News:

API te vrea în echipa din București!

Main Menu

Autostrada A1 București-Nădlac

Started by Ionut, September 13, 2011, 12:10:24 PM

Previous topic - Next topic

7 Members and 26 Guests are viewing this topic.

yetiman

@mircea - nu e ilogic de loc.

De exemplu: crapatura. Ea exista. Se vede cu ochiul liber. La o "expertiza" sumara se poate spune ca acolo e un pericol, dar la o expertiza aprofundata e posibil sa se ajunga la concluzia ca e doar ceva de suprafata care se poate remedia usor prin frezare si reasfaltare. Fara o expertiza serioasa cum poti sa stii cat e de profunda sau cat e de riscanta? Si, ca sa fii "on the safe side" e mai simplu sa spui pericol...

La fel cu aparatele de cale de la poduri. Daca doar te uiti la ele si le vezi miscate, te astepti ca poate fi grav. Daca faci o analiza serioasa, poti sa ajungi la concluzia ca, de fapt, e o problema minora (asezare gresita si nu deplasare in timp, de exemplu), care poate fi remediata usor, sub trafic.

Fara expertiza serioasa nu poti analiza gravitatea situatiei. Si atunci, orice om cu scaun la cap, prefera sa ia in calcul situatia cea mai proasta (worst case scenario). Iar daca pesta asta s-au suprapus si "ordine de la CNAIR", mie imi este foarte clar.

,,Pe hoţii mărunţi îi trimitem la închisoare, iar pe cei mari îi numim în funcţii publice." — Esop
,,Greşelile politicianului sunt crime, căci în urma lor suferă milioane de oameni nevinovaţi, se împiedică dezvoltarea unei ţări întregi şi se împiedică, pentru zeci de ani înainte, viitorul ei." — Mihai Eminescu

Cristi N


Ionutcatalin


cristi5

#50073
^^ Scarlat spunea in 18 octombrie ca aparatele de reazem s-au deplasat "din cauza traficului de santier". Sa ma corecteze podarii dar eu inteleg ca e o problema obisnuita la poduri, care acum e exacerbata din motive de reziliere. Scarlat a zis ca nu se da in trafic pana nu se remediaza dar ascunde faptul ca se poate remedia sub trafic.

https://www.wall-street.ro/articol/Auto/246490/bode-lotul-3-din-autostrada-lugoj-deva-ar-putea-fi-dat-in-trafic-anul-acesta-cu-restrictii-de-viteza-si-tonaj.html#gref

vancouver

#50074
Sunt inginer civilist, dar indraznesc sa-mi dau cu parerea, dupa ce am participat la constructia unor poduri. Dupa parerea mea este imposibil sa se deplaseze aparatele de reazem din cauza traficului - de santier, de nesantier, egal... nu se intampla asta. In schimb trebuie stiut ca aparatele astea de reazem au rolul de a permite deplasarea podului (exista si aparate fixe, care nu permit deplasarea, dar la un pod un aparat trebuie sa fie fix si restul mobile). Deplasarea podului are loc din DILATARE / CONTRACTIE, adica de la frig / caldura. Vara tablierul podului se lungeste, iarna se scurteaza. Aceasta miscare trebuie sa fie permisa de aparate, ocazie cu care evident si ele se deformeaza. Trebuie dimensionate de asa natura sa nu cedeze cu totul orice ar fi (vant, cutremur, trafic, etc) si sa revina mereu (deci miscarea sa fie reversibila).

Posibile cauze de probleme de aparate de reazem vad eu asa:
1. Vibratiile produse de cilindri compactori, la asternerea si compactarea asfaltului. Cred ca e cea mai plauzibila aici, mai ales ca daca tin bine minte o parte a asfaltului pe pod a fost frezata si s-a reasternut.
2. Aparatele au fost montate gresit (neglijent) si de la bun inceput nu s-au aflat in pozitia din proiect - deci nu s-au miscat niciodata ! (Quality Management cangi)
3. Aparatele de reazem au fost dimensionate gresit (subdimensionate) si au cedat - fie sub greutatea podului + vibratiile de la asfaltare, fie ca urmare a dilatarii podului.

Nu ma pricep suficient de bine, ca sa pot afirma daca se poate da drumul la trafic in siguranta sau nu. Sau daca se impune restrictie de tonaj. Asa ochiometric, greutatea proprie a podului este fabuloasa in raport cu greutatea unor autoturisme, deci cel putin, cum a zis si Iptana, pentru vehicule usoare chiar nu ar trebui sa fie o problema.

