News:

Tur de forță API 27-28 iunie, DEx12 și A7.
A7 Focșani-Buzău și Dumbrava-Mizil. DEx12 Pitești-Colonești și Balș-Craiova.

Main Menu

Autostrada A1 București-Nădlac

Started by Ionut, September 13, 2011, 12:10:24 PM

Previous topic - Next topic

22 Members and 59 Guests are viewing this topic.

goldorak

Ce utilaj e ala din fotografia lui rocklee? Pare sa fie un fel de compresor.. Ce fac acolo?..

vancouver

utiljul este un fel de pompa de smoala, adica au umplut fisura cu smoala. Asta ca sa nu se infiltreze apa si iarna, prin inghet dezghet sa se distruga acolo straturile de asfalt.

asa se va vedea si mai bine daca fisura reapare si avanseaza sau asta a fost tot
Feroviar: inadmisibil că ramâne 1 fir pe unele porțiuni după reabilitare pe Craiova-Caransebeș și Cluj-Oradea. Da pentru extinderea programului Quick Wins. Limitare instalare ETCS doar pe coridorul IV, pana cand va deveni pe deplin functional si isi dovedeste eficienta. Autostrazi: DA pentru 4 treceri montane: A1, A3, A6 si A8. NU deocamdata pentru A13 montan si A Nordului partea montana.

esendy

Cum sa motivezi rezilierea pt asa ceva? Chiar suntem prosti daca punem botul la asta

alin_simeriaveche

Ok, nu sunt motive de reziliere dar e nasol ca dupa cateva luni de cand au cerut receptia sa apara asemenea fisuri pe un lot care pur si simplu nu s-a circulat.

voicul

^Este nasol si de asta exista garantie. Constructorul ramanea in santier si pe banii lui facea lucrari pana iesea ceva de calitate.

Acum lucrurile se fac pe banii nostrii si de o calitate ...

paulmare

^ sufla crapatura cu aer comprimat, apoi e o pompa de colmatat cu mastic, care o sa impiedice apa sa se infiltreze
fix nimic ce fac, niste minime lucrari de conservare, cred ca deja era rezolvata fisura fara manevrele cucului

vancouver

#50136
Eu sunt inginer liber-profesionist in Germania si intre altele ofer si cosultanta pe conflicte juridice legate de santiere. Am avut recent un client din Portugalia, care vroia sa rezilieze un contract, el fiind subantreprenor. Asa ca m-am pus la punct serios pe tema asta, cu articole de lege si cazuri judecate, ca sa-l ajut. In esenta i-am recomandat sa nu faca pasul asta, probabil o sa piarda mult mai mult decat daca continua.

Relevant pentru A1 lot Comsa ar fi insa alte cateva aspecte:

1. Rezilierea nu impiedica dreptul partilor de a cere despagubiri (indiferent care parte reziliaza). Atat despagubiri pentru rezilierea in sine, cat si pentru orice altceva.
2. Pentru a-si putea incasa banii pe treaba facuta pana la reziliere, executantul TREBUIE sa insiste si sa ceara RECEPTIA. Receptia acelor lucrari executate. Receptia este conditie de plata a facturii finale pana la ultimul cent. Evident, receptia presupune si alte lucruri automat, cum ar fi posibilitatea sa existe deficiente la receptie si - pentru mine la fel de evident - obligatia in continuare a executantului DE A LE REMEDIA.

Sunt convins ca in Romania principiile generale nu pot fi cu mult diferite.

Deci inca o data: REZILIEREA nu elimina "institutia" RECEPTIEI, ci, in egala masura cu un contract finalizat, receptia lucrarilor executate tot trebuie facuta. Cum procedura receptiei are niste reguli, nu se poate ca unele sa se aplice si altele nu. Ci inseamna ca TOATE se aplica. Din procedura face parte si receptia cu deficiente. Aceeasi procedura prevede termen pentru rezolvarea lor.

Concret:
1. Daca nu cere receptia, Comsa nu va putea incasa toti banii.
2. Daca CNAIR nu raspunde cererii de receptie, stim din legislatie, se considera receptia ca fiind facuta fara observatii. Deci CNAIR trebuie sa accepte sa faca receptia, tocmai pentru a putea consemna deficientele.
3. CNAIR trebuie sa dea termen pentru remediere.
4. Daca nu face nimic Comsa, abia atunci CNAIR poate rezilia si lucrarile de remediere si abia atunci poate executa lucrarile cu alt antreprenor si sa puna Comsa la plata.

Daca CNAIR va face pur si simplu remedierile, fara sa ceara intai Comsa sa le faca (indiferent daca Comsa cere sau nu receptia), atunci CNAIR o sa ramana cu costurile. Nu va putea sa le retina din garantie. Sau, daca o va face, va pierde banii in proces.

Incerc prin acest post sa ajut ambele parti sa-si faca treaba pana la capat si corect. Sper ca CNAIR intelege ca nu se poate apuca pur si simplu de remedieri, altfel o sa le plateasca din buzunar. Si sper ca firma Comsa intelege ca trebuie sa ceara receptia, daca vrea toti banii.

