News:

Regulă nouă (#6)! Se primește ban pentru
fake news, minciuni și dezinformare.

Main Menu

Autostrada A1 București-Nădlac

Started by Ionut, September 13, 2011, 12:10:24 PM

Previous topic - Next topic

1 Member and 11 Guests are viewing this topic.

Cetatean

As zice măcar 10-15. De la picior taluz mai este șanț, drum, gard, după gard vreo 3-4 m. Da nu mult :))
Fantastic!!!!

ovicor

O fi iluzie optica?!? Si eu vad la fel ca @florinalba!

alecu26

Sigur e acolo? Podul ala, la simeria veche are elevatie muuulte mai inalte. E aproape de confluența cu Mures....Langa balastiere Pomponio.
Drumurile noastre POATE....
(100 Euro ca tronsonul Holdea Margina din A1 nu se va deschide complet la trafic in acest deceniu).

alecu26

#53643
As zice ca e podul peste râul Orastie. Cel de langa parcarea MOL. Nu mai stiu insa sigur daca acest pod are 3 deschideri. Dar dacă va uitati de gmaps raul Orastie e exact asa de chinuit acolo....cu meandre.
Pe cand raul Strei curge perfect drept prin deschiderea mediana. Plus ca podul de pe Strei are protecție de beton pe vreo 100 de metri contra eroziunii.
Fmm...si podul Orastie are protecție....dar exact unde nu trebuie.
Drumurile noastre POATE....
(100 Euro ca tronsonul Holdea Margina din A1 nu se va deschide complet la trafic in acest deceniu).

RaduG

#53644
Da, este podul peste Orăștie, și nu, nu e iluzie optică, albia chiar a ajuns lângă terasament (se vede și în google maps unde se pot măsura cei 6m între apă și terasament):





Powered by API/PUM imgur uploader

florinalba

#53645
^
^


aprox. 7 metri pe imaginile Google din 14.08.2020. In poza lui @dojaalex, dupa 4 luni, pare mult mai avansata albia raului.

florinalba

#53646
^
^

O poza mai de aproape din aceiasi sursa. Poate fi iluzie optica dar eu zic ca aici nu sunt mai mult de 2 metri pana la gard. Deci cam  5 metri in 4 luni a inghitit albia raului, asta inseamna ca in vre-o 2 luni "sare" gardul.
In partea dreapta a imaginii cineva a venit sa constate. O fi de la CNAIR ?

alecu26

E clar ca acolo e si o problema de proiectare. Foarte prost gandita amplasarea acelui pod relativ la albie. Plus ca nu prea sunt aparari de mal facute, care cat de cat sa devieze apa.
In general corectiile majore de albie sunt foarte foarte greu de facut. Apa in final tot pe unde vrea ea va merge.

A se observa si teava de drenaj a structure, desprinsa si lasata asa.
Drumurile noastre POATE....
(100 Euro ca tronsonul Holdea Margina din A1 nu se va deschide complet la trafic in acest deceniu).

danutzu_1069

Pai cine sa faca mentenata??? Stiu astia ce inseamna asta????

Acolo clar va continua eroziunea.... pana la corpul autostrazii.. momentin care se vor sesiza si cacanair-ul... Dar prea tarziu...
Si orice lucrare acolo (indiguire, consolidare, gabioane, etc) se face cu acordul Apelor Romane... adica birocratie multa....

Europiu

^ Nu tocmai cei de la Ape (sau Mediu?) ar fi trebuit din capul locului să le spună proiectanților/executanților "băi, fraților (ca să nu zic altceva!) protejați malul, preveniți eroziunea!"
The problem with the world is that the intelligent people are full of
doubts, while the stupid ones are full of confidence (Charles Bukowski).

danutzu_1069

#53650
Cand au inceput sa construiasca autostrada, nu era chiar asa configurația , raul era ceva mai drept...
Doar uitati-va pe imaginile istorice in Google Earth
Chiar si la darea in circulatie, firul raului era "centrat" pe mijlocul podului.... Si mai erau si ceva arbusti pe malul apei, exact acolo unde este erodat malul acum...
Pana in aprilie 2020 can... nu mai este nimic acolo si chiar pare sapat malul....iar in 14 august, deja cursul apei este schimabat (poza pusa de colegu, mai sus)...
Si ce sa vezi, pe fostul curs a rasarit o zona buna de exploatat balast....!!
Aici, pun pariu ca a fost deviat cursul in mod intentionat!!

Xed

@danutzu_1069, se pare ca la momentul inceperii constructiei autostrazii, raul avea cam aceeasi configuratie ca cea din ziua de astazi iar atunci cand a fost terminat acest lot avea un curs mult mai drept. Oricum, este clar ca aici lucrurile nu stau in regula si mai mult ca sigur, in viitor se va interveni in aceasta zona pentru a remedia situatia.

06-05-2012



01-08-2014



SB76UFO

"Prostia este eternă și invincibilă"

Poputes

Se vede clar in poza ca au disparut arborii de pe malul drept, lucru ce a dus la eroziunea malului. Intrebarea e cine a taiat arborii si pe ce baza legala, ma indoiesc ca i-a laut apa :)

alexV

Cum raul Ucayali din Peru is modifica albia in timp.
Compilatie de imagini din satelit.

Imagini: NASA/USGS Landsat
Autor: Zoltan Sylvester, geologist