Autostrada A1 București-Nădlac

Started by Ionut, September 13, 2011, 12:10:24 PM

Previous topic - Next topic

1 Member and 50 Guests are viewing this topic.

Liviu M

Voi ati citit ce scrie in la linkul cu motivatia?  :o
Ce li se comunica autoritatilor romane nu e ca proiectul nu e OK, ci li se reproseaza ca n-au argumentat suficient/convingator de ce au ajuns la concluzia ca e OK.

mmv1

Nu trebuie gandit la lucruri complicate. Asa-zisul impact asupra gandacului e dat de taierea stejarilor si fagilor de pe traseul autostrazii. Domnul gandac va trebui sa se deplaseze cativa metri mai incolo la restul stejarilor/fagilor ramasi..Asta e..Ar fi de ras daca situatia ar fi alta...Exemplul ales e ridicol si aici se vede ca,de fapt, sunt niste bete in roate destul de neprofesionist puse finantarii/constructiei autostrazii. Asta dupa ce am stat 1 an si 4 luni pentru studiul de mediu aprobat initial si de expertii CE.Sigur ca se putea sta inca doua luni in plus sa se faca acest studiu asupra deplasarii gandacului de la stejarii taiati la restul stejarilor...

gruiarew

#50927
Quote from: cristi5 on January 12, 2020, 11:18:12 AM
@gruiarew cu un WRSB pe mijloc poate lua TIRul curba?

Poate, dar problema e alta. Ce faci în caz de pană? De când tot circul pe acolo am văzut tot felul de situaţii. Ultima dată un TIR a rămas blocat chiar în curbă la Coşeviţa. De ăştia mai mici am tras, alte dăţi am blocat circulaţia ca să-l putem scoate / împinge de pe drum în claxoane şi înjurături (unul nu se opreşte să ajute).

Am mai zis şi mi-e cam aiurea să mă tot repet. Nu de garduri avem nevoie pe DN68A, chit că-s multe vite pe drum. Dacă se doreşte modernizare şi creşterea siguranţei pe bucata aia de drum singura variantă validă eu o văd lărgirea şi îndulcirea curbelor. Apoi garduri. În momentul de faţă dacă pui gard pe mijloc ţi-ai dat foc la valiză dacă rămâne careva în pană. Dacă-l pui întrerupt o să fie mai aiurea, practic pui obstacole în mijlocul drumului.

Cel mai simplu ar fi să pună iar panourile alea cu nişte calcule simple (sper să-mi iasă matematica):

17 km până la autostradă timp de parcurs:

17 minute cu 60km/h
13 minute cu 90km/h
9 minute cu 120km/h

Merită riscul / să mori pentru 4 minute? (Cu 120 n-ai pe unde merge pe acolo).
'You can't cheat an honest man. Find somebody who wants something for nothing, then give him nothing for something.'' -- A Hater's Synthesis

adrian sibiu

#50928
Voicul daca  ministerul transporturilor mai întârzie mult cu autorizația de construire pentru lotul 1 putem să ne luam gândul de la 2023,si asa eu am dubii ca se va reuși finalizarea acestui lot in 3 ani pentru că sunt foarte multe rețele electrice de relocat,zici ca intenționat au dus acest lot pe sub liniile electrice ca de altfel mai toate loturile.

goldorak

Eu nu inteleg o chestie .. pe de o parte, Excelentza sa CE ne da bobarnace ca nu facem suficiente eforturi sa completam un tronson important al Coridorului IV pan european => Autostrada PiSi. Pe de alta parte pare sa accepte jocul unor lobyisti de mediu nu prea onesti, punand bete in roate unui SM deja aprobat..

Acu nu ca ma fac avocatul "pasaroiului tampit" si nu cred ca technica de comunicare  numita "a da cu pumnu' in masa" ar aduce cine stie ce rezultate marete, chiar dimpotriva..

Dar totusi un fel de contra-atac "anti-lobby ecologist fanatic si irational" ar fi poate necesar la BXL.. (nu zic ca ar fi si posibil in momentul de fata cu toata isteria actuala cu Greta Thurnbeg & Co..)

