Autostrada A1 București-Nădlac

Started by Ionut, September 13, 2011, 12:10:24 PM

Previous topic - Next topic

1 Member and 77 Guests are viewing this topic.


cristi5

Inteleg ca Bode e la fel de nationalist ca altii de prin CNAIR si MT asa ca nu ne putem astepta la nimic bun cand vine vorba de constructori straini si persecutarea lor.

Oricum, vedem daca chiar ajunge ministru.

adrian sibiu

Astept cu nerăbdare sa vad cum se va continua drumul tehnologic peste râul Sadu si apoi in continuare către Boita.Oricum impresia mea este ca Total Nsa se misca foarte bine in șantier.

marinluigi

Informații privind stadiului nodului Holdea din cadrul Contractului de lucrări "Autostrada Lugoj – Deva Lot 3, km 56+220 – km 77+361 – Execuție lucrări bretea ieșire – Descărcare Holdea și montare panouri fonoabsorbante"

În data de 28.10.2019, a avut loc Inspecția Preliminară a Lucrărilor în vederea efectuării Recepției la Terminare.
Ca urmare a acestui demers, s-a constatat necesitatea realizării lucrărilor de curățenie generală a amplasamentului, precum și necesitatea completării deocumentației care alcătuiește Cartea Tehnică a construcției.
Pentru finalizarea celor mentionate mai sus, Antreprenorul a primit un termen de 14 zile calendaristice.
Ulterior adoptării măsurilor stabilite în cadrul Inspecției Preliminare a Lucrărilor precizate, precum și în acord cu solicitarea Antreprenorului, va fi realizată Recepția Lucrărilor la Terminare, în cadrul căreia se va decide dacă obiectivul amintit corespunde exigențelor tehnice prevăzute în proiect, respectiv dacă poate fi deschis traficului rutier.

În vederea unei informări transparente a opiniei publice precizăm următoarele:
In data de 24 iulie 2019 Antreprenorul a solicitat Recepția Lucrarilor la Terminare conform prevederilor contractuale și HG 845/2018 înștiintand Beneficiarul si Inginerul/Consultantul (DRDP Timisoara) că Lucrarile vor fi finalizate și pregatite de recepție la data de 12.08.2019.
Inginerul a transmis în data de 08.08.2019, faptul că Recepția la terminarea lucrărilor nu îndeplinește prevederile Sub-clauzei 10.1 din cadrul Contractului, respectiv HG 845/2018, la data comunicată de către Antreprenor.
Antreprenorul a reconfirmat în data de 08.08.2019 instiintarea sa potrivit căreia lucrările vor fi finalizate conform Contractului și pregătite de recepție la data de 12.08.2019.
În data de 09.08.2019, Inginerul a întocmit Referatul Inginerului, în conformitate cu prevederile HG 845/2018, prin care a notificat părtile că lucrările aferente contractului "Autostrada Lugoj – Deva Lot 3, km 56+220 – km 77+361 – Executie lucrari bretea iesire – Descarcare Holdea si montare panouri fonoabsorbante"nu sunt finalizate, în consecință nu poate fi încheiată Recepția la Terminarea Lucrărilor, conform HG 845/2018, întrucât nu sunt întrunite condițiile privind siguranța circulației.
În data de 13.08.2019, C.N.A.I.R. S.A. a întrunit Comisia de Recepție, constatând ca în conformitate cu Art. 8 alin (3) din cadrul HG 845/2018, că nu sunt întrunite condițiile pentru efectuarea Recepției la Terminarea Lucrărilor.
În data de 03.10.2019, Antreprenorul a comunicat faptul că lucrările privind siguranța circulației au fost remediate.Totodată, Antreprenorul a solicitat Beneficarului efectuarea Recepției la Terminarea Lucrărilor.
Astfel, în data de 28.10.2019, a avut loc Inspecția Preliminară a Lucrarilor în vederea efectuării Recepției la Terminare, în care s-a constatat necesitatea realizării lucrarilor de curatenie generala a amplasamentului si completarea documentației care alcătuiește Cartea Tehnică a Construcției.

