Autostrada A1 București-Nădlac

Started by Ionut, September 13, 2011, 12:10:24 PM

Previous topic - Next topic

2 Members and 34 Guests are viewing this topic.

kitsune

#50085
Ce spui tu @RaduLuc este că neoprenul ar trebui să adere și la grindă și la reazem și deformarea să se întâmple în blocul de cauciuc? Dacă asta e problema, înțeleg că există pericolul ca blocul de neopren să se deplaseze, cumva pe principiul spicului ăluia din copilărie pe care îl frecam între palme (coada mâței).
Și reazemul e un pic descentrat față de suportul de pe grindă (nu știu cât înseamnă dilatarea grindei, e de ordinul câtorva mm sau cm)?
Natural stupidity is much more dangerous than artificial intelligence

voicul

Cum o aluneca o grinda de cateva tone pe un neopren care pare si aspru/aderent ... ?

RaduLuc

Cum aluneca se vede in poza, care este facuta vara, la dilatatia cea mai mare a grinzii, de aceea si operatia de repozitionare trebuie facuta in anumite conditii de temperaturi exterioare, fapt care a fost transmis de catre asociere la momentul respectiv. Dealtfel perioada actuala cand CNAIR va face acesta lucrare este perfecta din acest punct de vedere.

voicul

Hai ca acum am vazut mai bine cum alunca.

Intreb altfel: nu se poate pune pe pozitie astfel incat sa nu mai alunce de acum inainte? Sau operatia de pozitionare sa mai fie facuta peste 5 - 10 ani?

vancouver

Multumim @raduluc pentru poze. Din ce se vede acolo fara discutie se poate da drumul la trafic pentru masini usoare. E imposibil sa se intample ceva grav acolo. Restrictia de 60km/h este exagerata. 90, ca si pentru restul, lejer. Asta pentru inceput.

Trebuie intr-adevar urmarit fenomenul.

Nici eu nu imi explic cum de aluneca grinda pe neopren. O fi murdara cu ceva uleios sau vopseaua e prea alunecoasa? Atunci la repozitionarea neoprenului trebuie curatata grinda sau sudate niste opritoare pe grinda.
Feroviar: inadmisibil că ramâne 1 fir pe unele porțiuni după reabilitare pe Craiova-Caransebeș și Cluj-Oradea. Da pentru extinderea programului Quick Wins. Limitare instalare ETCS doar pe coridorul IV, pana cand va deveni pe deplin functional si isi dovedeste eficienta. Autostrazi: DA pentru 4 treceri montane: A1, A3, A6 si A8. NU deocamdata pentru A13 montan si A Nordului partea montana.


adrian sibiu

TibiV subscriu intru totul ideii lansate de tine. Pasărea ar trebui trasă la răspundere pt toate mizeriile făcute la minister.


NGC

LD3

Ziceam zilele trecute ca e vorba ca expertiza pentru lucrarile de arta sa fie atribuita tot ca tre IPTANA. Ei bine, asa s-a si intamplat.

Dupa cum s-a mai demonstrat si in alte dati, cei de la CNAIR citesc ce se scrie pe forum.

Coincidenta sau nu, denumirea achizitiei pentru realizarea expertizei pentru lucrarile de arta de pe LD3 a fost schimbata, iar acum vorbim despre "Realizare ET a lucrărilor de artă proiectate si executate in cadrul Autostrazii Lugoj-Deva, Lot 3". Inainte era vorba despre "Realizarea Expertizei Tehnice a lucrărilor de drum proiectate și executate în cadrul contractului "Proiectare și Execuție Autostrada Lugoj – Deva, lot 3 km 56+220 – km 77+361"".

