Autostrada A1 București-Nădlac

Started by Ionut, September 13, 2011, 12:10:24 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 16 Guests are viewing this topic.

radutm

Pentru noul an va urez multa sanatate, spor de munca si impliniri in tot ceea ce va propuneti!

Forumului ii doresc sa aiba parte de cat mai multe discutii despre cat mai multe si mai interesante evolutii ale tarii noastre!

Si pentru ca nu intamplator ne gasim pe threadul A1, fie ca in 2013 sa avem parte de cat mai multe satisfactii din partea acestui proiect de anvergura, care ne-a stimulat imaginatia, ne-a readus un strop de incredere in potentialul nostru si care este cu adevarat coloana vertebrala a noii Romanii!

La multi ani tuturor si un 2013 cat mai bun!
cont inchis

davyl

#5071
Vai ionut cum trece timpul...am avut senzatia ca a fost 2012... :) my bad... bineinteles ca a fost in 2011.


simba

La multi ani! Sanatate sa aveti si drumuri bune tuturor

cezar-mario2012

La mulţi ani tuturor si la câti mai mulţi kilometri de autostrada in 2013 !!!

Rashid

#5074
"La mulți ani tuturor! Fie ca anul 2013 sa ne aducă Deva-sibiu complet circulabila, un început al lucrărilor pe loturile lipsa între Deva si si granița si multă sănătate!
Pe 2 Ianuarie vine prima tura de poze pe anul asta cu Simeria Veche Sibiu!"

PS
Să mulţumim, totuşi...
şi unicelor canale tv, care transmitconstant reportaje din domeniul construcţiilor drumurilor: DIGI24 tv, MONEY.RO tv

   
    Asteptăm primele capturi foto din 2013!
    Altfel, după ce am răsfoit bugetul  din 2013, partea alocată noilor segmente ale A1, sunt pesimist că vom avea vreun nou şantier pe A1, fie şi măcar pe un segment de 15-25 km.
   Păcat că nu se mai pot mentine: ritmul licitaţiilor, alocarea bugetară, modernizarea legislativă. Adică, INIŢIATIVA FĂRĂ PRECEDENT, începută în anul 2010.


alin_simeriaveche

Astazi am facut o excursie pe autostrada deva orastie portiunea cu alunceacrile de teren. Din lipsa de timp nu am mai postat si pe acest forum. Ma bate sotia :D. Asa ca accesati linkul si urmariti, sunt interesante
http://www.skyscrapercity.com/showthread.php?t=1386302&page=637

dorinparau

Quote from: alin_simeriaveche on January 02, 2013, 07:17:34 PM
Astazi am facut o excursie pe autostrada deva orastie portiunea cu alunceacrile de teren. Din lipsa de timp nu am mai postat si pe acest forum. Ma bate sotia :D. Asa ca accesati linkul si urmariti, sunt interesante

Multumim, meriti tot respectul! Esti un om de admirat!!! La multi ani si multa sanatate tie si colegilor de pe forum! :D  :thumbsup: :cheers:

anacronox

@ ALIN? Great job! Mi-ai luat-o înainte. Am venit de la Deva in seara asta.
Concluzii:
la fel ca Alin am făcut poze in zona forezelor. Încă mai e bine de lucru pe Simeria orastie.
Între sebes si cut e jale mare, sunt 2 zone încă nedecopertate.
Pe orastie sebes am văzut progrese bune fata de acum o luna jumătate
Vin mâine pozele de la aciliu si Săcel

alin_simeriaveche

Daca tot a adormit sotia, incarc pozele si pe acest forum :D
Cu ajutorul bicicletei, cu un aparat foto, bine echipat k era foarte frig azi pe la 12 am pornit de la simeria veche, pe la halta cfr dupa podul peste strei si pana in apropiere de Pricaz




Aici am inceput sa urc pe terasament

o poza cu magura inspre partea cu Deva

Si START spre orastie cu 10km/h :)





acolo mai ac un podet






daca va uitati bine, in asfalt este o crapatura. Eu abia acasa am observato. Aici e un zid de protectie cu scurgere in apropiere de halta cfr Turdas








De aici apare prima problema, prima alunecare de teren. Abia acum am inteles exact(dupa aceasta excursie) care sunt locurile care aluneca









Ce ati vazut mai sus, e prima zona cu  alunecari pe care am surprins-o. Sa apucat sa se toarne primul strat de asfalt si au inceput sa alunece terasmentul.Dupa cum am observat, sa spart o portiune dintrun sens si au inceput sa il consolideze.cred ca si acolo vor face un zid de sprijin.
In continuare:






Inundatii :)



primul debleu


http://imageshack.us/a/img24/5903/dsci2985.jpg[/img]

La primavara cand se dezgheata sigur vor mai aluneca cate ceva



De aici incepe partea a doua a debleului, dupa mine este partea cu cele mai mari probleme de alunecari







Nu stiu ce fel de plasa este. Dupa cum se observa sa inceput sa largeasca postamentul.Cat timp am stat si am facut poze, in continuu alunecau firicele de sol, pietricele. Erau afara -2 grade C.Imaginativa ce o sa fie cand o sa dea caldura.Pamantul e foarte argilos, e lut curat iar lutul aluneca







Iaca sa gatat si cu debleul, oare ce urmeaza?

