Autostrada A1 București-Nădlac

Started by Ionut, September 13, 2011, 12:10:24 PM

Previous topic - Next topic

4 Members and 71 Guests are viewing this topic.

GDPR

Nu inteleg de ce ti se pare ciudat raspunsul. Au primit ordin si l-au executat. Sir, yes Sir!

ghrt

Probabil se va lua un împrumut de juma de miliard de euro pe finalul guvernării 2020-2024 pentru a se achita datoria, şi se va pune taxă pe autostrăzile existente pentru a scoate din pagubă.

Voi vedeţi un motiv pentru schimbarea CNAIR-ului? Din perspectiva unui politician oarecare, membru al unei clase politice doritoare de sinecuri şi sclavi obedienţi? CNAIR face exact ce face orice altă instituţie a statului român: oferă sinecuri iar scandalurile mari se soldează cu rotaţia cadrelor. Procurorii ne-ar putea spune mai multe dar momentan îşi refac forţele ca să se pensioneze odihniţi.

Vin alţi politicieni care vor să livreze alte rezultate (deşi beneficiul electoral e mic, o mărire de pensii aduce mai multe voturi): nu vor putea importa o altă instituţie. Vor trebui să o optimizeze pe asta. Pentru proiectele montane, în 4 ani nu vor putea lansa lucrări, doar să le pregătească temeinic - beneficiu electoral zero.

Într-adevăr 31.12.2023 va fi o bornă, dar pentru noi: vom realiza că chiar nu va fi.

Şi s-ar putea ca anii ăştia să mai aducă o bombă, financiară: depriorizarea reţelelor de autostrăzi. Banii vor fi direcţionaţi de exemplu către infrastructura energetică (unde România va lua iar decizii stupide şi nu va face aproape nimic din ceea ce trebuie).

Acum, nu vă supăraţi pe mine. Dar mă uit la ce fente se aruncă şi toată presa sare după ele. Şi nu numai presa, dar şi ziariştii individual. Toţi. De asta cred că nu îi pasă niciunui decident din MT de CNAIR şamd.
Cont (aproape) inactiv.

alecu26

Tunelele se pot accelera foarte mult. Daca se verifica profilul longitudinal, se poate vedea ca se pot organiza foarte multe puncta de acces, si din fiecare punct de acces sa se porneasca in ambele directii, si pe ambele sensuri. Totul in parallel. Nu ar fi un cost fantastic mai mare, decat cel obisnuit, deoarece oricum la tunele se lucreaza 24/7. (in tarile normale....la noi....naiba stie ce mai e normal).

Dar cum zice si Ionut, primul pas este de fapt finalizarea licitatiei, stabilirea unui castigator, semnarea unui contract, ordin de incepere, finalizare proiect....Plus ca in acest moment, aceste cerinte sau posibilitati de accelerare nu sunt prinse in licitatie si va fi complicat sa se introduca.

PS: impresia mea e ca de fapt se asteapta ca ursii sa moara de batranete, si sa se renunte la tunele.
Drumurile noastre POATE....
(100 Euro ca tronsonul Holdea Margina din A1 nu se va deschide complet la trafic in acest deceniu).

Quest

#51138
Functie de rezultatul monitorizarii, e posibil ca in februarie sa se ridice restrictia de tonaj pe LD3.
(Dir DRDP TM Horatiu Simion dixit in acest interviu la 0h31m43s)

LE: tot din declaratiile sale, la ora actuala 40% din traficul de TIR merge pe Valea Muresulul, restul de 60% pe Cosevita (n.b. bineinteles ca daca se ridica restrictia de tonaj pe LD3, tot traficul greu va veni pe DN68A...)
Common sense will get you far !

gruiarew

Scuze, dar cred că vorbește din amintiri. Reazemele la pod nu s-au rezolvat? Putea zice clar că limitarea de viteză de datorează lipsei gardurilor și înțelegeam. Așa vorbim iar vorbe...
'You can't cheat an honest man. Find somebody who wants something for nothing, then give him nothing for something.'' -- A Hater's Synthesis

danutzu_1069

^ bre, omul vorbește de restrictia de tonaj nu de viteza.. Aia de viteza se va mentine, probabil....

Vlad94

Care este stadiul licitațiilor (când este dead-line-ul selectării ofertelor) pentru secțiunile E1 și E2? Cât despre secțiunea D, aceasta ar putea fi făcută de CNAIR în regie proprie?

Allex

Despre deschoderea nodului de la Grind  nimic?
"Asta-i ţara tuturor imposibilităţilor"

DN2 - E85 | Monitorizare A7 Autostrada Moldova

nrb

Lipsă garduri e o prostie cnair, indicatoare cu atenție animale au apărut pe toate loturile din A1😱😱😱

ovideatza

Quote from: Ionut on January 30, 2020, 05:55:41 PM

6. LD2 face parte din LD. Daca LD2 nu este gata (si nu va fi) pana in 2023, se considera ca proiectul LD nu este functional (si nu este, ca nu exista gata autostrada LD, ci doar Lugoj-Margina si Holdea-Deva). UE nu accepta proiecte nefunctionale (care nu-si ating scopurile pentru care au fost finantate - vezi problemele mari mari mari de tot de pe A1 Orastie-Sibiu cu spatiile de servicii) si poate cere banii inapoi pe TOT proiectul daca nu este gata o bucata.

