Autostrada A1 București-Nădlac

Started by Ionut, September 13, 2011, 12:10:24 PM

Previous topic - Next topic

1 Member and 24 Guests are viewing this topic.

alecu26

#53385
Hefaisotos...ai dreptate. Auzisem ca in SUA de exemplu au fost interzise aceste podete pe infrastructura mare. Tocmai din cauza problemelor în timp.
La noi se observa probleme cu slăbirea suruburilor din cauza virbatiilor.
In plus, acest tip de podet nu poate fi utilizat pentru cursuri de apa permanent, ca ar exista infiltrații in terasament.
Principala cauza a diferenței de solutie tehnica de realizare e tipul de contract. Contractul de la Sibiu din ce-mi amintesc e semnat pe faimosul O600, care interzice orice modificări.
Podetele, din primele filmări par a fi din elemente prefabricate, deci foarte mici. Gen 2x2. Deci clar nu sunt pt masini. Vai naturale nu se vad in preajma lor, deci..  nu sunt pt ape. Ramane singura varianta, menționată de Ionuț, ca sunt pt animale. Si eventual pentru mutatul apei de pe santuri dintr-o parte in alta.
La Sebes Turda a fost nevoie de ele, deoarece au fost scurtate podurile. Consecința fiind ca autostrada devine un baraj si foarte multe din acele zone sunt considerate a fi inundabile controlat in caz ca Muresul vine foarte foarte mare ..si in acest fel sa fie preluat varful de viitura fara a afecta localitățile.
La Sibiu in schimb se vede din filmare ca exista drumuri locale si vai naturale acolo unde sunt acele structuri mai mari, executate monolit.
Drumurile noastre POATE....
(100 Euro ca tronsonul Holdea Margina din A1 nu se va deschide complet la trafic in acest deceniu).



voicul

^Nu mai pun link-ul ca a pus cineva inainte, dar las textul sa se priceapa care e treaba

S-a gasit o metoda de "refinantare" pent LD2 si asa putem ajunge in 2026 cu executia.
Gasit nu inseamna aprobat, dar pare un pas inainte.

După ce a blocat-o ani de zile în "tunelurile pentru urși", România a găsit soluția pentru autostrada Lugoj-Deva - VIDEO


hvm

^
Adica in traducere libera nu o sa ia proiectul de la italieni ca sa reduca un an, si o sa faca licitatie noua unde o sa fie cel putin 2 ani pentru licitatie/contestatii si proiectare si apoi inca vreo 4-5 pentru constructie?

Chiar si asa Saligni va avea un avantaj totusi, ei au deja proiectul stiu la ce sa se astepte si cum/ce/cat sa liciteze, iar la proiectare sigur vor da un timp mult mai scrut, poate chiar si la executie, fiindca nu au necunoscute si pot sa isi planifice de la inceput totul.
Pariuri: A3-UMB-5 alunecari>20m - 1000ron Ciprebbe - aici

Ionut

Pai ce treaba are PT-ul cu executia? Trebuie licitate zona de tuneluri oricum, cu sau fara PT luat de la Salini.

kumar

^^ Am citit de mai multe ori postarea ta dar nu inteleg cum ai ajuns la aceasta concluzie  ??? :zen:

naivu

@hvm, indiferent daca luam proiectul Salini si de cât de bun este, licitația tot trebuie făcută, iar modificarea formatului licitației ar provoca întârzieri suplimentare. Salini va rămâne oricum în avantaj pt ca e singurul care a fost efectiv acolo pe teren.

germanul2012








Powered by API/PUM imgur uploader

Îmi cer scuze forumiștilor pentru postarea aceasta (care este pentru ,,avionarii" din presă) dar, pur și simplu e insuportabil să tot citesc în toată presa românească despre ,,tunele pentru urși" care se tot construiesc, ba nu se construiesc, etc.

     Poate urmărește forumul și vreun ziarist mai luminat și astfel ar putea să-i influențeze și pe alți colegi care oricum numai anomalii și baliverne scriu zilnic.

TibiV

In a doua poza nu au gresit capatul tunelului decat cu aprox. 1,5 km...  8)
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

voicul

Salini are un avantaj daca si participa la licitarie. Teoretic ar trebui sa participe, dar practic eu nu am mai auzit sa lucreze undeva in RO.
Poate participa mascat prin Astaldi.  8)

kitsune

Parcă era general acceptată denumirea de ecoduct pentru orice amenajare cu scopul ăsta, fie tunel, pasaj, tub pe dedesubt, pod, etc.

Quote
Ecoductele sunt structuri care permit animalelor să traverseze în siguranță bariere realizate de om. Ecoductele pot fi: pasaje subterane tuneluri, viaducte sau pasaje superioare (în special pentru animale mari sau pentru animale ce se deplasează în turme); tuneluri de amfibieni; scări pentru pești; Baldachin pod (mai ales pentru maimuțe și veverițe), tuneluri și podețe (pentru mamifere mici cum ar fi vidre, arici, bursuci); acoperișuri verzi (pentru fluturi și păsări).

Wikipedia
Natural stupidity is much more dangerous than artificial intelligence

danutzu_1069

Tunelul in sensul mentionat mai sus este pe sub autostrada, ii si zice "pasaje subterane tuneluri" (absenta virgulei care face diferenta)
Noi discutam despre tuneluri AUTO!

kitsune

Da, ai dreptate. Este un tunel auto. Făcut în beneficiul urșilor (pe lângă alte viețuitoare). Eu vorbeam de pasajul din prima poză. Făcut și ăla pentru beneficiul viețuitoarelor.
Natural stupidity is much more dangerous than artificial intelligence

alexV

Si daca nu ar exista ursi pe lume, acele tuneluri rutiere trebuiesc facute, din simplu motiv ca autstrada trece la zeci de metri sub munte.
A scris cutter, a vorbit Ionut la TV, "alternativa" de a sapa muntele tot ar genera un debleu cum nu s-a mai pomenit. Deci nu exista alternativa la tunelurile rutiere.