News:

Tur de forță API 27-28 iunie, DEx12 și A7.
A7 Focșani-Buzău și Dumbrava-Mizil. DEx12 Pitești-Colonești și Balș-Craiova.

Main Menu

Autostrada A1 București-Nădlac

Started by Ionut, September 13, 2011, 12:10:24 PM

Previous topic - Next topic

14 Members and 40 Guests are viewing this topic.

postscriptum

Am doua intrebari legate de A1: Care e situatia CIC-ului de la Margina? Nu se mai lucreza acolo de ceva timp. Benzinariile vor ramane permanent in configuratia acuala(containere) sau se vor construi unele normale? Multumesc anticipat pentru raspuns.

dorum

CIC e reziliat, iar benzinarii normale probabil dupa ce va fi gata tot A1, inclusiv Pitesti Sibiu si Margina-Holdea

goldorak

Quote from: Quest on December 02, 2019, 08:13:23 PM
NGC tu daca nu te-ai fi alaturat acestui forum, ne-ar fi fost mult mai greu ca si comunitate de impatimiti pe infrastructura, sa intelegem lucruri care se intimpla, dar nu la vedere. Prezenta ta usureaza procesul de intelegere a lucrurilor, compensind lipsa de transparenta a Companiei.

Eu nu numai lui NGC ia-si fi recunoscator dar si celorlalte persoane cu experienta in domeniul constructiei de infrastructuri care intervin pe acest forum si aduc foarte multe informatii interesante pentru noi pasionatii de infrastructuri dar fara experienta in domeniul constructiilor.

Eu tocmai as avea cateva mici intrebari "technico-financiare" in privinta acestor tunele de pe LD2:
-1) Cat este estimat (daca poate fi estimat..) costul solutiei "cu tuneluri" vs costul solutiei "cu debleu de 19 etage"?
-2) Care sunt marile riscuri geotehnice in cele 2 cazuri? In ce caz sunt ele mai grave?
-3) Facand abstractie de aspectele birocratice si presupunand ca avem un constructor "serios", cat poate fi estimat termenul de realizare "fizica" al acestor tunele vs cel al debleului?..

Probabil ca aceste aspecte au fost deja abordate pe acest forum deci astept sa fiu minusat .. dar as dori sa-mi dati macar linkul cu postarile unde s-a discutat asa ceva, ca sa-mi evitati o cautare a sutelor de postari anterioare...

Thanks

horatiu.cosma

Licitatia pentru ce mai e de executat pe LD2 are o valoare estimata de 300 de milioane de euro. Vom vedea daca se atribuie la ce valoare se ajunge. E greu de estimat cat costa in plus tunelurile, probabil nici CNAIR nu stie, judecand dupa fituicile din documentatia de la licitatie. Salini in schimb sigur stie.

goldorak

Si inca o intrebare naiva : dupa 1989 nu a mai construit nimeni tunele in Romania? Chiar nu se poate estima nici macar superficial costul unor tunele de 1-2 km in zona de deal?.. Ce o sa facem atunci pe PiSi?!.. Sau pe CoBra, A8, A13?!..
(Cine vorbea de "noaptea mintii"?..)

adiarc

trebuie luate costurile paralele ale celor 2 solutii pe perioada de utilizare de  40-50 de ani...mai ales intretinere sau siguranta....vedem cum la Aciliu vom avea probabil un santier etern sau o soutie tehnica cu ancoraje/pile forate/, care se apropie de costurile unui tunel.....

apoi siguranta...daca ma uit din DN ,crapaturile au ajuns mai mari ca oricand si riscul unei alunecari este mai mare ca oricand.

tot legat de siguranta putem lua si patrunderea de animale sălbatice pe carosabil

nu in ultimul rand mutilarea mediului...o asemenea barbarie ,nu ar trebuii sa primeasca aviz de mediu intr-un stat UE vreodata in nici o situatie
"Eficienta" cnair...claimuri de sute de milioane de lei,puse pe tava constructorilor pentru proiecte inexistente ( LD2 sect E ; LD 3 ; A10 )

DESFIINTATI compania Antiinfrastructura

dorum

Tunele forate de A sau DN nu s-au facut... doar de CF!
Cine plm sa estimeze, cand ei cred ca nu stiu nici tehnologia care se foloseste?

