Autostrada A1 București-Nădlac

Started by Ionut, September 13, 2011, 12:10:24 PM

Previous topic - Next topic

6 Members and 80 Guests are viewing this topic.

tom_sawyer

#51345
^^din articolul postat anterior:

Ca un exemplu de discrepanță între ce e în teren și ce apare în documentația existentă – printre puținele foraje realizate și așa –, geologul Cezar Iacob vorbește de unul dintre cele două foraje din 2008 la tunelul Poiana, foraj pe care, împreună cu o echipă de studenți, a încercat să-l reproducă.

,,Eu în 2019 am ajutat un grup de studenți să organizeze o școală de vară în care să învețe aspecte practice ale geologiei și geofizicii. În astfel de proiecte, se obișnuiește a se realiza investigații pe obiective reale, pentru ca studenții să poată înțelege mai bine utilitatea investigațiilor. Fiind la modă în presă povestea tunelului de la Poiana, am ales sa facem aceste exerciții educaționale pe locul în care a fost proiectat acest tunel. Proiectul studențesc a fost sponsorizat de mai multe companii din domeniu. Compania românească de geotehnică Geostud s-a oferit să realizeze un foraj demonstrativ în portalul vestic al tunelului, pentru a le arăta studenților tehnica realizării unui foraj geotehnic și pentru a vedea cum arată în teren formațiunile pe care ei le citeau într-o fișă de foraj. Astfel, forajul a fost realizat în punctul în care era raportat forajul nr. 75 din studiul vechi", explică Iacob.

,,Structura litologică identificată în cadrul forajului nu a corespuns cu fișa de foraj raportată în studiu. Cea mai importantă deosebire era faptul ca în forajul din studiu se menționa un strat de pietriș cu bolovăniș cu fragmente de roci metamorfice de la 14 la 18 m, în timp ce forajul nostru a mers constant printr-o argilă cenușiu-verzuie. Nu știm de ce fișa de foraj nu a fost conformă cu realitatea. Există posibilitatea unor translatări ale coordonatelor forajelor sau a altor cauze la care nu vreau să mă gândesc. Nu știu, cert e că în această situație se pot afla și alte foraje. O structură diferită a subsolului reprezintă cu totul alt proiect", spune geologul.

Io

#51346
^^^
In articol CNxxx glasuieste: ,,Facem precizarea că această strategie (de a scoate la licitație în baza documentației existente a două tronsoane din A1 Sibiu - Pitești – n.red.) a fost temeinic analizată și a făcut obiectul unor ședințe de lucru cu experții antemenționați, iar riscurile au fost identificate și cuantificate sub forma unor rezerve de implementare".

Asa si?
1- ce daca ati analizat-o?
2- cum ati analizat-o si ce v-a iesit in urma analizei, altceva decit coprofagia la care va dedati de 30 de ani?
3- "rezerve de implementare"? Adica cum? Voi ati face-o insa aveti rezerve (adica va titiie curu') si parca v-ati feri. Pina cind mai asteptati, mai vedeti si mai faceti strategii care nu folosesc nimanui? E o lucrare de facut, timpitilor, aveti de contractat niste gauri in pamint si niste geologi sa vada pe ce-si pot face constructorii proiectul. Ati inteles, bai, strategii lu' peste? Nici macar atit nu va-ncumetati sa faceti, nemernici ce sinteti.

Stai uneori si te-ntrebi daca astia sint incompetenti inainte de a ajunge directori in MT sau devin imbecili la momentul angajarii. Ca autostrada s-o faca dreq cine-o face-o, voi va spalati pe miini ca tot vine vacanta de Pasti si prima de miel. Neaparat sa faceti o strategie si un studiu de fezabilitate pentru sporurile pe care le veti cere pentru 5G. Ca "dau aia cu psihotronicu' ".
In theory there is no difference between theory and practice. In practice there is.

Quest

Intrebare ptr colegii care poseda cunostinte de geologie sau chiar sint geologi.
Bunul simt tehnic imi spune in privinta forajelor geologice ptr LD2E ca, acestea ar trebui facute pe cele 2 cai in zig-zag (Calea1 - Calea 2 - Calea 1 - samd). Totusi, atit forajele ptr tuneluri cit si cele ptr poduri, au doar o parte din foraje in zig-zag, altele fiind facute la acelasi kilometraj pe ambele cai.

Spre exemplu la tuneluri intre 52+841 si 53+900 forajele apar in tandem pe ambele cai, iar de la 54+050 acestea facindu-se in zig-zag pina la 55+450.

