Autostrada A1 București-Nădlac

Started by Ionut, September 13, 2011, 12:10:24 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 64 Guests are viewing this topic.


gruiarew

#51166
Articol scris la plezneală cu poze puse aiurea. Era așa de greu să ia o poză actuală din trafic, de la Margina de la trecerea peste CF?

La dracu cu catastrofele lor cu tot, să-l repare, asta e, stăm la semafor. Dacă n-au putut s-o facă până nu s-a dat drumul la LD3 & 4
'You can't cheat an honest man. Find somebody who wants something for nothing, then give him nothing for something.'' -- A Hater's Synthesis

mircea

Vorbește și Simion ăsta de parcă nu s-a mai pomenit vreodată pe lume de restricții pe un drum întocmai pentru a nu crea blocaje uriașe când se lucrează la el.
Obligi tot ce-i >3,5t să meargă pe valea Mureșului iar ce-i <3,5t să stea la semafoare pe cei ~10 km între Holdea și Coșava. Dar aici să ai totul foarte bine pregătit și lucrările să meargă șnur, nu cu lălaieli și ani pierduți pentru că nu știu ce fășie de 8*20 metri nu poate fi expropriată și dăm toți din umeri cu utilajele ținând umbră maidanezilor pe șantier.

nrb

azi pe Margina-Holdea se plombau pe un sens gropile aparute, nu prea sporeau... vreo 2 echipe. LD3 chiar e ok pe sensul spre Deva, celalalt e mai bun ca toate celelalte A vechi

GeorgeSB

Autostrada Sibiu-Pitești: CNAIR vrea în primăvară licitație cu precalificare pentru secțiunea 3 și 10 kilometri din secțiunea 2 : https://www.g4media.ro/autostrada-sibiu-pitesti-cnair-vrea-in-primavara-licitatie-cu-precalificare-pentru-sectiunea-3-si-10-kilometri-din-sectiunea-2.html

voicul

Pai in afara sa ia salariu, mai are acest Simion scop la DRDP?

Eu am retinut cum a deschis el drum de mare viteza sau alte termene inventate ... nu LD3 la nivel de A.

Este o formulare excelenta ca sa iei salariu si sa faci nimic, argumentat "cu cuvinte".  :puke:

gruiarew

Mai întreb și eu o prostie... acum cu tot tam-tam-ul ăsta din guvern, mai trimite cineva foaia aia la Bruxelles? Că nu-i zi de la Dumnezeu să nu scrie în presă de accident pe Valea Morților (sau Oltului).
'You can't cheat an honest man. Find somebody who wants something for nothing, then give him nothing for something.'' -- A Hater's Synthesis

Ionut

Da-le dracului de foraje geotehnice, cine are timp de ele?

perded


Ionut

API pe Facebook

După ce în ultimii 10 ani actorii relevanți din transporturi (Comisia Europeană, consultanții de la Jaspers, experți independenți, asociații profesionale, societate civilă) au cerut CNAIR să realizeze investigații de teren serioase pe Autostrada Sibiu-Pitești, Directorul General CNAIR Sorin Scarlat dă cu piciorul bunului simț ingineresc și tuturor vocilor raționale și anunță că va scoate la licitație execuția lucrărilor pe baza "studiilor" din 2008.

Discutăm de cel mai important proiect de infrastructură rutieră din România și în același timp cel mai dificil de construit până în prezent: prima autostradă montană. Sectoarele 1, 4 și 5 (mai ușoare ca dificultate) au fost licitate, doar primul având contract semnat.

Secțiunile 2 și 3 (cele mai dificile, aproape 70 de km prin dealuri înalte și munți) așteaptă în zadar de 10 ani realizarea investigațiilor de teren mai mult decât necesare. Cel mai flagrant exemplu este la tunelul Poiana (1,7 km lungime), la care au fost făcute în 2008 doar două foraje geotehnice, la capetele lui. Cum ar putea un potențial constructor să estimeze un preț corect al tunelului dacă nu știe practic nimic despre solul străbătut?!

CNAIR a încercat actualizarea studiului de fezabilitate, dar contractul a fost reziliat în 2017 fără să fie făcut nimic pe tronsoanele grele de munte. Ulterior, în 2019, a lansat o licitație doar pentru foraje geotehnice, dar pe bani foarte puțini. Prin urmare, nu s-a prezentat nimeni și procedura a fost anulată.

