News:

Regulă nouă (#6)! Se primește ban pentru
fake news, minciuni și dezinformare.

Main Menu

Autostrada A1 București-Nădlac

Started by Ionut, September 13, 2011, 12:10:24 PM

Previous topic - Next topic

3 Members and 27 Guests are viewing this topic.

cristi5

Quote from: Io on May 13, 2020, 03:38:16 PM
Nu exista sa nu reduci viteza la intrarea intr-un tunel (fie si o polata intunecoasa), ti-o dicteaza instinctul de conservare. Viteza in tunel trebuie obligatoriu MAI MULT CA ORIUNDE IN ALTA PARTE respectata si depasirea ei sanctionata cit de aspru. Camera, radar, fotografie, amenda usturatoare. Imediat si fara drept de apel ajungind inclusiv la ridicarea permisului!

Ajunge unul pe luna sa nu reduca si sa-l pupe pe altul din spate si ai blocat coridorul, poate pui si de un incendiu. Intr-o tara in care tunelurile rutiere serioase sunt de domeniul "am vazut la TV si odata am fost printr-unul, in Austria, o fost fain"

Io

^ Sau un motor Honda cintindu-si simfonia cind intra sistemul vtec. Suna fantastic. Dar nu ma porni pe de-astea sau pe tobele modificate, te rog :)
Traficul nu inseamna intotdeauna placere, nici libertate iar tunelul nici atit!
In theory there is no difference between theory and practice. In practice there is.

Morosanu

#51917
Pai in Italia, in tunelurile autostradale limita de viteza recomandata este 100 Km/h iar cea legala 130 km/h. Mai nou sunt radare fixe si in tuneluri dar cum ziceam viteza este 130 km/h (+ toleranta de 5%).  :)
Politica distruge tot ce atinge.

voicul

#51918
Fiecare cum e informat:
"The minimum speed limit is 50km/h and the maximum speed limit is 70km/h."
"Driving dangerously close to the car in front could cost you €135 or even your licence. Failure to observe the speed limit could cost you between €90 and €750 and you can expect to lose your licence on the spot when you pay a fine of €750."
https://www.chamonix.net/english/travel/mont-blanc-tunnel

Intradevar am ales un tunel partial in I, dar stiam de limita asta si de 100 de radare in el si de niste amenzi usturatoare - chiar de la Top Gear.  :D

Europiu

Voi vă dați seama că acum cnairiștii primesc muniție de la voi: tocmai pentru că vrem limitare de viteză în tunel o forțăm cu o geometrie aiurea...  :lol:
The problem with the world is that the intelligent people are full of
doubts, while the stupid ones are full of confidence (Charles Bukowski).

JohannDB

Tunel...tunel, dar au și alții bizoni......   Și unde s-au găsit să se bubuie ?? Taman sub mijlocul Elbei, la Hamburg, Tunelul pe sub Elba, pe A7........ Data stelară 09.05.2018...... Cu noi în tunel, totul s-a pus pe roșu... Am stat așa preț de cca 5 minute, după care s-a pus verde pe banda dreaptă (pe cea stângă erau "pupăcioșii") și am putut pleca restricționat cu 50 km/h mai departe spre ieșirea din tunel spre Flensburg......



Powered by API/PUM imgur uploader

slartibartfast

@voicul Tunelul Mont Blanc nu este de autostradă, e un 1+1. De fapt, nu mă prea pot gândi la mari tuneluri propriu-zis de autostradă (nu HP-uri care sunt folosite în regim de 1+1), decât la Tauern din Austria și cele din Croația.

Io

Nu-mi aduc aminte cu precizie, in Tunelul Brenner (2 benzi pe sens) viteza e limitata la 60 (sau la 80 la ora?) si asta pe kilometri buni inainte si dupa iesirea din tunel.
In theory there is no difference between theory and practice. In practice there is.

voicul

Da, am zis ca daca vine pe A5 e pe autostrada.
Dar sa luam de pe A5 cu un tunel inainte de Mont Blanc.

Liviu M

@aqualung: l-am mai tot pomenit - Tunelul Rennsteig, pe A71 in Germania - 8 km. Insotit de inca cateva mau scurte.
Limita obisnuita - 80 km/h. Obisnuita pentru ca au indicattoare electrice si o pot schimba oricand. "Impusa" cu trei radare fixe.

NGC

#51925
Am reunit aici ce este relevant.

Quote from: cristi5 on May 12, 2020, 10:42:55 PM
@NGC, @horatiu.cosma si cine mai stie: cat e de batut in cuie traseul in forma de licitatie care e acum in vigoare? Fiind design&build (si nu pe SF ci pe o fituica) banuiesc ca teoretic s-ar putea schimba solutia? Fireste cu revizuirea AM dar nu cred ca asta e o problema dat fiind ca se elimina un viaduct si se "baga in subteran"

Cu alte cuvinte daca cineva oferteaza ceva gen varianta verde, va fi descalificat?

