Autostrada A1 București-Nădlac

Started by Ionut, September 13, 2011, 12:10:24 PM

Previous topic - Next topic

3 Members and 56 Guests are viewing this topic.

voicul

Era aberant sa fie 80!!! Asa cu 90 nu iti ia carnetul decat peste 140! Tot e mai bine.

Jenant!

Hai mai repede cu deschiderea.

danutzu_1069

@Adrian Sibiu, multumim pentu poze si info, dar te rog eu.... "balast"....
Orice altceva... zgarie rau ... :)

NGC

#49892
Astia de la CNAIR iar incearca sa pacaleasca lumea, asa ca trebuie sa combatem actiunea lor.

Este interesant de observat ca acest comunicat a venit dupa ce am scris pe forum despre necesitatea reluarii de la zero a celei de a doua achizitii directe. ;)

Quote from: NGC on October 18, 2019, 04:25:58 PM
Din ce am auzit, a doua achizitie, adica cea pentru expertizarea lucrarilor de arta, trebuie reluata de la zero. Nu stiu deocamdata motivele, dar o sa revin cand mai aflu ceva.

Stiu ca acest comunicat apare pe pagina anterioara, dar o sa il mai pun o data aici, atat in format text, cat si ca si imagine, pentru ca sa putem vedea despre ce este vorba si sa vedem daca vor opera modificari asupra lui.

Quote
Comunicat de presă

18 Oct 2019

CNAIR S.A. a solicitat Expertului Tehnic Independent să realizeze și să prezinte un raport preliminar care să cuprindă analiza investigațiilor în teren și măsurile de conservare și punere în siguranță a lucrărilor pentru autostrada Lugoj-Deva, lotul 3, km 56+220-77+361.

Prestatorului expertizei, IPTANA S.A., i s-au solicitat în mod deosebit concluziile privind lucrările proiectate și executate, la nivel de performanță, cu indicarea posibilității deschiderii traficului.

În această fază, concluziile preliminare sunt:

Lucrările executate în acest stadiu, nefiind finalizate la parametrii proiectați, prezentând numeroase defecte, degradări în evoluție, nu permit deschiderea traficului în condiții de confort si siguranță, așa cum sunt stabilite prin reglemăntările tehnice în vigoare și prin documentația de proiectare care a stat la baza executării lucrărilor.

În urma analizei efectuate privind posibilitatea deschiderii circulației pe autostradă s-a constatat că la data inspecției preliminare, împrejmuirea prezintă vulnerabilități și defecte majore, a căror remediere nu se poate face pe termen scurt. Astfel, au fost necesare investigatii suplimentare pentru stabilirea solutiilor de remediere, în urma cărora, după remediere, să se poată deschide în prima fază circulația în regim de drum cu 4 benzi de circulație cu restricții severe de tonaj și viteză, astfel:

- Autovehicule cu masa totală maximă autorizată mai mica de 7,5 tone;
- viteza maxima de 90 km/h;
- viteză maximă de 50 km/h când partea carosabilă este acoperita cu polei, gheață, mâzgă sau sunt ploi tprențiale;
- viteză maxima de 60 km/h în zona podului peste râul  Mureș (km 68+500 - km 69+500), respectiv pe zona podurilor de pe autostrada de la nodul Ilia (poduri și rampe între km 76+100 – km 77+000), cât și la nodul Dobr (km 67+000 – km 67+500);
- semnalizarea corespunzătoare a sectorului de drum, inclusiv a pericolului prezenței animalelor.

Deschiderea circulației în regim de autostradă, cu restricții de viteză și tonaj se poate face numai după rezolvarea tuturor vulnerabilităților împrejmuirii.

Deschiderea circulației pentru vehiculele cu masa mai mare de 7,5 tone se va face numai după aplicarea măsurilor de remediere a defectelor constatate în cadrul expertizei tehnice pentru domeniul poduri.

Avand în vedere stadiul lucrărilor sunt obligatorii inspecții săptămânale ale tuturor construcțiilor și instalațiilor pe toată lungimea sectorului de drum, până la finalizarea lucrărilor și remedierilor conform soluțiilor stabilite în expertiză.