Pentru a nu mai fi asa de flagranta atribuirea directa catre IPTANA a licitatiei, initial DRDP TM a transmis mai multor ofertanti invitatia sa vina cu o oferta.
De mentionat ca DRDP TM a "gresit" initial ceva in caietul de sarcini si l-au "refacut" si au relansat ofertarea, dupa care au anulat procedura pentru ca, surpriza, inca mai erau "greseli" sau "NECORELARI ALE CAIETULUI DE SARCINI CU REALITATEA DIN TEREN PRIVIND SECTORUL DE AUTOSTRADA LUGOJ-DEVA, LOT 3 KM 56+220-KM 77+361 CARE POT DUCE LA REZULTATE VICIATE ALE EXPERTIZEI TEHNICE".

QuoteATENTIE! Notificarile de initiere au fost transmise catre mai multi operatori economici. Autoritatea contractanta va selecta oferta operatorului economic care are cel mai mic pret de vanzare.

Sa vedem acum cat au "ofertat" celelalte firme.

    133.200,00 RON fara TVA    Valoare estimata
01. 133.200,00 RON fara TVA    IPTANA
02.  45.073,84 RON fara TVA    BRIDGE CONSULT S.R.L.
03.  15.000,00 RON fara TVA    SC Drawing Project SRL
04.  15.000,00 RON fara TVA    INTEGRATED ROAD SOLUTIONS SRL
05.  15.000,00 RON fara TVA    CONSULTANTA PENTRU INFRASTRUCTURI TERESTRE - CONSIT
06.  10.000,00 RON fara TVA    D&B PROIECTARE
07.   8.400,00 RON fara TVA    PONTIS CONCEPT DESIGN SRL
08.   8.000,00 RON fara TVA    PROIECTARI LUCRARI DE ARTA S.R.L.
09.   4.000,00 RON fara TVA    PROCONSINFRA
10.   2.500,00 RON fara TVA    SEPRIS
11.   2.000,00 RON fara TVA    POD-PROIECT

Bineinteles ca nu se putea face expertiza la preturile "oferite" de ceilalti "ofertanti", dar conditiile "nu au fost acceptate la termen".

Sa vedem acum si ce a "ofertat" fiecare. Am pastrat doar locul din clasamentul de mai sus, pentru ca sa incapa descrierea pe o singura linie pentru fiecare "ofertant".

01. "Expertiza tehnica poduri"
02. "Sumarul activitatilor pentru elaborare Expertiza Tehnica poduri: • Elaborare Expertiza tehnica • Studii geotehnice • Studii hidrologice"
03. "servicii de intocmire expertize tehnice pentru poduri (in cadrul expertizei se va prezenta situatia actuala a obiectivul, se va realiza calculul hidraulic ce are la baza debitele de minim si maxim, si se vor face propuneri de categori de lucrari de reabilitare - daca este cazul). in pret sunt incluse studiile de teren (studiu geotehnic verificat Af, studiu topografic in coordonate STEREO 70)"
04. "Servicii de expertiza pentru poduri avand lungimea cuprinsa intre 30m si 100m si deschideri maxime de 50m Expert Tehnic A4,B2, D : Predescu Mihai Ioan"
05. "STUDII GEOTEHNICE,RIDICATI TOPOGRAFICE,INTOCMIRE RELEVEE, DETERMINARE STARE TEHNICA, INTOCMIRE RAPORT DE EXPERTIZA"
06. "Servicii expertiza tehnica poduri, cu toate studiile incluse"
07. "Prestari servicii de intocmire expertize tehnice, cu toate studiile incluse."
08. "Intocmirea documentatiei de expertiza tehnica la poduri mari cu lungimea de 50-100m"
09. "Servicii de expertizare tehnica pentru poduri, pasaje si viaducte rutiere."
10. "Servicii de expertiza tehnica pentru poduri si podete pentru evaluarea starii tehnice a acestora. (expertiza tehnica nu include studii de specialitate precum topografic, geotehnic, hidrologic)."
11. "Servicii de expertiza tehnica poduri A4, B2, D Pretul nu include studiu topografic, studiu geotehnic, studiu hidrologic"

