News:

Regulă nouă (#6)! Se primește ban pentru
fake news, minciuni și dezinformare.

Main Menu

Autostrada A1 București-Nădlac

Started by Ionut, September 13, 2011, 12:10:24 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 9 Guests are viewing this topic.

vancouver

Quote from: Bachus01 on December 08, 2020, 02:07:55 PM
Pentru loturile  cu tuneluri/poduri si viaducte nu exista solutii sa poate fii deschise mai repede half profile?

Pe scurt: da, se poate, dar cel mult cu un an mai devreme la tuneluri si cateva luni mai devreme la poduri. In nici un caz half-profile nu dureaza half-time. Iar costurile s-ar putea sa fie usor mai mari sa construiesti cealalta jumatate cu trafic alaturi.
Feroviar: inadmisibil că ramâne 1 fir pe unele porțiuni după reabilitare pe Craiova-Caransebeș și Cluj-Oradea. Da pentru extinderea programului Quick Wins. Limitare instalare ETCS doar pe coridorul IV, pana cand va deveni pe deplin functional si isi dovedeste eficienta. Autostrazi: DA pentru 4 treceri montane: A1, A3, A6 si A8. NU deocamdata pentru A13 montan si A Nordului partea montana.

RobertH


hvm

Half profile e ok doar atunci cand ai 55-60% din fonturi si vrei sa incepi pana peste 3-4 ani cand o sa ai si restul de 55-60% (fiindca atat o sa te coste undeva la 110-120%) din cat te-ar costa sa faci full profile din prima. De asemenea se mai preteaza cand ai deja un DN caruia vrei sa ii faci un upgrade la profil de A pentru un sens, si atunci construiesti half profile pentru celalalt sens, dai drumu la trafic pe el in ambele sensuri pe acest HP, si inchiz DN-ul pentru upgrade. Cand e gata si upgrade-ul muti traficul de pe un sens pe el, si lasi HP-ul deja construit pentru celalalt sens. Cum fac de fapt si bulgarii pe Struma.
Pariuri: A3-UMB-5 alunecari>20m - 1000ron Ciprebbe - aici

medicul de garda

Baieti, sunt eu nebun, nodul Cornetu nu era pe lotul 3?? Ca aici vad ca apare pe 2. Care e de departe cel mai complicat, cu cele mai mari riscuri si cu termenul de finalizare cel mai indepartat. Sau e o eroare in documentatie? Altfel prevad cel mai tare muzeu din istorie peste vreo 5-7 ani...
Trust me, I'm an east-european doctor!

vancouver

Daca nu gresesc, desi e pe lotul 2, nodul a fost licitat impreuna cu lotul 3. Adica nu s-a respectat lotizarea IPTANA.
Feroviar: inadmisibil că ramâne 1 fir pe unele porțiuni după reabilitare pe Craiova-Caransebeș și Cluj-Oradea. Da pentru extinderea programului Quick Wins. Limitare instalare ETCS doar pe coridorul IV, pana cand va deveni pe deplin functional si isi dovedeste eficienta. Autostrazi: DA pentru 4 treceri montane: A1, A3, A6 si A8. NU deocamdata pentru A13 montan si A Nordului partea montana.

naivu

#53630
Ramane totusi problema conexiunii intre nodul respectiv si DN7; cea din prezent este total inadecvata pt traficul care va dori sa treaca pe acolo in perioada dintre inaugurarile PiSi3 si PiSi2, iar alta mai adecvata nu pare sa fie prevazuta in proiect! (si oricum ar fi greu de construit, pt ca pe partea cu DN7 e spatiu f ingust si mai este si o cale ferata inghesuita intre DN7 si raul Olt)

RobertH

Nodul Cornetu e pe lotul 3 dar pe sectiunea 2 (cum a impartit IPTANA). Nu e acelasi lucru.

voicul

Eu nu stiu de ce ziceti ca e problema la Cornetu.
Intradevar cum este acum nu incape un giratoriu, dar pana in CF mai e ceva loc (vreo 10 de m) si se poate manca si din munte, cum s-a facut si pe LD4.
Intradevar fix conexiunea cu DN7 nu e in contract cu PISI3, dar giratoriu ala poate fi facut si de niste amatori.

Pana la urma facem tunel si nu putem sa mai taiem 4 m din munte?

naivu

Cu ceva muncă și cheltuială se poate face orice, inclusiv încă o bretea peste Olt si CF pt sensul Pitești-Sibiu sau un mic tunel după podul existent pt ca raza virajului să fie mai mare, dar nu sunt prevăzute! Se pot tăia 4m din munte (sau câți este nevoie) pt un giratoriu, dar nu pe acte adiționale la contractul PiSi3; poate pe licitație separată, cum fac cu nodul Comarnic N.

adrian sibiu

#53634
În stilul nostru neaoș românesc,tot timpul lucrurile nu se pun la punct de la început,finanțarea e făcută aproape total din fonduri europene iar noi nu suntem in stare să facem un proiect cum trebuie.

mirceaeliade

Pe comunicatul de presa PiSi2 apare urmatoare formulare:

>Termenul de finalizare prevăzut este 18 luni proiectare și 50 de luni execuție conform factorilor de evaluare din Documentația de Atribuire.

pe licitatia publica zice ca 18+50 sunt termenii minimi care ii accepta la punctaje, dar in loc de 68 de luni pt punctaj maxim, acolo estimeaza ca termenul va fi 88 luni.  e tipica situatia asta?

http://www.cnadnr.ro/ro/comunicare/comunicate-de-presa/interes-general/cnair-lansat-procedura-de-licita%C8%9Bie-pentru-proiectare

horatiu.cosma

Pai CNAIR a obisnuit la ultimele licitatii sa puna niste factori de evaluare care puncteaza reducerea termenului contractual de proiectare si de executie. Termenul estimat de ei e 88 de luni (PT+executie), dar daca sunt ofertanti mai eficienti care propun o reducere la 68 de luni primesc puncte in plus. La cate blocaje cauzate de documentatia varza vor fi pe contractul asta si pe tronsonul vecin, fraieri ar fi ofertantii sa nu vina cu 68 de luni, dupa care sa mai prelungeasca din claim-uri cu cat au nevoie ca sa se incadreze.

alecu26

Ce e drept, la tunele si la poduri complicate, chiar se poate lega termenul de finalizare de bani.

Poti incepe un tunel, cu dubla galerie, din 1,2,3 sau 4 parti deodata. Cu 1...pana la 4 seturi de echipamente de sapata si asemenea muncitori. Poti lucra numai dupa programul normal de 8 ore pe zi, sau sa lucrezi 24/7 si sa platesti in plus la salarii si ore suplimentare si ce mai este solicitat in mod legal.

O solutie foarte buna de compromis, practicata in multe tari cu apa calda, e deschiderea mai ales la tunelele lungi a unei galerii in prima faza. De multe ori, indifferent ce ai face, lucrul la acel tunel e muuuuult mai lung decat orice alta componenta proiectului asa ca nu tii zeci de kilometric de autostrada inchisi, doar ca pe o zona de tunel se circula pe o singura banda. Ca sa nu mai zic ca datorita costurilor exorbitante, a doua galerie poate fi deschisa la multi ani dupa, functie de evolutia traficului.
Drumurile noastre POATE....
(100 Euro ca tronsonul Holdea Margina din A1 nu se va deschide complet la trafic in acest deceniu).

Cetatean

Între timp, la Simeria veche, pe Strei. Poza nu îmi aparține,e de pe ceva grup dinbOrastie



Powered by API/PUM imgur uploader

florinalba

2, 3 metri cat mai are albia sa ajunga in terasament?