Autostrada A1 București-Nădlac

Started by Ionut, September 13, 2011, 12:10:24 PM

Previous topic - Next topic

1 Member and 37 Guests are viewing this topic.

pasadia

Daca e sa fiu optimist as spera ca Salini i-a obligat, in cadrul "intelegerii" despre care se vorbea acum 2 saptamani, sa preia PT-ul facut de ei (evident in contul anumitor plati, cum probabil se si discutase prin 2015-2016.

Si prin urmare CNAIR anuleaza acea licitatie (ce era pentru desig&build) pentru a o relua in baza PT-ului deja facut. Bine, probabil ca mai trebuie sa il verifice (si va lua ceva timp si asta), dar tot cred ca ar fi un pas inainte.

kumar

^^ Te rog frumos sa nu mai scrii "tuneluri de ursi", pentru ca nu e vorba de asa ceva. Tot se duc mai departe niste expresii aiurea

JohannDB

 :D :D :D....Oare ar suna mai "tehnic" .... pasaj suprateran pentru,....animale mari, ursine, sau cum ar mai putea fi puse-n ghilimele, etc ?.... :D :D :D

luc

Dilema e veche... ca autostrada; și ProTV-ul a comis-o la un reportaj acum ceva timp.

Tunel pentru beneficiul urșilor... Hai să îi zicem așa!


raulbogdan23

Daca bine tin minte am mai avut discutia asta de cateva ori pe topicul asta.

Nu e nici "tunel pentru ursi" (nu ursii benficiaza de el, ci noi conducatorii auto), nici pasaj suprateran pentru animale (nu e pasaj, e pur si simplu o gaura la orizontala printr-un munte/deal care e marginita 360 de grade de roca/pamant/etc) sau orice alta varianta pentru ursi si animale.

E tunel rutier asa cum avem tunel feroviar.

Macar aici pe forum sa incercam sa folosim varianta corecta.

hvm

@pasadia,
Aceasta ar fi solutia normala. Sa ia PT-ul de la ei ca e deja facut in contul sumelor care oricum inca mai sunt disponibile din bugetul initial.

Nu e ca si cand daca se ia de la 0 licitatia si se face proiect nou, acel proiect nu trebuie verificat, dar s-ar reduce din start perioada de realizare a PT-ului, iar mai tarziu se poate licita direct executia.

Cred ca s-ar reduce aproximativ 8-12 luni din telenovela. Zic io....
Pariuri: A3-UMB-5 alunecari>20m - 1000ron Ciprebbe - aici

danvoicu

Cata prostie trebuie sa fie "sa fugi" de tuneluri. Pe langa ca e cea mai eleganta trecere prin teren accidentat, e si pro natura(eco arii protejate etc.), e si impotriva exproprierilor, etc.
Poate costul "doare" si posibile accidente de tunel.
Dar eu consider cea mai buna solutie in teren accidentat.
Elvetienii au sute si ce bine le este.

voicul

Pai Elvetia nu avea alternativa.
Ideea e ca nu se fuge, ci se mai trage de timp (sau poate s-a facut cale pentru Salini  8) ). Eu stiu ca acolo trebuie tuneluri indiferent cand sau cine le face.

hvm

^
Normal sa fuga atunci cand n-au mai fost facute prea multe si n-au experienta la CNAIR. Si mai ales ca studiile geo sunt facute cum sunt facute si nu stii ce e acolo unde tre sa faci tunelul. Si chiar si firma care face SF nu vrea sa se impuste singura in cap sa faca tunel si foraje multiple si sa fie responsabila de PT, cand poate sa o lalaie la suprafata, poate chiar din birou.