Probabil sătui de atâtea studii (nefăcute), au considerat că documentația incompletă din 2008 a devenit suficientă cu trecerea timpului și au decis să "simplifice" procedura ca în multe alte proiecte sfârșite tragic, trecând direct la licitația de execuție.

O primă consecință a licitării unui drum fără să știi nimic despre sol: costul estimat exorbitant, fiind cuantificate nenumărate riscuri. Se vehiculează suma de 4,75 miliarde de lei pentru 37 de km de autostradă, adică aproape 130 de milioane de lei (27 milioane euro) pe kilometru.

Ca în multe alte cazuri similare, fie se va câștiga contractul la o sumă imensă acoperitoare, fie, cel mai probabil, vor apărea "pariori" care vor risca cu sume mai mici, dar care se vor bloca când vor da piept cu realitățile din teren, contractul fiind suplimentat ulterior sau direct reziliat.

Cerem Guvernului (când vom avea așa ceva) SĂ DEMITĂ în cel mai scurt timp conducerea ageamie și iresponsabilă a CNAIR și să pună în locul ei profesioniști competenți.

#FărăResponsabilitate #AutostradaA1

JohannDB

A1 km 289, parcările noi, de lângă Miercurea Sibiului... văzute la ceas de seară din DN7; era destul de întunecat afară, astfel că "săpuniera" n-a prea făcut treabă.


















Powered by API/PUM imgur uploader

JohannDB

#51176
Revin, la Viaductul Aciliu...... Punea cineva o întrebare, cu câteva pagini mai înapoi (nu găsesc acum exact), dar cu câteva zile în urmă, am fost curios, și eu, să văd cum arată viaductul pe "sub poale"....
     Am profitat de drumul comunal spre Aciliu, DC71, iar sub viaduct am luat o pauză, după care a încercat noroiul să profite de mine.
     Deși intenționam să intru și la capătul dinspre Apold, am renunțat din cauza ierbii cu zăpadă și noroi moale sub ea. Un purcel ar fi arătat elegant comparativ cu "moa"......
     Dară, să las imaginile !!



.....................În urcare între pilonul 2 și 1, spre terasa dintre culeea Săliște și pilonul 1..........



....................Pe terasa dintre culeea Săliște și pilonul 1..........









........................Terenul dintre doi piloni are crăpături și găuri, pe unde apa se duce unde "știe ea".......
Powered by API/PUM imgur uploader


JohannDB

Viaductul Aciliu la culeea spre Săliște.......



............terasa dintre culeea Săliște și pilonii 1...............



............terasa dintre culeea Săliște și pilonii 1...............






............terasa dintre culeea Săliște și pilonii 1...............



............lângă pilonii 1, spre Săliște........

Powered by API/PUM imgur uploader

JohannDB

Viaductul Aciliu................Toate imaginile sunt la culeea spre Săliște/Sibiu.



.........Captările de apă pluvială pe dreapta sensului autostrăzii Sibiu-Deva, la culeea Săliște; la capătul țevii portocalii orizontale spre stânga între cei doi bolovani un leș al unui câine...; mă gândeam că n-o fi căzut de pe viaduct.



.........Captările de apă pluvială pe dreapta sensului autostrăzii Sibiu-Deva, la culeea Săliște






..................... culeea Săliște.





Powered by API/PUM imgur uploader


JohannDB

Viaductul Aciliu............ La culeea spre Săliște/Sibiu.



............cu spatele la Săliște.



...........colectorul de apă pluvială pe sensul Deva-Sibiu, la culeea Săliște.



...........infiltrarea apei în crăpăturile terasei, apă așa puțină, deocamdată......



..........ca mai sus , aceeași imagine a firului de apă ce se duce unde știe/vrea el (plan general). În spate am satul Aciliu, iar în față peste râpe e DN7.



..........șaht colector pe sensul spre Deva, ce pare că ar trebui să adun apele și de la țeava de pe senșul spre Sibiu, dar care în imaginile de mai sus este spartă îi înghețată.



........același șaht/cămin, unde în colțul din dreapta jos se vede țeava ce-ar trebui (bănuiesc) să aducă apa dinspre sensul Deva-Sibiu



Powered by API/PUM imgur uploader

             În rest, ce să se mai vadă !?!? Urme mai vechi de șenile și o "plenitudine" de urme ale turmelor de oi.....
             Crăpături ușoare în terasă, așa cum se văd în imagini.
             Așteptăm o vreme mai uscată, pentru o vizită și la capul vestic, spre Apold.