News:

Regulă nouă (#6)! Se primește ban pentru
fake news, minciuni și dezinformare.

Main Menu

Autostrada A1 București-Nădlac

Started by Ionut, September 13, 2011, 12:10:24 PM

Previous topic - Next topic

5 Members and 21 Guests are viewing this topic.

NGC

#50385
OS3

Quote from: mmv1 on November 22, 2019, 08:05:18 PM
Si totusi...

http://www.cnadnr.ro/ro/comunicare/comunicate-de-presa/interes-general/cnair-c%C3%A2%C8%99tigat-la-curtea-interna%C8%9Bional%C4%83-de-arbitraj

Vorbim despre acest comunicat.

Quote
CNAIR a câștigat la Curtea Internațională de Arbitraj procesul cu Salini Impregilo SpA

22 Noi 2019 Interes general

În data de 22.10.2019 Tribunalul Arbitral a emis Hotărârea Arbitrală Finală în litigiul dintre Salini Impregilo SpA, în calitate de ,,Reclamantă", și Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere S.A., în calitate de ,,Pârâtă" în procesul pentru contractul de proiectare și execuție al Autostrăzii Orăștie-Sibiu, Lot 3.

Astfel, Tribunalul Arbitral, a respins Reclamantei pretenții în valoare de aproximativ 258.000.000 lei din totalul pretențiilor care s-au ridicat la valoarea de 260.006.276,51 lei.

În plus, Tribunalul a admis cererea reconvențională a CNAIR pentru plata de către Salini Impregilo SpA a sumei de 90.718.740 lei, reprezentând Penalități de Întârziere,astfel cum sunt prevăzute de dispozițiile Sub-Clauzei 8.7 [Penalități de Întârziere] din Contractul semnat între părți.

De asemenea, decizia obligă Salini Impregilo SpA să ramburseze CNAIR suma de 152.025 USD, cu titlu de costuri arbitrale, cu dobânda legală de la data Hotărârii Arbitrale Finale până la plata efectivă de către Reclamantă.

Quote from: dr4qul4 on November 22, 2019, 08:58:22 PM
In comunicatul pt OS3 scrie 22.10!!!
E gresit in comunicat, s-au l-au tinut ascuns pana acum, ca sa se puna bine pe langa noul ministru?

Nu e gresit.

Quote from: voicul on November 22, 2019, 08:30:36 PM
Nu ma pricep: e finala sentinta sau se mai poate ataca?

Quote from: vancouver on November 23, 2019, 12:09:03 AM
Legat de OS3 si hotararea arbitrala care da castig de cauza Romaniei (resp. CNAIR): in mod normal hotararile curtilor de arbitraj nu pot fi contestate. Nu se poate face apel sau recurs. Exista doar cai extraordinare de atac, care vizeaza anularea procedurii pe motive ca nu este in regula (de exemplu in cazul in care una din parti nu s-a putut apara, adica nu a fost prezenta sau pentru ca litigiul nu era de competenta unei curti de arbitraj in general).

Ba se poate ataca. ;)

Din motive obiective, nu intotdeauna pot sa va dau vestile imediat ce sunt transmise de vrabiute. De multe ori trebuie sa asteptam sa vedem daca si cum reactioneaza geniile de la CNAIR.

Azi am zis sa scriu cateva vorbe depre subiectul asta.

Dupa cum vedeti, CNAIR s-a laudat cu castigarea litigiului la Curtea Internationala de Arbitraj, dar nu a spus pana acum ca decizia a fost atacata. Va tin la curent cu evolutia telenovelei. ;)

Xenos

Doar că o hotărâre arbitrală nu e susceptibilă de apel, deci de un control complet, ea e cvasidefinitivă și poate desființată rar, pentru motive destul de greu de întrunit.

vancouver

Cu alte cuvinte exista posibilitatea de a anula hotararea curtii de arbitraj, dar nu exista varianta ca o alta curte sa dea o decizie contrara, sa dea dreptate celeilalte parti. Cel putin nu acum in faza asta. După eventuala anulare de o instanta obisnuita, se poate lua procesul de la capat, fie iar la o curte de arbitraj, fie la o instanta normala.
Feroviar: inadmisibil că ramâne 1 fir pe unele porțiuni după reabilitare pe Craiova-Caransebeș și Cluj-Oradea. Da pentru extinderea programului Quick Wins. Limitare instalare ETCS doar pe coridorul IV, pana cand va deveni pe deplin functional si isi dovedeste eficienta. Autostrazi: DA pentru 4 treceri montane: A1, A3, A6 si A8. NU deocamdata pentru A13 montan si A Nordului partea montana.