Io

De "noaptea mintii" vorbim de multi ani aici si o vom mai face, si MT si CNxxx ne furnizeaza motive din abundenta.
La intrebarea ta raspunsul e simplu: nu avem nici un tunel forat pe vreo autostrada din Romania, (avem pentru 2 benzi si pentru CF) ce avem facut e cut&cover. Nu are foarte mare importanta daca e la deal sau la munte din punctul de vedere strict al tunelului, are insa importanta din punctul de vedere al organizarii lucrarilor (costuri + dificultati date de relief si de clima) si al intretinerii ulterioare. Dar sa ajungem noi acolo, pina una alta nu avem nici macar niste studii geologice detaliate, niste studii hidro + studii de mediu pertinente si fara macar astea sintem asa cum sintem, in pom.
Impresia generala e ca si MT si CNxxx le e pur si simplu groaza de astfel de lucrari, groaza care nu poate fi ascunsa de verbiajul ministerial cuciform si nici de cel al latrailor in post de "ducatori de vorbe", altfel foarte tacuti dupa alegeri. Deveniti taciturni din prudenta, presupun.
In theory there is no difference between theory and practice. In practice there is.

goldorak

#50228
Si pentru alea de CF avem date? Asa informativ?..
(Bineinteles nu va pretinde nimeni normal la cap ca sunt direct transpozabile la autostrazi..)
((Dar banuiesc ca technologia de forare e aproape de acelasi tip in toate cazurile nu?..))

dorum

Se pare ca pe CF, fiind chiar FIDIC rosu, sunt specialisti in bransa... forarea e same shit, nici o diferenta.... toti merg pe NATM acum.
Frica de tuneluri de A implica 2 directii: incompetenta/prostie/analfebetism functional si frica de intretinere. Parerea mea.

GDPR

#50230
Quote from: cristi5 on December 02, 2019, 11:06:03 PM
In ce sens sunt blocate tunelurile? Parca sunt pe SEAP dar in ceva procedura speciala.

Procedura a fost suspendata in data de 29.08.2019 in urma contestatiei depuse de Strabag. Atat contestatia, cat si decizia CNSC sunt postate pe SICAP. Postez un crop mai jos, din care reiese "profesionalismul" companiei antiinfrastructura:



PS Intrucat suspendarea nu a fost inca ridicata, inseamna ca nici acum nu au raspuns la intrebari.

ovicor

@goldorak, din ce-am priceput de la ceilalti: nu trebuie sa comparam doar constructia tunelului in sine, ci si intretinerea/ mentinerea in circulatie in conditii de iarna grea(deszapezire). Apoi, cu cat tunelul va fi mai lung( linia rosie mai jos, altitudinea mai mica), podurile si viaductele inerente din preajma vor fi mai scurte si cu piloni mai scurti. Deci nu trebuie ursi pentru adoptarea acestei solutii, ci doar de bun-simt. Vreau sa spun ca doar bunul simt economic impune aceasta solutie, mediul vine ca un bonus!

florin74

Un km de tunel de autostrada undeva in jurul a 30-40 mil euro se invarte.

Ionutcatalin

Pana nu vom avea foraje care sa radiografie compoziția solului la nivelul tunelului/debleului nu poate nimeni estima costul construcției, am putut vedea chiar pe A1 la Soimus ce probleme de stabilitate au fost în zona unde nu s-a știut compoziția solului. Sa ne apucam de săpat deblee la 50-60m fără a ști cât pământ trebuie dislocat și pe ce tip de sol se va așeza corpul autostrăzii mi se pare o prostie totala. Trebuie sa facem aceste tuneluri pentru ca UE ne finanțează și ei ne cer sa respectam acordul de mediu, dar și pentru ca undeva trebuie sa ne oprim din a fugi de construcția de tuneluri, începând cu cele doua de pe LD2 ar putea fi un antrenament bun a ce urmează pe PiSi, A3 munții Meses sau mai îndepărtat pe A8.

Ionutcatalin

Probabil vor exista și constructori care își vor asuma riscul dar în cazul asta, estimarea de 300 milioane euro va fi depășită pentru ca fiecare oferta va acoperi "worst case scenario".