Autostrada A1 București-Nădlac

Started by Ionut, September 13, 2011, 12:10:24 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 55 Guests are viewing this topic.

Mersul trenurilor

^^ exact, lotul 1 fara viaductul de la boita, trebuie editat pe harta.

horatiu.cosma

La lotizare trebuie luat în considerare și raportul săpături/umpluturi. Că nu e prea ok să ai un lot în mijlocul munților unde ai 80% săpături pe care nu le poți folosi în totalitate la terasamente și trebuie să le depozitezi undeva, care acel "undeva" înseamnă aproape sigur arie protejată. PiSi1 e destul de echilibrat. PiSi5 nu (nu are săpături aproape deloc), însă era cam prea de tot să facă un mega lot prin unirea cu PiSi4. PiSi4 din nou e relativ echilibrat. La PiSi2 și 3 nu mai rețin exact, dar parcă PiSi2 are excedent măricel de săpături și PiSi3 e relativ ok. Mai e și discuția cu posibilitatea utilizării fiecărui tronson pe măsură ce se deschide. Este clar că PiSi 4 va fi gata la 1-2 ani după PiSi5, apoi PiSi3 după vreo 3-4 ani, iar la final PiSi2 (în condiții normale). Deci era non sens să se ducă cu PiSi4 prea mult la nord de Tigveni, că ar fi fost niște kilometri nefolosiți. La fel și conexiunea PiSi2/3 e potrivită, fix intrarea pe Valea Oltului care va scoate definitiv traficul de tranzit din Rm.Vâlcea și dintr-o bună parte din Valea Oltului.

Earthchild

#51857
Ce bine s-a nimerit, Astaldi a construit centura A1 a Piteștiului in prelungirea A1 Bucuresti-Pitesti, acum va construi A1 Pitești-Curtea de Argeș in prelungirea centurii Piteștiului... Și centura se prezintă foarte bine și la 11 ani de la inaugurare, in pofida slabei întrețineri a CNAIR.

Xenos

@horatiu cosma: mulțumesc, e foarte plauzibilă și clară explicația! :)

@Earthchild: ce păcat că nu s-a licitat măcar Pisi5 încă din perioada Phare, sau imediat după aderare (2007), se putea face de mult...

medicul de garda

#51859
Conexiunea PiSi2 cu 3 e la fix, dar intrebarea majora este: care lot include nodul Racovita? Daca nu ma lasa memoria, parca era pe lotul 2, in ideea ca acela era prioritar in planul initial. Si daca e asa, am pus-o...
De asemenea, o chestie care sigur nu era inclusa in niciun lot este racordul dintre podul peste Olt (DJ 703M) de la Racovita si DN7, care se face printre intersectie absolut improprie traficului greu. Aia daca nu va fi refacuta cumva ca sa favorizeze noul flux de trafic, va face impractica si periculoasa orice deschidere partiala a A1 in zona. Nu uitati ca A1 va fi pe celalalt mal al Oltului, care are drumuri proaste si poduri putine si degradate.

In prezent arata ASA intersectia cu drumul judetean...  Nici podul in sine nu pare foarte lat si oricum este clar degradat, dar nu gasesc poze de la suprafata lui :(
Trust me, I'm an east-european doctor!

dr4qul4

#51860
Am trecut eu pe podul ala acum 5 ani. Nu arata chiar atat de rau ca pe streetview. Nici foarte ingust nu mi s-a parut. Dar eu eram cu hatchback, nu cu Tir. Si mai are o curba la 90 de grade, pe malul stang.
AM gasit un video pe fb CJ Valcea. A fost asfaltat aul trecut. https://www.facebook.com/933009733480359/videos/548628945902639/?v=548628945902639
Si am gasit si un articol interesant. Se pare ca trebuia sa fie pod tehnologic pentru o megahidrocentrala.

Eu insa nu vad tiruri pe acolo (greu cu virajul in DN7 si e si panta cam mare, in ambele capete)

LE. am mai gasit o un clip/poze facute de cineva care a facut traseul Gara Lotru - Perisani - Pripoare - Salatrucu - Suici - Robaia - Calimanesti pe bicicleta
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

naivu

Daca in planul initial lotul 2 era prioritar fata de lotul 3, e clar ca nu era un plan prea bun. Dar, asa cum viaductul de la Boita a putut scos din licitatia pt lotul 1 (si probabil va fi adaugat la licitatia pt 2), si nodul Radesti ar putea fi inclus in licitatia pt lotul 3. Mai grav este daca proiectul chiar nu prevede o conexiune A1-DN7 la Cornetu.
@dr4qul4, ajuta mult faptul ca podul peste Olt este acceptabil si nu trebuie refacut, dar fara bretele denivelate sau macar un giratoriu nu ai cum sa impletesti traficul de A1 cu cel de DN7; asa cum e acum, intersectia aia se va ambuteia pana la Tigveni!

dr4qul4

loturile 2 si 3 vor fi scoase la licitatie in acelasi timp. Acum sa vedem daca vor fi doar 2 contracte, sau mai multe. Ambele sunt extrem de grele, cu tunele pe sub stanca, viaducte mari si cocotate pe versanti, in zone cu acces prost (o sa fie distractie cu grinzile).
Pe lotul 2 avem si cele 2 eco-viaducte imese care nu au treaba directa cu autostrada, dar trec peste Olt-CF si DN7. Jumatate din lot e langa DN7, dar cealalta jumatate e pe celalat mal al Oltului, unde accesul este ..sa spunem dificil.