Sper sa nu gresesc la pozitia tunelurilor:
Tunel #1  52+880  -  53+170  (290 m)
Tunel #2  53+620  -  54+580  (960 m)
Tunel #2' 54+580  -  55+020  (440 m) (cut and cover)
Tunel #3  55+020  -  55+420  (400 m)

La poduri la fel intre 55+700 si 56+120 forajele apar in tandem pe ambele cai, iar de la 53+375 se vor face in zig-zag pina la 53+500.

Care e logica acestor 2 moduri diferite de-a pozitiona forajele geologice ?

Legat de materialul excelent al lui Victor Cozmei, cred cu tarie ca MT trebuie sa blocheze orice demers al CNAIR inspre licitarea tronsoanelor grele de PiSi, pina la schimbarea completa a garniturii de conducere, sau infiintarea CNIR. Ptr ca ce se intimpla acum garantat va duce la blocarea proiectului pe tronsoanele grele, in faza de executie.
Poate ca asta si e agenda nemarturisita a unor decidenti din CNAIR, ca la ce altceva sa ma gindesc daca bugetezi necesarul financiar ptr foraje la 20% din suma pe care JASPERS si Halcrow si toata lumea iti spune ca e nevoie, nu-ti vine nimeni la licitatie, dupa care tot tu te plingi ca nimeni n-a fost interesat de subiect. Mai sa fie, chiar asa ?

N-am inteles niciodata de ce Catalin Predoiu a scos in 2012 din Codurile Penale speta de "subminare a economiei nationale"...
Common sense will get you far !

horatiu.cosma

#51348
Conditiile de aplicare (cumulative) pentru rezervele de implementare:
1. utilizarea rezervei este strict necesara pentru implementarea Contractului;
2. utilizarea rezervei este generata de cauze independente de voinţa Beneficiarului sau a Antreprenorului sau utilizarea rezervei este generata de cauze care nu au putut fi prevăzute cu exactitate la data organizării procedurii legale de achiziţie publică.

Spre exemplu pe Craiova-Pitești lot 3, un proiect estimat la 1 miliard de lei, rezervele de implementare sunt de 69 de milioane de lei împărțite astfel:
- protecția mediului 2 milioane
- relocări de utilități 1,4 milioane
- arheologie 350.000
- cadastru și evaluare pentru exproprieri suplimentare 350.000
- studii suplimentare 700.000
- documentații tehnice solicitate de alte instituții pentru avize/acorduri/autorizații 700.000
- solicitări de la alte instituții/autorități 4,1 milioane
- expertize tehnice 350.000
- modificări ale terenului, rețelei hidrografice supraterane și subterane necunoscute 350.000
- solicitări suplimentare în CTE CNAIR de siguranța circulației de către poliția româna la avizarea PT 2 milioane ( :lol:)
- modificări ale PT față de SF pentru adaptarea la realitatea din teren 36 de milioane ( :lol:)
- mutarea de obiecte în/pe subsol/sol (wtf) 2,8 milioane
- observații ARR în auditele pentru siguranța circulației 2,8 milioane
- modificări legislative sau norme tehnice/normative 2,8 milioane
- modificări ale cotelor, pozțiilor, dimensiunilor unor lucrări ca urmare a situației din teren 12,5 milioane

Haideți să zicem teoretic că dacă PiSi3 estimat la 1 miliard de euro va avea rezerve de implementare de 300 de milioane de lei care se pot rearanja între categoriile de mai sus, ar fi un safety net cât de cât consistent pentru situații neprevăzute. Însă:

1. Cum zice geologul citat în articolul de pe hotnews, la Tunel Poiana nu se pupă forajul din 2008 cu ce au făcut ei cu studenții de la geologie în 2019. Nu zice el până la capăt, dar o spun eu: forajul (forajele) din 2008 sunt la mișto, din burtă/pix fără niciun fundament real. Din ce zice el, situația reală e mai bună decât cea reieșită din studiul din 2008. Cu alte cuvinte, cine va câștiga execuția lucrărilor la o potențială licitație lansată pe SF-ul din 2008 va face un profit frumușel doar pe tunelul Poiana (din banii noștri), fiindcă va licita o soluție scumpă prin materiale dificile, însă va avea de executat ceva mult mai simplu.
2. În situația inversă în care SF-ul din 2008 prevede o anumită soluție tehnică la un tunel/debleu/consolidare orice și realitatea din teren va necesita o soluție mai complexă, deci mai scumpă, atunci mergem la rezervele de implementare. Însă după atâția ani în care consultanții europeni prin rapoarte oficiale/societatea civilă/presa au spus că SF-ul din 2008 e insuficient pentru a avea o imagine clară asupra terenului și a soluțiilor tehnice, NIMENI din CNAIR nu va semna o utilizare a rezervelor de implementare pentru ceva ce are cauză directă proasta pregătire a proiectului, fiindcă condiția 2 din primul paragraf nu va fi îndeplinită.