Insa daca s-ar face tuneluri peste tot atunci chiar nu am mai avea bani. Ca de, acum avem bani fiindca merge greu constructia, daca aceste tronsoane care nu prea se fac ar costa de 6ori mai mult pe KM ar disparea si farama de finantare pe care cu greu o obtinem. Dar intradevar, in unele cazuri tunelul e un obligatoriu. Cum a fost si pe LD2 (sa lasam ursii la o parte) acolo trebuia tunel din prima. Cum sa sapi tu un sant de 120 de metri? Pai ce se intampla cu el la o sesiune de ploaie mai adevarata de vreo 1-2-3 saptamani de ploaie "cu galeata" zilnic, cum se mai intampla pe la munte? Ati vazut vreodata cum pleaca dealul la vale? Parca ar curge niste apa.

In alta ordine de idei a se vedea bulgaria. Si la ei s-a fugit de tuneluri din cauza costurilor mari care au generat  suspiciune de coruptie. Primul proiect din Hemus avea o caruta de tuneluri. Din cauza costurilor ridicate a fost anulat, si acum au mutat si traseul, dar cred ca nu mai au nici un tunel. Doar deblee si ramblee.

Sper sa mearga totusi bine pe PiSi 2/3/4 si sa vada ca se poate si apoi sa nu se mai fereasca de tunele acolo unde e cazul, in special A8, A6 si DX BM-Dej-Bis-VatraDornei-Campulung-Suceava. Acolo sigur o sa fie nevoie.
Pariuri: A3-UMB-5 alunecari>20m - 1000ron Ciprebbe - aici

florinalba


rota

"În aceste zile constructorul autostrăzii Sibiu-Pitești, lot #SibiuBoița, lucrează la partea de structuri, forare, armare și betonare coloane.
Din cauza precipitațiilor din ultimele zile nu se poate lucra pe partea de terasamente.
În organizarea de șantier anteprenorul a început operațiunile de montare a stației pe producere a mixturii asfaltice."VIDEO CNAIR

Mascarpone

Quote from: florinalba on November 05, 2020, 09:54:52 AM
https://www.digi24.ro/video/vesti-despre-autostrada-sibiu-pitesti-1396693
Despre lotul 2 PiSi.
QuoteCNAIR le cere, de asemenea, drumarilor o cifră de afaceri de cel puțin 700 de milioane de lei.
UMB+Spedition avea putin peste 700 mil. cifra de afaceri in 2019. Pe lotul 3 s-a cerut un minim de 1 miliard pe 3 ani consecutiv.
Quote1.) Cifra de afaceri anuala generala Candidatul trebuie sa demonstreze ca cifra de afaceri anuala totala a fost de minim 1.000.000.000 Lei in fiecare dintre exercitiile financiare aferente anilor 2017, 2018 si 2019
Este o invitatie pentru UMB? Stiu ca se cere un portofoliu de tuneluri executate, dar UMB se poate asocia cu cineva.

hvm

^
As vrea sa ii vad pe una din sectiunile astea cu tuneluri, ca apoi sa faca fluierand si singuri tuneluri.
Pariuri: A3-UMB-5 alunecari>20m - 1000ron Ciprebbe - aici

voicul

^Se pot face multe speculatii.
Pe de alta parte si lotul 3 are 7km in plus care sunt 7km de munte! Aproape poate sa fie un lot separat.

Mai simplu: ai mai mult de lucru trebuie mai multa experienta si bani.

Bachus01

Nu o sa ii vezi pe lot 2 3 . In primul rand au participat la licitație doar pe 1 si 5 . Loturi asemănătoare cu A3 . Pe lot 4 nu au participat Pentru a participa la licitațiile de  pe 2 3  obligatoriu trebuie asociere cu o firmă (pt tuneluri) altfel nu se încadrează în caietul de sarcini . Nu vad de ce si-ar trage singuri un glonț în picior cand au atatea contracte si mai pot castiga lejer si alte loturi de câmpie/deal . Se descurcă foarte bine unde este munca de chinez .

Șantierul de pe lotul 1 , din filmări mi se pare unul din cele mai profi din țară organizate + management.  :)

In plus , pt loturile 2 3 , nu cred ca o sa vedem mai devreme de 4 ani primul utilaj pe șantier.