Documentatia este la fel de proasta pentru ambele loturi, asa ca ambele se vor bloca. Depinde doar de noroc care va fi terminat primul. Depindem si de noroc care va fi primul semnat...pentru ca vor fi contestatii la greu.
Lotul 4, cu tunelul Momaia, va fi floare la ureche pe langa astea 2.
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

naivu

Uitandu-ma pe harta de pe hotnews, lotul 3 pare mai simplu decat lotul 2; lotul 3 are doar un tunel (e drept, cel mai lung), lotul 2 are mult mai multe lucrari de arta (desi in teorie ar trebui sa fie mai simplu, pt ca urmeaza o vale nu taie un munte). Citind postarea @horatiu.cosma, impartirea pe loturi a fost facuta cu cap, nu cred ca vor diviza fiecare lot pe mai multe contracte!

Ionut

Notam si noi evenimentul de ieri. Vorbim totusi de cel mai lung lot contractat in acest moment in tara si o valoare de aproximativ 355 milioane euro. Cerem si primii doi pasi esentiali: exproprierile si PT aprobat pe sectiuni & lucrari in teren ANUL ASTA!




Ieri, 11.05.2020, a fost semnat contractul pentru proiectarea și execuția Secțiunii 5 a Autostrăzii A1 Sibiu-Pitești cu italienii de la Astaldi.

Vorbim de 30,35 kilometri între Curtea de Argeș și Pitești care vor costa 1,71 miliarde de lei plus TVA. Termene? 12 luni de proiectare, obținere avize și emitere autorizație de construire și 4 ani de lucrări în teren. Garanția este de 10 ani.

Licitația a fost lansată în 11.07.2017, Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere având nevoie de doi ani și jumătate ca să evalueze ofertele depuse. Ultima dată am scris despre asta săptămâna trecută: https://bit.ly/3cpNrIp.

Tronsonul este relativ dificil: cel mai lung lot de autostradă contractat în prezent în România, aproximativ 5 km din cei 30 fiind poduri și viaducte, incluzând trei noduri rutiere, două spații de servicii și un CIC (Centru de Întreținere și Coordonare).

Sperăm ca implementarea să meargă corespunzător și termenele să fie respectate dacă nu chiar devansate cu 6-9 luni și la sfârșitul lui 2024 să putem circula!

Dar acest obiectiv ambițios va fi atins doar printr-o implicare totală a autorităților centrale și locale. Cerem CNAIR, Ministerului Transporturilor și tuturor agențiilor responsabile să demareze urgent procedurile de expropriere!

Pentru accelerare, solicităm constructorului și celor din CNAIR să realizeze, respectiv să aprobe proiectul tehnic pe sectoare mai scurte, să obțină autorizația de construire aferentă și să vedem utilajele în teren până la final de 2020, nu peste 12 luni!

voicul

Eu tot cred ca se poate scoate din lot 3 Tigveni - Suici si facut separat. Mi se pare si lot usor fata de restul din lot 3.

Intradevar intersectia de intrare din lot 3 in DN7 trebuie regandita, dar nu o vad ca un mare lucru. Un giratoriu (specialitatea CNAIR) se face repede. Asta e solutia ieftina, dar care nu va scapa zona de blocaje.

nrb

de varianta pe DN pt. bucata lipsă din LD2, Holdea - Margina, mai știe cineva ceva, cum arată?? 8)

dimitrie

QuoteȘantierul Lotului Sibiu - Boița
După o săptămână ploioasă constructorul a revenit cu forțe proaspete pe șantierul Lotului 1 Sibiu - Boița, parte a autostrăzii Sibiu - Pitești. Gradul de execuție a lucrărilor a ajuns la aproximativ 7% dupa o lună și un pic de la deschiderea șantierului. Detalii în video.

#totpedrum See Less

https://www.facebook.com/drdpbv/videos/268096744345710/ - DRDP Brasov
A8 (Letcani - Motca) si A7 sunt prima prioritate dupa A3, A1 finalizate.

NGC

Quote from: TibiV on May 11, 2020, 11:07:44 PM
Quote
Procedura de atribuire a contractului de proiectare și execuție  pentru Secțiunea 4, Tigveni - Curtea de Argeș este în derulare (evaluare oferte) și se estimează finalizarea acesteia la sfârștul lunii mai 2020.[/size]

Conditia necesara este sa si deschizi / decriptezi ofertele financiare, iar pentru asta trebuie sa finalizezi etapa de evaluare tehnica (plus DUAE). ;)

Ionut

^ La ceas de seară aseara mi s-a promis că pe PiSi 4 sunt spre final cu evaluarea tehnică. :) Vedem. Deocamdată asteptam. Ar fi ceva sa dea câștigător luna asta. Am insistat ca mai bine mai asteptam o lună fără câștigător, numai sa evalueze cum trebuie ofertele alea. Altfel, vedem iar sarabanda de contestații. Oricum, macar o contestație tot va fi. Contractul e bun și competiția e destul de tare. Unii ofertanți sunt foarte flămânzi.