Daca nu se rezilia, probabil problema era de muuult rezolvata, Comsa probabil schimba aparatele in decurs de 2-3 sapt.. Daca scopul rezilierii urgente nu a fost darea in trafic cat mai rapida (pare sa nu-i intereseze darea rapida in trafic), atunci chiar nu inteleg care a fost... Deci rezilierea a fost cel mai imbecil lucru care se putea face in acel moment.


Ma intreb daca si acum nu ar putea CNAIR si Comsa sa se aseze din nou la masa, cu ministrul ca moderator, si sa se stabileasca ca a fost neconforma rezilierea (s-au omis niste pasi procedurali, sa zicem), si ca ambele parti renunta la orice pretentii financiare derivate din aceasta reziliere, si ca rezilierea se anuleaza. Contractul devine din nou valabil. CNAIR plateste imediat orice restante exista si Comsa repara imediat deficientele semnalate.
Prioritatea zero: A1 Sibiu - Pitești. Prioritate zero virgulă zero: A0 centura București. Importante: A7 Ploiești - Bacău - Pașcani - Suceava; A13 Sibiu - Brașov - Onești - Adjud; A3 Cluj - Oradea; A3 Ploiești - Brașov; A12 Pitești - Craiova; A8 Pașcani - Iași; A4 Constanța - Vama Veche. Toate NUMAI SI NUMAI cu fonduri europene. Un NU categoric oricărei forme de taxare la km pe autostrăzi.

elphax

nu ar fi rea ideea lui vancouver - cum facem sa ajunga la ministru ?

voicul

#50076
^Cred ca dupa ce au vazut cum la Tarom s-au dus DNA, parchetul si multi altii, ar vrea si CNAIR sa o dreaga cumva, dar eu nu cred asa ceva.
Totusi, mai sunt si minuni pe lumea asta.


mircea

@yetiman: ba e ilogic. Dacă nu investighezi cum trebuie nu poți da un verdict în primă fază. Dar dacă l-ai dat, nu mai poți s-o scalzi că de fapt, tu ai pus răul maxim înainte și bla-bla de adormit broaștele pe lac. Trebuia să zici: e ceva aici, trebuie mai mulți bani pentru a vedea dacă e serios sau doar de suprafață.

RaduLuc

#50079
Sunt poze de pe ambele maluri, sper sa mai lamureasca problema. Datorita dilatarii /contractiei (nu traficului din santier) grinzile isi modifica dimensiunile, iar neoprenul trebuie sa se deformeze sa preia aceasta modificare, dar datorita problemelor de pozitionare grinzile pur si simplu aluneca pe neopren..... Nu e o explicatie prea stiintifica dar asta este fenomenul.

adrian sibiu

Si eu sunt de aceeasi parere cu Vancouver,ar trebui  adusă la cunoștința aceasta situatie noului ministru poate poate ....

gruiarew

Scuzați-mi ignoranța, chiar îs pe lângă aici... dar e mare lucru sa se ridice și să se pună gumele alea cum trebuie? Un cric serios și 2 oameni n-au ce face într-o zi. Nu-mi dau seama și fără ele unde s-ar putea duce grinda, pare că stă destul de bine acolo, intră ca într-un U...
'You can't cheat an honest man. Find somebody who wants something for nothing, then give him nothing for something.'' -- A Hater's Synthesis

rocklee

#50082
Umbla vorba prin târg .....ca problema ar fi fost rezolvată...de o firmă numita Freirom...  :o

RaduLuc

#50083
Freyrom poate..... sunt mai multe firme capabile sa faca asta.........se poate sa fi ales freyrom pentru ca sunt mai dotati......dar nu sunt ieftini

TibiV

Quote from: gruiarew on November 07, 2019, 04:31:20 PM
Un cric serios și 2 oameni n-au ce face într-o zi.
Un vinci, denumirea tehnica (guru rade de mine acum...)

Dar problema este ca TOATE maruntisurile de "anul asta " vor fi facute pa banii CNAIR (noi platim de fapt...) nu pe banii constructorului... Caci constructorul a fost "dat afara" cu toata "mania proletara" a acelei pasari singuratice...

Mai frate, lui Cuc ar trebui sa ii taie si curentul/gazele/apa potabila "pe persoana fizica" pana plateste prejudiciul "pe ministru"...
Mama proștilor este mereu gravidă... :)