Just my 2 euro-cents..

carutasul

Cred că e suficient să ai argumente lucide și clare. Sunt situații în care ecologiștii au dreptate, altele în care exagerează sau aberează de-a dreptul. Total denial cum s-a făcut până acum nu ajută, dimpotrivă, zic eu că dacă ai dovedit că ești corect și ai ascultat argumentele "urșilor" ești mai credibil când le refuzi pe ale "gânacilor". Drept este că mi-a fost greu să citesc exact textul de mai sus :)

Nelu63

Am fost in acest sfarsit de saptamana la Alba Iulia din Lugoj , vineri dupa amiaza si m-am intors duminica dimineata. O singura concluzie foarte bun lotul 3 , foarte mici probleme timp excelent de parcurs si multa siguranta. O alta problema in tonul celor discutate privind siguranta prin sate , pot spune si eu ca prin Margina dupa calea ferata spre Deva am vazut un barbat trecand in fuga de la bar pe partea cealalta printre coloanele de masini de pe fiecare sens de mers. Foarte periculos pentru el si pentru soferi.

cristi5

#50932
Quote from: gruiarew on January 12, 2020, 03:00:27 PM

Poate, dar problema e alta. Ce faci în caz de pană? De când tot circul pe acolo am văzut tot felul de situaţii.

Orice varianta are riscuri. Si varianta de acum (foarte multe!) si o varianta imbunatatita.

Eu prefer sa se blocheze circulatia odata pe an cand ramane un TIR in pana decat de 5-10 ori pe an la accidente cu victime. Se poate lua o decizie rationala, bazata pe statistici. Dar din cate stiu statistica suedeza zice ca pana camionului e un eveniment foarte rar, care nu se compara cu beneficiile separarii sensurilor.

Si la WRSB e "simplu": cablul se poate taia la nevoie, sau cobori temporar de pe acei stalpi. Se face de personal specializat dar la traficul de acolo nici nu inteleg cum poti sa nu ai oameni in standy in CIC. Ups, care CIC? :lol:

goldorak

^^^ s-ar putea sa fie legate de altfel "povestile cu ursii" de cele cu "gandacii".. S-ar putea sa fie o "intepatura de avertisment" a CE ca urmare a atitudinii Domnului Prim-ministru fata de problemele ecologice din zona Holdea....
(sorry pentru stilul redactional ne-ingrijit..  :(( )

voicul

@gruiarew bun calculul - ar merita sa fie scris, pentru ca prea putini realizeaza ca de fapt nu prea se castiga mult, dar riscurile sunt mari.

Pe VO eu nu prea am planuri de depasit. Desigur depasesc daca situatia este lejera, dar stiu ca orice depasire ma va duce in maxim 10 minute in urmatorul sir indian. Stau acolo in coloana cu 60 - 90 si asta e.

carutasul

de dragul exactității la 90 km/h sunt 11,33 minute, nu că ar conta și nu că ar fi posibil 90 "întins" :)

subway

Punctul unu:
Gandacul ala croitor al stejarului e pe lista rosie a speciilor <endangered> deci nu e chiar de joaca.
Punctul doi:
Studiile de mediu la noi sunt de-a dreptul rizibile, nivel de gradinita pentru copii retardati.
<Buleala> nu e la ei, e la noi...
P.S.
Oricati as enerva serialul e cu <va mai urma!>.  :)

GDPR

Gandacul e mentionat in scrisoare doar ca exemplu, problemele fiind de fond: planurile de management ale zonelor protejate traversate sunt prea generale, iar in studiu se mentioneaza doar principiile cu privire la evaluarea impactului, nu si masurile specifice preconizate pentru a diminua impactul produs. De asemenea, autoritatile romane trebuie sa explice de ce nu preconizeaza masuri pentru ca impactul sa fie nesemnificativ in loc de moderat.

Inca ceva: autoritatile trebuie sa raspunda intr-un interval de doua luni de la data primirii scrisorii (21.12.2019), altfel CE isi rezerva dreptul de a refuza finantarea. Si cum raspunsul implica refacerea studiului de mediu, treaba e chiar groasa.

subway

Daca raspunsul nu e chiar simplu se poate prelungi la trei luni termenul...

GDPR

Pai la noi dureaza minim 6 luni un studiu din asta. Am dubii serioase ca vor reusi sa raspunda in 2-3 luni.