"Primele rezultate ale expertizei lucrărilor la lotul 3 al autostrăzii Lugoj-Deva ne-au confirmat că vom putea da în circulație doar în condițiile de restricții impuse de experți. De asemenea, subliniez că lucrările de la nodul Holdea trebuie sa fie recepționate într-un timp cât mai scurt, după parcurgerea procedurilor tehnice, astfel încât autostrada sa poată fi utilizată. Totodată, așteptăm ca în faza a doua a expertizei, în urma investigațiilor și analizelor efectuate de către specialiști, să fie identificate soluțiile de remediere a neconformităților din cauza cărora tronsonul nu a fost recepționat", a declarat Sorin Scarlat, Directorul General al CNAIR S.A.



Reamintesc ca IPTANA se ocupa de prima achizitie directa, respectiv "Realizarea Expertizei Tehnice a lucrărilor de drum proiectate și executate în cadrul contractului "Proiectare și Execuție Autostrada Lugoj – Deva, lot 3 km 56+220 – km 77+361"".

Asadar, in primul rand se pune intrebarea, ce legatura are "împrejmuirea" care "prezintă vulnerabilități și defecte majore, a căror remediere nu se poate face pe termen scurt" cu viteza si tonajul pe poduri? De ce se poate circula cu acele viteze si acel tonaj in zona podurilor despre care au scris mai sus, abia dupa rezolvarea problemelor la "împrejmuire"? Asta rezulta din comunicat. Exista garduri pe poduri? Ce rol au? Sa nu sara pestii dintr-o parte in alta? :lol:

Apoi, cum ati stabilit ca este sigur sa se circule cu acele viteze si cu acel tonaj pe acele poduri? Cine a stabilit asta? IPTANA? :lol:

Din fraza "Deschiderea circulației pentru vehiculele cu masa mai mare de 7,5 tone se va face numai după aplicarea măsurilor de remediere a defectelor constatate în cadrul expertizei tehnice pentru domeniul poduri." ei lasa sa se inteleaga ca nu ar fi nici o problema deschiderea traficului pentru vehiculele mai mici (pana in 7,5 tone) chiar daca nu s-a facut expertiza tehnica a lucrarilor de arta, insinuand ca IPTANA a zis ca e OK, desi nu este in sarcina lor expertiza lucrarilor de arta.

Si tocmai aceasta insinuare intra in contradictie cu ceea ce se cere la cealalta achizitie directa, respectiv ""Realizare Expertiză Tehnică a lucrărilor de artă proiectate și executate în cadrul contractului ,,Proiectare și Execuție Autostrada Lugoj – Deva Lot 3, km 56+220 – km 77+361""".

Sa vedem ce ascund.



Se pune intrebarea, de ce ar mai trebui sa stabileasca prestatorul de la a doua expertiza tehnica daca "lucrarile deja executate permit deschiderea traficului, in conditii de confort si siguranta, asa cum sunt stabilite acestea prin reglementarile tehnice in vigoare" (punctul 4 mai sus si continuarea de acolo), daca voi deja insinuati ca este OK pentru vehiculele mai mici (pana in 7,5 tone)? Cum ati ajuns la cifra magica de 7,5 tone? Asta inseamna ca vreti sa aruncati banii publici degeaba (in caz ca voi stiti asta deja) sau de 2 ori pentru acelasi lucru (in caz ca v-a zis IPTANA), ceea ce ar fi numai bun pentru Curtea de Conturi. :lol:

@CNAIR: Voi nu stiti proverbul "minciuna are picioare scurte"? Sau, ca sa citez un clasic in viata, "atunci cand minti, se vede în scurt timp". :lol: :lol: :lol:

@CNAIR: Hai, sa va vedem, veniti si cu niste documente care sa arate ca "Lucrările executate în acest stadiu, nefiind finalizate la parametrii proiectați, prezentând numeroase defecte, degradări în evoluție" sau doar aruncati vorbe in vant? Aveti curaj sa prezentati singuri documentele sau trebuie sa vi le solicitam? Sau faceti aici aluzie la neconformitatile stinse, dar nu ziceti ca au fost stinse, si important ar fi doar ca au existat?

Ah, sa nu uitam ca de doua luni unele lucrari se degradeaza din cauza voastra si ca pana acum majoritatea problemelor puteau fi rezolvate.