PS. Iar vestea buna pentru noi: dupa parerea mea inca exista speranta sa fie pusa Comsa sa repare de ex. crapatura sau reazemele.
Feroviar: inadmisibil că ramâne 1 fir pe unele porțiuni după reabilitare pe Craiova-Caransebeș și Cluj-Oradea. Da pentru extinderea programului Quick Wins. Limitare instalare ETCS doar pe coridorul IV, pana cand va deveni pe deplin functional si isi dovedeste eficienta. Autostrazi: DA pentru 4 treceri montane: A1, A3, A6 si A8. NU deocamdata pentru A13 montan si A Nordului partea montana.

nrb

1 decembrie ni-e e unirea... Holdea-Ilia???

frunzaverde

#50138
@vancouver:

1. este complet corect.
2. este gresit, si nu asa functioneaza conform conditiilor FIDIC (care guverneaza fostul contract ; legislatia romaneasca era FIDIC-ul la vremea semnarii contractului - FIDIC Galben (nou) fiind, cu modificari, parte a legislatiei romanesti la vremea respectiva).

Institutia rezilierii automat elimina posibilitatea receptiei (completion of works), sunt mutual exclusive. In momentul in care contractorul primeste notificarea finala, are obligatia sa predea santierul asa cum este, si sa-l paraseasca. Nu mai poate cere receptia, nu mai are cum. Cerintele sunt clare:

Quote from: FIDIC Galben Nou, cf. MFinante
Apoi, Antreprenorul va părăsi Şantierul şi va preda Inginerului toate Bunurile solicitate, toate Documentele Antreprenorului şi alte documente de proiectare întocmite de, sau pentru Antreprenor. Totuşi, Antreprenorul va depune toate eforturile pentru a respecta imediat orice dispoziţie rezonabilă inclusă în înştiinţare (i) pentru cesiunea oricărui contract de subantrepriză, şi (ii) pentru a proteja viaţa, proprietatea sau siguranţa Lucrătorilor

Vezi aici o discutie mai ampla in engleza : https://www.fenwickelliott.com/file/304/download?token=7U9FfzTl.

Mai mult, exista o institutie clara FIDIC (15.3, Evaluarea la data rezilierii) care stabileste valoarea lucrarilor ramase, si deficientele. Evaluarea este alt proces decat receptia, intra in vigoare automat (si fara intarziere) si se face de catre institutia Inginerului (consultant).
Cand esti amenintat cu ban permanent pentru ca ai criticat pozitia publica a unui politician, nu se mai poate numi conversatie sau forum, ci campanie electorala. Imi pare rau, dar din pacate, sunt nevoit va urez la revedere!

vancouver

Da, pacat. Adica pacat ca pe FIDIC Galben este altfel decat in Germania pe VOB/B. De fapt ceea ce povestesc eu din Germania nu este trecut explicit in vreo lege, doar obligatia de a face receptia ca preconditie a platii finale. Restul s-a statuat dupa n si n procese.
Feroviar: inadmisibil că ramâne 1 fir pe unele porțiuni după reabilitare pe Craiova-Caransebeș și Cluj-Oradea. Da pentru extinderea programului Quick Wins. Limitare instalare ETCS doar pe coridorul IV, pana cand va deveni pe deplin functional si isi dovedeste eficienta. Autostrazi: DA pentru 4 treceri montane: A1, A3, A6 si A8. NU deocamdata pentru A13 montan si A Nordului partea montana.

lupualb

Pe sectorul de autostradă Ilia - Grind, localnicii au facut inaugurarea lotului.  Parapetii de beton din sensul iesire de la Grind si cei de la Ilia unde trebuia să se intre pe A1 sunt putin miscati, iar localnicii își scurtează pe acolo drumul. Prima dată când am vazut masini, am crezut ca e paza, însă m-am inselat.  Astăzi o masina a intrat pe contrasens la Grind,  si a iesit la Ilia pe breteaua de intrare pe A1, iar de acolo , direct in sensul giratoriu Ilia.

GDPR

@vancouver, ideal ar fi sa fie asa:


rocklee

Se poate intra si iesi pe ambele sensuri de la Ilia la Grind.

cristi5

Adica vreti sa spuneti ca intra la Ilia si se intorc la Grind, ca e punct de intoarcere :lol:

Si sunt convins ca pe pod se merge pe varfuri ca mai are putin si cade...

Si in general se merge ca pe oua, ca e reziliat de Cuc si Scarlat, terasamentul sigur sta sa se prabuseasca... Mizerie in santier, probleme grave.

O fi vreo intelegere tacita a localnicilor cu prefectul si politia, poate cu iz electoral.

gruiarew

Care-i "premiul" pentru așa ceva? În afară de faptul că dacă faci buba RCA-ul e degeaba? Probabil e ceva nou, eu săptămâna trecută când am fost prin zonă, erau betoanele la locul lor...
'You can't cheat an honest man. Find somebody who wants something for nothing, then give him nothing for something.'' -- A Hater's Synthesis