valil

toata lumea stie ca actualul CNAIR reprezenta tot ce este mai rau in birocratul roman, dar chiar sa va bucurati ca o sentinta in favoarea Romaniei poate sa fie atacata ... poate ca ceva imi scapa, sau sa inteleg ca vreo instanta va certifica lucrarea celor dela Imbecilo ? bun si ce va zice, ca orice constructor poate face o astfel de lucrare , atentie pe banii contribuabilor europeni ?
sa fim serioasi. Daca este sa comparam cele doua loturi OS3 cu LD3 personal cred ca este o diferenta considerabila de calitate. LD3 ii ok are ceva probleme de calitate dar nu intratat de mari. Este clar o reziliere facut de pomana, dar nu inseamna ca procesul se va pierde in totalitate de catre statul Roman. In joc sunt fonduri europene si se judeca putin altfel.

nrb

Moș Crăciun vine pe ... LD3 în câteva zile, fară mult tam-tam, o să vedem barierele înlăturate, așa se zice la un nivel "mai înalt", gălăgioșii de la un nivel "mai puțin înalt" nu mai apar pe sticlă, or fi pe la podul de peste Mureș?! O:-)

voicul

Pe LD3: oare CNAIR se mai ocupa si de restul de lucrari care erau pe langa autostrada? Sau se va ocupa?

cristi5

@valli dupa ce au castigat pe OS3 vor fi incurajati sa rezilieze pe final la orice lot cu constructor strain. Consecinte
- putem adauga inca 6 luni de expertize cu proiectul tinut la pastrare.
- constructorii straini vor vota cu picioarele si vor pleca din piata, distrugand orice forma de concurenta

In general atitudinea CNAIR fata de constructor se va inrautati si asta nu e bine, in loc sa construiasca vor sta la dispute si negocieri. Sau prin instante. De preferinta cu lucrarea neterminata sau inchisa.

Altfel da, e foarte bine ca a castigat statul. Din partea mea, atata timp cat lucrarea e circulabila si deschisa, n-au decat sa se judece si sa castige statul, ca daca pierde statul, tot cetatenii platesc.

ghrt

OS3 e lotul ăla cu alunecările, dar care a fost Fidic Galben? Că dacă da, să câştigi doar penalităţile de întârziere e o victorie a la Pyrrhus.
Cont (aproape) inactiv.

cristi5

Atata au castigat? Vai ce ironic! Pe cel mai prost lot din Romania...

Cand te gandesti ca si ST3 si LD3 au stat luni de zile muzeu pe motive de calitate. Vai tovarasu Ionita...

cristi5

#50394

jaston

Ar fi ceva sa deschida lotul inainte de Sarbatori.
Ar fi un motiv in plus de bucurie!

cristi5

#50396
Pentru mine e un motiv de frustrare ca expertizele au durat cinci luni si reparatiile cateva ore. In plus, si expertizele si reparatiile puteau fi facute sub trafic.

Nu trebuie sa uitam asta de bucurie ca s-a deschis (daca se deschide, ca cu Ionita si Scarlat nu stii niciodata) e clar ca la CNAIR/CESTRIN sunt niste criminali care trebuie trimisi la plimbare, nu inainte de a li se cere socoteala.

Ce e foarte grav e ca ministrul inca ii ia in serios.

erl41

^si sa adaug la ce spunea cristi mai sus la fel de grav e ca nu i-a dat deja pe toti afara, nu era decat de castigat!!

naivu

Mi-e teama ca peste 10ani lumea va retine doar ca LD3 a fost dat in functiune "prin 2019-20" nu si ca a fost tinut 5 luni degeaba  :( . Chiar si cei de aici pot uita multe detalii. Ar fi bine daca am avea o sectiune pe site cu "Saga" fiecarei portiuni de autostrada, care sa redea (pe scurt pe cat posibil) ce s-a intamplat; ceva similar cu sectiunea "MOMENTELE CHEIE ALE PROIECTULUI:" din https://monitorizari.hotnews.ro/stiri-infrastructura_proiecte-19178868-autostrada-a1-pitesti-sibiu-perla-coroanei.htm, dar mai concis decat acolo (eventual cu trimiteri catre povesti mai detaliate). N-ar strica in posibila sectiune de memorie si un "CV Razvan Cuc" sau "CV Narcis Neaga", altfel peste vreo 12 ani ni-i vor prezenta drept profesionisti competenti si cu zel pt dezv infrastructurii :D :D :D

Quest

Am informatii ca incepind din seara asta se va porni iluminatul nocturn si la nodul Holdea, la cele 2 ecoducte si parcarea de la Ohaba. Saptamina trecuta am vazut iluminat nocturn doar la nodurile Grind si Ilia. Daca cineva din voi trece prin zona, ar fi binevenite niste poze. Multumiri anticipate ! :)
Common sense will get you far !