@CNAIR: Chiar atat de prosti sunteti si credeti ca nimeni nu va supravegheaza si verifica informatiile pe care le dati? Sacii cu documente vor trebui carati cu basculanta la procese. :lol:

Io

^ Exact la asta ma gindeam cind am citit comunicatul. Cineva (MT) zice ceva bazat pe niste documente emise de cineva (Iptana). Dar documentele alea cer lui "cineva" sa studieze altceva, anume imprejmurirea si nu stabilitatea lucrarilor de arta. Adica gardu' nu trotuaru' chiar daca fac ele parte din aceeasi lucrare.
Mai apoi: n-au o expertiza a "trotuarului" (altul decit cel pe care-l fac ei pentru vreo functie) dar decid ei, hodoronc tronc ca nu e voie mai sus de 7.5 tone (pe ce baza ati ales tonajul?) si viteze limitate din burta. Sau din abundenta albastruie gusa ministeriala. Uite totusi ca prostu' cu cuib incert a vorbit prea mult si-l cauta DNA cind cu Tarom. Nadajduiesc sa-i gaseasca un cuib cu zabrele.
In theory there is no difference between theory and practice. In practice there is.

vancouver

"Deschiderea circulației pentru vehiculele cu masa mai mare de 7,5 tone se va face numai după aplicarea măsurilor de remediere a defectelor constatate în cadrul expertizei tehnice pentru domeniul poduri."

Nu inteleg unde gasiti voi vreo legatura intre interdictia pentru >7,5to si garduri sau mai stiu eu ce.... Comunicatul este destul de clar: limitarea la 7,5to are legatura numai cu defecte constatate la poduri. Nu precizeaza in ce constau aceste defecte (neconformitati?), dar precizeaza despre ce poduri e vorba: cele mari, peste Mures, peste nodul Ilia si peste nodul Grind.

Sa ne intelegem: EU nu am fost acolo si nu am vazut nici o poza care sa dovedeasca vreo deficienta si pana nu le vad nu ma pot pronunta daca ele exista sau nu. Dar nici am inspectat exact podurile, sa pot spune ca nu exista probleme. Dar daca exista, atunci exista si logica in limitarea de tonaj + limitarea extrema de viteza pe pod (60).

@CNAIR: Ca idee, ce am mai vazut in Germania la poduri afectate de probleme, impun o distanta minima intre camioane (60m de pilda), adica vreo 3 lungimi de camion. Distanta minima trebuie respectata si in ambuteiaj. Si evident interdictia de a depasi pentru camioane. Astfel incat pe pod sa nu se afle concomitent prea multe camioane. Eventual cu camere de filmat si prezenta politie pe timp de zi. Totusi serpentinele de la Ohaba sunt criminale pentru camioane. Sau macar sa le lase pe Holdea-Grind, ca din cate am inteles pe alte cai, problema mare e la podul peste Mures.

Feroviar: inadmisibil că ramâne 1 fir pe unele porțiuni după reabilitare pe Craiova-Caransebeș și Cluj-Oradea. Da pentru extinderea programului Quick Wins. Limitare instalare ETCS doar pe coridorul IV, pana cand va deveni pe deplin functional si isi dovedeste eficienta. Autostrazi: DA pentru 4 treceri montane: A1, A3, A6 si A8. NU deocamdata pentru A13 montan si A Nordului partea montana.

NGC

Sa mai citam o data clasicul in viata, desi se referea la alt proiect. :lol:

Quote from: cristi5 on October 17, 2019, 12:56:10 AM
Quote
Acum, nu știu cât o să mai înghită românii astfel de prostii [...]. În acest moment nu avem decât fum și praf în ochi, pe un proiect despre care nu știm ce soartă va avea. Asta e realitatea cruntă. E o strategie de imagine proastă [...], pentru că atunci când minți, se vede în scurt timp", a declarat Alin Șerbănescu [...].

NGC

#49896
@vancouver: Citeste comunicatul cu atentie. Daca ei spun ca "Deschiderea circulației pentru vehiculele cu masa mai mare de 7,5 tone se va face numai după aplicarea măsurilor de remediere a defectelor constatate în cadrul expertizei tehnice pentru domeniul poduri.", de aici rezulta ca ar fi OK pentru vehiculele mai mici (pana in 7,5 tone) pe poduri.
In plus, ca si cauza pentru cele 5 masuri mentionate in comunicat ar fi "împrejmuirea", fiind in aceeasi fraza.

