Autostrada A1 București-Nădlac

Started by Ionut, September 13, 2011, 12:10:24 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 62 Guests are viewing this topic.

StefanCelMare

#51030
Ați nimerit site-ul mai sus, dar are și webgis...
http://natura2000.eea.europa.eu/#
Asta dacă vreți să vedeți exact ce arii sunt unde.
Cele cu roșu sunt pentru păsări (SPA), cele cu albastru sunt pentru habitate sau specii altele decât păsări (SCI).
Uneori se suprapun.
Dacă dați click pe ele puteți accesa Standard Data Form - care vă spune pentru ce sunt protejate (la capitolele 3.1 și 3.2 sunt speciile și habitatele pentru care e desemnat situl - speciile de la 3.3 nu sunt motivul legal al desemnării).
Pentru a înțelege codurile din SDF (Standard Data Form) - aici aveți decizia CE pentru formularul standard - https://eur-lex.europa.eu/legal-content/ro/TXT/?uri=CELEX%3A32011D0484 (alegeți limba dorită și veți descărca pdf-ul cu descrierea SDF-ului).
În SDF-ul rezultat din webgis puteți data click pe habitate sau specii și puteți vedea starea lor de conservare în toată Uniunea.

Earthchild

#51031
^^^

Este preferabila o intarziere de 6-9 luni daca asta se va materializa intr-un proiect coerent, cu impact minim asupra ecosistemului.

horatiu.cosma

Si Adina Valean pare pe langa subiect. Studiul de impact a fost facut din informatiile mele destul de serios, probabil cel mai bun din Ro pe proiecte de infra. In 2016 cat am participat la discutii cei de la EPC Mediu incepusera munca de teren. Au fost n intalniri si discutii cu custozii, padurarii, ANANP, analize de specialitate, studiat literatura in domeniu, analiza comportamentului in teren minim 4 anotimpuri. Abia in 2018 a iesit AM ul, dupa n dezbateri si consultari cu toate partile interesate. Cat am urmarit derularea etapelor din directiva de mediu nu am avut in vreun moment impresia ca s-a ars vreo etapa, toate au durat 6-9-12 luni, avand in prealabil munca serioasa in teren din 2016 si 2017.

Problema pe care a scos-o la iveala CE si a explicat-o si cutter e ca planurile de management ale ariilor protejate sunt maculaturi ieftine. Spre exemplu, ar trebui sa contina ceva de genul: in prezent sunt 2000 de ursi, in 5 ani planuim sa ajungem la 1800 pentru reechilibrare. Vine proiectul Sibiu-Pitesti, iar impactul cuantificat asupra populatiei de ursi este de 100 de exemplare, deci se incadreaza in planul de management, bifat.

In schimb daca in planul de management scrie la misto "viață buna si fericita pentru ursi", chiar si cel mai bun studiu de impact nu are cum sa precizeze daca e ok sau nu impactul produs de proiect in comparatie cu planul de management al ariilor protejate. Poti sa ai cel mai bun espressor din lume daca bagi cafea de 2 lei.

alecu26

Da, e pacat ca in acest caz chiar si ziaristii pot sa citeasca cuvintele din adresa Comisiei Europene, dar altii nu.

Liviu Avram scrie cam acelasi lucru.

https://adevarul.ro/news/politica/razvan-cuc-arata-sabotat-guvernul-psd-autostradasibiu-pitesti-1_5e1f481a5163ec427125a8cc/index.html
Drumurile noastre POATE....
(100 Euro ca tronsonul Holdea Margina din A1 nu se va deschide complet la trafic in acest deceniu).

subway

^^Cat ar dura sa se refaca planurile de management si cine ar trebui sa o faca?

StefanCelMare

#51035
Majoritatea planurilor sunt active pe 4-5 ani.
Se aprobă prin HG sau Ordin de ministru publicat în Monitorul Oficial.
Dacă îl anulezi înainte de termen cred că ești bun de plată la UE pentru că planul nu a fost bun.
Plus creezi niște precedente legale cam... dubioase, ce pot fi apoi folosite ca să anulezi și un plan bun.
După 4-5 ani teoretic trebuie făcute alte studii și completat / modificat planul anterior.
Cam asta e ciclul de lucru.
Referitor la cine, cum toate siturile sunt acum în custodia statului, fără avizul ANANP, nimeni nu poate mișca nimic.
Pentru siturile mai mici, ANANP cam dă avize... pentru cele mari, de obicei cere să i se prevadă oameni și infrastructură (deși apoi nu folosește banii - pe moment cam așa e, deși sunt prinși în multe planuri, nu execută bugetele care le revin, probabil nu au oameni, etc.).

subway

#51036
In cazul de fata nu cred ca ar fi vorba de anulare ci de completare conform cerintelor comisiei...si oricum nu poti bloca o investitie de miliarde pe motiv ca ai dat cativa firfirei pe maculatura...

StefanCelMare

#51037
Partea "bună" este că majoritatea planurilor au fost adoptate în 2016 de către guvernul tehnocrat.
Deci prin 2021 cel târziu expiră o mare parte din ele.
Se potrivește la fix cu nevoia de a le schimba.

Ionut

^ Stai. Ce planuri expira in 2021?

NGC

Expira planurile de management ale ariilor protejate.

StefanCelMare

#51040
O situație cu planurile de management se găsește aici (este un tabel excel care se descarcă de pe pagina de mai jos).
Chiar dacă e din 2017, este actuală încă... nu cred că s-au mai aprobat planuri de atunci.
https://www.fonduri-ue.ro/presa/noutati-am-oi/details/6/365/situa%C8%9Bia-actualizat%C4%83-a-planurilor-de-management-ale-ariilor-naturale-protejate-ce-au-fost-aprobate-%C8%99i-publicate-%C3%AEn-monitorul-oficial

Multe planuri se pot găsi pe net... deci după ce găsiți data publicării, căutați planul, și vedeți pe câți ani scrie în el că se aplică.
Este un capitol cu bugetul planului, acolo scrie explicit pe ani.
Bine, și ministerul cred că e obligat să răspundă la întrebări pe tema asta - și e singura sursă oficială - dar practic, le cam poți deduce aproximativ datele de expirare din informațiile disponibile pe net (data aprobării, nr de ani pe care este valid cf. bugetului și planificării măsurilor).

Important - dacă situl nu apare în acel tabel (centralizare) sunt șanse mari să nu aibă plan de management aprobat.

subway

La data cand s-au aprobat aceste planuri s-a avut in vedere autostrada?

StefanCelMare

Pur teoretic, ar fi trebuit să știe despre ea.
Adică majoritatea planurilor s-au făcut în perioada 2012-2016, când deja se știa bine despre A1 (chiar dacă nu traseul exact, măcar că va fi).

TibiV

Quote from: horatiu.cosma on January 17, 2020, 12:50:28 PM
...daca in planul de management scrie la misto "viață buna si fericita pentru ursi", chiar si cel mai bun studiu de impact nu are cum sa precizeze daca e ok sau nu impactul produs de proiect in comparatie cu planul de management al ariilor protejate. Poti sa ai cel mai bun espressor din lume daca bagi cafea de 2 lei.
:lol:
Cool...
:cheers: :cheers: :cheers:
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

subway

Daca nu sunt corelate cu autostrada ar fi un motiv perfect sa fie reactualizate pentru ca ar fi <expirate> de facto...