ 2x5,70)=640+11,4 metri.

Dar atat in filmarea lui adrian sibiu https://forum.peundemerg.ro/index.php?topic=2.msg329575#msg329575 (uitati-va cu atentie la TC 02.45-03.50) cat si in filmarea lui Radu Ignat (postata de Tudor99 https://forum.peundemerg.ro/index.php?topic=2.msg329661#msg329661 - TC 02.14-03.15) eu vad ca viaductul va avea 8 (opt) deschideri.
Cam la fel se vede si pe GoogleMaps https://goo.gl/maps/Q3HCs3wv9U7ZFVds7 ...

8 deschideri in loc de 6 deschideri schimba destul de mult "aritmetica" - presupunand ca intre culei lungimea ramane de 640 (+ 2x5,7) metri...
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

adrian sibiu

#53819
TibiV trebuie să dau de băut,ai ochi de vultur, se pare ca sunt 8 deschideri .Nu am observat,dar daca ne-ai atras atenția, am studiat bine filmarea si se pare ca asa este.🍻🍻