Nu contest faptul ca probabil este OK pentru vehiculele mai mici (pana in 7,5 tone) pe poduri, dar atunci de ce mai ceri o expertiza prin care sa se stabileasca exact asta care tu presupui sau insinuezi ca e OK? Vezi punctul 4 de mai sus din cerintele pentru a doua achizitie directa, respectiv expertizarea tehnica a lucrarilor de arta.

Si al doilea lucru, ei NU au contractat de la IPTANA expertizarea podurilor. Expertizarea podurilor urmeaza sa o contracteze, dar asta nu inseamna ca de la ei o vor contracta. Atunci pe ce isi bazeaza presupunerea sau insinuarea? Cum au ajuns la cifra magica de 7,5 tone?

Nu combat logica reducerii vitezei si a tonajului in cazul in care chiar ar fi probleme, dar mai intai sa vedem care sunt problemele, daca chiar exista.

vancouver

Da este foarte posibil sa fie ok pentru vehicule mai usoare si sa fie o problema pentru cele grele. Si este posibil ca problemele sa fie vizibile cu ochiul liber. Nu cred ca sunt asa de nebuni sa o tina pe a lor cu podurile chiar fara nici un motiv real.
Feroviar: inadmisibil că ramâne 1 fir pe unele porțiuni după reabilitare pe Craiova-Caransebeș și Cluj-Oradea. Da pentru extinderea programului Quick Wins. Limitare instalare ETCS doar pe coridorul IV, pana cand va deveni pe deplin functional si isi dovedeste eficienta. Autostrazi: DA pentru 4 treceri montane: A1, A3, A6 si A8. NU deocamdata pentru A13 montan si A Nordului partea montana.

Io

#49898
Vancouver, esti inginer, intelegi foarte bine ca in afara unui document care sa ateste ca podul x nu indeplineste conditia y nu pot emite o opinie ca tine sau nu z tonaj la t viteza. Mai degraba e de presupus ca au spus: limitam la atitea tone si atita viteza pentru ca experienta spune ca asa e bine.
E corect tehnic insa nu se pot ascunde dupa astfel de chitibusareli bazate pe nimic altceva decit pe toane, impresii, opinii si zvonuri. Prin urmare tocmai e posibil ca tu sa fi scos o concluzie corecta bazata pe fapte gresite: sint nebuni  :lol:
In theory there is no difference between theory and practice. In practice there is.

mastereve


JohannDB

Aseară în jurul orei 19:15 treceam de "Nodul/descărcarea" Holdea, pe....DN68A..... Puțin mai jos, după giratoriu, din DN se vede locul de intrare pe A1 de după Holdea, dinaintea primului "eco-tunel" dinspre giratoriu; am reușit să văd, și m-am mirat, că (întuneric fiind, deja) se vedeau luminițele (licuricii) de culoare/lumină albă pulsatorie, instalate pe parapeții ce despart/delimitează sensurile la punctul de joncțiune dintre breteaua de coborâre din girația "Holdea" și repartizarea sensurilor de trafic spre vale.....

frunzaverde

Acum doua ore Scarlat a spus pentru Agerpres ca in urma expertizei au constatat defectiuni majore la pod, si ca refuza orice forma de deschidere. Care expertiza doar el stie, ca expertiza facuta de Iptana e inca in licitatie...:

Quote from: Scarlat, directorul CeNeAiR
Lotul 3 al Autostrăzii Lugoj-Deva nu va fi deschis circulaţiei până când nu se rezolvă problemele tehnice la podul peste râul Mureş
[...]
În urma realizării expertizei, s-a constat că la podul peste râul Mureş aparatele de reazem au deplasări şi rotiri faţă de axul teoretic
[...]
Remedierea presupune ridicarea tablierului, care are 2.000 - 3.000 de tone, repoziţionarea acestor aparate de reazem

Deci mai degraba vin cu buldozerul sa darame podul, nu sa deschida... Pentru Vancouver - astora le e frica de catuse si bulau - sunt capabili sa inventeze orice ca sa scape:
https://www.agerpres.ro/economic-intern/2019/10/18/scarlat-cnair-lotul-3-al-autostrazii-lugoj-deva-nu-se-va-da-in-trafic-pana-cand-nu-se-rezolva-problemele-de-la-podul-peste-mures--388191
Cand esti amenintat cu ban permanent pentru ca ai criticat pozitia publica a unui politician, nu se mai poate numi conversatie sau forum, ci campanie electorala. Imi pare rau, dar din pacate, sunt nevoit va urez la revedere!