Quote from: NGC on May 12, 2020, 10:46:54 PM
In cerintele beneficiarului si / sau in anexe sunt trecute structurile si cerintele obligatorii. Nu le am acum la indemana, dar se poate verifica.

Quote from: horatiu.cosma on May 12, 2020, 10:50:11 PM
Da, se poate modifica doar dacă se demonstrează că e neconstruibil tehnic. Altfel, cerințele beneficiarului sunt destul de stricte.

Quote from: Ionut on May 13, 2020, 12:16:13 PM
Voi va dati seama ca pana la urma asta cu schimbarea traseului acum, cand avem licitatie lansata si CNAIR gata sa raspunda la clarificari, este o discutie pur teoretica, nu?

Quote from: vancouver on May 13, 2020, 12:52:26 PM
Nu. Nu este teoretica. Este inca posibil sa se schimbe.

In cerintele beneficiarului se specifica "cu aplicarea prevederilor Acordului de Mediu RO - ANPM nr. 7/09.09.2010 - revizuit in data de 24.12.2013 si revizuit din nou in data de 09.12.2016 si Anexa nr. 2/09.12.2016 la Acordul de mediu". Le gasiti timp de 7 zile aici.







Quote from: NGC on May 12, 2020, 10:44:46 PM
Chiar daca nu se modifica pozitia portalelor din cele 2 capete, acordul de mediu ar trebui revizuit. ;)

Quote from: NGC on May 13, 2020, 10:54:06 AM
Nu este nici o aberatie revizuirea unui acord de mediu si asa este normal sa se faca. Nu inseamna ca trebuie sa dureze 2 ani. General vorbind, daca decizia etapei de incadrare este favorabila (modificarile nu sunt substantiale si elementele noi care au survenit nu se supun evaluarii impactului asupra mediului, nu se supun evaluarii adecvate si nu se supun evaluarii impactului asupra corpurilor de apa), poate dura doar cateva luni.

vancouver

Da, analizand ultimul tabel din postarea anterioara a lui NGC rezulta ca nu sunt 3 tunele, ci doar doua, dar al doilea, cel lung, va avea o parte (in mijloc) cut+cover. Astfel el se transforma ca executie in 2 tuneluri forate si o parte de tunel cut+cover.

DACA SE MUTA traseul asa cum propune @cristi5, aceasta "smecherie" nu se mai poate face. Toti cei 2,2 km trebuie forati si e muuult mai greu de forat un tunel de 2,2 km decat doua de sa zicem 1km. Durata de executie e aproximativ dubla la 2,2 km fata de 1 km daca nu se iau masuri extra, care costa extra.

CONCLUZIE: E BINE CUM E ACUM.
Astfel in zona centrala tunelul de 2,2 km este foarte aproape de suprafata si se poate face cut+cover acolo.
Feroviar: inadmisibil că ramâne 1 fir pe unele porțiuni după reabilitare pe Craiova-Caransebeș și Cluj-Oradea. Da pentru extinderea programului Quick Wins. Limitare instalare ETCS doar pe coridorul IV, pana cand va deveni pe deplin functional si isi dovedeste eficienta. Autostrazi: DA pentru 4 treceri montane: A1, A3, A6 si A8. NU deocamdata pentru A13 montan si A Nordului partea montana.

Ionut

Nu ca se poate face acolo cut&cover, se va face.

Quest

Vancouver ce spun normativele despre viteza maxim admisa ptr mentinerea securitatii in trafic, in dreptul unei cocoase cu R=720 m ?

(ref cocoasa de pe LD la km 54 mentionata de cristi5 aici)
Common sense will get you far !

cristi5

#51929
La sugestia mea, @RobertH a suprapus cele 4 harti (SF, cadastru, OSM, proiect Salini E1). Cu ocazia asta a pozitionat mai bine tunelurile pe OSM (apar maine pe harta). Cu maro se vad tunelurile, cu albastru poduri/viaducte. Punctul rosu e limita E1-E2





Aici un extras din cadastru, ar fi interesant de stiut ale cui sunt parcelele de pe traseul E1 (404241) si de la viaductul dintre tuneluri (400359, 400380, 402954). Dupa forma, nu par expropriate? Dar fiind pe traseu, au fost intabulate pt a putea fi expropriate bucati din ele?



Cateva concluzii
- exproprierea coridorului este facuta pe traseul alternativ (alb punctat) din SF (plansa 3.34A). Nu pe traseul pe care s-a proiectat E1, care e traseul ilustrat in SF! De ce or fi expropriat acolo, numai ei stiu. Poate au expropriat dupa o varianta draft a SF. Probabil s-a lucrat la SF in ultimul moment, ceea ce explica si greseala dintre cele 2 planse
- chiar si cu parcelele de mai sus expropriate, nord-estul portiunii dintre tuneluri nu e expropriat.

RobertH a observat ca documentatia de licitatie contine o eroare care poate a mai fost semnalata pe forum.  La tunelul 2, firul 1, nu pusca aritmetica. "Km sfarsit" cred c-ar trebui sa fie 55+333 in loc de 55+459.