7. "POIM 2", noul program pe urmatorul ciclu financiar, are sanse maxime sa fie mai subtire (chiar semnificativ mai subtire) decat POIM 2014-2020. Deci bani mai putini din start, deci bai mare.


Aici mai avem o sansa teoretic, existand precedent pe POR si mi se pare ca si pe POSM (dar asta nu sunt sigur, cred ca alea de pe POSM le-au fazat direct, fiind valori foarte mari ramase de executat nu renta mecanismul descris mai jos).

Pe POR 2007-2013 au fost proiecte ale APL-urilor (si din cate retin la beneficiari privati chiar) care nu s-au terminat la 31.12.2015, adica nu au fost functionale.
S-a dat derogare in felul urmator (NU fazare):
- pana la 31.12.2015 (cum ar fi la noi 31.12.2023) tot ce ai cheltuit si respecta criteriile este eligibil=>se finanteaza
- esti obligat ca pana la o data ulterioara X (X fiind dupa 31.12.2015, mi se pare ca s-au dus initial pana in august 2018 si apoi au mai prelungit) sa termini proiectul (adica LD in cazul nostru), sa il faci functional (in cazul nostru LD neintrerupt)
- conditia era ca tot ce cheltui intre 31.12.2015 si X (adica intre 31.12.2023 si finalizarea LD la noi) va fi neeligibil = finantezi pe barba ta.

DACA se va negocia o abordare asemanatoare si acest lucru este compatibil cu notiunea de fazare, atunci se vor putea salva toti banii cheltuiti pana la 31.12.2023 in cazul in care vor reusi sa termine integral LD pana la data negociata ulterioara 31.12.2023, ramanand a se plati doar lucrarile post 31.12.2023.

In practic tind sa cred ca asta vor face.
Pentru ca sunt foarte multe proiecte care abia incep, infrastructura. Spre ex. in Iasi abia anul acesta, 2020, incep lucrari din exercitiul financiar 2014-2020, lucrari de infrastructura. Nu e greu de imaginat diverse probleme care sa prelungeasca multe proiecte pana la 31.12.2023 si dupa in toata tara. Dar ca de obicei probabil asta se va negocia undeva dupa 06.2023.

NGC

@Vlad94

Licitatia curenta este "Proiectare si executie lucrari pentru obiectivul major de investitii Autostrada Lugoj –Deva (A1), Lot 2: km 27+620 - km 56+220 - Sectiunea E si finalizare Sectiunea D" si este suspendata in continuare in asteptarea clarificarilor. Deocamdata nu exista un "deadline" pentru selectarea ofertelor si nu se mai poate vorbi de a termina CNAIR sectiunea D in regie proprie. De fapt nu cred ca a luat cineva vreodata in serios varianta asta. ;)

NGC

@ovideatza: Schema descrisa de tine a fost folosita, dar in cazul de fata a avut loc deja o fazare. Sunt sceptic ca vor inchide ochii (asa usor) de data asta.

Quest

Si eu tind sa cred ca exista un plan viabil de continuare a investitiei pe LD si dupa 31.12.2023. In timp n-am vazut nici un fel de agitatie, de stare de nervozitate (ca prin neterminarea proiectului la data mentionata, s-ar pierde toti banii de pe LD), in rindul nici unui set de guvernanti, indiferent ca e echipa Cuc, sau cea prezenta Bode. Cel putin Bode a fost zilele trecute pe Realitatea la Rifai, iar in privinta LD2E doar a confirmat cu o clatinare din cap costul semnificativ de 250 mil € al acestor tuneluri. Mai intreb inca o data: pe sirbi de ce i-a costat tunelul Manaile de lungime similara doar 36 mil € ?

Vrabiutele n-ar putea afla de la un posibil ofertant, tot istoriatul cererilor de clarificari ptr tuneluri, din iulie 2019 pina in prezent ?
Eu stiu ca daca un cumparator al caietului de sarcini pune o intrebare, raspunsul trebuie sa parvina tuturor celorlalti cumparatori ai caietului. Sa intelegem si noi ptr ce sta Compania de 7 (sapte) luni intr-un status-quo de 'clarificari'...
Common sense will get you far !

voicul

Pai normal ca nu e agitatie, pentru ca in 3 ani vor fi (din experienta trecuta) cel putin inca 5 ministrii la MT. De ce sa se agite pentru ceva ce nu e in mandatul lor si pentru care oricum nu o sa plateasca?

De ce sa se agite cand pot sa ia salariul si neagitati?

Nu se agita pentru ca asa sunt ei: indiferenti la ceea ce trebuie sa faca!

dr4qul4

la ei e 39mil E pt 1,8 km de tunel dublu.
La noi (estimat) este 280mil E pt 10-12 km de autostrada plus finalizarea altor lucrari de pe sectiunea .
La ei e construit de chinezi iar costurile in Serbia sunt mai mici ca la noi cu orice.
Noi vrem si banda de urgenta.
Iar diferenta principala (care dubleaza pretul) este ca la ei s-a licitat pe baza unui proiect (sau macar SF) bun, iar la noi se pune la dispozitie un teanc de hartii (igienice), din care eventualul constructor afla ca nu se stie ce va gasi acolo: asa ca liciteaza cat mai mult ca acopere orice risc posibil.
Chiar si asa...cea mai mica oferta nu are cum sa depaseasca 200 mil E. La sarbi ar fi costat 100-150....
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist