Autostrada A1 București-Nădlac

Started by Ionut, September 13, 2011, 12:10:24 PM

Previous topic - Next topic

5 Members and 66 Guests are viewing this topic.

adiarc

una peste alta,o alta chestie excelent de reparat in GARANTIE...PE BANII CONSTRUCTORULUI......

astept o anchetă echidistantă despre aceasta reziliere....trebuie sa plateasca din buzunar si cu libertatea lor cei care au comandat Romania la costuri suplimentare de minim zeci de milioane de euro ( asta daca pe langa claimuri si costuri suplimentare pt reparatii ,nu pierdem si fondurile europene parțial sau integral)
"Eficienta" cnair...claimuri de sute de milioane de lei,puse pe tava constructorilor pentru proiecte inexistente ( LD2 sect E ; LD 3 ; A10 )

DESFIINTATI compania Antiinfrastructura

alecu26

Foarte interesant fenomenul ala de alunecare pe neoprene. Nu ar trebuii sa se intample. Grinzile...tablierul cu totul are poate la 1000 de tone. Care se distribuie pe mai multe reazeme...si transversal si longitudinal...dar oricum vorbim de niste forte enorme care apasa acolo.

La Gilau fenomenul a fost invers...neexistand acele piese metalice laterale...si sub vibratiile cilindrilor si din traffic si fiind podul in panta a plecat la plimbare neoprenul.

Nu e nimic periculos oricum.
Drumurile noastre POATE....
(100 Euro ca tronsonul Holdea Margina din A1 nu se va deschide complet la trafic in acest deceniu).

adrian sibiu

Salutare tuturor, de ieri au apărut în zona intersecției Dj Talmaciu Sadu Daciile Duster ale celor de la PORR asa ca astazi am dat o fuga scurta în zona Vestem unde am gasit una dintre ele supraveghand lucrările la drumul tehnologic. Din discuțiile avute cu reprezentantul PORR am aflat ca se asteapta emiterea autorizației de construire actele fiind pe traseul avizarii ,mi a comunicat că se trage tare la finalizarea drumului tehnologic pana la Boita ,a mai spus că sau lovit de întârzieri la Apele Române pt avizul podului provizoriu peste râul Sadu si întârzieri la exproprierile de suprafețe împădurite din zona Talmaciu. Mi a comunicat că se trage tare la toate platformele necesare forajelor si ca se intenționează atunci cand va apărea autorizația sa se demareze forajele pe tot lotul in functie de vreme .A mai spus că începând de luni se vor demara lucrări la drumul tehnologic începând de la rezervoarele de apă din Talmaciu pana la intersecția Dj Talmaciu Talmacel ulterior ele continuînd pana la Boita. Pe acesta cale vreau sa i multumesc reprezentantului celor de la PORR.



adrian sibiu

Buldozerul in actiune întinde piatra depozitata acum cateva zile .Aici va fi platforma viaductului nr 3. (GPS) Aceeași zonă langa lacurile lui Marincuta. (GPS) Cilindru in actiune. (GPS) Asa arata drumul tehnologic finalizat. (GPS) (GPS) Camioanele celor de la Total Nsa așteptând să fie descărcate. (GPS) (GPS) Powered by API/PUM imgur uploader

adrian sibiu

(GPS) Buldozerul in actiune întinde piatra pe drum. (GPS) (GPS) intersecția Dj Talmaciu Sadu cu drumul tehnologic. (GPS) Powered by API/PUM imgur uploader

paulmare

Cand au pus grinzile metalice - cred ca din start nu a fost asezata talpa grinzii (placa sudata care ar trebui sa stea pe neopren) in asa fel incat sa acopere complet neoprenul, erau prea dilatate sau e alta greseala de executie sau proiectare , si nu a fost bine asezata grinda sau nu s-a potrivit chiar la fix
sus de obicei e o placa metalica inox sau superfinisata prin lepuire, si cu toate jde-miile de tone care apasa, tot nu aluneca
Nu e de vinci, ci de ridicat cu jackuri, iti dai seama din pozele lui raduluc unde ar trebui asezati cilindrii hidraulici
oricum e corect sa ceara sa le remedieze, nu ca ar fi mare pericol pentru trafic - dar se distrug repede daca nu e sarcina distribuita uniform pe toata suprafata cauciucului 

germanul2012





Powered by API/PUM imgur uploader

I-am aratat unui prieten, care lucreaza in domeniu, pozele postate de @RaduLuc, iar el imi zicea ca de fapt grinda nu este lipita de neopren ci se deplaseaza pe el inainte si inapoi in functie de anotimpuri (temperatura) care influenteaza dilatarea si contractarea structurii. El a fost de parere ca daca si in capatul celelalt grinzile sunt deplasate la fel, problema este la placile metalice de pe grinzi care nu au fost dimensionate corect , placi care ar fi trebuit sa aiba suprafata mai mare, chiar cu ceva toleranta in plus fata de calculul de dilatare si contractare maxima al grinzilor. Tot el imi zicea ca remedierea nu este deosebit de complicata si normal asta o face constructorul in perioada de garantie si bineanteles pe ,,barba" lui deoarece a gresit calculele. Dar, cum constructorul in cazul nostru a fost alungat, remedierea o va face beneficiarul pe banii lui (pardon, pe banii nostrii in cazul de fata).

paulmare

germanul asa e - din cauza asta cand vulcanizeaza neoprenul, in interior sunt fretele care ii dau rezistenta iar pe exterior sunt placi de inox care apoi se superfiniseaza
si mie mi se pare ca a fost ceva greseala fie de calcul la proiectare, fie ceva in executie, fie ceva eroare de comunicare intre constructor si fabricantul tablierului, cine stie, nu e cine stie ce lucru mare, dar e clar ceva care trebuie remediat alfel reazemele alea nu o sa aiba deloc viata lunga

desi noa scuze de repetitie, daca luau pozele lui raduluc, si faceau scrisoare de neconformitate la comsa, neconformitate care e foarte bine documentata in pozele lui radu si scriai doua propozitii uite ca nu calca pe toata suprafata neoprenului, repar-o comsa intr-un termen rezonabil, schimba neoprenele daca placile de sprijin sunt deja deformate etc si trimiteai un injiner cu un aparat de pozat care sa confirme ca nu sunt deformate deja placile pe care se reazama grinda si au ramas plane - cred (my2cents taughts) ca ei spera sa rezolve cu aceleasi neoprene si de aia restrictiile de trafic - poate ne confirma vreun podar cu experienta in chestii de astea 
Dar daca voiau sa schimbe neoprene pe banii lor, e o asa lunga lista de poduri importante care asteapta reparatii capitale

alecu26

E putin mai complicat. Reazemele de neoprene pot sa simuleze cam toate tipurile de rezemari stiute de la static. Fix, mobil....cu diferite grade de libertate pe diferite directii.
Priviti videoclipul de mai jos....


In poza se vede ca placa e proiectata mai mare decat neoprenul...si probabil defectul a fost temperature de instalare...care trebuia sa fie aprox 10 grade Celsius...fiind zona de mijloc intre extremele climatice in Romania.

Neavand schema statica a podului e greu de spus ce tip de reazem trebuia sa fie acolo....dar eu as zice ca pare oricum din primul tip din filmulet.
Drumurile noastre POATE....
(100 Euro ca tronsonul Holdea Margina din A1 nu se va deschide complet la trafic in acest deceniu).

MihaiDC

Salut! Foarte interesante discuțiile dar L3 e tot închis. Informații concrete mai noi legate de deschiderea lotului au mai apărut?

nrb

o fi linistea dinaintea... deschiderii :o

icee

#50111
^^^

Se vede cu ochiul liber ca grinzile sunt in contractie la momentul foto imaginii si ca se reazemă prost pe blocul elastomeric...

MihaiDC

#50112
Nu putem decat sa speram in continuare. De explicații si povești cred ca suntem sătui toți. Dar cum aici e un forum de discuții, povestim :)

IlisescuV

Ma gandesc ca nu e nici o sansa sa se deschida lotul 3 pe weekendul asta ... :-[

timisoreanul

Normal era sa se faca in prealabil o analiza foarte serioasa si apoi sa se decida rezilierea sau nu a unui contract in stadiul de 99%. CNAIR a reziliat, iar acum cauta cu disperare justificari. Probabil ca multi se simt cu musca pe caciula pe acolo, mai ales in contextul schimbarii Guvernului. Personal, m-as mira sa se deschida in acest an, dar m-as bucura ca ratiunea sa invinga pana la urma si sa ma insel.