L.E. Mizerabili ca de obicei ăștia din CNAIR. Adică nu avem ce face cu timpul și ne-am trezit în ultimii ani să facem lobby "interesat" pentru SF-uri la nesfârșit pe Sibiu-Pitești. Vă dați seama cum colcăie teoriile conspiraționiste în clădirea aia dacă și în reacțiile publice astea sunt principalele lor argumente. S-a făcut un SF în 2008 pe 2 lei și vreo 3 achiziții directe în 2017-2018 pe vremea lui Ioniță cu IGR și Geostud. Astea sunt "miile de studii fără sfârșit" insinuate de CNAIR.

În schimb au decis ei să schimbe strategia și în urma unor "analize temeinice" în "sedințe de lucru cu experți" a reieșit după ani și ani de nefăcut nimic că e bine ce era înainte, e licitabil. Vă traduc eu în limbaj mai clar la ce se referă ghilimelele de mai sus: au pierdut ultimii ani căutând un expert care să se uite peste hârtiile lor și să zică că se poate licita în anumite condiții. L-au găsit într-un final, au făcut dispărut "în anumite condiții" din fraza anterioară și au ieșit cu pieptul înainte în public cu "E BINE". Seamănă izbitor cu "expertizele" de pe LD3, nu?

Ionut

Sunt tare curios daca venirea noii Ionita va schimba "strategia" asta.




Hai ma. Evident ca glumesc, nu se va schimba nimic.


florin74

Vestea proasta din comunicat a ca VIAPONTE si chinezii contesta in continuare la ICCJ, la completul de 5 (banuiesc)
Eu in locul CNAIR as semna maine, nu as mai sta dupa toate contestatiile in anulare etc.

Dar nu cred ca o sa se intample minunea asta

NGC

Am scris deja despre recursul la ICCJ. CNAIR va merge in continuare, ca si la DX12, pana in panzele albe.

horatiu.cosma

CNAIR si "asumare" sunt complet necoplanare. In cazul de față au baza legala sa semneze (decizia CAB e executorie), iar sansele ca la recursul la ICCJ sa aiba Viaponte castig de cauza sunt nule. Pana la urma orice alegere in viata e un joc de sanse, daca CNAIR a ajuns atat de cimentata incat sa faca o miscare doar atunci cand sansele de nereusita sunt fix 0 (în cazul de fata sunt 0,000001), e clar ca nu o sa avem in veci retea completa de drumuri rapide. In privat in 2 timpi si 3 miscari ar pune in balanta riscurile (minime, cum ziceam mai sus) cu beneficiile (nu se asteapta pana la decizia definitiva la ICCJ, castig potential de 2-4 luni), nu ar mai sta pe ganduri si ar semna instant.

voicul

S-ar putea sa fie in avantajul RO sa nu se semneze decat peste 2 - 4 luni, pentru ca Astaldi trimite claim-uri fara probleme. Cum sunt bani doar pe hartie, din pix si la TV, nesemnarea s-ar putea sa insemne niste economii la buget.

Da stiu ca mi-am luat destule minusuri cand am zis ca nu sunt bani de A si se trage mata de coada, de aceea nu mai conteaza inca 1, 2 acolo.


luc

^ Din comunicatul de mai sus, legat de Lotul 1, Sibiu - Pitești:

"... am solicitat ca astăzi să fie depusă documentația la Ministerul Transporturilor în vederea obținerii Autorizației de Construire... În acest sens am solicitat ca până cel târziu luni, 9 martie 2020, să avem această problemă rezolvată", a declarat Mariana Ioniță.

Să înțelegem din limbajul de lemn că în 9 martie avem AC?


zuma80

Nu, depunerea documentatiei in vederea obtinerii autorizatiei de construire.
Antreprenorul depune documentatia apoi termenul legal este de maxim 30zile pentru emitere si parca 5 zile pentru respingere.
Pentru A6!

adrian sibiu

Salutare tuturor asa cum veti vedea si din scurtul filmuleț postat ,lucrarile continua intr-un ritm accelerat ceea ce face sa se vada progrese de la o vizita la alta .


adrian sibiu

Am mai obesrvat si o sa pun si poze ,ca au aparut prefabricatele din beton destinate podetelor dar mai ales pregatiri pentru edificarea podului peste raul Sadu necesar realizarii drumului tehnologic dintre raul Sadu si raul Talmacut.Poze putin mai tarziu.

jaston

Asta e incalzirea de dinaintea meciului.
Nici nu "vreau" sa stiu ce o sa se intample pe teren cand o sa le dea AC-ul.
Fara doar si poate, Porr intra direct in lista mea de constructori favoriti.