Autostrada A1 București-Nădlac

Started by Ionut, September 13, 2011, 12:10:24 PM

Previous topic - Next topic

3 Members and 61 Guests are viewing this topic.

horatiu.cosma

Păi ce tot zice cutter și API de ceva ani? Evident că nu se va câștiga cu 5,3 miliarde de lei, ci cu cel mai mic preț, adică cel mai poker-ist, care va zice "Doamne ajută să nu se materializeze riscul ăsta și ăsta și ăstalalt" pentru a veni cât mai jos cu oferta financiară. Și când se vor materializa acele riscuri...

alecu26

#53191
Forma de contract e profund gresit. La cum sunt prevederile....trebuie un fidic Argintiu sau chiar forma de contract de la Concesiuni.
Si asta nu o zic eu....o zice FIDIC insusi.
Un citat relativ scurt:
"The Red and Yellow Books are said to
provide contracts with a balanced view of
risk sharing meaning:
 The Employer pays the Contractor
only when specific risks occur
 The Contractor does not have to
include within its tender for risks that
are difficult to value
The above means that the Employer has a
great degree of uncertainty in respect of
the final price and the final time for
completion.
The Silver Book reflects a market desire for
certainty of cost and time; perhaps by a
"one off" Employer or a totally risk adverse
Employer willing to "pay the price" or potentially by lenders who crave certainty
of price and time, such that the risk
allocation is far from balanced.
The Contractor is asked to allow within its
tender for a wide range of risks relative to
cost and time; such risks will most likely
include all ground conditions (potentially
in a country of which the Contractor will
have little knowledge) and the completion
of the Works will be based upon a strict
but often brief performance related
specification.
The Employer will still bear some risks such
as those related to war, terrorism and
Force Majeure but the unbalanced risk
profile of this Contract will undoubtedly be
a higher price; a factor that Employer‟s
must accept.
The main features of the Silver Book can
be summarised as:
 Design liability rests solely with the
Contractor, the Employer will
provide its requirements but these
are often in the form of a brief
performance specification
 The Contractor carries out all
engineering, procurement and
construction often including
performance tests after completion;
a "turn-key" project allowing
operation of the facility upon
completion
 There is not an Engineer within the
Contract; the Employer may appoint
an Employer‟s Representative
 It is lump sum Contract with
payment terms most likely similar to
those envisaged under the Yellow
Book
Given the above circumstances under
which an Employer may select a Silver
Book, Employer‟s should recognise the
significant costs for a Contractor to
produce a tender. Accordingly it is hoped
that Employer‟s recognise this and select
only a small number of Contractors to
tender.
Similarly Employers have chosen a turnkey
style of contract and therefore should
allow the Contractor complete freedom
to carry out the Works in its chosen manner
in order to reach any performance criteria
laid down by the Employer.
If the Employer cannot grasp such factors,
or the tender time is too short to allow the
Contractor to compile an adequate
tender, or considerable amounts of work
are underground, or difficult to inspect the
Employer may be better off using a Yellow
book, accepting some additional risks and
receiving a lower tender price."
PS: oare lui Bei Passa ii e greu sa dea un google search rapid? Sau la aia de la Anap?
Drumurile noastre POATE....
(100 Euro ca tronsonul Holdea Margina din A1 nu se va deschide complet la trafic in acest deceniu).

horatiu.cosma

#53192
Zeci de ani de rafinări ale FIDIC au dus la aceste tipologii clare de contracte cu plusuri și minusuri. Doar că cei din cnair vor să reinventeze apa calda și să își ia doar plusurile din fiecare tip de FIDIC. Nu prea au ei treabă cu realitățile economice, nu poți și argintiu și galben și roșu în același timp, adică toate riscurile la constructor, durata mica de construcție, plătit pe baza listelor de cantități de la PT care trebuie sa coincida cu oferta inițială etc.

panzer

Imi place dedicarea voastra. Si atentia la detalii. +1

Daca litigiile se muta in instanta si acest aspect poate fi folosit pentru lungirea contractului, indiferent de cine castiga multi dintre noi de pe forum nu prindem in viata acest proiect finalizat.
Marirea penalitarilor de intarziere s-ar putea sa ajute. Macar nu ne mai trezim cu un Aktor care nici dupa 15 luni nu are nici declaratia de proiectare gata.

IMHO - acest proiect nu poate fi facut decat deo firma care e bine conectata cu CNAIR si as adauga bine vazuta. Probabil de aceea e cu precalificare.