Precizări privind Expertiza Tehnică a lucrărilor de drum proiectate și executate în cadrul contractului "Proiectare și Execuție Autostrada Lugoj – Deva, lot 3 km 56+220 – km 77+361""

Până la data prezentei conform prevederilor Contractului de Servicii încheiat între CNAIR S.A. și IPTANA S.A. privind realizare Expertiza Tehnică, Prestatorul a transmis Raportul prelimiar al Expertizei Tehnic .
În această fază, concluziile preliminare sunt:
Lucrările executate în acest stadiu, nefiind finalizate la parametrii proiectați, prezentând numeroase defecte, degradări în evoluție, nu permit deschiderea traficului în condiții de confort si siguranță, așa cum sunt stabilite prin reglemăntările tehnice în vigoare și prin documentația de proiectare care a stat la baza executării lucrărilor.
În urma analizei efectuate privind posibilitatea deschiderii circulației pe autostradă s-a constatat că la data inspecției preliminare, împrejmuirea prezintă vulnerabilități și defecte majore, a căror remediere nu se poate face pe termen scurt. Astfel, au fost necesare investigatii suplimentare pentru stabilirea solutiilor de remediere, în urma cărora, după remediere, să se poată deschide în prima fază circulația în regim de drum cu 4 benzi de circulație cu restricții severe de tonaj și viteză, astfel:
- autovehicule cu masa totală maximă autorizată mai mica de 7,5 tone;
- viteza maximă de 90 km/h;
- viteză maximă de 50 km/h când partea carosabilă este acoperita cu polei, gheață, mâzgă sau sunt ploi torențiale;
- viteză maximă de 60 km/h în zona podului peste râul Mureș (km 68+500 - km 69+500), respectiv pe zona podurilor de pe autostrada de la nodul Ilia (poduri și rampe între km 76+100 – km 77+000), cât și la nodul Dobr (km 67+000 – km 67+500);
- semnalizarea corespunzătoare a sectorului de drum, inclusiv a pericolului prezenței animalelor.
Deschiderea circulației în regim de autostradă, cu restricții de viteză și tonaj se poate face numai după rezolvarea tuturor vulnerabilităților împrejmuirii.
Deschiderea circulației pentru vehiculele cu masa mai mare de 7,5 tone se va face numai după aplicarea măsurilor de remediere a defectelor constatate în cadrul expertizei tehnice pentru domeniul poduri.
La podul peste râul Mureș, până la efectuarea expertizei tehnice și aplicarea măsurilor de remediere a defectelor constatate se vor inspecta zilnic aparatele de reazem din momentul dării în circulație si se vor măsura deplasările aparatelor de reazem care nu sunt la poziția din proiect, deplasări măsurate în raport cu marginile plăcilor metalice superioare (de pe grinda metalica) și inferioare (de pe cuzinet). În cazul în care se constată deplasări semnificative peste marginea plăcii metalice inferioare sau superioare) traficul rutier va fi oprit pe calea respectiva, circulația urmând a se derula pe o singura cale, cu semnalizarea și amenajările corespunzătoare. Circulația se va relua ulterior numai după remedierea defecțiunii aparatului/aparatelor de reazem, în baza soluției stabilite de un expert tehnic în domeniul podurilor.
De asemenea, dorim să precizăm că, în funcție de concluziile și recomandarile ce vor fi prezentate în Raportul final al Expertizei Tehnice,CNAIR S.A. va decide:
- dacă remedierea lucrărilor ce prezintă deficiente se va putea face sub trafic;
- ce proceduri administrative ar trebui să inițieze/parcurgă pentru a putea deschide traficul,
- când va putea deschide traficul;
- în funcție de anvergura lucrărilor rămase de executat, dacă acestea vor finalizate în regie proprie sau prin contractarea lor.