Quest

#49902
Din toata tevatura asta cu expertizele pe LD3 eu inteleg ca exista 5 tipuri de probleme :
- deficiente la imprejmuire (subiectul blocheaza orice dare in trafic pina la rezolvarea sa)
- deficiente la pozitia aparatelor de reazem la podul peste Mures (subiectul induce restrictia continua de tonaj pe tot lotul la 7,5 to si de viteza pe pod la 60 km/h)
- deficiente de rugozitate (subiectul induce restrictia continua de viteza la 90 km/h, sau mai sever la 50 km/h pe conditii meteo nefavorabile de ploaie abundenta sau polei)
- crapatura de la km 56 Holdea (temerea sa nu se extinda)
- preluarea Eco 2 (revendicare cu arbitraj)

Din ce stiu eu, Comsa aranjase pe cheltuiala lor sa aduca o firma dotata cu niste prese speciale, care ridicau citiva mm fiecare reazem, incit sa se reaseze neoprenul armat, dar reziliindu-se contractul, nu mai au voie in santier...

Daca viteza limita scade la 50 km/h in conditii meteo vitrege, inseamna ca VMS-urile de pe lot vor trebui sa functioneze, nu in regim de mesaj in bucla non-stop ca la Margina, ci comandat din CIC Soimus functie de conditiile meteo.

Treaba cu rugozitatea mi se pare un "new entry", sper ca nu e un deja vu ca la ST3, unde Serbanescu ne spunea ca e lucios ca gresia din baie...
Common sense will get you far !

Razvan.M

Bun, sa presupunem ca toate aspectele astea sunt reale (ceea ce nu cred), ele nu ar fi trebuit descoperite de consultant aka Hill?
Adica ce sa inteleg fie:
a) aia chiar au taiat frunze la caini si nu au verificat nimic
sau
b) de fapt nu stiu cum sa mai scoata camasa si contrar concluziilor consultantului contractat pentru a verifica lucrarile si bunul mers al punerii in opera, cauta acum nod in papura si se dau de ceasul mortii ca nu e sigur.
Despre ce vorbim?

timisoreanul

Pentru mine nu este credibil ce se spune pe aici. Informatiile sunt date de cel care a rezilitat contractul la 99%, respectiv de un expert numit tot de acesta. Cand vom avea o opinie obiectiva, impartiala, pe aceea o voi crede. Sunt foarte curios daca se schimba Guvernul si se va schimba si conducerea CNAIR, care va fi pozitia noii conduceri si daca va coincide cu cea a celor de acum.
Declaratiile lui Serbanescu de pe evz mi se par halucinante. Initial a parut o simbioza perfecta intre ministru si CNAIR. Apoi ministrul s-a spalat pe maini si a aruncat castana in curtea CNAIR-ului. Iar dupa motiunea de cenzura purtatorul de cuvant al CNAIR-ului il face praf pe ministru, ba chiar spune ca rezilierea pe lotul 3 s-a facut la presiunile acestuia. Noaptea mintii.
Cred ca e un exemplu, pe care il regasim si in alte parti de unde putem concluziona ca la CNAIR trebuie sa avem exclusiv specialisti, oameni competenti. Politicul nu are ce sa caute. Acum astia ce sunt pe acolo nu stiu cum sa se reorienteze ca sa isi pastreze scaunele sau sa nu fie sanctionati pentru prostiile pe care le-au facut pe acolo.
In final, raman cum am stabilit: nu circulam pe autostrada. Sa dea Dumnezeu sa nu se intample in acest timp accidente grave pe drumul national. Ma intreb, totusi, ce s-ar fi spus daca acel accident din Ilfov dintre un tir si un microbuz avea loc pe drumul national paralel cu autostrada inchisa, desi circulabila.