Pe de alta parte nici in ziua de azi nu pricep de ce nu completeaza in regie proprie SF-ul. Pe banii statului. Puteau sa ceara ajutor de la MAPN pentru zonele grele - au si ei divizie de engineering. Chiar si o "firma prietena" - nu are importanta. Traseul se cam cunoaste de multa vreme, cat pot sa coste 100 de foraje geo?

voicul

Pai Astaldi e bine vazut prin RO la cate contracte a facut (si le-a facut bine si relativ in termenii contractuali).

Precalificarea e ca sa nu participe si firme care urmeaza sa isi infiinteze firme in Romania, daca castiga contractul.
Altfel spus: sunt multi bani la mijloc si multi ar putea vedea o sursa de a face bani ... fara a face neaparat treaba si asta se va elimina asa.

Goldmund

Quote from: dr4qul4 on October 09, 2020, 09:46:35 PM
tunelul Poiana va costa singur spre 100 mil E. Si mai e si ecoductul peste Olt care nu contabilizeaza nici macar 1m in lungimea lotului.
Si partea din Arges e un lung sir de poduri in lung peste Topolog.

Un tunel de 2.5 km  costa in Germania cca. 580 milioane euro(Engelbergtunnel), pe trei benzi/sens, durata constructiei intre iulie 1995-august 1999...

alecu26

La un pret mediu de 30 milioane pe.km....as zice ca tunelul e undeva pe la 70...80 milioane pe km.
Penalitatile nu vor ajuta la nimic. Pe Aktor de ce crezi ca nu ii penalizeaza? Ca nu au baza contractuală. Si asa e cazul in 95% din cazuri.
Penalitatile ajuta daca tu ca beneficiar esti excepțional de bine pus la.punct....si nici un motiv de i tarziere nu iti poate fi imputat. Surprizele din subteran vor fi motive de prelungire la nesfârșit a contractului.
Drumurile noastre POATE....
(100 Euro ca tronsonul Holdea Margina din A1 nu se va deschide complet la trafic in acest deceniu).

dr4qul4

Eu am folosit fostul standard de cost care spunea 27 mil E/km/sens.
Fara un SF serios nu avem cum sa aproximam. Probabil, in oferta castigatoare, va fi licitat in intervalul 100-150 mil E.
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

udar


panzer

^ Alecu :" Surprizele din subteran vor fi motive de prelungire la nesfârșit a contractului."

Exact asta spuneam si eu: nu este inca tarziu sa faca 30-40 de foraje in zonele de tuneluri pe banii proprii. Ar arata tuturor ca sunt seriosi. Oricum mai dureaza licitatia.
Intai pe lotul 3 si apoi pe lotul 2.

vladg

Am trecut sambata pe 703G. Se reabiliteaza structura cu piatra sparta, se largeste, podete, canalizare, etc.
Poate ajuta la vreo descarcare temporara a A1?
Am si cateva poze, le pot adauga, daca sunt de interes.

horatiu.cosma

Bănuiesc că e vorba despre proiectul contractat pe judetul Vâlcea. Oricum, e vorba despre maxim o soluție de avarie când e blocat DN7.

adrian sibiu

#53202
Salutare tuturor astăzi după două săptămâni cu ploi însemnate cantitativ a răsărit soarele ce m-a îndemnat să dau o fuga pe șantier,unde am constat că au avansat bine lucrarile la structuri precum și cele de relocari rețele unde avem parte de o surpriză foarte plăcută. Enjoy.


Km 0,vedere a bretelei ce vine din viitorul giratoriu de la Mohu. (GPS)

Vedere spre vechea Centura a Sibiului. (GPS)

Primul podet inferior care a avansat foarte mult fiind aproape gata.i (GPS)

Vedere a aceluiași pasaj de această dată spre vechea Centura. (GPS) (GPS) Powered by API/PUM imgur uploader

adrian sibiu

#53203
Am pozat acest utilaj care pare a fi al celor de la Dimex. (GPS)

La cel de al doilea pasaj inferior lucrarile s-au sistat datorită apei adunate în acest pasaj. (GPS)

La cel de al treilea pasaj inferior lucrarile de armare si cofrare au început. (GPS)

După acest pasaj au apărut niste conducte,probabil vor fi relocate ceva utilități. (GPS)

La acest pasaj nu s-a mai avansat cu nimic,probabil din cauza precipitațiilor abundente . (GPS) Powered by API/PUM imgur uploader