http://www.cnadnr.ro/ro/comunicare/comunicate-de-presa/interes-general/informa%C8%9Bii-privind-stadiului-nodului-holdea-din

voicul

Ia lovit pe CNAIR curatenia ...
Macar pare ca dupa 14 zile o sa faca intr-un final receptia. Abia dupa sa incepem sa ne gandim, ca poate e o sansa sa se deschida LD3 legal. Abuziv putea sa deschida cu japca si breteaua asta ... ce mai conteaza dupa ce au facut pe LD3.

marinluigi

@voicul eu inteleg din notificarea cnair faptul ca incearca amiabil(legal) sa deschida breteaua Holdea sa nu mai faca inca o petarda marca cuc de a forta ca la Ilia. Iar lotul 3, probabil la anul daca nu forteaza vreun viitor guvern deschiderea lotului

dacianova

După 14 zile vor fi sub noul guvern. De aici și curățenia!

horatiu.cosma

#50002
1. "În data de 13.08.2019, C.N.A.I.R. S.A. a întrunit Comisia de Recepție, constatând ca în conformitate cu Art. 8 alin (3) din cadrul HG 845/2018, că nu sunt întrunite condițiile pentru efectuarea Recepției la Terminarea Lucrărilor."

Incredibil ce mincinoși. Să vedem și noi PV-ul ăla de suspendare/respingere a recepției. "Pentru corecta informare a opiniei publice", acel PV nu există.

2. "În data de 09.08.2019, Inginerul a întocmit Referatul Inginerului, în conformitate cu prevederile HG 845/2018, prin care a notificat părtile că lucrările aferente contractului "Autostrada Lugoj – Deva Lot 3, km 56+220 – km 77+361 – Executie lucrari bretea iesire – Descarcare Holdea si montare panouri fonoabsorbante"nu sunt finalizate, în consecință nu poate fi încheiată Recepția la Terminarea Lucrărilor, conform HG 845/2018, întrucât nu sunt întrunite condițiile privind siguranța circulației."

Încă o minciună prin dezinformare cât CNAIR de mare. Lucrările într-adevăr nu era 100% finalizate, dar nu a existat o procedură de recepție, nu s-a verificat ce lucrări mai trebuie finalizate și dacă constituie motiv de respingere a recepției. "Pentru corecta informare a opiniei publice", se putea recepționa fără probleme, nu lipsea absolut nimic fără de care să fie pusă în pericol siguranța circulației. Pe raționamentul ăsta deschiderea centurii Suceava a fost de 100 de ori mai nesigură.

3. "În data de 03.10.2019, Antreprenorul a comunicat faptul că lucrările privind siguranța circulației au fost remediate." Din august până la final de octombrie Comsa nu a făcut absolut nimic în teren, dar brusc și prin magie suntem la 2 găleți de apă care să spele noroiul distanță de recepție. PENIBIL!!!

4. "împrejmuirea prezintă vulnerabilități și defecte majore, a căror remediere nu se poate face pe termen scurt."  :puke: Adică trebuie licitație intergalactică care să dureze 5 ani pentru a contracta vreo 2 garduri exterioare pe care nu le-a pus Comsa. Noroc că pe DN 68A sunt garduri, altfel nu știu cum era.

5. "Deschiderea circulației pentru vehiculele cu masa mai mare de 7,5 tone se va face numai după aplicarea măsurilor de remediere a defectelor constatate în cadrul expertizei tehnice pentru domeniul poduri."

Măsuri de remediere dintr-o expertiză încă nerealizată. Dacă sunt cititori în stele ăștia din CNAIR și văd așa de bine viitorul, cum de nu au rezolvat anticipat în toți acești ani marile blocaje de pe șantiere. Prostia e cumva explicabilă de una singură, dar să mai și cunoști ce se va întâmpla și să nu fii în stare să "schimbi viitorul" e deja prea de tot  :D.

Nivelul e sub orice critică, din păcate nu îl văd pe Bode intrând prea tare în cancerul ăsta.