In sfarsit asfalt...si acum ma doare nada fundului de la scaun si terenul accidentata :lol:




Nu am inteles de ce a acoperit zona asfaltata

Ultima poza, de aici am facut cale intoarsa

pentru ca nu am observat nici un paznic care sa ma opreasca, la intoarcere am fost mai relaxat asa ca am putut sa vad anumite detalii fara sa fiu stresat...cum ar fi asta:





Panorama cu debleul :)


Aici se vede mai clar alunecarile









Daca tot sa amanat deschiderea autostrazi,o vulpe sau eu stiu ce animal a zis: cer fi sa imi fac o vizuina etajata? :)


la coborare o panorama frumoasa




Din nou zona cu probleme, dar mai in detaliu


Aici se observa urme de picamar, cum au distrus zona turnata, pentru consolidari




Cartitele



Cam asa arata acum stratul de uzura

Si iaca am terminat.Urmatoarele 2 poze prezinta locul de unde am pornit. Vreau sa scot in evidenta craterele care s-au format in urma ploilor


In septembrie am mai facut poze la aceste cratere. Erau mai mici. Atunci nu le-am postat pt ca inca nu stiam de voi iar cand am aflat erau cam expirate pt a le mai posta. La fel si cu portiunea de asfalt crapat, unde se reface cu acele utilaje de forat. In septembie nu erau acolo si exista problema asta. Daca vreti pot sa incarc acele poze pt a vedea diferenta.
In rest sper sa va bucurati de aceste poze. cred ca e ultima contributie cu poze.Peste cateva zile voi reveni in Tecuci (acolo muncesc) iar voi ma veti duce mai aproape de casa parinteasca prin pozele postat cu acest tronson. Numai bine

radutm

Felicitari Alin! Ai reusit sa surprinzi multe detalii, insa situatia nu pare chiar atat de tragica, asa ca speram ca pana in vara sa mergem pe autostrada cel putin pana la Orastie, daca nu si mai departe, pe un fir macar, pana la Sebes!

In alta ordine de idei, vroiam sa va provoc la discutie pe alt subiect. Nu credeti ca ar fi cazul ca statul sa avanseze pe Sibiu-Pitesti pe segmentele mai usor accesibile? Ma refer aici la Sibiu - Boita, 15 km relativi usori de gestionat si de construit, cu finantare europeana asigurata, un pas mic dar sigur pana la materializarea proiectului-mamut Sibiu-Pitesti?
cont inchis

user201

În primul rând la mulți ani tuturor!

@radutm Mă gândesc că acea porțiune este inclusă în tronsonul mare Sibiu-Pitești și bănuiesc că s-au epuizat deja fondurile europene. De asemenea o porțiune din acel drum este deja un 2*2 destul de lat. Mai stringentă îmi pare porțiunea de la Pitești la Călimănești de exemplu. Cred că nu s-au apucat de nici una dintre acestea pentru că se vor apuca la anul de tot tronsonul, cu fonduri europene. Mă gândesc că acea porțiune și eventual Pitești-Călimănești vor fi terminate primele și probabil și inaugurate înainte de tronsonul prin munți. Nu vreau să polemizez, este doar o părere sau justificare a faptului că nu s-au apucat de lucru pe acele sectoare.

@alin_simeriaveche Mersi de poze. Totuși pozele tale mă fac să pun întrebarea următoare:
În firmele ce lucrează în România în domeniul construirii de poduri, drumuri, căi ferate lucrează și echipe de ingineri geologi sau nu?

Întreb pentru că îmi pare greu de imaginat că te apuci și lucrezi la o secțiune de autostradă și după ce pui stratul de uzură de asfalt vezi că o ia la vale. În mod normal dacă faci un dig ar trebui să întrebi niște geologi din ce să îl faci, să se uite pe ce tip de sol este făcut, etc. De asemenea când faci un debleu, ei ar trebui să îți spună cât de lat trebuie făcut, sub ce unghi trebuie făcute marginile  pentru a nu se surpa peste drum. Înțeleg că oricând pot apărea surprize neplăcute, dar lotul acesta al Straco nu este singurul în care au apărut probleme după ce s-a avansat relativ mult cu lucrarea. De asemenea este de înțeles că nu faci prospecțiuni ca și firmă înainte de-a câștiga un anumit lot, dar după ce l-ai câștigat îmi pare foarte normal să faci așa ceva pentru lotul tău, pentru a scăpa de surprize.

Nu vreau să fac pe deșteptul, dar am oarecum impresia, urmărind cum evoluează lucrurile pe câteva dintre aceste loturi din A1, că sunt în copilărie și fac niște castele de nisip unde pun nisip până când cade ceva și după aia refac și așa mai departe, ori asta nu îmi pare normal la niște profesioniști.