Si iata cum, prin aplicarea criteriului cel mai mic pret de vanzare, din 11 "ofertanti" a iesit din nou cine trebuie, adica IPTANA. ;)

voicul

Deci cu 11 oferte pe masa si avand cel mai important criteriul, s-a reusit sa fie castigator cel mai mare pret.  :lol: :lol: :lol:

:puke:

Ionut

Eu nu inteleg ce va mira. CNAIR, o mizerie de la cap la coada.

cristi5

#50096
Quote from: RaduLuc on November 07, 2019, 05:05:28 PM
Cum aluneca se vede in poza, care este facuta vara, la dilatatia cea mai mare a grinzii, de aceea si operatia de repozitionare trebuie facuta in anumite conditii de temperaturi exterioare, fapt care a fost transmis de catre asociere la momentul respectiv. Dealtfel perioada actuala cand CNAIR va face acesta lucrare este perfecta din acest punct de vedere.

Cu alte cuvinte (si coroborat cu alte opinii)
- problema nu e mare, arata mai bine decat cele schimbate sub trafic (Greu!) la Gilau
- CNAIR si Comsa comunicau despre asta din vara, deci nu e nicio surpriza, nu e descoperirea surprinzatoare facuta la nustiuce inspectie sau expertiza asa cum lasa sa se inteleaga Scarlat
- deci CNAIR face din tantar armasar (vezi si aia cu "podul de 3000 tone", plus expertiza, plus interzicerea traficului greu)
- deci ce vedem este exact un pansament mediatic de trei mii de tone si 70000 de euro expertiza pentru mareata reziliere la 99%. E corespondentul mediatic al frezarilor pe care le facea Tirrena ca sa iasa bine mediatic CNAIR cu "gresia din baie"
- atata ca de data asta se face totul pe banii cetateanului, nu pe banii antreprenorului. Si (spre deosebire de frezare si reasfaltare) dureaza exact cat vrea CNAIR,  cu cat dureaza mai mult cu atata pansamentul mediatic e mai eficient, lumea mai uita, etc.

Pacat ca a muscat pana si noul ministru.



bogdanstancu

Ma bag si eu in seama (tot civilist). Asa cum vad eu acele aparate de reazem, neoprenul ar trebui sa fie lipit atat de tablier (la partea superioară) cat si de suport (la partea inferioară), iar deformația pe orizontală a tablierului sa se "consume" printr-o forfecare in plan orizontal a cubului de neopren.

Cetatean

Eu nu cred ca au 'alunecat' grinzile alea atât. Ce deschidere au?
As pune pariu ca altceva a fost greșit și s-a mușamalizat. Ori au fost greșit turnați cuzineți ori grinzile au fost mai mari.
Nu se joaca nimeni cu asa ceva, dar nu ma mai mira nimic.
A, și mai ceva... Se puteau lungi sau deplasa din încărcare?
Cilindrii pentru asfalt nu cred ca aveau ce sa le facă.

vancouver

Cilindrii compactori de asfalt au ce sa le faca, pentru ca vibreaza. Ai stat vreodata sub un pod cand se asfalteaza? Eu da... Am stat in interiorul unui pod pe care se asfalta (exista variante de pod cu tablier caseta inchisa, de ex. la Arad podul A1 peste Mures). Se zguduie tot podul din rãrunchi cand pornesc si vibratiile.

Cilindri nu doar se misca tandru inainte si inapoi ci vibreaza in acelasi timp. Deci o sansa ar fi ca atunci sa se fi miscat ceva la neoprene.
Feroviar: inadmisibil că ramâne 1 fir pe unele porțiuni după reabilitare pe Craiova-Caransebeș și Cluj-Oradea. Da pentru extinderea programului Quick Wins. Limitare instalare ETCS doar pe coridorul IV, pana cand va deveni pe deplin functional si isi dovedeste eficienta. Autostrazi: DA pentru 4 treceri montane: A1, A3, A6 si A8. NU deocamdata pentru A13 montan si A Nordului partea montana.