Autostrada A1 București-Nădlac

Started by Ionut, September 13, 2011, 12:10:24 PM

Previous topic - Next topic

2 Members and 47 Guests are viewing this topic.

timisoreanul

Am mers si eu pe autostrada de la Timisoara la Sibiu. Am vazut inca o data ce inseamna infrastructura in general si autostrazile in special. Pana la Deva am facut o ora si jumatate, pana la Sebes doua ore si pana la Sibiu doua ore jumatate. Acum cativa ani asa ceva ar fi echivalat cu o teleportare. Pacat ca nu exista inca la noi o vointa reala de a se face autostrazi, ar trebui ca toata tara sa fie un santier, pentru ca autostrazi merita si cei din Moldova, Oltenia, Maramures etc.
Lotul 4 mi s-a parut o bijuterie. Lucrare foarte complexa, cu multe lucrari de arta, executata foarte bine. Felicit din nou UMB, eu personal sunt mandru ca in topul constructorilor de autostrazi in Romania este o firma romaneasca. Au lucrat bine pe alte trosoane si Strabag, Astaldi, Tirrena Scavi, Porr, dar ce a facut UMB aici e chiar remarcabil.
Lotul 3 nu e de acelasi nivel, dar e ok, e in media autostrazilor ce s-au construit la noi. Limitele de tonaj si de viteza mi se par aberante, ca si decizia de a tine atat timp autostrada inchisa. E chiar periculos sa respecti limitarile lor, pentru ca pe autostrada risti mai mult sa faci accident daca mergi prea incet decat mai tare.
Cat despre deciziile CNAIR referitoare la acest lot, in ciuda faptului ca noi pe aici am urlat sa nu isi bat joc de oameni, faptele de pana acum sunt urmatoarele:
- s-a reziliat un contract realizat 99%;
- s-a tinut autostrada inchisa jumatate de an pentru a se face o expertiza;
- lucrarile de reparatii au durat cateva zile si puteau fi realizate si de contructor inainte de receptie sau in perioada garantiei;
- s-au pus niste limite de tonaj si viteza tocmai pentru a se justifica rezilierea si care probabil nu peste mult timp vor fi ridicate.
Astea sunt faptele. Restul, comunicate de presa, postari pe facebook, e gargara ieftina.
Dar, trecand peste toate astea, sa ne bucuram ca avem in Romania 850 de km de autostrada. Chiar daca ritmul nu este unul acceptabil pentru nevoile Romaniei si starea infrastructurii de la noi, e totusi o realizare.
Profit de ocazie sa va urez tuturor sarbatori fericite si sa speram ca urmatorii ani ne vor aduce infrastructura pe care cu totii o meritam!

cristi5

#50761
E frumos sa ne bucuram, dar sa nu uitam sa pedepsim criminalii care tin investitii inchise cu lunile. Faptul ca le-au deschis nu ii exonereaza. E usor sa ne bucuram si sa uitam. Pe asta si mizeaza. De LD2 am uitat (3 luni) de ST3+ST4 am uitat (7 luni), de LD3 am uita dar ne reamintesc ei cu restrictiile.

Si de ce sa ridice restrictiile? Daca le-au pus atunci consecvent ar fi sa le mentina pana la procesul cu Comsa, sa zica, "uite, nu am putut deschide decat cu restrictii, stam cu restrictii de atatia ani, rezilierea a fost complet indreptatita".

Cu acesti criminali, e o greseala sa speram ca vor gandi rezonabil. Asa am sperat si pt deschidere, chiar si dupa reziliere ziceam (si zicea si Cuc) ca lasa ca deschid curand. Chiar si oameni bine informati dadeau ca sigura deschiderea :). De cateva ori au dat-o sigura, pana prin octombrie cand au obosit si ei.

tom_sawyer

Restrictiile se vor mentine pana la finalul procesului cu Comsa, asta e intentia CNAIR. A scapat porumbelul Scarlat in comunicatul oficial.
Personal nu cred ca ministrul are forta/stiinta/cheful sa intervina peste capul lor.

danutzu_1069

Si Comsa o sa le-o traga cu o contraexpertiza, realizata independent care o sa demonstreze contrariul, ca nu erau necesare restrictii de tonaj si viteza si ca ce era de facut se putea face si sub trafic...

TS30

Conform ROGOP factura emisa de COMSA in data de 03.09.2019 a fost achitata de catre CNAIR in 20.12.2019, iar pe 23.12.2019 au dat drumul la trafic pe lot 3.
hmmm  :hm:

gruiarew

Am venit și eu ieri pe LD3. Fără filmare că era deja noapte. Confirm și eu că restricțiile alea îs total anapoda, totuși am mers cât mai aproape de viteza legală (~70 pe poduri, 85-90 în rest). Sunt două trambuline dar îs pistol cu apă pe lângă ce avem pe OS3. Nu era nu știu ce trafic, dar culmea că în afară de câțiva "nemți" și mai vreo doi de București (probabil mașini de firmă) nu m-a depășit nimeni. Mergeam în cvasi-coloană până la Ilia unde s-a spart rândul. Unii au rămas în spate, alții s-au dus în treaba lor.

N-am văzut însă restricția de tonaj de la Holdea, deși m-am uitat destul de atent. Să înțeleg că cineva are capac nou la oală / tigaie? :P
'You can't cheat an honest man. Find somebody who wants something for nothing, then give him nothing for something.'' -- A Hater's Synthesis

Xenos

Vă dați seama că Comsa o să dea print screen de pe aici și aceste restricții vor pica urgent ca argument în fața tribunalului arbitral  :lol: și evident că vor cere expertiză independentă...

carutasul

păi cred că deja expertiza existentă, dacă o citești corect, spune că nu mai e cazul de restricții... E adevărat, lucrurile simple citite de avocați tind să devină complicate, dar totuși...

elphax

#50768
După Topolovatu Mare spre Lugoj, km 471 - 472 niște gropi de toată frumusețea, plombate în scârbă, potholes cum le zice waze. Aștept imediat sa vad cum se prezintă LD3. Dacă iese soarele încerc sa filmez

L. E.  Putin dezamăgit de calitatea asfaltului, speram sa fie mai ok decât ce spuneau colegii pe forum. Evident ca mai intră câte un TIR. Scuze pt calitate, am ținut tel cu mâna
:)



ghrt

Nu contează ce discutăm noi, în faţa tribunalului se va efectua o expertiză specifică care merge pe constatări ştiinţifice, nu că au trecut unii cu 160kmph sau nişte camioane fără probleme.
Cont (aproape) inactiv.

GDPR

Primaria Margina n-ar putea oare sa puna presiune pe CNAIR sa finalizeze relocarea DC100, separat de restul lucrarilor de pe LD2? Momentan se circula in regim de santier, prin noroi si in conditii nesigure.

horatiu.cosma

Exista licitatie in derulare ce contine finalizarea acelui overpass. Nu se prea poate face ceva in paralel, maxim sa mai aranjeze balastul cu un greder.

GDPR

Stiu ca e inclus in pachet, dar licitatia poate dura ani. Daca daca s-ar pune pe ei cu amenzi si procese prin instanta, poate s-ar misca mai repede.

bbk

La overpass nu prea are ce face primăria fără un constructor. Acolo după  pod trebuie facut de la 0 pe aproximativ 300m.  Asta doar ca sa scapi de mocirlă.

cristi5

#50774