Totuși, să rămânem optimiști că în vară vom circula cel puțin de la Sebeș la Șoimuș pe A1, plus Arad-Pecica.

alin_simeriaveche

#5081
Din cate am citit pe net si am observat din harti, autostrada A1 are ruta pe acolo , dar la un moment dat traverseaza oltu si o ia prin munti. Ar fi frumos sa o inceapa. cred ca acea portiune e una dintre cele mai usoare portiuni

@user201: terasamentele au fost facute din balast si zgura de la combinatul din Hunedoara. Am vb cu un amic ce lucreaza la autostrada deva orastie si spunea ca asa ceva nu se face. logic vb pietrisul si mai ales zgura se sfarma si se marunteaza,nu e stabil.tot el spunea ca pamantul e cel mai bun. Intradevar nu au avut de unde asa mult. Pana si Nazare a admis ca este lotul ce cel mai mare strat de incarcatura. Vorba cuiva, studiile de fzeabilitate se fac din birou pe hartie, pe harti topografice din vremea lui Ceausescu
poate ati mai vazut dar merita vizionat, chiar daca e veche, sunt mai multe parti

http://www.youtube.com/v/4sBATLzWkRc

radutm

Quote from: user201 on January 03, 2013, 10:58:03 AM
În primul rând la mulți ani tuturor!

@radutm Mă gândesc că acea porțiune este inclusă în tronsonul mare Sibiu-Pitești și bănuiesc că s-au epuizat deja fondurile europene. De asemenea o porțiune din acel drum este deja un 2*2 destul de lat. Mai stringentă îmi pare porțiunea de la Pitești la Călimănești de exemplu. Cred că nu s-au apucat de nici una dintre acestea pentru că se vor apuca la anul de tot tronsonul, cu fonduri europene. Mă gândesc că acea porțiune și eventual Pitești-Călimănești vor fi terminate primele și probabil și inaugurate înainte de tronsonul prin munți. Nu vreau să polemizez, este doar o părere sau justificare a faptului că nu s-au apucat de lucru pe acele sectoare.
Pitesti-Calimanesti e mai mare, mai complicat si mai scump, dar cu siguranta mai util pentru trafic. Problema o vedeam din punct de vedere al gestionarii proiectului de ansamblu Sibiu-Pitesti, care nu porneste pentru ca e complicat si scump. Dar asta vroiam sa scot i evidenta, ca nu e uniform. Sunt segmente mai usor de abordat care pot fi avansate mai rapid. E adevarat ca se merge bine si acum pe acel 2x2, dar ideea e ca autostrada trebuie facuta orice ar fi. Eu am dubii ca vor incepe in 2014 Sibiu-Pitesti, tocmai pentru ca este prea complex. In schimb ar putea incepe cu ce e mai usor si mers treptat. S-a dovedit pana acum, pe restul coridorului, ca abordarea pe segmente mici, independente unele de altele, aduce rezultate, fata de abordarea pe A3 "totul deodata" care a fost un esec.
cont inchis

user201

Având în vedere că tronsoanele astea au și 4 ani de garanție, nu îmi pare deloc normal să faci ceva de mântuială, pentru că tot tu ajungi să repari pe banii tăi, ca și firmă constructoare.

Dacă înțeleg că inițial poți face studiile în birou, după ce ai câștigat, ca și firmă constructoare îmi pare cel mai logic să faci totul cât mai bine să nu trebuiască să tot refaci pe banii tăi după aceea. Nu vorbesc doar de acest lot Straco, e vorba și pe la Acilu, Săliște, etc. unde au apărut probleme.

@radutm Sunt total de acord cu tine cu ceea ce ai scris ca și replică și într-adevăr ar fi ok să facă porțiunile Sibiu-Boita , Pitești-Călimănești , Călimănești-Boita separat, dar din păcate nu putem decide noi asta și cred că în primul rând guvernanții nu știu exact cea anume vor să facă. Nu mă refer doar la actualul guvern, ci per ansamblu, unde ba se merge pe Sibiu-Pitești, ba pe Brașov-Comarnic, ba pe ambele variante, ba pe PPP, ba pe fonduri de la guvern și europene.

bogdymol

^ Ceea ce spui tu (constructie impecabila a autostrazii) poate veni doar daca contractul contine, pe langa constructia propriu-zisa, si intretinerea pe urmatorii 20-30 ani. Atunci da, interesul constructorului va fi sa faca lucrul cat mai de calitate pentru a nu avea probleme ulterioare la intretinere.
Locuit, Vizitat, Condus în: A B BG BiH CH CY CZ D DK E F FIN FL GBZ GR H HR I IL IRL L LT M MK MNE NL P PL RO RSM RUS S SK SLO SRB TR UK V
+ Australia, Canada, Egipt, Hong Kong, Macau, Malaysia, Maroc, Noua Zeelandă, Singapore, Emiratele Arabe Unite & Statele Unite ale Americii
drumurile mele