RaduLuc

#50003
pentru comunicatul CNAIR pot spune doar NO COMMENT . Din 12 august la bretea s-a lucrat strict la relocarea liniei de 20kv conditie pentru a se realiza racordul nodului la energie electrica, conditie principala pentru care nu a fost facuta receptia atunci, cu toate ca s-a spus ca vor fi generatoare pentru asigurarea iluminatului. Iar acum problema este curatenia.......si cartea constructiei, care se stia de la inceput ca nu a fost prinsa in listele de cantitati, si pentru care s-a facut un ordin de variatie blocat de mai mult de 2,5 luni pe circuit..... normal. Asa ca tot se spune in comunicat pentru o buna informare a opiniei publice.........

RaduLuc

iar la lugoj deva lot 3 sa limitezi la 60 km/h viteza pe toate podurile mai mari, cu toate ca nu exista (exceptand problema de la mures cu neoprenul) nici o neconformitate majora, si culmea nici nu a existat asa ceva intre cele 59 de neconformitati la care tot s-a facut referire....... mi se pare ceva nemaipomenit.....

tonică

mă-sa mare a lor! Sa dea drumul odata, fie si cu limitari de 10 km-h. Oricum nu va tine nimeni cont de ele. Oricum vor pierde procesele cu constructorul si cu totii vom fi nevoiti sa platim in plus mizeriile lor. Politic este foarte posibil sa nu plateasca caci majoritatea din popor sufera de forme bizare de alzheimer. Si pana vor ajunge sa intre dna-ul in actele lor si sa-i ia la bani marunti va fi prea tarziu si se vor prescrie. Am tot vazut filmul asta, iar si iar. Deci, in consecinta, pana ajungem la furci si topoare, sa-i dea dracilor odata drumul segmentului asta si mai apoi sa se spele unii pe altii pe cap.
Ma asteptam, ca tot s-a dat jos guvernul si suntem in campanie electorala, ca opozitia sa bata toba pana la extrem legat de aceste "muzee" ale incapacitatii, pana sa-i faca sa dea drumul traficului dar nu s-a intamplat. Nici de proteste n-am auzit, pare-se ca suntem cu prea bun simt, cand de fapt avem de-a face cu niste ticalosi si vinovati indirect de moartea prin accidente a atator oameni. Asa ca, macar sa dea drumul, fie si cu limitari, cu bariere, cu stegulete, orisicum caci deja cu totii ne-am dat seama de imbecilitatea si ilegalitatea comisa.  >:(

goldorak

Nu se poate sa relansam petitia pentru deschiderea LD3? (Bineinteles dupa instalarea noului guvern .. daca si are loc anul asta..)
Nu-mi fac iluzii ca se va obtine ceva, dar cel putin sa mai aducem marlania asta sub lumina reflectorelor..

GDPR

@RaduLuc, documentele ce alcatuiesc capitolul B al Cartii Constructiei (cu exceptia DS) se intocmesc de catre antreprenor si se predau catre beneficiar sau consultant, dupa caz, in vederea opisarii si indosarierii. Deci despre ce variatie vorbesti?

horatiu.cosma

Inteleg ca e legat de faptul ca e Fidic Rosu contractul Holdea, proiectantul fiind cel de pe contractul reziliat  :lol:.

RaduLuc

#50009
Exact , este fidic Roșu cu liste de cantități, documentația de proiectare a fost pusă la dispoziție de către Beneficiar, doar in cazul in care exista modificări făcute de Antreprenor acesta este responsabil de aceasta parte, oricum contractual antreprenorul pune la dispoziția inginerului toată informația și el face cartea construcției, problema aici este cum spune Horatiu nu cartea construcției este problema ci desenele Conforme cu Execuția ( As Build Drawings) restul informațiilor exista .......De altfel așa s-a făcut și pe contractul celălalt cel mare .....Lugoj Deva lot 3 dar a fost mai simplu ca acolo proiectantul era asocierea.......